Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Wieder
05-10-2025 om 18:05
PensioNada schreef op 05-10-2025 om 17:03:
[..]
En anders zijn minister voor volksgezondheid wel, meneer Kennedy.
Wat ik zorgelijker vind, is dat ik laatst een korte discussie had met een hulpverlener van kleuters, die zei: " ik zie de laatste tijd meer kleuters met autisme, dat komt door de paracetamol." Mijn mond viel open van verbazing. Als ze nou gezegd had: " ik vind dat er goed onderzoek gedaan moet worden of paraceramol een rol speelt", had ik er al heel anders over gedacht, maar dit.
Ja, want paracetamol is een hele recente uitvinding, dus logisch dat er de laatste tijd meer kleuters met autisme zijn.
Poezenmeisje
05-10-2025 om 18:49
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paracetamol
Paracetamol werd voor het eerst in 1878 door Harmon Northrop Morse gesynthetiseerd en in 1893 voor de eerste keer in de geneeskunde gebruikt door Josef von Mering.[6][7] Al vrij snel daarna raakte paracetamol uit de gratie vanwege een bizarre bijwerking: sommige gebruikers kregen een blauwe huidskleur na gebruik, waarschijnlijk als gevolg van contaminatie met een ander middel. Toen in de jaren 1940 ontdekt werd dat paracetamol koortsverlagend en pijnstillend werkte, nam de populariteit weer toe.
Mushu
05-10-2025 om 22:41
Na 13 jaar gestolen gitaar terug gevonden via een advertentie op marktplaats.
https://www.nu.nl/muziek/6371409/oud-bassist-kane-vindt-na-dertien-jaar-gestolen-basgitaar-terug-op-marktplaats.html
Poezenmeisje
06-10-2025 om 06:12
Mooi dat die gitaar terug is.
Maar voor zoiets maakt de politie blijkbaar wel tijd én mensen vrij, terwijl je anderhalve week moet wachten om een afspraak te kunnen maken op het politiebureau?
Om daar vervolgens te horen dat je over nog eens twee weken aangifte kunt komen doen op datzelfde politiebureau omdat de wijkagent geen aangiftes opneemt?
Maar weet u wel zéker dat u aangifte wilt doen?
Ja, zo laat je de criminaliteitscijfers wel zakken en wordt Nederland op papier steeds veiliger...
Fleurtje_5
06-10-2025 om 09:51
Overvaller geeft een 82 jarige vrouw tijdens roof de ring terug.
https://www.nu.nl/binnenland/6371355/inbreker-krijgt-spijt-tijdens-woningoverval-en-geeft-vrouw-82-deel-buit-terug.html
Een inbreker heeft zich in de nacht van zaterdag op zondag verontschuldigd tijdens een gewelddadige woningoverval in het Zeeuwse Sint-Annaland. De man gaf een deel van de buit terug aan het 82-jarige slachtoffer, meldt de politie.
Yumi
06-10-2025 om 14:25
Diefstal reisgegevens klanten Sunweb, ik kan me voorstellen dat je niet rustig op vakantie gaat als al je gegevens in handen zijn van.....?
Onrust bij vakantiegangers, cyberaanval waarbij klantgegevens zoals, naam, thuisadres, e-mailadres en telefoonnummer, evenals boekingsinformatie zoals reisdata en bestemmingen.
Klanten krijgen mail met de vraag om gegevens te bevestigen en/of een betaling te doen. Vooral voor klanten die binnenkort op vakantie gaan komt dit geloofwaardig over.
Een van de boze klanten schrijft terecht wat mij betreft;
‘Vertel me welke medewerker tijdens mijn vakantie op mijn huis komt passen’, schrijft gedupeerde en ondernemer Wouter Theijsmeijer op LinkedIn. Hij hekelt de gebrekkige communicatie van Sunweb. ‘Je moet dit niet ‘betreuren’. Je zou met schaamrood op je kaken excuses moeten aanbieden. En mijn begrip heb je nu zeker niet’, briest hij in het bericht. ‘Je hebt zojuist mijn thuisadres én de datum waarop ik met mijn gezin op vakantie ben, laten stelen door criminelen.’
Onrust bij vakantiegangers Sunweb na diefstal reisgegevens: ‘Wie komt er straks op mijn huis passen?’ | Binnenland | De Gelderlander.nl
Yumi
06-10-2025 om 17:39
Ongeacht hoe je eruit ziet, hoogbejaard of niet, je ID tonen anders krijg je geen sigaretten mee. Dit is bedoeld om agressie tegen te gaan, ben bang dat het bij sommige averechts werkt.

Bejaard, maar toch ID laten zien voor pakje sigaretten bij tankstation: 'We trekken nu één lijn'
Yumi
11-10-2025 om 10:38
Dat het voor deze relatietherapeut een droom is die uitkomt geloof ik wel, maar ik vind het belangrijker om te onderzoeken hoeveel succes de therapie heeft. Gratis klinkt wel leuk, maar iemand zal de kosten moeten dragen.... als je huwelijk je (nog) zoveel waard is dat je ervoor in therapie wilt gaan, dan mag je wat mij betreft ook de mogelijkheid onderzoeken hoe je dit wilt gaan betalen. Paar uur meer werken, bijbaantje, spaarrekening, bezuinigen?
Gratis relatietherapie voor gezinnen goed idee, volgens deze therapeut: 'Hoe laagdrempeliger, hoe beter'
De gemeente Amsterdam start met een proef waarbij gezinnen gratis relatietherapie kunnen krijgen. Het doel: zorgen dat kinderen niet de dupe zijn van conflicten tussen ouders. "Heeft veel zin om jezelf en de ander beter te leren kennen."
