Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Snap het ook echt niet. Sowieso ook die aangifte? Waartegen? Je zwaait met een werkend pistool op een plek waar veel kinderen zijn (bij de Mac), je hebt het tegen iemands hoofd gehouden om hem van zijn fatbike te beroven, je laat het pistool niet vallen na herhaaldelijk vragen door de politie en je weet dat die met getrokken pistolen op je gericht staan. Er waren zoveel momenten waarop er een andere keus gemaakt had moeten worden. En dan zou nu die agent verkeerd zitten?

Yumi schreef op 25-09-2025 om 19:40:

Waarom is er zoveel aandacht voor een 15 jarige die iemand berooft van z'n fatbike? Die 15 jarige heeft zijn pistool op het hoofd van de fatbike eigenaar gezet hem geschop en geslagen.
Waar blijft de aandacht voor het slachtoffer en de agenten?

Na meerdere waarschuwingen is hij neergeschoten, omdat hij een werkend omgebouwd pistool bij zich had. Moeder die in Curaçao woont heeft aangifte gedaan en Roethof in de arm genomen.

Die Roethof vind ik ook niet helemaal fris. Ik heb eerder het idee dat hij haar in de arm heeft genomen

BlairW schreef op 25-09-2025 om 20:04:

Snap het ook echt niet. Sowieso ook die aangifte? Waartegen? Je zwaait met een werkend pistool op een plek waar veel kinderen zijn (bij de Mac), je hebt het tegen iemands hoofd gehouden om hem van zijn fatbike te beroven, je laat het pistool niet vallen na herhaaldelijk vragen door de politie en je weet dat die met getrokken pistolen op je gericht staan. Er waren zoveel momenten waarop er een andere keus gemaakt had moeten worden. En dan zou nu die agent verkeerd zitten?

Het allerbelangrijkste: op dit moment konden de agenten op geen enkele manier weten dat dit om een vijftienjarige ging. Zij krijgen de kloppende melding van een gewapende roofoverval met een vuurwapen en treffen een dader die nergens op reageert. Ik hoop vooral dat bij andere vijftienjarigen een belletje gaat rinkelen dat snel geld consequenties heeft 

Citroengraag schreef op 25-09-2025 om 20:32:

[..]

Het allerbelangrijkste: op dit moment konden de agenten op geen enkele manier weten dat dit om een vijftienjarige ging. Zij krijgen de kloppende melding van een gewapende roofoverval met een vuurwapen en treffen een dader die nergens op reageert. Ik hoop vooral dat bij andere vijftienjarigen een belletje gaat rinkelen dat snel geld consequenties heeft

Zeker, hoop het ook ja.

Yumi schreef op 25-09-2025 om 19:40:

Waarom is er zoveel aandacht voor een 15 jarige die iemand berooft van z'n fatbike? Die 15 jarige heeft zijn pistool op het hoofd van de fatbike eigenaar gezet hem geschop en geslagen.
Waar blijft de aandacht voor het slachtoffer en de agenten?

Na meerdere waarschuwingen is hij neergeschoten, omdat hij een werkend omgebouwd pistool bij zich had. Moeder die in Curaçao woont heeft aangifte gedaan en Roethof in de arm genomen.

Een stille tocht, met een theedoek voor het gezicht, waarom hebben ze iets te verbergen?

Bob van Keulen op X: 'Stille tocht voor #Jerryson in #CapelleAanDenIJssel Jerry werd zondag buiten bij een filiaal van McDonald's door politie doodgeschoten, kort nadat hij en anderen iemand zouden hebben beroofd van een fatbike. Jerry een "functionerend vuurwapen in de vorm van een omgebouwd https://t.co/0sWjHHIzI3' / X

Moeder van in Capelle doodgeschoten Jerryson (15) doet aangifte van doodslag

Dit heeft niks met een stille tocht te maken, maar ziet er een eerder dreigend uit
Ik heb ook niet naar het filmpje gekeken, vreselijk die theedoeken rond je smoel.

Ik denk trouwens dat de meesten zo woedend zijn omdat het een kind betreft..

Citroengraag schreef op 25-09-2025 om 20:32:

[..]

Las dat hij er graag ouder uitzag en daar op tiktok? ook filmpjes over maakte. Heb geen tiktok, dus niet gezien. Maar als de politie niet mag schieten op een dader van een gewapende overval waarbij het slachtoffer een pistool tegen zijn hoofd kreeg, geschopt en geslagen is, na verschillende keren gewaarschuwd nergens op reageert en bij de mac met een pistool rondzwaait.... wanneer mocht de politie dan wel schieten? 

Yumi schreef op 26-09-2025 om 10:11:

[..]

