Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Yumi schreef op 09-02-2025 om 13:26:

[..]

Mensen met kanker een middel inspuiten waarvan ze misschien wel nare bijwerkingen krijgen, dan kan toch niet!

Mensen van 85, liever niet, of ze moeten gezond zijn. Sinds 'n paar jaar woon ik in een levensloopbestendige woning, teveel mensen die zorg nodig hebben, die is er niet.

Nee, dat kan ook niet. Daarom vind ik het een heel naar iets. 

Auwereel schreef op 09-02-2025 om 13:56:

[..]

Het staat er alsof kankerpatiënten proefkonijn zijn, maar het zou me niets verwonderen dat deze testen gedaan wordt vanwege de werking van deze stof op celniveau. Ouderdom en kanker zijn allebei gerelateerd aan beschadiging van celstructuren. Als je iets vindt dat beschadigd DNA kan repareren, kan je daarmee zowel kankerpatiënten als ouderen ermee helpen.

Deze maatschappij heeft trouwens geen behoefte aan mensen die nog ouder worden, maar heeft behoefte aan gezonde oude mensen, die zo min mogelijk zorg nodig hebben. En daar kan het omkeren van het verouderingsproces bij helpen. Maar, wat het dan moeilijk maakt, is de acceptatie van je sterfelijkheid. Wie wil gaan als-ie nog gezond en vrolijk rondloopt?

Goeie post. 

Auwereel schreef op 09-02-2025 om 13:56:

[..]

Het staat er alsof kankerpatiënten proefkonijn zijn, maar het zou me niets verwonderen dat deze testen gedaan wordt vanwege de werking van deze stof op celniveau. Ouderdom en kanker zijn allebei gerelateerd aan beschadiging van celstructuren. Als je iets vindt dat beschadigd DNA kan repareren, kan je daarmee zowel kankerpatiënten als ouderen ermee helpen.

Deze maatschappij heeft trouwens geen behoefte aan mensen die nog ouder worden, maar heeft behoefte aan gezonde oude mensen, die zo min mogelijk zorg nodig hebben. En daar kan het omkeren van het verouderingsproces bij helpen. Maar, wat het dan moeilijk maakt, is de acceptatie van je sterfelijkheid. Wie wil gaan als-ie nog gezond en vrolijk rondloopt?

Zo wordt het ook uitgelegd vwb het celniveau als je het hele artikel leest. Niet dat je 120 moet worden maar juist gezonder ouder wordt.

Poezenmeisje schreef op 09-02-2025 om 20:18:

Meerdere carnavalsoptochten in Duitsland worden gecancelled i.v.m. te hoge beveiligingskosten.

https://m.focus.de/panorama/welt/sicherheitskosten-zu-hoch-einfach-nicht-moeglich-zahlreiche-karnevalsumzuege-bereits-abgesagt_id_260704900.html

Triest dat dit niet meer kan 

Poezenmeisje schreef op 09-02-2025 om 20:18:

Meerdere carnavalsoptochten in Duitsland worden gecancelled i.v.m. te hoge beveiligingskosten.

https://m.focus.de/panorama/welt/sicherheitskosten-zu-hoch-einfach-nicht-moeglich-zahlreiche-karnevalsumzuege-bereits-abgesagt_id_260704900.html

Dieptriest. Na de kerstmarkten nu ook de carnavalsoptochten.

Vanmorgen is Ron Brandsteder overleden en wat schrijft Sylvana Simons...

bafkreier5i6sxfcdms5hhjzvzs27e4zss6bcxn2omm35dmrhbk2niwkcva@jpeg

Sylvana Simons‪@sylvanasimons.bsky.social
Over de doden niets dan goeds, behalve als het zelfingenomen klootzakken zijn.
Dan gewoon niets over de doden.

Oftewel, ik heb al een paar interview verzoeken afgewezen vandaag. 🤐🤐🤐
10 februari 2025 om 12:28

De reacties op haar berichtje zijn niet mals en diverse reaguurders wijzen stellen dat ze er ook voor had kunnen kiezen om dan maar helemaal niks te zeggen. Dat je iemand niet mocht, is immers één ding, maar diegene een "zelfingenomen klootzak" noemen op de dag van overlijden is natuurlijk een heel ander verhaal. "Zeg het dan als hij nog leeft", aldus een van de reacties op Sylvana's botte bericht. Of Sylvana zich daar iets van aantrekt? Nee, zo bewijst ze met een tweede bericht onder de post: "Ik zeg wat ik wil, wanneer ik wil, waar ik wil. Ga heen."
Sylvana Simons wekt woede met bizarre reactie op overlijden Ron Brandsteder | Panorama

Wanneer wekt SS geen woede op? 

Belachelijke bitch.

BlairW schreef op 09-02-2025 om 13:11:

[..]

Maar dan krijg je dus de discussie wie wel en wie niet? Waar leg je die grens? Iedereen wil zijn/haar/hens geliefde bij zich houden natuurlijk.

