Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Daglichtlamp schreef op 16-08-2026 om 20:04:

https://www.trouw.nl/wetenschap/hypo-allergene-hond-bailey-uit-het-lab-roept-ethische-vragen-op~ba76a30b/
Dat gaat toch veel te ver? Een hond als huisdier is niet bepaald een noodzaak.

Eens. Voor mij zakt de wetenschap hier wel door een ondergrens heen, al snap ik de bedoelingen. Maar het geld, de tijd en faciliteiten kunnen vele malen nuttiger ingezet worden dan iets als een hypo-allergeen hondenras creëeren. 

Sowieso vind ik, of althans heb ik mijn vraagtekens, bij genetische manipulatie. Ook overigens bij het klonen van dieren embryo's of het inzetten van een deaagmerrie om zo de biologische moeder ofwel in de sport te behouden, of hier zoveel mogelijk veulens uit te fokken. 

Hiermee wordt de grens naar menselijke embryo's op bestelling nog iets verder vervaagd, ik zie het best gebeuren dat men in de toekomst een "baby op bestelling" kan nemen, voorkeur voor haarkleur, kleur van de ogen, lengte... ik geloof niet in God, maar in dit soort gevallen denk ik wel dat mensen ook niet voor God moeten spelen in alle gevallen. 

Over het zogenaamd door de boeren veroorzaakte ongeluk wil ik toch even melden dat er geen trekker in de buurt was. Ja, de file was veroorzaakt door de demonstratie. Maar hallo, er staan dagelijks honderden kilometers aan file in Nederland. Dat een niet oplettende sukkel toevallig op deze file inrijdt is niet de schuld van de boeren. En dat dit ongeluk gebruikt wordt door Jetten en de media om de boeren zwart te maken vind ik heel laag en smerig.

Thora schreef op 17-08-2026 om 11:08:

Over het zogenaamd door de boeren veroorzaakte ongeluk wil ik toch even melden dat er geen trekker in de buurt was. Ja, de file was veroorzaakt door de demonstratie. Maar hallo, er staan dagelijks honderden kilometers aan file in Nederland. Dat een niet oplettende sukkel toevallig op deze file inrijdt is niet de schuld van de boeren. En dat dit ongeluk gebruikt wordt door Jetten en de media om de boeren zwart te maken vind ik heel laag en smerig.

Zohé, wat een leugen. Las je dit in "de andere krant"?

Kennelijk was de oproep van de nabestaanden van de dodelijke slachtoffers aan jou niet besteed...

Handschoenvrouw schreef op 17-08-2026 om 11:24:

[..]

Zohé, wat een leugen. Las je dit in "de andere krant"?

Kennelijk was de oproep van de nabestaanden van de dodelijke slachtoffers aan jou niet besteed...

Nee, in de gewone media. Jij hebt blijkbaar niet gelezen dat men oproept om boerenprotesten te verbieden na dit ongeluk? Misschien even googelen. En dan nog een keer het verhaal van de nabestaanden lezen. Met je leugen.

Thora schreef op 17-08-2026 om 11:52:

[..]

Nee, in de gewone media. Jij hebt blijkbaar niet gelezen dat men oproept om boerenprotesten te verbieden na dit ongeluk? Misschien even googelen. En dan nog een keer het verhaal van de nabestaanden lezen. Met je leugen.

Blokkeren van snelwegen ìs al verboden. Het op de snelwegen rijden met tractoren ìs ook al verboden. Men pleit om te gaan handhaven. 

Daglichtlamp schreef op 17-08-2026 om 12:10:

[..]

Blokkeren van snelwegen ìs al verboden. Het op de snelwegen rijden met tractoren ìs ook al verboden. Men pleit om te gaan handhaven.

En grijpt dit ongeval daarvoor aan. XR daarentegen kan gewoon op de weg gaan liggen. Dat ook dit gevaarlijk is omdat er bijvoorbeeld hulpverleners niet op tijd bij een patient of incident kunnen komen neemt men op de koop toe. 

Thora schreef op 17-08-2026 om 12:20:

[..]

En grijpt dit ongeval daarvoor aan. XR daarentegen kan gewoon op de weg gaan liggen. Dat ook dit gevaarlijk is omdat er bijvoorbeeld hulpverleners niet op tijd bij een patient of incident kunnen komen neemt men op de koop toe.

