Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rode lijn 15 juni Den Haag

Zijn er hier mensen die de 15e naar Den Haag gaan voor de tweede rode lijn?

Peiling

Rode lijn, loop je mee?
56 stemmen
4%
7%
9%
23%
57%

Ysenda schreef op 09-06-2025 om 14:54:

[..]

En met een ns 40% korting in het weekend voor 1 maand á €2,60 is de reis ern stuk goedkoper.

Of ns weekend vrij a €37. Kun je de rest van de weekenden in die maand ook gratis reizen met de trein. Alle treinen.

Kun je na de eerste maand ook weer opzeggen.

Waar zou ik alle weekenden naartoe willen met de trein? 

Het is al een gedoe om bij een station te komen.

Het Hoofdstation in Groningen ligt er ook twee maanden uit.

Poezenmeisje schreef op 09-06-2025 om 15:11:

[..]

Waar zou ik alle weekenden naartoe willen met de trein?

Het is al een gedoe om bij een station te komen.

Het Hoofdstation in Groningen ligt er ook twee maanden uit.

Zelfs als je het alleen voor die ene reis afsluit en voor de volgende maand opzegd ben je dus goedkoper uit dan €80.

En kun je als je dat zou willen de rest van de maand gratis met de trein.

En ja, Groningen hoofdstation ligt er uit maar er is vervangend vervoer en daar is die kaart ook gewoon geldig. 

Heb er afgelopen weken ook gebruik van gemaakt.

MissHolmes schreef op 09-06-2025 om 07:45:

[..]

Die staking is morgen, niet de 15e..

Mijn zus gaat en heeft gevraagd of ik ga, ik twijfel nog.

Ik heb inmiddels besloten dat ik ga.

Dat ook deze demonstratie zo mooi en vredig mag verlopen als de vorige keer.

Meer dan 100.000 in het rood geklede demonstranten kwamen op 18 mei naar Den Haag om vreedzaam actie te voeren tegen het kabinetsbeleid rond Israël. Zondag 15 juni komen er waarschijnlijk nog meer mensen naar Den Haag voor een tweede demonstratie van de Rode Lijn.”

Weer 100.000 demonstranten naar Den Haag: dit is alles wat je moet weten over de Rode Lijn - indebuurt Den Haag

Mlah!

Mlah!

11-06-2025 om 14:43 Topicstarter

MissHolmes schreef op 11-06-2025 om 07:30:

[..]

Ik heb inmiddels besloten dat ik ga.

Gezellig, ik zal naar je zwaaien. Ik ben te herkennen aan mijn rode tshirt 😁

Zilver_gray schreef op 11-06-2025 om 08:39:

Dat ook deze demonstratie zo mooi en vredig mag verlopen als de vorige keer.

Meer dan 100.000 in het rood geklede demonstranten kwamen op 18 mei naar Den Haag om vreedzaam actie te voeren tegen het kabinetsbeleid rond Israël. Zondag 15 juni komen er waarschijnlijk nog meer mensen naar Den Haag voor een tweede demonstratie van de Rode Lijn.”

Weer 100.000 demonstranten naar Den Haag: dit is alles wat je moet weten over de Rode Lijn - indebuurt Den Haag

Ik vond de beelden van de vorige echt heel indrukwekkend. Ik kreeg gewoon kippenvel toen ik de drone beelden zag. Ik hoop ook dat de volgende net zo mooi en vrede zal zijn.

MRI

MRI

11-06-2025 om 14:52

Alice12 schreef op 09-06-2025 om 00:30:

Mocht er nu een rode lijn getrokken worden voor Soedan, kom ik graag. Maar dat zal niet zo snel gebeuren. Er wonen verdomd weinig Joden in Soedan. Dus totaal oninteressant dat daar mensen met duizenden gelijk worden afgeslacht.

Alice12, Natuurlijk is het ook erg dat er zulke dingen in Soedan gebeuren, goed dat je daar op wijst. Wat doe jij zelf voor Soedan?

Mlah! schreef op 11-06-2025 om 14:43:

[..]

Gezellig, ik zal naar je zwaaien. Ik ben te herkennen aan mijn rode tshirt 😁

Ik ook + rode broek met roze streep al moet ik dat shirt nog ff halen (ik heb geen rode shirts) .. 🤪

MRI schreef op 11-06-2025 om 14:52:

[..]

Alice12, Natuurlijk is het ook erg dat er zulke dingen in Soedan gebeuren, goed dat je daar op wijst. Wat doe jij zelf voor Soedan?

Niks, dat is het probleem. Niemand doet iets. Geen rode lijn, helemaal niks.

Alice12 schreef op 11-06-2025 om 18:16:

[..]

Niks, dat is het probleem. Niemand doet iets. Geen rode lijn, helemaal niks.

Ik zou zeggen neem het voortouw en organiseer het. 

Lollypopje schreef op 11-06-2025 om 18:18:

[..]

Ik zou zeggen neem het voortouw en organiseer het.

Ik denk dat er weinig animo voor zal zijn. We zijn zo druk met Israel

MRI

MRI

11-06-2025 om 18:41

Alice12 schreef op 11-06-2025 om 18:16:

[..]

Niks, dat is het probleem. Niemand doet iets. Geen rode lijn, hjaelemaal niks.

Tja doe eens wat. Wij doen al dit, Soedan is ook belangrijk. Dat mag jij dan doen. 

MRI

MRI

11-06-2025 om 18:42

Alice12 schreef op 11-06-2025 om 18:30:

[..]

Ik denk dat er weinig animo voor zal zijn. We zijn zo druk met Israel

Maar jij toch niet? 

MRI schreef op 11-06-2025 om 18:42:

[..]

Maar jij toch niet?

Nou ja, een demonstratie door drie man en een paardenkop levert natuurlijk helemaal niets op. En ik begrijp wel het punt dat ze wil maken: het is echt meer dan afschuwelijk wat er in Soendan gebeurt en op de één of andere manier lijkt niemand zich daarom te bekommeren. Dat schuurt wel een beetje met de massale aandacht voor een ander - overigens óók vreselijk - conflict. 

MRI

MRI

11-06-2025 om 20:38

DeOnbekende schreef op 11-06-2025 om 20:20:

[..]

Nou ja, een demonstratie door drie man en een paardenkop levert natuurlijk helemaal niets op. En ik begrijp wel het punt dat ze wil maken: het is echt meer dan afschuwelijk wat er in Soendan gebeurt en op de één of andere manier lijkt niemand zich daarom te bekommeren. Dat schuurt wel een beetje met de massale aandacht voor een ander - overigens óók vreselijk - conflict.

Ja dat snap ik ook wel maar ik vind het altijd zo makkelijk om te zeggen 'ze moeten meer dit of dat doen'. En ja er zijn zoveel protesten begonnen met drie man en een paardenkop die later veel meer mensen trokken. Maar goed we zijn het eens, beide conflicten zijn vreselijk en mensonterend. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.