Ik denk sowieso  dat die discussie  gevoerd moet gaan worden. Mensen worden oneindig lang in leven gehouden tegenwoordig.  Ik werk in de ouderenzorg. Het is schrijnend soms. Dat je geliefde moeder of vader bij je willen houden, daar zie ik verdrietige voorbeelden  van. Kind wil pa of ma niet kwijt dus elk pilletje of behandeling wordt aangegrepen en aangevraagd. Terwijl  wij een lijdend iemand zien wiens lijden alleen maar verlengd wordt. Uiteindelijk  gaan mensen toch. Want het lichaam  is op. Maar dan ben je iemand   van bijvoorbeeld  95 dus 3 maanden langer met kunst en vliegwerk en heel veel zorg ( en extra pijn voor die persoon ) in leven aan het houden omdat iemand zijn geliefde niet wil missen. 

Soms is liefde ook loslaten. Snap dat het moeilijk is. Maar kost wat kost mensen oplappen tot een eigenlijk nog steeds niet leefbaar niveau  is geen liefde. Nog los van het kostenplaatje  .

En ja ook in persoonlijke  kring heb ik dit meegemaakt.  Eerste contactpersoon  wilde een zwaar  lijdend iemand  niet loslaten. Wij als andere familieleden hebben  samen  met de arts dagen moeten inpraten. Uiteindelijk  gelukt maar het is zeker 2 weken extra lijden geweest. Of eigenlijk  2 maanden. Maar de laatse 2 weken waren het ergst 

BlairW schreef op 09-02-2025 om 13:14:

[..]

Dit, het is niet iets wat tegen kanker werkt. Ze gaan het alleen op die mensen testen, maar het is iets waar je inderdaad jonger van wordt. Waarom ze het dan gaan testen op mensen met kanker, is mij niet helemaal duidelijk. Klinkt voor mij als “die worden niet meer beter, kunnen we dit net zo goed op hem testen”. Bijzonder verhaal in ieder geval, maar ik ben er geen voorstander van om mensen te verjongen zodat ze langer leven.

Dat vraag ik me idd wel af.  Geneest dit kanker? Laat het de ziekte stil staan? Wat is hier precies  de insteek van dit onderzoek? 

Poezenmeisje schreef op 11-02-2025 om 06:26:

Wanneer wekt SS geen woede op?

Belachelijke bitch.

Nou idd. Wat een dom wijf. Zou zij Nederland  niet gaan verlaten? Omdat we zulke racisten zijn? Ik zie haar idd graag vertrekken. Grote bek en altijd  de ik ben zielig kaart trekken  

Yumi schreef op 11-02-2025 om 00:02:

Vanmorgen is Ron Brandsteder overleden en wat schrijft Sylvana Simons...

bafkreier5i6sxfcdms5hhjzvzs27e4zss6bcxn2omm35dmrhbk2niwkcva@jpeg

Sylvana Simons‪@sylvanasimons.bsky.social
Over de doden niets dan goeds, behalve als het zelfingenomen klootzakken zijn.
Dan gewoon niets over de doden.

Oftewel, ik heb al een paar interview verzoeken afgewezen vandaag. 🤐🤐🤐
10 februari 2025 om 12:28

De reacties op haar berichtje zijn niet mals en diverse reaguurders wijzen stellen dat ze er ook voor had kunnen kiezen om dan maar helemaal niks te zeggen. Dat je iemand niet mocht, is immers één ding, maar diegene een "zelfingenomen klootzak" noemen op de dag van overlijden is natuurlijk een heel ander verhaal. "Zeg het dan als hij nog leeft", aldus een van de reacties op Sylvana's botte bericht. Of Sylvana zich daar iets van aantrekt? Nee, zo bewijst ze met een tweede bericht onder de post: "Ik zeg wat ik wil, wanneer ik wil, waar ik wil. Ga heen."
Sylvana Simons wekt woede met bizarre reactie op overlijden Ron Brandsteder | Panorama

Wat een verschrikkelijk mens. Idd dat had ze tegen hem moeten zeggen toen hij nog leefde.

Ik ben nog steeds niet verbaasd, maar tegelijkertijd vind ik het ongelooflijk:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5494167/raad-van-state-kabinet-mag-info-over-aanloop-ramp-mh17 Situatie luchtruim
Raad van State: kabinet mag info over aanloop ramp MH17 geheimhouden
Door RTL Nieuws·7 uur geleden

Documenten die mogelijk informatie bevatten over de situatie in het luchtruim boven het oosten van Oekraïne in aanloop naar het neerhalen van MH17, mogen geheim blijven. Dat heeft de Raad van State zojuist besloten. Het is de uitkomst van een jarenlange Wob-procedure van RTL Nieuws.

......etc.etc.etc........

https://rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/5494317/faber-de-speld-satire-aanmaning-asielminister-terugkeerborden

heel raar dat een serieus nieuwsmedium als rtl een serieus artikel maakt van een speld artikel.  Slaat totaal de plank mis

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.