Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

lientje69 schreef op 28-07-2026 om 09:04:

Zelfs de gemeenteauto's rijden er overheen constateerde NH nieuws toen ze er stonde voor een interview. En niemand heeft gemerkt of gezien wie het gedaan heeft. Ik vind het een geweldige actie.

ik zag een filmpje waar mensen zeiden dat ze heel goed gezien hebben wie het heeft gedaan, maar die houden hun mond. Het scheelt 30 minuten omrijden, dus ja, heel logisch dat ze niks zeggen. 

buufie schreef op 28-07-2026 om 09:20:

[..]

ik zag een filmpje waar mensen zeiden dat ze heel goed gezien hebben wie het heeft gedaan, maar die houden hun mond. Het scheelt 30 minuten omrijden, dus ja, heel logisch dat ze niks zeggen.

Stikstoftechnisch gezien ( en ook de hoge brandstof prijzen meegenomen ) is dit gewoon een heel goed idee geweest. Burgerlijke ongehoorzaamheid maar zonder de boel te slopen. Integendeel zelfs. Snap niet dat ze er zo moeilijk over doen. Maar ja regeltjes hè....

lientje69 schreef op 27-07-2026 om 21:03:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/361906/wie-legde-stiekem-deze-illegale-weg-aan-wil-diegene-bedanken

Ik vind deze echt goud! Jarenlange bureaucratie en gesteggel en er gebeurd niks. En zomaar opeens is daar een weg! Kunnen deze mannen de Merwedebrug ook niet even aanpakken?

De gemeente tast nog in het duister wie de dader is, maar hoopt dat die zich meldt. "Wanneer deze bekend is, nodigen we hen uit voor een gesprek om de situatie te bespreken en ze verantwoordelijk te stellen voor de geleden schade, met als doel ze de mogelijkheid te geven om de situatie terug te brengen in originele staat", aldus een woordvoerder.

en dit gaan ze natuurlijk nooit doen🤣

Geweldig dit, inderdaad! 

Doet me denken aan een situatie, jaren geleden, in Delft, Bastiaanplein in het centrum. Ontworpen door een buitenlander (Italiaan?), dus die man/vrouw had in het plan geen fietsenstalling opgenomen. Maar vrijwel iedere NL komt met de fiets naar het centrum, dus iedereen zette zijn fiets lukraak op het plein neer - en dat mocht niet, want dat deed afbreuk aan het mooie open karakter van het plein. 

Op een ochtend was er een groot vak in (Delfts) blauw op de grond afgetekend, met het logo van de gemeente erbij en een fiets. Iedereen zette heel netjes zijn fiets in dat grote vak. Ik dacht nog, dat is een nette en goedkope oplossing van de gemeente. Bleek het graffiti te zijn en wilde de gemeente ook graag weten wie dat gedaan had.... Paar maanden later hebben ze het de officiele fietsenparkeerplaats gemaakt op dat plein.

Wat een mooi verhaal! Wanneer speelde dit zich af? Zijn hier foto's van? Ik heb gezocht maar kan niks vinden, dat betekent natuurlijk niet dat ik het niet geloof, maar ben benieuwd naar hoe het eruit zag. 

Zorroo schreef op 28-07-2026 om 18:38:

Wat een mooi verhaal! Wanneer speelde dit zich af? Zijn hier foto's van? Ik heb gezocht maar kan niks vinden, dat betekent natuurlijk niet dat ik het niet geloof, maar ben benieuwd naar hoe het eruit zag.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/361906/wie-legde-stiekem-deze-illegale-weg-aan-wil-diegene-bedanken

buufie schreef op 28-07-2026 om 18:48:

[..]

Buuffie ik denk dat dat met de fietsen in Delft bedoeld wordt. Maar kan het mis hebben hoor.

lientje69 schreef op 28-07-2026 om 19:07:

[..]

