Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Yumi schreef op 02-10-2025 om 13:54:

Vrouw (18) uit het niets gestoken door man die voorbij fietst
DEN HAAG - Een 18-jarige vrouw is donderdagochtend uit het niets in haar been gestoken door een man die voorbij fietste. Dat gebeurde op de Prinsegracht in Den Haag. De politie is dringend op zoek naar de dader, die er na het steken van de vrouw vandoor ging.

De vrouw liep rond 8.30 uur over de Prinsegracht toen een voor haar onbekende man haar voorbij fietste en haar uit het niets aan haar been verwondde.

Oranje fietsDe politie heeft een signalement verspreid om de dader zo snel mogelijk op te sporen. Het gaat om een man die naar schatting tussen de 15 en 20 jaar oud is, met een donkergetinte huidskleur en kort, donker haar. Hij droeg ten tijde van het steekincident een zwarte jas met capuchon en een zwarte trui. Opvallend detail is dat hij reed op een te kleine, feloranje fiets voorzien van zwarte fietstassen. Na de aanval fietste de man weg in de richting van de Schilderswijk. De politie benadrukt dat dit signalement van groot belang kan zijn voor getuigen en hoopt dat mensen die iets gezien of vastgelegd hebben, zich zo spoedig mogelijk melden.
Vrouw (18) uit het niets gestoken door man die voorbij fietst - Omroep West

Vrouw (18) in been gestoken door onbekende man in Den Haag - 112Today

Gevalletje eerwraak?

Thora schreef op 02-10-2025 om 14:18:

[..]

Gevalletje eerwraak?

Gevalletje geen toekomst perspectief, ik verveel me zo, heb een fiets gejat en een hekel aan die meiden, waarbij ik met mijn lelijke smoel geen kans maak, dus jas ik mijn mes in haar been. Lijkt mij aannemelijker, bij eerwraak zorgt de hele familie voor een plan, daarbij is een te kleine oranje fiets ongepast 

De hark moet ook hier terug komen vind ik. 

Wat zou het heerlijk zijn als die kabaalmakers alleen nog maar gebruikt mogen worden als het echt hoognodig is.

https://www.ad.nl/binnenland/zurich-doet-wat-nederland-en-eu-tot-nu-toe-niet-willen-de-bladblazer-verbieden~a0c652f2/ 30 sept. 2025
In Zürich, de grootste stad van Zwitserland, wordt het gebruik van bladblazers sterk beperkt. In een referendum kozen inwoners ervoor om het alleen nog toe te staan rond de herfst.

Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 16:43:

De hark moet ook hier terug komen vind ik.

Wat zou het heerlijk zijn als die kabaalmakers alleen nog maar gebruikt mogen worden als het echt hoognodig is.

https://www.ad.nl/binnenland/zurich-doet-wat-nederland-en-eu-tot-nu-toe-niet-willen-de-bladblazer-verbieden~a0c652f2/ 30 sept. 2025
In Zürich, de grootste stad van Zwitserland, wordt het gebruik van bladblazers sterk beperkt. In een referendum kozen inwoners ervoor om het alleen nog toe te staan rond de herfst.

Dank je wel Fleurtje, voor plaatsen van echt opmerkelijk nieuws.

Voor verschrikkelijk nieuws hebben we: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/verschrikkelijke-en-afschuwelijk-nieuws?page=12#195

https://rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5531331/wetenschappers-produceren-embryo-van-huidcellen

ik vind dit echt verschrikkelijk slechte ontwikkelingen.  En dan staat in het artikel ook nog de verkeerde aanname dat twee mannen dan een kind kunnen krijgen en je geen vrouw nodig hebt, terwijl ze een eicel! Notabene leeg maken van het erfelijk materiaal.   Ook echt nul komma nul verantwoordelijkheid nemen voor het leven wat je creeert.  

absor schreef op 02-10-2025 om 18:02:

https://rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5531331/wetenschappers-produceren-embryo-van-huidcellen

ik vind dit echt verschrikkelijk slechte ontwikkelingen. En dan staat in het artikel ook nog de verkeerde aanname dat twee mannen dan een kind kunnen krijgen en je geen vrouw nodig hebt, terwijl ze een eicel! Notabene leeg maken van het erfelijk materiaal. Ook echt nul komma nul verantwoordelijkheid nemen voor het leven wat je creeert.

Het is al een tijd zo dat er zonder dat er een eitje of zaadje aan te pas komt mensen gecreërd kunnen worden. Er gelden wel strenge wetten voor. Een van die wetten is dat het schepseltje niet ouder mag zijn dan 6 weken. Dan moet het gedood worden. De genoemde wetenschappers zijn in dit geval behoorlijk illegaal bezig. # Boys from Brazil.

Gisteren las ik over een bladblazersverbod in Zürich. En vanmorgen las ik dat er nogal wat reacties waren over de jurk van maan. 

Opmerkelijk is dat deze jurk geïnspireerd is op patronen in de natuur. De 3D-geprinte blaadjes lijken op te waaien tegen een bijna onzichtbare basisstof

Beter dat alle bladblazers uit de buurt blijven. 

Maan was vereerd en gelukkig.  Daar gaat het om. En het is kunst. Ik zelf zou toch liever een leuke broek dragen met een leuke blouse.

https://guys.nl/maan-jurk-onzichtbare-stof-reacties
En Maan? Die leek vooral intens gelukkig. “Een meisjesdroom, een echte Iris ‘queen’ van Herpen,” schreef ze zelf stralend online. “Zo, zo, zo vereerd dat ik een van haar jurken mocht dragen,” schreef ze op Instagram.

