Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Fleurtje_5 schreef op 19-09-2025 om 07:39:

[..]

Dat klopt. Sommige dingen zijn er echt goedkoper, en veel is ook duurder.

Inderdaad, iedereen roept altijd maar dat het zo goedkoop shoppen is daar. Maar als je echt je hele weekboodschappen zou halen, ben je echt niet veel goedkoper uit Ja, de drogist is inderdaad wel goedkoper. Maar ook die prijzen stijgen, heb ik de afgelopen jaren gezien. 
Ik hoor ook veel mensen die dan inderdaad die kant op rijden eens in de zoveel tijd. Want het is zo goedkoop. Maar dan gaan ze daar ook meteen uit eten, want goedkoop. Tja, als je dan gewoon je spullen hier zou kopen en niet uit eten ging was je net zo duur uit 😁 ik haal mijn spullen als ik er toch ben voor mijn ouders. Maar denk niet dat er heen rijden nu echt voordeel gaat opleveren voor ons. In de supermarkt koop ik toch al niet zo veel. Dan gaat het inderdaad alleen om spullen bij de drogist. Maar ik heb laatst uitgerekend dat bijvoorbeeld deo hier dan weer goedkoper is als je de 2+2 aanbieding van Kruidvat mee pakt. 

BlairW schreef op 19-09-2025 om 07:49:

[..]

Inderdaad, iedereen roept altijd maar dat het zo goedkoop shoppen is daar. Maar als je echt je hele weekboodschappen zou halen, ben je echt niet veel goedkoper uit Ja, de drogist is inderdaad wel goedkoper. Maar ook die prijzen stijgen, heb ik de afgelopen jaren gezien.
Ik hoor ook veel mensen die dan inderdaad die kant op rijden eens in de zoveel tijd. Want het is zo goedkoop. Maar dan gaan ze daar ook meteen uit eten, want goedkoop. Tja, als je dan gewoon je spullen hier zou kopen en niet uit eten ging was je net zo duur uit 😁 ik haal mijn spullen als ik er toch ben voor mijn ouders. Maar denk niet dat er heen rijden nu echt voordeel gaat opleveren voor ons. In de supermarkt koop ik toch al niet zo veel. Dan gaat het inderdaad alleen om spullen bij de drogist. Maar ik heb laatst uitgerekend dat bijvoorbeeld deo hier dan weer goedkoper is als je de 2+2 aanbieding van Kruidvat mee pakt.

Volgens mij is er in bijna elke straat wel ergens een drogist.

Uiteten gaan is er ook goedkoper. Maar dat kan ik niet weten omdat ik alleen de prijzen ken van een paar restaurantjes.

Het brood is veel lekkerder in Duitsland, vlees is niet zo verschrikkelijk opgespoten met pekel.

Groenten zijn vaak wel duurder, maar de rest haal ik daar toch graag.

Ik vind het vlees daar niet bijzonder lekkerder. Zeker niet met al die marinades die ze er overheen mikken. Veel te zout ook vaak.

BlairW schreef op 19-09-2025 om 09:38:

Ik vind het vlees daar niet bijzonder lekkerder. Zeker niet met al die marinades die ze er overheen mikken. Veel te zout ook vaak.

Soms wel, inderdaad. Er is bijna geen vlees voor op de barbecue te vinden dat niet gekruid is. Ik vind het gehakt dan wel weer lekkerder dan Nederlands gehakt. 

Fruitvliegjes in operatie kamers. Toch best lullig als je operatie hierdoor niet doorgaat. 

https://www.nu.nl/binnenland/6369603/ziekenhuis-in-gouda-stelt-operaties-uit-vanwege-fruitvliegjes.html

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5528844/achmea-discrimineert-vindt-college-rechten-van-de-mens-vanwege

Uit de berekening bleek dat ze 920,63 euro per maand zou moeten betalen. Daarna vulde ze, puur hypothetisch, ook nog in hoeveel geld ze kwijt zou zijn als ze alleen maar mannen in dienst zou hebben. Het bedrag was dan 691,88 euro per maand. Een verschil van bijna 230 euro.

