Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 14:10

Regeerakkoord Rutte IV


redbulletje schreef op 15-12-2021 om 16:19:

[..]

Er zal dan meer geïmporteerd moeten worden. Vreselijk hoe de boeren en de vissers kapot worden gemaakt evenals ons landschap wat volgebouwd wordt met megalomane windmolen/zonneparken waar de NL bevolking nauwelijks van zal profiteren ivm buitenlandse datacenters die zich hier willen vestigen. Laat die lekker naar een ander continent gaan dat nog niet is volgebouwd.

Het land is volgebouwd met vervuilende boeren waar vervuilende vliegtuigen overheen vliegen. 
En wil je nu wel windmolens/zonneparken als het maar niet voor datacenters is? Dan is dat een mooie duurzame draai!

gr Angela

Angela1967 schreef op 15-12-2021 om 18:00:

[..]

Wel als je een enigszins sociaal-democratisch hart hebt en de verschillen niet te groot wilt laten worden. Het is behoorlijk ongenuanceerd om daar communisme bij te halen.

gr Angela

Ben het zeker niet altijd met je eens, maar ik dit geval wel, 😉👍

Rondstruiner schreef op 15-12-2021 om 17:53:

[..]

Zijn de ministers al bekend dan? Waar lees je dat?

Ik ben echt blij met het voornemen om btw op groente en fruit te verlagen of zelfs naar nul te brengen! Dat werd tijd.

Goed punt vind ik en iets waar iedereen wat aan heeft.

Ben ik de enige die blij is met de extra kerncentrales en het open blijven van Borssele?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 18:51

Granny71 schreef op 15-12-2021 om 18:50:

Ben ik de enige die blij is met de extra kerncentrales en het open blijven van Borssele?

Ik ook. Hadden ze jaren geleden al moeten doen. 

Peen schreef op 15-12-2021 om 18:51:

[..]

Ik ook. Hadden ze jaren geleden al moeten doen.

Inderdaad. Weg met die windmolens in zee die vreselijk veel kwaad doen en amper iets opleveren. En weg met de weilanden vol reflecterende zonnepanelen die de vogels verblinden.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 19:00

Granny71 schreef op 15-12-2021 om 18:53:

[..]

Inderdaad. Weg met die windmolens in zee die vreselijk veel kwaad doen en amper iets opleveren. En weg met de weilanden vol reflecterende zonnepanelen die de vogels verblinden.

Ze doen de dieren heel veel kwaad, daar zou weleens wat meer aandacht voor mogen zijn. 

Nou ben ik helemaal voor schonere energie enzo, de aarde snakt ernaar, maar of die windmolens nou echt de manier zijn denk ik niet. 

Peen schreef op 15-12-2021 om 19:00:

[..]

Ze doen de dieren heel veel kwaad, daar zou weleens wat meer aandacht voor mogen zijn.

Nou ben ik helemaal voor schonere energie enzo, de aarde snakt ernaar, maar of die windmolens nou echt de manier zijn denk ik niet.

Ik weet zeker dat het op kleine schaal prima werkt. Zo heeft mijn zusje een elektrisch auto die ze oplaad met haar eigen zonnepanelen. Dat is zoals het zou moeten. Zonnepanelen voor eigen gebruik.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 19:06

Granny71 schreef op 15-12-2021 om 19:04:

[..]

Ik weet zeker dat het op kleine schaal prima werkt. Zo heeft mijn zusje een elektrisch auto die ze oplaad met haar eigen zonnepanelen. Dat is zoals het zou moeten. Zonnepanelen voor eigen gebruik.

Zonnepanelen geloof ik ook direct, maar iedereen zijn eigen windmolentje is een ander verhaal 

Peen schreef op 15-12-2021 om 19:06:

[..]

Zonnepanelen geloof ik ook direct, maar iedereen zijn eigen windmolentje is een ander verhaal

Dat schiet niet op nee en volgens mij is het rendement ook niet heel hoog.

Ik hoor nu (en heb het even nagezocht in het akkoord) dat het rekeningrijden pas in 2030 wordt ingevoerd . Waarom moet dat 8 of 9 jaar duren.... Dat schiet toch niet op zo.

Angela1967 schreef op 15-12-2021 om 18:03:

[..]

Het land is volgebouwd met vervuilende boeren waar vervuilende vliegtuigen overheen vliegen.
En wil je nu wel windmolens/zonneparken als het maar niet voor datacenters is? Dan is dat een mooie duurzame draai!

gr Angela

Nee natuurlijk wil ik die landschapsverpestende wind/zonneparken niet. Ik zou graag Russisch gas zien en mettertijd kerncentrales. En vooral een stop op de toenemende overbevolking/massaimmigratie om het hier leefbaar te houden. 

Granny71 schreef op 15-12-2021 om 18:53:

[..]

Inderdaad. Weg met die windmolens in zee die vreselijk veel kwaad doen en amper iets opleveren. En weg met de weilanden vol reflecterende zonnepanelen die de vogels verblinden.

Eens. Ook niet goed voor ons seafood die windmolens op zee. 

Rondstruiner schreef op 15-12-2021 om 20:09:

Ik hoor nu (en heb het even nagezocht in het akkoord) dat het rekeningrijden pas in 2030 wordt ingevoerd . Waarom moet dat 8 of 9 jaar duren.... Dat schiet toch niet op zo.

Godzijdank! Hopelijk alleen voor spitsverkeer en niet voor de buitenwegen. 

Granny71 schreef op 15-12-2021 om 19:04:

[..]

Ik weet zeker dat het op kleine schaal prima werkt. Zo heeft mijn zusje een elektrisch auto die ze oplaad met haar eigen zonnepanelen. Dat is zoals het zou moeten. Zonnepanelen voor eigen gebruik.

Precies ik heb ook zonnepanelen op mijn dak voor eigen gebruik, alleen(nog) geen elektrische auto.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.