Las dat hij er graag ouder uitzag en daar op tiktok? ook filmpjes over maakte. Heb geen tiktok, dus niet gezien. Maar als de politie niet mag schieten op een dader van een gewapende overval waarbij het slachtoffer een pistool tegen zijn hoofd kreeg, geschopt en geslagen is, na verschillende keren gewaarschuwd nergens op reageert en bij de mac met een pistool rondzwaait.... wanneer mocht de politie dan wel schieten?

En stel je voor dat dat kind de Mac Donalds in zou zijn gelopen en daar een paar mensen overhoop had geschoten terwijl de politie niets deed. Dan zou de wereld daar weer versteld over staan. Het kind was een gewapende overvaller. 

Wat een mooi interview met de pleegmoeder van deze vijftienjarige jongen. Die juist ook opkomt voor de agent die heeft geschoten. 
https://www.ad.nl/binnenland/pleegmoeder-van-neergeschoten-jerryson-15-ook-de-agent-heeft-een-hand-nodig-hij-is-niet-alleen~a457b3ae/

Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 09:26:

Wat een mooi interview met de pleegmoeder van deze vijftienjarige jongen. Die juist ook opkomt voor de agent die heeft geschoten.
https://www.ad.nl/binnenland/pleegmoeder-van-neergeschoten-jerryson-15-ook-de-agent-heeft-een-hand-nodig-hij-is-niet-alleen~a457b3ae/

Inderdaad een mooi liefdevol mens, jammer dat Jerryson daar niet meer van in zich had.

https://x.com/DesireeAmerica4/status/1972101146442445205?t=AA2SzltsoZubJGGe1he8rA&s=19

Moeder brengt het schoolbestuur in verlegenheid door zich om te kleden in hun zicht. (Ze houdt zwemkleding aan). Ze is het niet eens met het kleedkamerbeleid van de school.

majorette2005 schreef op 28-09-2025 om 09:44:

[..]

Inderdaad een mooi liefdevol mens, jammer dat Jerryson daar niet meer van in zich had.

Nee die had waarschijnlijk meer van zijn broer, die in de bak zit.

Kiiroitori schreef op 25-09-2025 om 20:23:

[..]

Die Roethof vind ik ook niet helemaal fris. Ik heb eerder het idee dat hij haar in de arm heeft genomen

Roethof vertelde dat de biologische moeder niet in Nederland woont omdat ze haar thuisland zo mistte. Ze heeft haar kinderen in Nederland gelaten omdat ze dacht dat die hier een betere toekomst zouden hebben. 

Ik ben ook moeder en kan niet begrijpen dat je je eigen behoeften op zo'n heftige manier voorop stelt, het zijn jouw kinderen dus die hoor je zelf op te voeden. Je kinderen hebben je nodig, zeker als ze nog minderjarig zijn!

Zit er iets in de redbull blikjes waardoor kids allemaal wapens gaan aanschaffen?

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5530801/politie-rotterdam-aanhoudingen-minderjarigen-gaspistool

...
De politie neemt jaarlijks ongeveer 4000 vuurwapens in beslag, waarvan zo'n 40 tot 50 procent een tot vuurwapen omgebouwd gaspistool betreft. Demissionair justitieminister Foort van Oosten zei vrijdag de toevoer van dit soort wapens uit het buitenland te willen indammen.
...

Respectloze etterbak, met z'n gashendel op fatbike die 50 km haalt.

Agent gaat viraal waarin hij fatbike-bijdehandjes aanspreekt

Op Instagram gaat een video viraal van Jean-Paul Benoist, verkeersagent Den Haag. In de ‘reel’ is te zien hoe hij jongeren op fatbikes een bekeuring geeft. Hij gebruikt daarbij grof taalgebruik. Tijdens een patrouille door het Westland controleerde de verkeersagent vooral fatbikes. Veel bleken voorzien van een gashandel, wat alleen in beperkte mate legaal is. ‘Sommige netjes beperkt tot ondersteuning van 6 kilometer per uur, maar andere ook veel harder’, zo meldt de agent in het bijschrift op Instagram.
Agent gaat viraal waarin hij fatbike-bijdehandjes aanspreekt

Ik hoor net op de radio dat een schip met voedsel voor Gaza de Palestijnse wateren is ingevaren. Dat is natuurlijk goed nieuws en zeker als ze Gaza kunnen bereiken en het voedsel de juiste bestemming bereikt kan ik dit alleen maar toejuichen.

Echter zijn er aan boord ook 16 activisten!!!!! Waarom? Wat voegen die mensen toe?? Ze nemen alleen maar plek in waar voedsel, kleding en wat nog al had geborgen kunnen worden. 

Mochten ze alsnog een nuttige functie hebben in dit alles neem ik mijn woorden uiteraard terug.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.