Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Hoe is het mogelijk dat je op deze manier met mensen omgaat?
Als ik lees wat daar is gebeurd dan draait mijn maag om  Ik begrijp ook niet hoe dit mogelijk is, hier moet veel personeel werken die kijken toe als er zoiets voorvalt?

Cliënten werden zowel lichamelijk als geestelijk mishandeld of gestraft als ze iets deden wat zorgpersoneel niet beviel, blijkt uit een vandaag gepubliceerd
Inspectie ziet onthutsende omstandigheden op Groningse zorgboerderij (nos.nl)

Yumi schreef op 07-02-2023 om 08:42:

Hoe is het mogelijk dat je op deze manier met mensen omgaat?
Als ik lees wat daar is gebeurd dan draait mijn maag om Ik begrijp ook niet hoe dit mogelijk is, hier moet veel personeel werken die kijken toe als er zoiets voorvalt?

Cliënten werden zowel lichamelijk als geestelijk mishandeld of gestraft als ze iets deden wat zorgpersoneel niet beviel, blijkt uit een vandaag gepubliceerd
Inspectie ziet onthutsende omstandigheden op Groningse zorgboerderij (nos.nl)

Onbegrijpelijk 

Als ik op mijn werk zoiets zie gebeuren maak ik de eerste keer al melding. ( en grijp in)  In zo'n toxische  omgeving  zou ik niet willen werken

Echt heel verdrietig  dit     En slecht voor het imago van de zorg.  We werken zo hard voor het welzijn van onze cliënten. Je krijgt toch dat mensen zeggen: heb je dat gelezen/ gezien op tv? Zo wordt er bij instellingen  nu met je man/ vrouw/ ouder / kind omgesprongen. 

lientje69 schreef op 07-02-2023 om 09:17:

[..]

Onbegrijpelijk

Als ik op mijn werk zoiets zie gebeuren maak ik de eerste keer al melding. ( en grijp in) In zo'n toxische omgeving zou ik niet willen werken

Echt heel verdrietig dit En slecht voor het imago van de zorg. We werken zo hard voor het welzijn van onze cliënten. Je krijgt toch dat mensen zeggen: heb je dat gelezen/ gezien op tv? Zo wordt er bij instellingen nu met je man/ vrouw/ ouder / kind omgesprongen.

Een docent zei ooit: Wat in het nieuws komt, zijn de uitzonderingen. Als in het nieuws komt: "Automobilist stopt voor rood", dan weet je dat we als samenleving stevig in de problemen zitten. Ik herhaal dat nog wel eens tegen mensen die een akelige gebeurtenis die in het nieuws komt generaliseren. 

Alberto Stegeman heeft dat zorgboerderijschandaal al heel lang geleden bekend gemaakt. Het verbaast me dat het nu wordt aangepakt.

Dat is toch gewoon gestoord sadisme wat daar gebeurt is als ik dat lees, walgelijk gewoon. En zo verdrietig voor de mensen die het slachtoffer waren. Ik vind het zo LAAG, zo met mensen omgaan die afhankelijk zijn van jouw goede zorg.

Poezenmeisje schreef op 07-02-2023 om 11:07:

Alberto Stegeman heeft dat zorgboerderijschandaal al heel lang geleden bekend gemaakt. Het verbaast me dat het nu wordt aangepakt.

Ik dacht al klinkt bekend. Gelukkig is het oud nieuws en niet nog zo'n vreselijke plek 


Poezenmeisje schreef op 07-02-2023 om 11:07:

Alberto Stegeman heeft dat zorgboerderijschandaal al heel lang geleden bekend gemaakt. Het verbaast me dat het nu wordt aangepakt.

Alberto Stegeman heeft dit in oktober naar buiten gebracht, de eerste arrestaties waren in december

Beelden en opnamen gemaakt
De eerste meldingen kwamen begin oktober 2022 bij de politie binnen en is een uitgebreid onderzoek gestart. Daarnaast werd begin oktober duidelijk dat verschillende getuigen en aangevers zich ook hebben gewend tot onderzoeksjournalist Alberto Stegeman. Deze journalist heeft opnamen gemaakt binnen de zorgboerderij. Deze beelden zijn in bezit van de politie en vormen onderdeel van het onderzoek. De beelden ondersteunen de aangiftes en getuigenverklaringen.
Twee medewerkers zorgboerderij Wedde aangehouden op verdenking van mishandeling - OldambtNu.nl

Hulde aan Alberto. Hij komt op voor deze mensen die dit zelf niet kunnen.

Die specht was gewoon het huis aan het isoleren, lijkt me een goede manier om de spouwmuur op te vullen

Poezenmeisje schreef op 13-02-2023 om 21:40:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/318698515/man-40-per-ongeluk-doodgeschoten-met-eigen-pistool-tijdens-mri-scan

Geen metaal meenemen in de mri-scan wordt niet voor niets geadviseerd...

Ik hoop dat zijn pro-wapen volgers op TikTok  uitgelegd krijgen waardoor hij is overleden!

De scanner zal ook wel schade hebben.  In zo'n omgeving moet je dus een metaaldetector hebben voordat je de MRI ruimte binnen kan.

😂 Ik vind dat van die advocaat echt een hilarisch verhaal! 
Beetje jammer dat ze hem niet hebben kunnen redden, maar ja, vuurwapens zijn nou eenmaal dodelijk. Hij was waarschijnlijk zo'n "guns don't kill"-activist en heeft zelf zijn ongelijk aangetoond.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4230874/man-komt-om-het-leven-nadat-boom-op-hem-valt

“Een man is maandagavond om het leven gekomen in het buitengebied van Schijf. Hij was met een kettingzaag hout aan het zagen in het bos, toen een andere boom per toeval op hem viel. De politie spreekt van een noodlottig ongeluk.”

Toeval? Die man was waarschijnlijk zijn vriend aan het omzagen! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.