Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-06-2022 om 04:45

Overbevolking, oplossingen.


Maar wat is dan de beste keuze?
Kiezen voor geboortebeperking en dus mensen stimuleren minder kinderen te nemen door bijvoorbeeld de kinderbijslag af te schaffen en vruchtbaarheidsbehandelingen niet te vergoeden? Niet kiezen voor een groot gezin maar liever 1 kind per gezin voor een X aantal jaar. 
Of kies je voor makkelijkere toegang tot euthanasie bij een voltooid leven en wanneer iemand uitbehandeld is niet aankomen met experimentele behandelingen of op zoek gaan naar hele dure medicijnen waarvan de kwaliteit van leven niet beter wordt?

Een combinatie van die 2 lijkt mij het beste. Maar daar zijn altijd weer uitzonderingen voor te bedenken en morele kwesties zoals het recht om kinderen te krijgen VS het recht op leven. 

En het zou dan moeten gaan om wereldwijde oplossingen. Wij kampen met een geboortetekort en een sterke vergrijzing en in andere delen van de wereld is het juist andersom. 

Feit is wel dat er iets gedaan moet worden geloof dat iedereen daar wel over eens is. Alleen zonder drastische maatregelen komen we nergens en dat is wat bijna niemand wil doen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-06-2022 om 11:34

Joszy schreef op 26-06-2022 om 07:56:

[..]

Maar moet dat dan ten koste van alles? Ben jij bereid 500 euro per maand aan zorgpremies te gaan betalen omdat de zorg zo duur wordt? Of vind je het een goed idee dat jonge mensen niet (op tijd) behandeld kunnen worden omdat de wachtlijsten zo ver oplopen? Ergens wordt het op een gegeven moment kiezen of delen toch?

En dan zijn er mensen die 40-50 jaar gewerkt hebben, premies hebben afgedragen en net na het pensioen worden ze ziek. Dan maar niet behandelen? En hoe ga je dan om met kinderen waarbij bij de geboorte al duidelijk is dat ze geen substantiële bijdrage zullen leveren en alleen maar hoge medische kosten zullen hebben? Het is wel erg makkelijk om "de oplossing" bij ouderen te leggen als ze ernstig ziek worden.

DS1971 schreef op 26-06-2022 om 07:43:

Het was alweer even geleden dat ik het van misandrie bolstaande idee van jongens steriliseren las. Wat mij betreft dient eenieder die dat een goed idee vindt psychische bijstand te gaan zoeken.

In Nederland maatregelen nemen tegen overbevolking is een beetje raar, aangezien het geboortecijfer hier juist zorgwekkend laag is.

China is ermee gestopt, in de meeste landen denken ze sowieso heel anders over kinderen. En het zou wel erg arrogant zijn van ons om hen te vertellen hoe het moet.

Blijft over: zorgen dat overal ter wereld gratis anticonceptie beschikbaar is. Dat kun je aanbieden.

Ik begrijp niet waarom er nog geen mannenpil is. Dubbele anticonceptie lijkt mij een stuk beter dan dat alle verantwoordelijkheid bij de vrouw komt te liggen (en nee condoomgebruik zie ik niet als een volwaardige anticonceptie).

Rockstar schreef op 26-06-2022 om 11:57:

[..]

Ik begrijp niet waarom er nog geen mannenpil is. Dubbele anticonceptie lijkt mij een stuk beter dan dat alle verantwoordelijkheid bij de vrouw komt te liggen (en nee condoomgebruik zie ik niet als een volwaardige anticonceptie).

Ik wel. Die hormonen zijn slecht voor je. Dus ik zou ook vrouwen afraden om nog de pil te nemen.

DS1971 schreef op 26-06-2022 om 12:11:

[..]

Ik wel. Die hormonen zijn slecht voor je. Dus ik zou ook vrouwen afraden om nog de pil te nemen.

Als jijzelf ongesteld zou worden, zou je wel anders piepen en maar wat graag hormonen slikken om niet maandelijks ziek zwak en misselijk te hoeven zijn. 

redbulletje schreef op 26-06-2022 om 12:17:

[..]

Als jijzelf ongesteld zou worden, zou je wel anders piepen en maar wat graag hormonen slikken om niet maandelijks ziek zwak en misselijk te hoeven zijn.

Haha nou idd...

Voor mezelf sprekend ik slik de pil het hele jaar zowat door. Ideaal en geen klachten rondom menstruatie want dat is een hel voor mij... 

redbulletje schreef op 26-06-2022 om 12:17:

[..]

Als jijzelf ongesteld zou worden, zou je wel anders piepen en maar wat graag hormonen slikken om niet maandelijks ziek zwak en misselijk te hoeven zijn.

Maar dat staat los van anticonceptie, dan neem je het om andere redenen. Er is natuurlijk ook flink wat verschil tussen vrouwen onderling. Sommigen hebben er nauwelijks last van, anderen zijn een of meerdere dagen bedlegerig. 

maar goed ik denk niet dat hier in het Westen anticonceptie het probleem van de overbevolking op gaat lossen. 

Dus wat dan wel?

Ik heb gemerkt dat ik me juist veel beter voelde sinds ik de pil niet meer slik maar ik heb ook nooit veel last gehad van mijn menstruatie.

Miraval schreef op 26-06-2022 om 12:31:

maar goed ik denk niet dat hier in het Westen anticonceptie het probleem van de overbevolking op gaat lossen.

Dus wat dan wel?

Ik vind de kinderbijslag afschaffen en IVF niet vergoeden een goed begin.

watertoren schreef op 26-06-2022 om 12:33:

[..]

Ik vind de kinderbijslag afschaffen en IVF niet vergoeden een goed begin.

Maar we hebben hier in Nederland juist een te laag geboortecijfer. 

DS1971 schreef op 26-06-2022 om 12:35:

[..]

Maar we hebben hier in Nederland juist een te laag geboortecijfer.

Ja dat klopt en dat wordt gecompenseerd met nieuwkomers... toch?

Maar wereldwijd geen vergoedingen meer op vruchtbaarheidsbehandelingen is wel een hele goeie stap. Kinderbijslag bestaat zover ik weet niet wereldwijd.

Dus wanneer je aan de ene kant geboortes kunt beperken en aan de andere kant kunt voldoen aan een voltooid leven wens, wereldwijd, dan kom je al ergens.

DS1971 schreef op 26-06-2022 om 12:11:

[..]

Ik wel. Die hormonen zijn slecht voor je. Dus ik zou ook vrouwen afraden om nog de pil te nemen.

Hoe wil je de anticonceptie dan oplossen?

Rockstar schreef op 26-06-2022 om 13:20:

[..]

Hoe wil je de anticonceptie dan oplossen?

Geheelonthouding 

Of wellicht zijn condooms of een koperspiraaltje dan betere opties?

Miraval schreef op 26-06-2022 om 12:51:

[..]

Ja dat klopt en dat wordt gecompenseerd met nieuwkomers... toch?

De meeste nieuwkomers komen hier niet primair om de hiaten op te vullen, dus als het gaat om het aantal inwoners op peil te houden wel, maar als het gaat om de hiaten die ontstaan op te vullen niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.