Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1027500793/lego-dwingt-politie-te-stoppen-om-legohoofdjes-te-gebruiken-om-verdachten-anoniem-te-maken

De politie leek zelfs zoveel plezier te hebben met het bewerken van de foto’s dat ze telkens hoofdjes zocht met uitdrukkingen die precies in de situatie passen. De droevige of huilende gezichten vielen in de smaak op sociale media, maar niet bij Lego zelf, zo blijkt nu.

Het Deense speelgoedbedrijf heeft aan het Murrieta Police Department laten weten dat ze een andere manier zullen moeten zoeken om foto’s te blijven verspreiden zonder de wet te overtreden. „De Lego Group heeft ons benaderd met het respectvolle verzoek om hun intellectuele eigendom niet te gebruiken op onze sociale media, wat we uiteraard begrijpen en zullen respecteren”, schrijft de politie in een verklaring.

Wat weer een Jodenhaat in dit mooie landje:

https://nos.nl/artikel/2514154-lenny-kuhr-over-anti-israelactie-was-niet-tegen-mij-persoonlijk-gericht
.....

Vier bezoekers van het concert in theater De Leest in Waalwijk stonden zondag tijdens de middagvoorstelling plotseling op, ontrolden een Palestijnse vlag en begonnen te schreeuwen. De activisten beschuldigden ook Kuhrs familie van medeplichtigheid aan genocide.
.........

Daglichtlamp schreef op 26-03-2024 om 14:17:

[..]

Niet zo happen, aanstaande maandag op de agenda

Pas op voor de kikker in je bil!

Oh, crosspost, ik heb net een speurtopic geopend.

Het voorstel is voor komende maandag op de agenda gezet door de heer E. Zel. 
Er zit geen E. Zel in de Groningse gemeenteraad.

ik heb weinig geslapen en dacht morgen op de agenda… helemaal over aanstaande maandag heen gelezen 

Daglichtlamp schreef op 26-03-2024 om 14:17:

[..]

Niet zo happen, aanstaande maandag op de agenda

goh, zo belangrijk dat ze op 2e Paasdag gaan vergaderen 😂

Poezenmeisje schreef op 26-03-2024 om 14:39:

Oh, crosspost, ik heb net een speurtopic geopend.

Het voorstel is voor komende maandag op de agenda gezet door de heer E. Zel.
Er zit geen E. Zel in de Groningse gemeenteraad.

Ezel. 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5442322/112-fotograaf-olav-spa-mishandeling-pijn-hersenschudding

Wat ik nog het meest opmerkelijke vind aan dit verhaal is het bord voor de kop van die zogeheten journalist. Wie of wat geeft hem het recht om foto’s en filmmateriaal te maken van mensen die gewond zijn geraakt bij een ongeluk en aangeven dit niet te willen? Als het om ‘particulieren’ gaat spreken we er schande van maar als iemand zichzelf journalist noemt zou ineens alles geoorloofd zijn? Ik vind dat de “nee” van een slachtoffer gerespecteerd moet worden. Belachelijk dat hij meent die grens over te mogen vanwege “vrije nieuwsgaring”. Wat mij betreft is dat hier een gelegenheidsargument, je kunt een ongeluk ook verslaan zonder foto’s van mensen te maken, totaal onnodig en respectloos. 

Hij wilde toch juist van het andere slachtoffer foto’s maken? Zo lees ik het. Bij degene van wie er gezegd werd dat er geen foto’s gemaakt mochten worden, heeft hij dat ook niet meer gedaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.