Buuffie ik denk dat dat met de fietsen in Delft bedoeld wordt. Maar kan het mis hebben hoor.

ja, klopt

Zorroo schreef op 28-07-2026 om 18:38:

Wat een mooi verhaal! Wanneer speelde dit zich af? Zijn hier foto's van? Ik heb gezocht maar kan niks vinden, dat betekent natuurlijk niet dat ik het niet geloof, maar ben benieuwd naar hoe het eruit zag.

2004. Moest wel even AI gebruiken om t jaartal te vinden. Bleek n actie van de Fietsersbond, althans dat zegt AI

Wat een geweldige acties!

TineWinkel schreef op 28-07-2026 om 19:32:

[..]

2004. Moest wel even AI gebruiken om t jaartal te vinden. Bleek n actie van de Fietsersbond, althans dat zegt AI

Ah maar nergens beeld online, volgens mij. Jammer!

lientje69 schreef op 27-07-2026 om 21:03:

Ik vind deze echt goud! Jarenlange bureaucratie en gesteggel en er gebeurd niks. En zomaar opeens is daar een weg! Kunnen deze mannen de Merwedebrug ook niet even aanpakken?

De gemeente tast nog in het duister wie de dader is, maar hoopt dat die zich meldt. "Wanneer deze bekend is, nodigen we hen uit voor een gesprek om de situatie te bespreken en ze verantwoordelijk te stellen voor de geleden schade, met als doel ze de mogelijkheid te geven om de situatie terug te brengen in originele staat", aldus een woordvoerder.

en dit gaan ze natuurlijk nooit doen🤣

Wij zijn er laatst ook overheen gereden, is echt een verbetering! Gemeente moet niet zo moeilijk doen.

Geen festival vanwege bureaucratie? Dan maar in afgeslankte vorm als demonstratie.
 😄

https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1424976/afgelast-zuiderveen-festival-in-winschoten-gaat-door-als-demonstratie

...
Doorgaan op de oorspronkelijke datum is dus geen optie, maar een andere oplossing bleek wel mogelijk. Door het festival aan te melden als demonstratie, kan er in afgeslankte vorm toch iets plaatsvinden. ‘Maar we zullen het heel kleinschalig houden, zodat het niet op een festival zal lijken', zegt Van de Luijtgaarden.
...

LumberingOwl99

LumberingOwl99

31-07-2026 om 10:43

Wat is er aan de hand in Marokko, dat er zoveel mensen met gevaar voor eigen leven en dat van hun kinderen proberen om Europa binnen te komen? 
Tienduizenden migranten bereiken Spaanse exclave Ceuta in 24 uur - https://nos.nl/l/2625033

Poezie schreef op 31-07-2026 om 10:43:

Wat is er aan de hand in Marokko, dat er zoveel mensen met gevaar voor eigen leven en dat van hun kinderen proberen om Europa binnen te komen?
Tienduizenden migranten bereiken Spaanse exclave Ceuta in 24 uur - https://nos.nl/l/2625033

Ja, Spanje heeft al sinds koloniale tijden controle over de oorspronkelijk Marokkaanse stad Ceuta en wil die niet opgeven. Marokko heeft daarom geen belang bij het tegenhouden van economische vluchtelingen die massaal proberen om zwemmend dat niet af te sluiten stukje EU in Noord-Afrika te bereiken. Klinkt dit als een logische verklaring?

LumberingOwl99

LumberingOwl99

31-07-2026 om 10:55

Handschoenvrouw schreef op 31-07-2026 om 10:53:

[..]

Ja, Spanje heeft al sinds koloniale tijden controle over de oorspronkelijk Marokkaanse stad Ceuta en wil die niet opgeven. Marokko heeft daarom geen belang bij het tegenhouden van economische vluchtelingen die massaal proberen om zwemmend dat niet af te sluiten stukje EU in Noord-Afrika te bereiken. Klinkt dit als een logische verklaring?

Nee, dat was niet de vraag. Waarom willen zoveel Marokkanen Marokko zo graag verlaten dat ze dat met gevaar voor eigen leven en dat van hun kinderen doen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.