Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Rogue
02-02-2026 om 09:14
lientje69 schreef op 01-02-2026 om 18:59:
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6384549/patient-met-anaal-ingebrachte-wo-i-granaat-zorgt-voor-paniek-in-frans-ziekenhuis.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
wat bezielt zo'n man????
mijn moeder was verpleegkundige en die heeft ook wel is laten vallen, dat ze een hoop gekke dingen heeft meegemaakt op dat gebied.
en dat van die doodgeschoten hond WTF die had aan mij echt een verkeerde gehad
Fleurtje_5
04-02-2026 om 11:27
https://www.vandaaginside.nl/nieuws/binnenland/artikelen/rene-van-der-gijp-schiet-in-de-lach-om-beelden-van-een-uitvaart-voor-een-ge
Beelden van een formele uitvaart van een fietspad. (fragmentje duurt maar 1 minuut en 6 seconden)
Poezenmeisje
06-02-2026 om 06:33
https://nos.nl/artikel/2600925-lenny-kuhr-75-stopt-met-optreden-en-verhuist-naar-israel
Als jood niet meer veilig in Nederland 😢
Yumi
06-02-2026 om 09:48
Het Ibis Styles hotel in Arnhem wordt verdacht van mensenhandel en arbeidsuitbuiting.
Ongeveer twintig asielzoekers en een groep Oekraïners werden tewerkgesteld zonder de juiste papieren.
Een deel van de schoonmakers kreeg niet of slechts gedeeltelijk betaald. Degenen die wel salaris kregen, ontvingen slechts 3,50 tot 4,50 euro per schoongemaakte kamer, blijkt uit hun verklaringen.Een Oekraïens stel moest het salaris delen en kreeg zo 1,75 euro per persoon per schoongemaakte kamer. Ze mochten naar eigen zeggen de restanten van het ontbijtbuffet opeten. Schoonmakers die wel loon kregen, ontvingen dat contant in de lobby van het hotel en dat is verboden in Nederland.
Onderzoek naar mensenhandel in Arnhems hotel - Omroep Gelderland
Yumi
07-02-2026 om 09:16
Een strafblad? Ook dan mag je gewoon meedoen aan de raadsverkiezingen, naast Lensink de waxinelichtjes gooier, doet Dielen mee, de man die met een fakkel bij Kaag voor de deur stond.
Hij gooide een waxinelichthouder op Prinsjesdag, nu doet Lensink met eigen partij mee aan raadsverkiezingen
Erwin Lensink (44) uit Meddo mag hopen op een plekje in de gemeenteraad van Winterswijk. Hij doet met zijn partij ORDA/ Oranje Republikeinse Piraten mee aan de verkiezingen. ‘We kunnen er in het weekend een paar Grolsch-biertjes op drinken’, meldt de partij op Facebook.
Naast Lensink wordt ook Winterswijker Freek Dielen genoemd als lijsttrekker van de partij. ‘Fakkelhouder’ Max van den Berg staat eveneens op de kandidatenlijst. Van den Berg vergaarde nationale bekendheid omdat hij in 2022 met een brandende fakkel voor het huis van toenmalig D66-leider Sigrid Kaag stond. Hij werd voor het bedreigen van Kaag en haar gezin na hoger beroep tot vijf maanden cel veroordeeld.
Hij gooide een waxinelichthouder op Prinsjesdag, nu doet Lensink met eigen partij mee aan raadsverkiezingen | Winterswijk | De Gelderlander.nl
Daglichtlamp
07-02-2026 om 17:09
Ik maak me veel meer zorgen om de vele extreem rechtse kandidaten bij de FvD die daadwerkelijk kans hebben om gekozen te worden.
Wieder
08-02-2026 om 06:00
Daglichtlamp schreef op 07-02-2026 om 17:09:
Ik maak me veel meer zorgen om de vele extreem rechtse kandidaten bij de FvD die daadwerkelijk kans hebben om gekozen te worden.
Mijn intrinsieke motivatie om te stemmen bij de gemeenteraadsverkiezing is nooit zo heel groot. Het is slechts mijn plichtsbesef dat maakt dat ik me er iedere keer heen sleep. Het heeft hier allemaal een hoog ons kent ons gehalte en het lijkt redelijk lood om oud ijzer wie er zit. Maar tegenwicht bieden aan dit soort mogelijke idioten in de raad maakt me wel een heel pak fanatieker, en mijn stem gaat, net als bij de Tweede Kamerverkiezingen, voor het effect toch een tikkie linkser zijn dan dat ik gewend ben (voorheen was de VVD voor mij het redelijke geluid op rechts, maar das war einmal, dat hebben ze de afgelopen jaren vakkundig om zeep geholpen).
