Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 14:10

Regeerakkoord Rutte IV

Rekeningrijden, lastenverlichting, kinderopvang goedkoper: dit zijn de plannen van Rutte IV

https://www.ad.nl/politiek/rekeningrijden-lastenverlichting-kinderopvang-goedkoper-dit-zijn-de-plannen-van-rutte-iv~a9b1984d/

https://www.kabinetsformatie2021.nl/documenten/publicaties/2021/12/15/coalitieakkoord-omzien-naar-elkaar-vooruitkijken-naar-de-toekomst

Ik zie wel goede punten zo op het eerste oog: meer milieu, meer huizen, hoger minimumloon, lastenverlichting,  studielening wordt afgeschaft etc. 

Is dit te mooi om waar te zijn? De miljarden vliegen om de oren. 


Hartstikke slecht dit! Het leven wordt onbetaalbaar als ze huizen in box 3 gaan belasten. En geen btw verlaging. En waarom autorijden nog extra gaan belasten met deze idiote benzineprijzen? 
Ik hoop dat dit kabinet binnen een maand valt en dat er dan eindelijk nieuwe verkiezingen komen. Tijd dat Rutte en Kaag voorgoed ophoepelen! 

Echt een waardeloos akkoord. Ik hoopte op een frisse wind, daar had ik ook op gestemt, maar helaas blijven we met dezelfde mensen zitten, die dezelfde richting op blijven lopen.
Als het aan mij lag, hadden ze in oktober gewoon nieuwe verkiezingen moeten houden.

redbulletje schreef op 15-12-2021 om 14:37:

Hartstikke slecht dit! Het leven wordt onbetaalbaar als ze huizen in box 3 gaan belasten. En geen btw verlaging. 

Wat 😲? Waar zie je dit? Dat is echt niet oké!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 14:50

Echt waar? Ik lees nou juist wel goede plannen. 

Géén instroom beperkende maatregelen, Rutte zit diep diep diep onder de plak bij De Heks. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 14:56

redbulletje schreef op 15-12-2021 om 14:51:

Géén instroom beperkende maatregelen, Rutte zit diep diep diep onder de plak bij De Heks.

Een asielquotum mag het niet heten, maar het kabinet gaat wel onderzoek laten doen naar ‘een beleidsmatig richtgetal van migratie naar Duits voorbeeld’

Dat klinkt toch wel als beperkend hoor 🤔

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 14:57

Dutchgirly schreef op 15-12-2021 om 14:49:

[..]

Wat 😲? Waar zie je dit? Dat is echt niet oké!

Die zie ik ook niet staan, of ik lees eroverheen.  Ik hoop idd niet dat ze dat gaan doen. 

redbulletje schreef op 15-12-2021 om 14:51:

Géén instroom beperkende maatregelen, Rutte zit diep diep diep onder de plak bij De Heks.

Die verdorie eens normaal. Zo over mensen praten is de stap voorafgaand aan bedreigingen. Ik word hier zo moe van. Ga lekker naar Geenstijl of Twitter als je dit wil. Niet hier aub! 

Ga in op de inhoud en hou op met dat kinderachtige gescheld.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5273713/kaag-koopmans-bedreiging-belediging-kerstkaart-mail

redbulletje schreef op 15-12-2021 om 14:37:

Hartstikke slecht dit! Het leven wordt onbetaalbaar als ze huizen in box 3 gaan belasten. En geen btw verlaging. En waarom autorijden nog extra gaan belasten met deze idiote benzineprijzen?
Ik hoop dat dit kabinet binnen een maand valt en dat er dan eindelijk nieuwe verkiezingen komen. Tijd dat Rutte en Kaag voorgoed ophoepelen!

Heel erg, maar ik snap die verhuizing van box 1 naar box 3 niet. Kan iemand me in Jip en Janneke taal uitleggen wat dat betekend? 

Peen schreef op 15-12-2021 om 14:56:

[..]

Een asielquotum mag het niet heten, maar het kabinet gaat wel onderzoek laten doen naar ‘een beleidsmatig richtgetal van migratie naar Duits voorbeeld’

Dat klinkt toch wel als beperkend hoor 🤔

Een Duitse (sud deutsche zeitung) krant fileert de alles weg lachende Rutte waardoor onze bevolking de prijs betaalt. De VVD roept al jaren (vlak voor verkiezingen meestal) dat ze er wat aan gaan doen, maar nu zitten we met een dictatoriale vvd-er die gemeenten dwingt asielzoekers onderdak te geven en statushouders voorrang te geven op Nederlanders. Snap niet dat er nog steeds zoveel mensen op VVD gestemd hebben. Ik hoop dat de schellen eindelijk van hun ogen vallen en dat er bij nieuwe verkiezingen vvd en D66 flink onderuit gaan. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

15-12-2021 om 15:02

Het leenstelsel wordt pas in 2024 afgeschaft dus een hoop studenten hebben daar geen ene drol aan. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 15:06

redbulletje schreef op 15-12-2021 om 15:01:

[..]

Een Duitse (sud deutsche zeitung) krant fileert de alles weg lachende Rutte waardoor onze bevolking de prijs betaalt. De VVD roept al jaren (vlak voor verkiezingen meestal) dat ze er wat aan gaan doen, maar nu zitten we met een dictatoriale vvd-er die gemeenten dwingt asielzoekers onderdak te geven en statushouders voorrang te geven op Nederlanders. Snap niet dat er nog steeds zoveel mensen op VVD gestemd hebben. Ik hoop dat de schellen eindelijk van hun ogen vallen en dat er bij nieuwe verkiezingen vvd en D66 flink onderuit gaan.

Er is wel een verschil tussen iets roepen bij de verkiezingen of dat het zwart op wit in een regeerakkoord staat. 

Wat een Duitse krant over ons zegt interesseert me bar weinig, net of in Dld alles koek en ei is. Ik heb het ook liever inhoudelijk over het regeerakkoord ipv een scheldpartij over Rutte en De Heks (zoals jij haar noemt). 


JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

15-12-2021 om 15:06

Regendrup. schreef op 15-12-2021 om 15:00:

[..]

Heel erg, maar ik snap die verhuizing van box 1 naar box 3 niet. Kan iemand me in Jip en Janneke taal uitleggen wat dat betekend?

Dat betekent dat je huis met hypotheek, een schuld dus, als vermogen wordt gezien en je geen hypotheekrenteaftrek meer krijgt maar juist belasting over de overwaarde van je “vermogen” moet betalen. De schuld mag je dan weer wel aftrekken van je vermogen.

En gezien de enorme waardestijgingen van huizen is dat voor heel veel huizenbezitters niet zulk goed nieuws en ik denk ook niet dat het de huizenmarkt meer van het slot haalt, wat de insteek is.

De rente kan beter omhoog. 
Dat ze huisjesmelker nu gaan belasten voor het in 't bezit hebben van tig woningen kan ik inkomen, maar waarom zou je de particulier die gewoon 1 woning heeft willen benadelen? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 15:13

Maar huis naar box 3 staat toch nergens? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.