Van XR zijn al auto's in beslag genomen bij de levensgevaarlijke blokkades bij Utrecht. Laten we dat ook doen bij tractoren op de snelweg stel ik voor. Dan is het snel over.

https://www.politie.nl/nieuws/2026/juli/4/03-politie-verstoort-verboden-snelwegblokkade-bij-utrecht.html

Daglichtlamp schreef op 17-08-2026 om 12:24:

[..]

Van XR zijn al auto's in beslag genomen bij de levensgevaarlijke blokkades bij Utrecht. Laten we dat ook doen bij tractoren op de snelweg stel ik voor. Dan is het snel over.

https://www.politie.nl/nieuws/2026/juli/4/03-politie-verstoort-verboden-snelwegblokkade-bij-utrecht.html

Precies, en de mensen die kinderen meenemen naar boerenprotesten ook melden bij het AMK of huisbezoeken door de politie. Net zo behandelen als andere demonstranten. Maar dat durven ze niet. Trekkerterreur werkt helaas. 

Daglichtlamp schreef op 17-08-2026 om 12:24:

[..]

Het is een begin. De snelweg en de openbare weg dienen gewoon vrij te blijven. Net zoals treinrails en vliegvelden. Ongeacht het doel wat de demonstrant zegt te dienen.

PensioNada schreef op 14-08-2026 om 21:17:

[..]

Dat is niet helemaal correct. Jij mag best als eenling naast de ingang van een gemeentehuis met een bordje "Meer groen in onze gemeente". Je wordt dan echt niet verwijderd. Maar als je met 100 in het zwart geklede mannen met borden "AZC nee" gewapend met fakkels voor de deur gaat staan, dan komen al snel wat handhavers met je overleggen.

Je hebt gelijk dat ze bij één enkele demonstrant waarschijnlijk geen reden zien om in te grijpen. En bij een hele groep wel. 

Ik vind het jammer dat je er twee verschillende demonstratieonderwerpen bij noemt alsof het er ook toe doet wat het doel van de demonstratie is. Als je als eenling naast de ingang van het gemeentehuis staat met een bordje "AZC nee" wordt je ook niet verwijderd. En als je met 100 in het groen geklede mannen met borden "meer groen nu" het gemeentehuis bestormd komen vast ook de handhavers erbij. Het ligt er meer aan met hoeveel je bent en of je je netjes gedraagt. Of je voor of tegen een AZC bent en/of erg van plantjes houdt doet er verder (hoop ik) niet toe in hoe/of gehandhaafd wordt.

Miraval schreef op 16-08-2026 om 21:15:

[..]

Eens. Voor mij zakt de wetenschap hier wel door een ondergrens heen, al snap ik de bedoelingen. Maar het geld, de tijd en faciliteiten kunnen vele malen nuttiger ingezet worden dan iets als een hypo-allergeen hondenras creëeren.

Sowieso vind ik, of althans heb ik mijn vraagtekens, bij genetische manipulatie. Ook overigens bij het klonen van dieren embryo's of het inzetten van een deaagmerrie om zo de biologische moeder ofwel in de sport te behouden, of hier zoveel mogelijk veulens uit te fokken.

Hiermee wordt de grens naar menselijke embryo's op bestelling nog iets verder vervaagd, ik zie het best gebeuren dat men in de toekomst een "baby op bestelling" kan nemen, voorkeur voor haarkleur, kleur van de ogen, lengte... ik geloof niet in God, maar in dit soort gevallen denk ik wel dat mensen ook niet voor God moeten spelen in alle gevallen.

In Amerika kan dat al, wanneer je IVF ondergaat je kunt zelfs selecteren op geslacht, 

Thora schreef op 17-08-2026 om 11:52:

[..]

Welke gewone media roepen op om boerenprotesten te verbieden? En waar roept Jetten daartoe op? 

Jij doet hier hele stellige beweringen die niet kloppen, alleen maar om onafhankelijke media en een politicus waaraan je een hekel hebt zwart te maken.

Ik neem aan dat het gewoon gaat om de oproep om niet meer met tractoren de snelweg op te gaan. Wat me meer dan redelijk lijkt. En noodzakelijk. 

En de oproep om te gaan handhaven. 

Rogue schreef op 17-08-2026 om 13:10:

[..]

In Amerika kan dat al, wanneer je IVF ondergaat je kunt zelfs selecteren op geslacht,

Echt waar? Daar schrik ik van. Waar moet het heen met de wereld. Misschien moeten mensen weer Brave new World gaan lezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.