😳

Pfffffffffff...

Waar komt dat verschil vandaan?

https://sikkom.nl/nieuws/politie-neemt-levensgevaarlijke-fatbike-in-beslag-en-deelt-tientallen-boetes-uit-bij-kardinge-47323460.html

...
Naast de inbeslagname werden tijdens de controle 47 boetes uitgedeeld. Een hoog aantal afgezet tegen de 64 uitgevoerde controles.
...

Poezenmeisje schreef op 19-09-2025 om 21:00:

Pfffffffffff...

Waar komt dat verschil vandaan?

''Dit komt doordat uit cijfers van het CBS blijkt dat het gemiddelde ziekteverzuim bij vrouwen hoger is dan bij mannen. Het is wettelijk toegestaan om bij verzuimverzekeringen het geslacht van de werknemers als risicobepalende factor te gebruiken", valt te lezen in het bericht bij de uitspraak.

Ja, goh, de meeste vrouwen hebben nu eenmaal een menstruatie. Sommige vrouwen hebben er weinig last van, en andere vrouwen juist enorm.

Een 60 jarige Nl is in Thailand opgepakt. Hij sleepte een geldautomaat mee achter zijn pick-up terwijl hij tegen het verkeer inreed, en werd al na 20 meter al aangehouden. 
De man had ruzie met een Thaise vrouw die hij geld had gegeven(10 miljoen baht), omdat ze het niet genoeg vond heeft hij uit frustratie de geldautomaat gestolen.

Dit kan toch niet waar zijn, het lijkt op het script van een komedie  

Nederlander met geldautomaat gepakt in Thailand na vluchtpoging van 20 meter | Buitenland | NU.nl

SombraOnline schreef op 19-09-2025 om 21:23:

[..]

''Dit komt doordat uit cijfers van het CBS blijkt dat het gemiddelde ziekteverzuim bij vrouwen hoger is dan bij mannen. Het is wettelijk toegestaan om bij verzuimverzekeringen het geslacht van de werknemers als risicobepalende factor te gebruiken", valt te lezen in het bericht bij de uitspraak.

Ja, goh, de meeste vrouwen hebben nu eenmaal een menstruatie. Sommige vrouwen hebben er weinig last van, en andere vrouwen juist enorm.

En de premie wordt hoger wanneer je meer langdurige zieken in loondienst hebt (gehad). 

Die verzuimverzekering is echt niet zaligmakend maar helaas noodzakelijk als ondernemer.

Portugal heeft de niet bestaande staat Palestina erkend en daarom de Soedanese vlag gehesen. 

20250923-131316.jpg

2028r-4266264789.jpg

Waarom is er zoveel aandacht voor een 15 jarige die iemand berooft van z'n fatbike? Die 15 jarige heeft zijn pistool op het hoofd van de fatbike eigenaar gezet hem geschop en geslagen. 
Waar blijft de aandacht voor het slachtoffer en de agenten?

Na meerdere waarschuwingen is hij neergeschoten, omdat hij een werkend omgebouwd pistool bij zich had. Moeder die in Curaçao woont heeft aangifte gedaan en Roethof in de arm genomen. 

Een stille tocht, met een theedoek voor het gezicht, waarom hebben ze iets te verbergen?

Bob van Keulen op X: 'Stille tocht voor #Jerryson in #CapelleAanDenIJssel Jerry werd zondag buiten bij een filiaal van McDonald's door politie doodgeschoten, kort nadat hij en anderen iemand zouden hebben beroofd van een fatbike. Jerry een "functionerend vuurwapen in de vorm van een omgebouwd https://t.co/0sWjHHIzI3' / X

Moeder van in Capelle doodgeschoten Jerryson (15) doet aangifte van doodslag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.