Poezenmeisje
08-02-2026 om 10:02
Gemeenteverkiezingen 2022.
Ik kon op meerdere lokale partijen (één daarvan is de grootste partij) en PvdA, GL, Christenunie, VVD of CDA stemmen.
Weinig keuze, het zal een lokale partij zijn geweest waarop ik heb gestemd..
Echt geen idee meer.
Voor 2026 heb ik nog geen lijst gezien.
Als BBB niet meedoet, hoop ik dat een lokale partij een BBBondgenoot wordt, want met de landelijke partijen heb ik niets.
Eddie van Marum zal waarschijnlijk niet op een lijst staan, die zit nu in Den Haag. Een sympathieke man, ik heb hem wel eens ontmoet en zijn c.v. staat me ook aan.
Geen bureaumannetje, maar letterlijk met de poten in de klei (o.a. jager, rattenvanger, uitvaartverzorger, weidevogelcoördinator, contra-expert mijnbouwschade).
Fleurtje_5
08-02-2026 om 11:54
Daglichtlamp schreef op 07-02-2026 om 17:09:
Nou, als de "waxinelichtjes-gooier" die een 'aanslag' pleegde op de Gouden Koets waar de koningin inzat (want zo'n ding moet je niet tegen je hoofd geslingerd krijgen)....én een man die met een fakkel bij Kaag voor de deur stond (ook best bedreigend) in de raadsvergadering kunnen komen maak ik me daar wel zorgen om.
Straks nog de Dam-schreeuwer die als burgemeester op een respectvolle herdenkingsdienst op de Dam een gedicht voor leest?
Thora
08-02-2026 om 17:25
Fleurtje_5 schreef op 08-02-2026 om 11:54:
[..]
Nou, als de "waxinelichtjes-gooier" die een 'aanslag' pleegde op de Gouden Koets waar de koningin inzat (want zo'n ding moet je niet tegen je hoofd geslingerd krijgen)....én een man die met een fakkel bij Kaag voor de deur stond (ook best bedreigend) in de raadsvergadering kunnen komen maak ik me daar wel zorgen om.
Straks nog de Dam-schreeuwer die als burgemeester op een respectvolle herdenkingsdienst op de Dam een gedicht voor leest?
De koninginnedagcoureur heeft het toen niet overleefd. Anders had hij vast ook een partij opgericht.
Daglichtlamp
08-02-2026 om 17:35
Fleurtje_5 schreef op 08-02-2026 om 11:54:
[..]
Ik denk dus dat deze partij geen enkele kans maakt op een zetel in Winterswijk. Maar wellicht heb ik ongelijk, het is hun uiteindelijk wel gelukt om 20 ondersteuningsverklaringen in te leveren om mee te mogen doen in Winterswijk (al was dat ternauwernood, in eerste instantie hadden ze er te weinig).
FvD gaat daadwerkelijk zetels halen, die stijgen momenteel in de peilingen helaas.
Poezenmeisje
16-02-2026 om 15:38
Ach, een diploma is natuurlijk maar een metafoor.
Je kunt je vanzelfsprekend ook identificeren als een drs.
Dat is overigens strafbaar.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/435.html
Met geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:1hij die zonder daartoe gerechtigd te zijn een Nederlandse adellijke titel voert of een Nederlands ordeteken draagt;2hij die zonder ?s Konings verlof waar dit vereist wordt, een vreemd ordeteken, titel, rang of waardigheid aanneemt;3hij die zonder daartoe gerechtigd te zijn de titel van advocaat, gerechtsdeurwaarder, dan wel een der in de artikelen 7.20, 7.22, tweede lid, 7.22a, eerste lid, en 7a.5 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek genoemde titels voert;4hij die, door het bevoegd gezag naar zijn identiteitsgegevens gevraagd, een valse naam, voornaam, geboortedatum, geboorteplaats, adres waarop hij in de basisadministratie persoonsgegevens als ingezetene staat ingeschreven of woon- of verblijfplaats opgeeft.
Yumi
16-02-2026 om 15:51
Chiquita schreef op 16-02-2026 om 13:54:
Lekker begin:
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5567951/van-berkel-cv-onvolledig-studie-hbo-universiteit-d66
3 keer een cv aangeleverd....
Naar eer en geweten, op basis van haar geheugen haar LinkedIn ingevuld. Slecht geheugen... ? 43 jaar en niet meer weten of je de universiteit of hbo hebt gedaan....tuurlijk.
Poezenmeisje
16-02-2026 om 16:00
Ze heeft de Havo gedaan en een propadeuse gehaald, heb ik elders gelezen.
wat bezielt zo'n man????