Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Hoe dan? Dat je er pas naar enkele maanden achter komt dat je zwanger bent, het schijnt dat er vrouwen zijn die het echt niet kunnen voelen. Maar zo'n 20 minuten van te voren nog geen idee hebben?!
Vrouw bevalt onverwacht op zonnebank in Zutphen - https://nos.nl/l/2556866

Hoe dan? 

Dat vroegen de docenten van een basisschool in Groningen zich ook af toen een meisje van 12 jaar beviel tijdens het schoolreisje... Niemand die ooit iets had gemerkt.

https://www.nu.nl/binnenland/2479355/meisje-12-bevalt-onverwacht-tijdens-schoolexcursie.html

https://nos.nl/artikel/2556866-vrouw-bevalt-onverwacht-op-zonnebank-in-zutphen

Ik ben twee keer zwanger geweest en vind het lastig voor te stellen dat je het niet kan merken. Maar soms is het toch zo.

Auwereel schreef op 22-02-2025 om 16:56:

Hoe dan? Dat je er pas naar enkele maanden achter komt dat je zwanger bent, het schijnt dat er vrouwen zijn die het echt niet kunnen voelen. Maar zo'n 20 minuten van te voren nog geen idee hebben?!

Ik ken iemand die het ook helemaal niet heeft gemerkt, en ook nog eens heel slank was. Bij de tweede had ze extra goed opgelet dat het niet weer zo zou gebeuren, en toen ze uit voorzorg een test deed bleek ze zwanger en al ver in de zwangerschap te zijn.

Een andere vrouw werd wel wat voller in het gezicht, armen en benen. Was ook elke maand ongesteld. Kreeg later wel wat vage klachten. Bleek zij ook zwanger te zijn en heeft toen halsoverkop een babykamer geregeld.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-02-2025 om 19:28

https://nos.nl/artikel/2556861-tientallen-boeren-melden-intimidatie-door-voornamelijk-dierenactivisten
Opkomen voor dieren en ondertussen de boeren bedreigen, intimideren en ongevraagd zo een bedrijf inlopen. Want ja, die boeren kiezen er zelf voor om bij het bedrijf te gaan wonen...... 

Auwereel schreef op 22-02-2025 om 16:56:

Ik ken ook iemand die er pas achter kwam toen zij Spanje op vakantie in zee buikpijn kreeg. Dachten dat het blindedarmontsteking was. Maar in het ziekenhuis bleek ze aan het bevallen te zijn. Idd gewoon ongesteld geweest al die tijd. Wel fors  gebouwd dus blijkbaar  viel het niet op. Was vriendin van man zijn collega.  Man vroeg: hoe was je vakantie?  Hij : wel leuk hoor. Maar we gingen met zijn tweeën heen en kwamen met drie terug. Man nog: oh een straathondje meegenomen? Maar dat mag toch niet in het vliegtuig?  Hij nee. Een baby.  Mijn man staat niet snel  met een mond vol tanden maar toen was hij toch even sprakeloos. 

lientje69 schreef op 22-02-2025 om 20:15:

[..]

Ik ken ook iemand die er pas achter kwam toen zij Spanje op vakantie in zee buikpijn kreeg. Dachten dat het blindedarmontsteking was. Maar in het ziekenhuis bleek ze aan het bevallen te zijn. Idd gewoon ongesteld geweest al die tijd. Wel fors gebouwd dus blijkbaar viel het niet op. Was vriendin van man zijn collega. Man vroeg: hoe was je vakantie? Hij : wel leuk hoor. Maar we gingen met zijn tweeën heen en kwamen met drie terug. Man nog: oh een straathondje meegenomen? Maar dat mag toch niet in het vliegtuig? Hij nee. Een baby. Mijn man staat niet snel met een mond vol tanden maar toen was hij toch even sprakeloos.

Zo zeg, ik denk dat ik dan mijn kaak ook van de grond had moeten oprapen!

Ik ken iemand die er met 36 weken achter kwam. Had wel buikklachten ed., maar hier was blijkbaar niet aan gedacht. Details als wel of niet ongesteld weet ik niet. Ze was van zichzelf al wel wat aan de maat. Toen ze een echo van haar buik kreeg in het ziekenhuis, bleek daar dus een bijna volgroeide baby te zitten!

Dan moeten die babies ook wel rustige types geweest zijn. Die van mij kon ik stevig voelen bewegen. Legde ik een hand op mijn buik, kreeg ik er een trap tegen, verplaatste ik mijn hand, werd daar getrapt. Dus ik kan me niets voorstellen bij "niet voelen dat je zwanger bent".

Auwereel schreef op 22-02-2025 om 22:04:

Dan moeten die babies ook wel rustige types geweest zijn. Die van mij kon ik stevig voelen bewegen. Legde ik een hand op mijn buik, kreeg ik er een trap tegen, verplaatste ik mijn hand, werd daar getrapt. Dus ik kan me niets voorstellen bij "niet voelen dat je zwanger bent".

Ik ook niet. Ik had bij mijn zwangerschappen al vanaf de eerst maand zeer gevoelige tepels dus dan voel je het al als je 's avonds je dekbed over jezelf heen legt. Tijdens het douchen merkte ik het ook. Dat doe je toch wel minimaal 2x per week. Dat je dit mist vind ik al opmerkelijk laat staan de bewegingen van de baby in je buik.

ik blijf mij er ook over verbazen, vooral bij de ''ik werd gewoon ongesteld verhalen'' 
las ooit in een artikel van verloskundige, die zei het is onmogelijk dat je tijdens een zwangerschap ongesteld wordt je kan wel soms bloeding hebben maar een menstruatie nee.

heb ook wel is gehoord dat sommige baby's in je rug zitten, en dat je daarom soms geen buik hebt of een hele kleine buik. 

Maar bij een kind van 12 ziet en merkt de omgeving ook niets?

Poezenmeisje schreef op 23-02-2025 om 07:33:

Maar bij een kind van 12 ziet en merkt de omgeving ook niets?

Waarom ga je dat hier op het forum vragen?

Vraag het na daar waar het gebeurd is; vraag het aan de bewoners in de wijk, vraag het de leerkrachten bij het meisje op school, desnoods aan de medewerkers van de Aldi of de snackbar aldaar.

Het is afschuwelijk wat daar gebeurd is.

Wat een sensatie beluste reactie van jou! Wat wil je precies horen?

Ik reageer gewoon op de stelling "dat mérk je toch!".

Nee, niet iedereen merkt iets, ook de omgeving niet. Dus hoe kun je zoiets stellen?

Poezenmeisje schreef op 23-02-2025 om 08:12:

Ik reageer gewoon op de stelling "dat mérk je toch!".

Nee, niet iedereen merkt iets, ook de omgeving niet. Dus hoe kun je zoiets stellen?

Dan snap ik deze reactie van je helemaal niet;

“Maar bij een kind van 12 ziet en merkt de omgeving ook niets?” 

En die vraagteken erachter?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.