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2025 om 13:22:

Gisteren las ik over een bladblazersverbod in Zürich.En vanmorgen las ik dat er nogal wat reacties waren over de jurk van maan.

Opmerkelijk is dat deze jurk geïnspireerd is op patronen in de natuur. De 3D-geprinte blaadjes lijken op te waaien tegen een bijna onzichtbare basisstof.

Beter dat alle bladblazers uit de buurt blijven.

Maan was vereerd en gelukkig. Daar gaat het om. En het is kunst. Ik zelf zou toch liever een leuke broek dragen met een leuke blouse.

https://guys.nl/maan-jurk-onzichtbare-stof-reacties
En Maan? Die leek vooral intens gelukkig. “Een meisjesdroom, een echte Iris ‘queen’ van Herpen,” schreef ze zelf stralend online. “Zo, zo, zo vereerd dat ik een van haar jurken mocht dragen,” schreef ze op Instagram.

Ik vind het opmerkelijk om zo'n blote jurk in de herfst uit te brengen. Vraag me af of ze ermee kan zitten, maar ach het is kunst dan maakt het niet uit. 

Yumi schreef op 03-10-2025 om 17:07:

[..]

Ik vind het opmerkelijk om zo'n blote jurk in de herfst uit te brengen. Vraag me af of ze ermee kan zitten, maar ach het is kunst dan maakt het niet uit.

Inderdaad. En hoe ga je met zo'n jurk naar het toilet?

Kom je als jonge man in een klooster wonen waar tig kloosterbroeders wonen, werken en bidden. De jaren verstrijken. En dan blijf je alleen over nadat de laatste broeder (afgelopen februari) sterft. Wat een weemoed.

Laatste franciscaan van Weert wil culturele erfenis overdragen: ‘Dat ik als enige over ben, geeft wel een gevoel van weemoed’
02-10-2025
Weert De 84-jarige Gerard Heesterbeek is de laatste franciscaner broeder in Weert. Wanneer hij overlijdt, sluit het boek van de kloosterorde hier. Heesterbeek zit nog vol energie. Hij vraagt Weertenaren de culturele erfenis te koesteren.
.....etc.etc.etc............

Twee nieuwsberichten die wat met me doen  Het is verschrikkelijk dat we al tig jaar een tekort hebben aan opvang voor vrouwen die te maken hebben met huiselijk geweld.
Terwijl heel het land en ook Nijmegen in actie komt tegen femicide, wordt er een vrouw doodgestoken. Het gezin was bekend bij politie en Veilig thuis. De actievoeders willen meer opvangplekken waar vrouwen naar toe kunnen vluchten. 
Als je weet dat je moet vluchten en er is geen plaats voor je in de opvang, dat kan het verschil maken in leven of dood! 

Actie tegen femicide in Nijmegen is ineens extra beladen: ‘Veel meer veilige plekken voor vrouwen nodig’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl
Verdachte (51) vannacht aangehouden voor doodsteken vrouw in Lent (45), hij had al een straatverbod | Nijmegen | De Gelderlander.nl

Mooi dat hij de ketting met de trouwring van haar overleden man teruggaf, maar een sorry daarbij is niet genoeg! Binnendringen en een vrouw van 82 jaar midden in de nacht vastgrijpen, dan ben je een ongelofelijke eikel.  

Een 82-jarige vrouw is afgelopen nacht in haar woning in het Zeeuwse Sint-Annaland overvallen door een berouwvolle dief, meldt de politie. De vrouw lag op bed toen iemand met een steen het raam van de balkondeur insloeg.

Door de opening greep een man de vrouw vast en pakte een armband en halsketting af die de vrouw droeg. De bewoonster zei dat aan die ketting de trouwring van haar overleden man hing, waarop de man het sieraad teruggaf.

Hij zei: "Sorry, ik heb problemen", en ging ervandoor, met de armband. De politie heeft hem nog gezocht, maar de man is spoorloos.
Overvaller zegt sorry tijdens woningoverval op bejaarde vrouw

Fleurtje_5 schreef op 05-10-2025 om 14:56:

Heel opmerkelijk, maar of het waar is ????

https://www.ad.nl/buitenland/trump-legt-verband-tussen-gebruik-van-paracetamol-tijdens-zwangerschap-en-autisme~acdb78d1/

zeker wel. Als Trump het zegt, moet het wel waar zijn. Hij is toch die gerenomeerde wetenschapper die in staat is onderbouwd en genuanceerd medicijnstudies te weerleggen? Nou dan

Meesje schreef op 05-10-2025 om 16:56:

[..]

zeker wel. Als Trump het zegt, moet het wel waar zijn. Hij is toch die gerenomeerde wetenschapper die in staat is onderbouwd en genuanceerd medicijnstudies te weerleggen? Nou dan

En anders zijn minister voor volksgezondheid wel, meneer Kennedy.

Wat ik zorgelijker vind, is dat ik laatst een korte discussie had met een hulpverlener van kleuters, die zei: " ik zie de laatste tijd meer kleuters met autisme, dat komt door de paracetamol." Mijn mond viel open van verbazing. Als ze nou gezegd had: " ik vind dat er goed onderzoek gedaan moet worden of paraceramol een rol speelt", had ik er al heel anders over gedacht, maar dit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.