Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Auwereel
11-03-2023 om 22:55
Ik zit net met mijn zoon woningen te kijken en heb hem gevraagd of hij al benaderd is vanwege zijn goede inkomen en ouders die ook nog kunnen bijdragen. Want zelfs met die combinatie liggen een beetje nette huizen in een redelijke buurt en een energielabel van C of hoger (anders betaal je je naast hypotheek kosten ook nog blauw aan energiekosten) niet echt voor het oprapen.
Herfstappeltaart
12-03-2023 om 07:10
Piratenkoningin schreef op 11-03-2023 om 22:38:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5370896/de-jonge-tegen-vrouw-die-koophuis-niet-kan-betalen-al-aan-een-rijke
Hugo de Jonge - minister voor volkshuisvesting - vraagt aan een vrouw die in haar eentje geen huis kan kopen of ze al aan een rijke vriend gedacht heeft.
Hugo de Jonge is een kei in het maken van foute grapjes. (mag tenminste toch aannemen dat dit een grapje was).
wild-flower
12-03-2023 om 11:41
Herfstappeltaart schreef op 12-03-2023 om 07:10:
[..]
Hugo de Jonge is een kei in het maken van foute grapjes. (mag tenminste toch aannemen dat dit een grapje was).
Hij maakte inderdaad later via Twitter excuses. Hij sprak van een 'misplaatste grap'. Wat een droeftoeter zeg
Yumi
12-03-2023 om 12:25
wild-flower schreef op 12-03-2023 om 11:41:
[..]
Hij maakte inderdaad later via Twitter excuses. Hij sprak van een 'misplaatste grap'. Wat een droeftoeter zeg![]()
Met een dochter van ik dacht 17 jaar, zou je beter moeten weten
MidasWolf
12-03-2023 om 12:35
Privé zou deze grap leuk zijn vind ik, niet in zijn functie als minister. Al helemaal niet op z’n event als dit.
Cookielover
12-03-2023 om 12:44
Piratenkoningin schreef op 11-03-2023 om 22:38:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5370896/de-jonge-tegen-vrouw-die-koophuis-niet-kan-betalen-al-aan-een-rijke
Hugo de Jonge - minister voor volkshuisvesting - vraagt aan een vrouw die in haar eentje geen huis kan kopen of ze al aan een rijke vriend gedacht heeft.
Zou hij dat te zijner tijd ook tegen zijn dochter zeggen?
Het feit dat ie zo gemakkelijk hieromheen probeert te lullen bevestigt mijn denkwijze dat het gros van de politici geen idee heeft van wat er zich buiten Den Haag (en dan is Den Haag nog te algemeen: ik bedoel het centrum) afspeelt.
Dat HdJ een incompetente minister is was me al duidelijk, maar het is dus nog een seksistische ook 🤢
Auwereel
12-03-2023 om 15:36
Specht vernielt splinternieuw clubgebouw van Friese kaatsvereniging (nos.nl)
Ik heb ook al eens een grote bonte specht betrapt terwijl-ie op mijn kunststof gevelbekleding zat te timmeren. Die was niet schuw, hij heeft mijn beweging bij het raam moeten zien toen ik naar hem keek, maar hij bleef nog even zitten en keek gewoon terug.
MidasWolf
12-03-2023 om 19:18
“ Bij thuiskomt zullen mensen geïnteresseerder zijn in je verhaal dan wanneer je op de Eiffeltoren hebt gestaan."
Dan heb je het gemaakt hoor alles om interessant te doen.
“Je zit daar niet in een gebied waar de kogels je om de oren vliegen. Dat kan natuurlijk veranderen, maar op dit moment is het in onze ogen veilig daar. En kijk naar minister Hoekstra, die was vrijdag nog Lviv. Hij gaat daar echt niet heen als daar de rakketten je om de oren zouden vliegen."
Vervolgens kan buitenlandse zaken weer mensen gaan redden die de toerist wilden uithangen in dit soort gebieden. Er zijn zeker meer risicogebieden in de wereld, in dit gebied volgen de ontwikkelingen elkaar heel snel op. De situatie kan heel snel veranderen.
Yumi
13-03-2023 om 18:24
Zag dat ik niet meer kon reageren in het topic femicide, vandaar dat ik het hier post.
Een jonge moeder van 20 jaar, met een baby van 9 maanden is neergestoken, ze heeft het niet overleefd. Eind vorig jaar was ze in deze woning komen wonen.
Jonge moeder slachtoffer van fatale steekpartij in Nijmegen: ‘Haar baby huilde en gilde’
Volgens verschillende bronnen die De Gelderlander sprak, gaan om een misdrijf in de relationele sfeer. De man die zondagmiddag kort na het incident is opgepakt, zou niet haar huidige vriend zijn. Volgens diezelfde bronnen gaat het wel om een goede bekende van het slachtoffer.