Het plan is onderdeel van de bredere 'Amsterdamse Aanpak Scheiden' waarmee de stad preventieve ondersteuning wil bieden aan gezinnen waarvan de ouders in de clinch liggen.
Het plan is onderdeel van de bredere 'Amsterdamse Aanpak Scheiden' waarmee de stad preventieve ondersteuning wil bieden aan gezinnen waarvan de ouders in de clinch liggen.
Voor relatietherapeut Wills Langedijk is het initiatief een 'droom die uitkomt'. "Hoe laagdrempeliger de plekken zijn voor mensen die hulp nodig hebben, hoe beter."
Flink prijskaartje
Relatietherapie wordt niet vergoed in het basispakket, daardoor hangt er een flink prijskaartje aan. Een sessie kan al gauw 100 tot 200 euro per uur kosten. Daardoor maakt de groep die daar geen geld voor heeft, minder gebruik van deze zorg: "Het kan natuurlijk wel maar dan kom je in het GGZ-traject terecht en daar zijn ontzettend lange wachttijden.
Eerder in Zutphen, Venlo en Bunschoten
In de gemeente Zutphen, Venlo en Bunschoten is al eerder een proef met gratis relatietherapie. De Boei, de uitvoerende organisatie uit Bunschoten, biedt sinds 2021 de zorg gratis aan.
Over de bredere effecten kan de organisatie niet veel zeggen maar wel merken ze dat er veel animo voor is. "Ik denk dat de schroom eraf is en dat mensen zich er niet meer voor schamen om hulp te zoeken", zegt directeur Chris Hagelen.
oudmaarnognietkoud
11-10-2025 om 11:22
Yumi schreef op 06-10-2025 om 17:39:
Ongeacht hoe je eruit ziet, hoogbejaard of niet, je ID tonen anders krijg je geen sigaretten mee. Dit is bedoeld om agressie tegen te gaan, ben bang dat het bij sommige averechts werkt.
Bejaard, maar toch ID laten zien voor pakje sigaretten bij tankstation: 'We trekken nu één lijn'
Ik vind het prima hoor. Voor de beeldvorming, ik ben 60+. Ik vind het wel schattig. Of het gaat helpen tegen agressie? Geen idee. Hoop het wel, niemand hoeft zich aangevallen te voelen. Geen gezeik, iedereen gelijk. (Naar Koten en De Bie)
Fleurtje_5
11-10-2025 om 16:04
Yumi schreef op 06-10-2025 om 17:39:
klopt, Johan Derksen sprak er ook al een pittig woordje over.
Yumi
11-10-2025 om 19:20
oudmaarnognietkoud schreef op 11-10-2025 om 11:22:
[..]
Ik vind het prima hoor. Voor de beeldvorming, ik ben 60+. Ik vind het wel schattig. Of het gaat helpen tegen agressie? Geen idee. Hoop het wel, niemand hoeft zich aangevallen te voelen. Geen gezeik, iedereen gelijk. (Naar Koten en De Bie)
![]()
Ik vind het ook prima, ik rook niet dus heb er verder niets mee. Of het werkt, tegen agressie weet ik niet... roken is een verslaving, als iemand zonder zit en niks mee krijgt omdat ze de leeftijd willen controleren en het id ligt thuis? Ik verwacht geen vrolijk, oke kom straks wel ff terug.
Moest laatst ook mijn id laten zien aan de AH bezorger, vanwege 'n fles wijn. Nu ben ik een stralende 60+ ser dus ik heb daar begrip voor 
Netherfield
12-10-2025 om 06:31
https://www.ad.nl/economie/stakende-sjorders-in-rotterdamse-haven-moeten-maandag-weer-aan-het-werk-oordeelt-rechter~a2601bfc/
Ik lees dat sjorders een 32-urige werkweek hebben en tussen de 5000 en 6000 euro per maand verdienen. Wauw. Het is natuurlijk heel gevaarlijk werk maar nog steeds wauw.
Thora
13-10-2025 om 12:46
PensioNada schreef op 05-10-2025 om 17:03:
[..]
En anders zijn minister voor volksgezondheid wel, meneer Kennedy.
Wat ik zorgelijker vind, is dat ik laatst een korte discussie had met een hulpverlener van kleuters, die zei: " ik zie de laatste tijd meer kleuters met autisme, dat komt door de paracetamol." Mijn mond viel open van verbazing. Als ze nou gezegd had: " ik vind dat er goed onderzoek gedaan moet worden of paraceramol een rol speelt", had ik er al heel anders over gedacht, maar dit.
Ik denk dat dit eerder het gevolg is van te snel en te graag een etiketje plakken.
Fleurtje_5
13-10-2025 om 15:30
Wat opmerkelijk, mooi en apart dit:
Veel kinderen uit de Molenstraat in Neer zijn weer terug in hun ouderlijk huis: ‘Heerlijk, we liepen ooit al samen naar de kleuterschool’
11-10-2025 J.S. Verslaggever Leudal
Neer. De Molenstraat in Neer heeft iets bijzonders. Vrijwel elk ‘ouderlijk huis’ dat daar staat is gekocht door een kind dat er nu (weer) woont. Terugkeerders ofwel retourmigratie: een landelijk fenomeen, en deze straat springt eruit.
Op nummer 7, 9, 11 en 13 aan de ene kant, op nummer 4, 6 en 8 aan de andere kant: allemaal mensen die in de Molenstraat in Neer opgegroeid zijn. In sommige gevallen zijn ze – toen kinderen, nu volwassenen – nooit weggeweest, in andere gevallen zijn ze na jaren terug op het honk.
...........etc.etc.etc.............
Chiquita
16-10-2025 om 12:30
https://spanjevandaag.com/16/10/2025/chinese-capsulewoning-verovert-spanje-want-hij-is-klein-slim-en-verrassend-luxe/
Oplossing woningnood in Nederland