Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
09-04-2026 om 15:14
Thora schreef op 09-04-2026 om 12:42:
[..]
Maar dat was in de VS. Wat dat betreft vond ik het heel raar dat Kamala Harris steeds maar weer "zwart" werd genoemd. Die vrouw is niet zwart. Ze is Indiaas/Jamaicaans en licht getint. In dit geval is zwart inderdaad een geuzennaam maar onterecht.
In mijn jeugd werd het woord nikker net niet meer gebruikt. Ik had een bijvoorbeeld een boekje van Tup en Joep. Hierin werd het woord 1x gebruikt en ik vroeg mijn moeder wat het was. Ze vertelde het en zei gelijk dat ik dat woord nooit mocht gebruiken. Het woord neger was tot niet zolang geleden nog een normaal woord. Ik weet nog toen het gezeur hierover begon (aangezwengeld door blanken) ik een paar collega's had die daar boos over waren. Zij waren negers/nergerinnen en waren daar trots op. Zij zagen het taboe op dit woord als een belediging en ontkenning van hun zijn.
Precies en veel mensen van zoals jij al noemt Thora, uit India, het absoluut niet waarderen als je ze zwart noemt. Mensen van Hindoestaanse afkomst en uit Thailand vinden een lichte huidskleur belangrijk en mooi, die moet je echt geen zwart noemen dan zijn ze zwaar beledigd.
In sommige landen, zoals India en de hindoestanen, wordt een lichte huidskleur vaak als een hoogste vorm van schoonheid beschouwd. Dit is een resultaat van culturele, sociale en religieuze waarden die de huidskleur van een persoon kunnen beïnvloeden. In India, bijvoorbeeld, is de obsessie met een lichte huidskleur een belangrijk onderdeel van de maatschappij en de filmindustrie, waar lichte huidskleur vaak de hoofdrol speelt in films en televisieprogramma's. www.nemosciencemuseum.nl
In Thailand, waar Thaise vrouwen een lichte huidskleur als een hoogste vorm van schoonheid beschouwen, is het gebruik van schoonheidartikelen en behandelingen om de huid lichter te maken een veelvoorkomende praktijk. Dit is een reflectie van de huidskleur als een indicator van status en sociale status in de Thaise samenleving. Hindorama
Deze voorkeuren voor een lichte huidskleur zijn een complex onderwerp dat culturele, sociale en biologische factoren omvat. Het is belangrijk om te erkennen dat deze voorkeuren niet alleen in landen met een hindoestanese achtergrond voorkomen, maar ook in andere culturen en samenlevingen.
Poezenmeisje
10-04-2026 om 15:10
https://www.rtvnoord.nl/112/1396178/112-nieuws-drie-peuters-klimmen-op-dak-kinderopvang-in-stad
Drie peuters zijn dinsdag in een kinderopvang aan de Hereweg in Groningen aan de aandacht ontsnapt. De kinderen klommen via de brandtrap het dak op. In een interne mail, die in handen is van RTV Noord, staat: 'Onze medewerkers hebben direct en adequaat gehandeld, waardoor de kinderen snel weer veilig beneden waren. (...) Uiteraard had dit nooit mogen gebeuren.'De kinderopvang wil niet reageren.
Yumi
10-04-2026 om 19:44
Poezenmeisje schreef op 10-04-2026 om 15:10:
https://www.rtvnoord.nl/112/1396178/112-nieuws-drie-peuters-klimmen-op-dak-kinderopvang-in-stad
Drie peuters zijn dinsdag in een kinderopvang aan de Hereweg in Groningen aan de aandacht ontsnapt. De kinderen klommen via de brandtrap het dak op. In een interne mail, die in handen is van RTV Noord, staat: 'Onze medewerkers hebben direct en adequaat gehandeld, waardoor de kinderen snel weer veilig beneden waren. (...) Uiteraard had dit nooit mogen gebeuren.'De kinderopvang wil niet reageren.
Wow
Gelukkig goed afgelopen!