Dodelijke steekpartij Nijmegen: verdachte niet gevlucht, maar gepakt op plaats van misdrijf | Nijmegen | gelderlander.nl
Doodgestoken vrouw in Nijmeegse woning is moeder van baby - LINDA.nl
Poezenmeisje
14-03-2023 om 16:54
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1003623/verdwenen-schilderijen-zijn-een-dubbel-raadsel-voor-museum-het-hoogeland
Gezocht.
Vier schilderijen uit 1668 waarvan niemand weet hoe ze er uitzien...
PinkFlower
14-03-2023 om 18:05
https://www.tubantia.nl/buitenland/meisje-12-met-talloze-messteken-vermoord-in-duitsland-twee-meisjes-12-en-13-bekennen~afeeeb18/
Hoe kunnen zulke jonge meiden zo ziek zijn dat ze dit doen? Opvoeding? Karakter?
Onbegrijpelijk dat er ook geen strafrechtelijke gevolgen zijn. Jouw kind zal het kind zijn dat vermoord is.
majorette2005
14-03-2023 om 18:14
PinkFlower schreef op 14-03-2023 om 18:05:
https://www.tubantia.nl/buitenland/meisje-12-met-talloze-messteken-vermoord-in-duitsland-twee-meisjes-12-en-13-bekennen~afeeeb18/
Hoe kunnen zulke jonge meiden zo ziek zijn dat ze dit doen? Opvoeding? Karakter?
Onbegrijpelijk dat er ook geen strafrechtelijke gevolgen zijn. Jouw kind zal het kind zijn dat vermoord is.
Inderdaad, echt onbegrijpelijk.
zwaankip
14-03-2023 om 19:06
Stijn reanimeerde zijn buurman met behulp van YouTube-video, maar werd onderbroken door advertenties
Toen de buurman van Nederlander Stijn onlangs een hartstilstand kreeg, wilde hij hem reanimeren met behulp van een YouTube-video. Maar voordat hij kon beginnen, moest hij eerst nog door twee reclame-video's. Hoe frustrerend kan het zijn? Stijn deelde zijn opvallende verhaal op het professionele sociale medium LinkedIn, onder meer om techgiganten als Youtube op te roepen “aub geen advertenties te laten draaien op zoekbegrippen gerelateerd aan levensbedreigende situaties”. Zijn bericht gaat nu viraal.
Dit overkwam mij vorige maand toen mijn buurman plotseling een hartstilstand kreeg!
10 seconden later lag hij op de grond en besefte ik me dat hij gereanimeerd moest worden. Maar hoe? De laatste keer was bij een babynoodhulp training voor mijn dochter, dus ik had echt geen idee. Uit reflex pakte ik mijn telefoon, klikte op Youtube en zocht op ‘reanimeren’. Ik klikte direct de bovenste aan en ja hoor: RECLAME! 2 x achter elkaar!
En die 18 seconden waren verdomd lang kan ik je vertellen. 9 minuten later kwam de ambulance en namen het van mij over.
Los van mijn eigen learnings;
1. Een training Eerste Hulp Verlenen, zodat ik de volgende keer weet wat ik moet doen.
2. Ik moedig iedeen aan om zo’n training te doen. (Bij deze😊)
Doe ik bij deze een oproep aan Youtube en Google aub geen commercials te laten draaien op zoekbegrippen gerelateerd aan levensbedreigende situaties. Wellicht zijn zij hier (nog) niet bewust van, maar ik zal vast niet de enige zijn die in zo’n situatie beland.
Iedere seconde telt toch?
Btw mijn buurman heeft het niet overleefd.
Angela1967
14-03-2023 om 20:50
"Personen bedreigen mag niet meer in de Tweede Kamer. Dinsdag heeft
de Kamer ingestemd met een voorstel van D66 en de ChristenUnie om dat
verbod toe te voegen aan het Reglement van Orde, de interne regels die
de Kamerleden voor zichzelf opstellen.
De overgrote meerderheid van de Kamer stemde voor de nieuwe regels, met uitzondering van de PVV, FVD, JA21 en Groep van Haga, samen goed voor 28 zetels."
Dan denk ik: hoe dom kun je zijn? Dan laat je je als partij toch wel enorm kennen als je expliciet tégen deze motie stemt.
gr Angela
FaithfulDuck87
14-03-2023 om 21:49
https://nos.nl/artikel/2467471-reizigers-stappen-over-zwaargewonde-man-61-op-stationstrap
wat een trieste wereld leven we toch