Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Miraval
02-03-2025 om 22:44
Poezenmeisje schreef op 02-03-2025 om 19:03:
Ik ken meerdere Staffies die stuk voor stuk de liefste beesten ter wereld zijn.
Ik ook. Heel erg veel zelfs. En op 1 na, die agressie toonde naar andere honden, waren ze allemaal stuk voor stuk lief, rustig en perfecte gezinshonden.
Ik heb zelf een Stafford gehad, dat was echt de allerliefste hond van de hele wereld.
Maar wel eens, door hun bijtgreep kunnen ze heel veel schade toebrengen. Dus ik snap die man wel, want je kiest dan toch voor jezelf. Ik kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat een hond zich van de een op de andere dag zo keert tegen zijn eigenaar. Maar helaas gebeurd het veel vaker, waardoor deze mooie honden een enorm slechte reputatie hebben.
Poezenmeisje
03-03-2025 om 06:46
Ja, ze hebben een rottige beet, helaas. Dat zal ik zeker niet goed praten.
Mijn broertje en ik zijn aangevallen door onze Kuvasz (Hongaarse herder). We kenden de moeder al jaren. Dat was een schat van een beest.
Die Kuvasz pas weggegaan nadat hij mijn stiefvader aanviel. Naar een boerderij, waar hij ook nog iemand aanviel. Hij werd afgemaakt en onderzocht. Kanker in de kop.
Maar dus géén familiehond, die soort is eenkennig en moet lekker ergens op de steppen schaapskuddes bewaken...
Poezenmeisje
03-03-2025 om 14:35
Fijn nieuws voor deze scoutinggroep.
https://www.rtvdrenthe.nl/video/DNO250301XO/scouting-koopt-terrein?token=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJpYXQiOjE3NDEwMDY4MDAsImV4cCI6MTc0MTAxNDAwMCwiaXNzIjoiZHJlbnRoZSIsInN1YiI6Ijk5NTRhNjQ5LTYwZmQtNDQ4Yy05MmVhLWVkOWUxYzlkNmQ1YSJ9.kKnTHXxSAxFTDeahvOcKlHBw4OadcTRpPUzpezqbY4Q
Miraval
03-03-2025 om 16:51
https://nos.nl/artikel/2558037-automobilist-rijdt-in-op-groep-mensen-in-centrum-mannheim-zeker-een-dode
Wat een vreselijk bericht weer dit uit Duitsland.
Fleurtje_5
03-03-2025 om 17:18
Miraval schreef op 03-03-2025 om 16:51:
https://nos.nl/artikel/2558037-automobilist-rijdt-in-op-groep-mensen-in-centrum-mannheim-zeker-een-dode
Wat een vreselijk bericht weer dit uit Duitsland.
Afschuwelijk.
Daglichtlamp
03-03-2025 om 17:26
Ik heb een nieuw draadje gemaakt voor verschrikkelijk nieuws: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/verschrikkelijke-en-afschuwelijk-nieuws?post=7963787#7963787
Dan kan dit draadje blijven voor het wat luchtiger opmerkelijke nieuws.
Daglichtlamp
03-03-2025 om 17:47
Ik heb zelf twee keer een prik nodig gehad met anti D.
https://www.ad.nl/buitenland/man-88-met-de-gouden-arm-die-miljoenen-baby-s-redde-met-zijn-zeldzame-bloed-is-overleden~ab7da6e9/
'De man met de gouden arm’ begon in 1954 op 18-jarige leeftijd te doneren. Hij miste geen enkele afspraak en doneerde elke twee weken tot hij in 2018 op 81-jarige leeftijd met pensioen ging. In 2005 werd hij recordhouder als de persoon met het meest gedoneerde plasma ter wereld.
Harrisons bloed bevat een zeldzaam antilichaam, anti-D, dat wordt gebruikt om medicijnen te maken voor zwangere vrouwen die zogezegd ‘resusnegatief’ zijn, maar een ‘resuspositieve’ baby dragen. De antilichamen helpen de moeders om de ongeboren baby niet af te stoten.
