Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rode lijn 15 juni Den Haag

Zijn er hier mensen die de 15e naar Den Haag gaan voor de tweede rode lijn?

Peiling

Rode lijn, loop je mee?
56 stemmen
4%
7%
9%
23%
57%

Het punt wat ik wil maken is dat ik niet begrijp hoe die enorme selectieve verontwaardiging tot stand komt.

Alice12 schreef op 11-06-2025 om 18:30:

[..]

Ik denk dat er weinig animo voor zal zijn. We zijn zo druk met Israel

https://www.doorbraak.eu/22-februari-den-haag-demonstratie-tegen-de-oorlog-in-soedan-en-de-genocide-in-darfur/

Maar jij was er toch wel bij 22 februari? 

Gezuig van jullie allebei. 

Inhoudelijk: de actie komt voort uit weerstand tegen de actieve rol van Nederland bij het geweld in Israël. Er worden door Nederland nog steeds wapens en dergelijke aan Israël geleverd, die gebruikt worden bij de genocide. De Nederlandse regering is heel mild in de kritiek op Israël, en is heel lang volledig achter Israël blijven staan. Dat wordt ook tegen gedemonstreerd. 

Nederland levert geen wapens aan Sudan, en heeft ook op andere vlakken minder betrekkingen met Sudan.

Mlah!

Mlah!

11-06-2025 om 23:12 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 11-06-2025 om 22:44:

Inhoudelijk: de actie komt voort uit weerstand tegen de actieve rol van Nederland bij het geweld in Israël. Er worden door Nederland nog steeds wapens en dergelijke aan Israël geleverd, die gebruikt worden bij de genocide. De Nederlandse regering is heel mild in de kritiek op Israël, en is heel lang volledig achter Israël blijven staan. Dat wordt ook tegen gedemonstreerd.

Nederland levert geen wapens aan Sudan, en heeft ook op andere vlakken minder betrekkingen met Sudan.

De protestanten van het eerste uur van het geweld tegen Gaza zijn juist teleurgesteld dat het zo lang heeft geduurd voordat er meer mensen op de been kwamen en waren het vooral kleine lokale demonstraties. Die hebben zich een roepende in de woestijn gevoeld.

Er zijn altijd andere conflicten en what-about-isme is een beetje jammer. Je kunt niet alles oplossen. Je kunt wel ergens beginnen. 

Helaas, de keuze is reuze. Vind iets wat aansluit bij jouw waarden en normen en ga ervoor.

Tijgeroog schreef op 11-06-2025 om 22:44:

Ik heb niet het idee dat ik ergens zuig.

MRI

MRI

12-06-2025 om 11:11

Alice12 schreef op 12-06-2025 om 10:26:

[..]

Ik heb niet het idee dat ik ergens zuig.

Nee vind ik ook niet en ook Daglichtlamp  niet. Die legt alleen maar bloot dat het wat makkelijk is negatief commentaar te geven op het ene protest onder verwijzing naar een ander protest waar hij of zij zelf ook niks aan doet. Ikzelf sluit me daarom aan bij Mlah!: whataboutism is jammer en er zijn genoeg zaken die zeer terecht ook aandacht (en daadkracht) verdienen. 

De "Mars naar Gaza" in Egypte levert heel wat op. 

Mooiere beelden dan Monty Python. 😂

Gelukkig wordt het morgen weer een normale temperatuur. 

Ik wil iedereen die gaat een hele mooie rustige demonstratie wensen 🩷

rionyriony schreef op 14-06-2025 om 15:02:

Allemachtig! https://www.geenstijl.nl/5183874/halve-zolen-van-mars-naar-gaza-ook-weggemept-door-egyptische-bevolking

Ze laten ons weer van onze meest gestoorde kant zien.

Dat zijn de mensen toch ook die daar naar toe gaan?

GtUOI8YXYAAwovT?format=jpg&name=small

Voor degenen die er niet bij kunnen zijn, maar toch iets willen doen, is dit misschien een idee?

indrukwekkend, nog meer mensen dan de vorige keer

Opnieuw massaal protest in Den Haag om actie te eisen tegen Israël - https://nos.nl/l/2571245

Poezenmeisje schreef op 14-06-2025 om 15:15:

De "Mars naar Gaza" in Egypte levert heel wat op.

Mooiere beelden dan Monty Python. 😂

Inderdaad! Met een keiharde maar zeer heldere analyse waarom Egypte geen zin heeft in Palestijnense vluchtelingen,Hamas en Westerse sympathiserende havermelkdrinkers. Maar ok,Egypte en de Egyptische bevolking weet uit eigen,ruime praktijk ervaring met wie en wat ze werkelijk te maken hebben 😒.                                                                                                                                                                                            Quote: "En die halve zolen komen dan met een opgerolde Volkskrant onder de arm aan in Egypte en dan blijkt dat een autoritair regime met snoeiharde militaire repressie helemaal geen ZIN heeft in Mezen en Rozen die het allemaal beter denken te weten omdat ze iets te goed hebben opgelet bij de NOS-items van Nasrah Hasbialalalallalaaha.                                                                                                                                      Ze worden niet alleen weggebonjourd door de Egyptische politie , maar ook gewoon door de Egyptische bevolking. Egyptenaren hebben een broertje dood aan die buitenlandse bemoeials. En ze vinden die Hamas-bejubeling ook maar niks én die vierlaags grensmuur staat daar ook niet voor niks - ze willen niet overspoeld worden door vluchtelingen en Hamas-terroristen uit Rafah."
https://www.geenstijl.nl/5183874/halve-zolen-van-mars-naar-gaza-ook-weggemept-door-egyptische-bevolking

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.