Poezenmeisje
11-04-2026 om 16:19
Busje raakt letterlijk tussen wal en (pannenkoeken)schip.
https://www.rtvnoord.nl/112/1396422/busje-rolt-van-kade-en-belandt-op-pannekoekschip-hier-mag-je-niet-parkeren
wild-flower
11-04-2026 om 20:18
Wat een bizar verhaal. Dat arme kind.
"De vader zit vast en wordt vervolgd voor onder meer ontvoering. Zijn
partner ontkent dat ze wist dat de jongen in het busje zat."
Waar dacht ze dan dat het kind gebleven was?
Netherfield
11-04-2026 om 21:48
Eem brug in Groningen had storing. Zie hieronder de reden:
De storing is voorbij. De brug kon niet goed dicht vanwege een geplette duif.
Poezenmeisje
11-04-2026 om 22:25
Netherfield schreef op 11-04-2026 om 21:48:
Dat snáp je toch niet, die duif was toch weggeperst, zou je denken. Mijn man dacht dat de duif misschien op een sensor lag.
Poezenmeisje
11-04-2026 om 22:33
Wij snappen het ook niet. Het was in elk geval een DOM beest om zich te laten spletten.
HAHA!wait..what
11-04-2026 om 22:48
Netherfield schreef op 11-04-2026 om 21:48:
Ik las een geplette druif 😅 Dat vond ik al helemaal gek.
Maar wel zielig en een beetje dom van die duif ja.
PensioNada
11-04-2026 om 22:57
Heel (echt heeeeel) lang geleden heb ik bij een dienst ongediertebestrijding gewerkt van een gemeente. Niet alleen de rat en de muis, maar ook de duif gold als ongedierte. "Niet door vertellen, hè", werd er bij gezegd.
Poezenmeisje
12-04-2026 om 12:34
PensioNada schreef op 11-04-2026 om 22:57:
Heel (echt heeeeel) lang geleden heb ik bij een dienst ongediertebestrijding gewerkt van een gemeente. Niet alleen de rat en de muis, maar ook de duif gold als ongedierte. "Niet door vertellen, hè", werd er bij gezegd.
Duiven zijn toch gewoon vliegende ratten? Wij kwamen er heel moeilijk van af, mijn broertje zijn kleine slaapkamerbalkon zat vol met stront. Nesten ruimen had ook geen nut. Je haalt er één weg, ze bouwen twee terug.
De enige die er plezier aan beleefde was onze kat. Als er eieren uitkwamen, zetten we hem even een uurtje erbij.
PensioNada
12-04-2026 om 12:39
Poezenmeisje schreef op 12-04-2026 om 12:34:
[..]
Duiven zijn toch gewoon vliegende ratten? Wij kwamen er heel moeilijk van af, mijn broertje zijn kleine slaapkamerbalkon zat vol met stront. Nesten ruimen had ook geen nut. Je haalt er |én weg, ze bouwen twee terug.
De enige die er plezier aan beleefde was onze kat. Als er eieren uitkwamen, zetten we hem even een uurtje erbij.
Vliegende ratten zo werden ze inderdaad genoemd. De bestrijding gebeurde indertijd in het geniep omdat men anders te veel commentaar kreeg.
Poezenmeisje
12-04-2026 om 12:49
Ik ben 54, ik kan me niet anders gerinneren dat dat de Groningen een actief anti-duivenbeleid had. Maar misschien beperkte zich dat tot een voerverbod en het plaatsen van ijzeren pinnen?
40 jaar geleden hadden we daar ook een man in een rolstoel die vol met duivenpoep zat, hij was letterlijk een levende duivenvoer- en schijtbak.
🤢
Zilver_gray
12-04-2026 om 13:48
Poezenmeisje schreef op 12-04-2026 om 12:49:
Ik ben 54, ik kan me niet anders gerinneren dat dat de Groningen een actief anti-duivenbeleid had. Maar misschien beperkte zich dat tot een voerverbod en het plaatsen van ijzeren pinnen?
40 jaar geleden hadden we daar ook een man in een rolstoel die vol met duivenpoep zat, hij was letterlijk een levende duivenvoer- en schijtbak.
🤢
Oh ja inderdaad die stond toch altijd op de Grote Markt? Of hij rolde door de Herestraat met al die duiven om hem heen. Vond het inderdaad ook erg ranzig.