Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Daglichtlamp schreef op 29-06-2026 om 16:26:

Eigenlijk is het heel ernstig dat zelfs redelijke forummers kennelijk geweld of dreigen met geweld tegen vreedzame demonstranten goedpraten.

Nou zeg dat! Alhoewel het me niet eens verbaast.

Handschoenvrouw schreef op 29-06-2026 om 16:10:

[..]

Dat heet recht van demonstratie en vrijheid van meningsuiting. Maar die rechten zijn natuurlijk vooral gereserveerd voor "bezorgde burgers" die demonstreren bij AZCs.

Nee hoor. Die zijn weggelegd voor XR en Pro Palestinabetogers. Want ja, zij "strijden" voor de "goede zaak". 

Daglichtlamp schreef op 29-06-2026 om 16:26:

Eigenlijk is het heel ernstig dat zelfs redelijke forummers kennelijk geweld of dreigen met geweld tegen vreedzame demonstranten goedpraten.

Ik zie het gooien van vis en ei niet als geweld. Zodra er mensen in elkaar getrapt worden is het wat anders. Dat zal ik ook nooit goed praten. Wie er ook tegen wat demonstreert.

Thora schreef op 29-06-2026 om 17:08:

[..]

Ik zie het gooien van vis en ei niet als geweld. Zodra er mensen in elkaar getrapt worden is het wat anders. Dat zal ik ook nooit goed praten. Wie er ook tegen wat demonstreert.

Ik vind “dingen” gooien naar mensen anders behoorlijk agressief.

Thora schreef op 29-06-2026 om 17:05:

[..]

Nee hoor. Die zijn weggelegd voor XR en Pro Palestinabetogers. Want ja, zij "strijden" voor de "goede zaak".

Die groepen hebben ook demonstratierecht zolang ze zich aan de wet houden. Als dat niet gebeurt dan grijpt de politie, die in dit land een geweldsmonopolie heeft, in. Het is dus nadrukkelijk niet de bedoeling dat burgers voor eigen rechter gaan spelen, zoals het PVV Statenlid die het nodig vond om een XR demonstrante aan te rijden.

[..]

Misschien zou je het geciteerde artikel daadwerkelijk moeten lezen, er werd ook gegooid met vuurwerk en waterflessen. Is het voor jou pas ernstig geweld als er doden kunnen vallen? 

[..]

Zie je het meenemen van een fiets die niet op slot staat ook niet als diefstal? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.