Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2023 om 21:50

Angela1967 schreef op 14-03-2023 om 20:50:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/14/bedreiging-expliciet-niet-meer-toegestaan-in-tweede-kamer-a4159418

"Personen bedreigen mag niet meer in de Tweede Kamer. Dinsdag heeft
de Kamer ingestemd met een voorstel van D66 en de ChristenUnie om dat
verbod toe te voegen aan het Reglement van Orde, de interne regels die
de Kamerleden voor zichzelf opstellen.

De overgrote meerderheid van de Kamer stemde voor de nieuwe regels, met uitzondering van de PVV, FVD, JA21 en Groep van Haga, samen goed voor 28 zetels."

Dan denk ik: hoe dom kun je zijn? Dan laat je je als partij toch wel enorm kennen als je expliciet tégen deze motie stemt.

gr Angela

ja, maar zo dom zijn de de leden ook, denk ik dan maar. 

PinkFlower schreef op 14-03-2023 om 18:05:

https://www.tubantia.nl/buitenland/meisje-12-met-talloze-messteken-vermoord-in-duitsland-twee-meisjes-12-en-13-bekennen~afeeeb18/

Hoe kunnen zulke jonge meiden zo ziek zijn dat ze dit doen? Opvoeding? Karakter?
Onbegrijpelijk dat er ook geen strafrechtelijke gevolgen zijn. Jouw kind zal het kind zijn dat vermoord is.

Jaren geleden is er in England een klein meisje vermoord. Wat me daar altijd van is bijgebleven is dat één van de daders ook uit een heel onveilige situatie kwam. Hij werd door zijn moeder (?) geprostitueerd aan pedofielen. 

Maakt het niet minder pijnlijk voor de ouders van het vermoorde kind 😪

Friezinnetje schreef op 14-03-2023 om 21:50:

[..]

ja, maar zo dom zijn de de leden ook, denk ik dan maar.

Misschien dat voor hen bedreigen onder normale communicatie valt, dus geen verbod.

Beterhier schreef op 15-03-2023 om 16:32:

[..]

Misschien dat voor hen bedreigen onder normale communicatie valt, dus geen verbod.

Dat valt waarschijnlijk onder “Je mag tegenwoordig helemaal niks meer zeggen” 😂

De Ogre Faced Spider is een nacht spinnetje die in het donker kan kijken. Zijn oogjes zijn gevoelig en in de ochtend worden ze kapot gefikt door de zon en dan issie blind. Tegen de avond zijn zijn oogjes weer gefixt en kan hij weer kijken.

d1b6734e-06df-4e73-b973-7f90617fd8f3-IMG_5490_full.jpg?crop=5183,2915,x0,y205&width=3200&height=1800&format=pjpg&auto=webp

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-03-2023 om 16:20

Rockstar schreef op 16-03-2023 om 16:02:

De Ogre Faced Spider is een nacht spinnetje die in het donker kan kijken. Zijn oogjes zijn gevoelig en in de ochtend worden ze kapot gefikt door de zon en dan issie blind. Tegen de avond zijn zijn oogjes weer gefixt en kan hij weer kijken.

d1b6734e-06df-4e73-b973-7f90617fd8f3-IMG_5490_full.jpg?crop=5183,2915,x0,y205&width=3200&height=1800&format=pjpg&auto=webp

Had je niet even kunnen waarschuwen? Op mijn grote beeldscherm is deze wel erg, ehm, indrukwekkend.

Zo gebeurt er nog eens iets!

https://www.nu.nl/economie/6255599/total-verkoopt-nederlandse-tankstations-onder-druk-van-klimaatdoelstellingen.html

Dat TotalEnergies de tankstations van de hand doet, komt onder meer door de klimaatdoelstellingen van de Europese Unie. Zo wordt vanaf 2035 de verkoop van nieuwe auto's met een traditionele verbrandingsmotor aan banden gelegd.

TotalEnergies merkte al dat de verkoop van brandstof terugliep, volgens het bedrijf
vanwege het feit dat eigenaren van elektrische auto's hun voertuigen
thuis of op het werk opladen. Daarom deed TotalEnergies een beroep op Couche-Tard.

Het Canadese bedrijf heeft namelijk ervaring met de exploitatie van winkels naast
tankstations. Dat kan volgens TotalEnergies helpen om de tankstations
van de toekomst om te vormen tot plekken waar mensen naartoe komen voor
meer dan alleen brandstof. Wat ook meespeelt is de doelstelling van TotalEnergies om de verkoop van aardolieproducten tegen 2030 met 30 procent te verminderen. Daarmee wil het bedrijf zijn koolstofuitstoot verminderen. In dat kader heeft TotalEnergies sinds 2015 al afstand gedaan van tankstations in Italië, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

gr Angela

Poezenmeisje schreef op 17-03-2023 om 16:12:

Het nieuwe crematorium staat in brand...

https://112groningen.nl/351135/groningen/grote-brand-in-nieuwe-crematorium-hoendiep-groningen-evacuatie-pand/

Ik las op RTVNoord dat het pand gasloos zou zijn. Maar, hoe dan?

Ik dacht ook dat die crematieovens op gas draaiden. 

Houtstook? Lijkt me sterk.

We reden er toevallig langs, vanaf Leek. Omdat er een constante file staat bij Hoogkerk draaiden we Westpoort op, met de bedoeling langs het Hoendiep te rijden. 

Waar kwam deze file nu weer vandaan?? En waarom ruiken we brand?

112 bekeken. Okee...

Netherfield schreef op 17-03-2023 om 18:17:

[..]

Ik las op RTVNoord dat het pand gasloos zou zijn. Maar, hoe dan?

https://www.change.inc/energie/dela-bouwt-eerste-gasloze-crematorium-in-nederland-27215
Met elektriciteit dus.

Blijkbaar gaat het dan zo:
In de crematieoven zijn verwarmingselementen aangebracht die die warmte generen in de oven. Ventilatoren zorgen ervoor dat de warmte evenredig wordt verspreid. Het verschil met een gasoven is dat het lichaam van de overledene vergaat door de hoge temperatuur in de oven en niet door middel van de vlammen.

Weer wat geleerd, bedankt voor de link. 👍

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.