Yumi
03-03-2025 om 18:46
Daglichtlamp schreef op 03-03-2025 om 17:26:
Ik heb een nieuw draadje gemaakt voor verschrikkelijk nieuws: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/verschrikkelijke-en-afschuwelijk-nieuws?post=7963787#7963787
Mag ik vragen of jij op de e.a manier betrokken bent bij dit forum? Of is het iets wat je gewoon graag doet, en ondertussen probeer je ook een beetje de boel in het gareel te houden?
Auwereel
03-03-2025 om 19:15
Yumi schreef op 03-03-2025 om 18:46:
[..]
Mag ik vragen of jij op de e.a manier betrokken bent bij dit forum? Of is het iets wat je gewoon graag doet, en ondertussen probeer je ook een beetje de boel in het gareel te houden?
Ik vind de niet-negatieve opmerkelijke berichten leuk om te lezen, maar als ik me door nare posten heen moet werken, is de lol er snel vanaf. Dus ik kan ook een draadje aanmaken met "Leuke opmerkelijke berichten", dat staat me helemaal vrij om te doen als gebruiker. En dan kan iedereen die verrast wil worden of hier een naar bericht of een leuk bericht wordt gepost, hier blijven lezen. Krijg je wel overlappende draadjes, trouwens.
Schemerlampje
03-03-2025 om 19:18
Auwereel schreef op 03-03-2025 om 19:15:
[..]
Ik vind de niet-negatieve opmerkelijke berichten leuk om te lezen, maar als ik me door nare posten heen moet werken, is de lol er snel vanaf. Dus ik kan ook een draadje aanmaken met "Leuke opmerkelijke berichten", dat staat me helemaal vrij om te doen als gebruiker. En dan kan iedereen die verrast wil worden of hier een naar bericht of een leuk bericht wordt gepost, hier blijven lezen. Krijg je wel overlappende draadjes, trouwens.
Ik was al aan het overwegen dat te doen, want in dit draadje wordt meer naar nieuws, dan grappig verrassend nieuws geplaatst. En dat was volgens mij wel de bedoeling.
Uit de openingspost: “Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.”
Meesje
03-03-2025 om 20:03
Auwereel schreef op 03-03-2025 om 19:15:
[..]
Hier idem. Ben het ook meer gaan volgen met het beeld van kinderen voor kinderens 'als ik de baas zou zijn van het journaal'. Dat soort nieuws.
duizel
04-03-2025 om 05:51
Daglichtlamp schreef op 03-03-2025 om 17:26:
Fijn bedankt!
Mijn opmerkelijk nieuws:
Yumi
04-03-2025 om 10:30
Utrecht krijgt de grootste autovrije wijk van NL. Het ziet er prachtig uit, en het lijkt mij heerlijk om in zo'n parkachtige omgeving te wonen. Aan de rand komen parkeergarages en een plek waar je, pakketen en bestelde boodschappen kunt afhalen (met koeling). Daarnaast is op loopafstand alles te vinden wat je maar nodig mocht hebben, van winkels tot horeca, kinderopvang of sport of scholen. In mijn woonplaats komt ook steeds meer nieuwbouw zonder parkeerplekken en meer groen. Ik ben voor, alhoewel het wel lastig is voor mensen die slecht ter been zijn, maar misschien is daar ook een oplossing voor gevonden.

Zo gaat de grootste autovrije wijk van Nederland eruitzien
Woningaanbod - Welkom in Merwede
Poezenmeisje
04-03-2025 om 11:35
De AH en BOL mogen de wijk niet meer in.
Gaan die dan alles aan de rand eruit gooien en moet je daar op tijd klaarstaan met je bakfiets of kruiwagen en anders gaat een buurtgenoot er met je bestelling vandoor?
Schemerlampje
04-03-2025 om 11:50
Poezenmeisje schreef op 04-03-2025 om 11:35:
De AH en BOL mogen de wijk niet meer in.
Gaan die dan alles aan de rand eruit gooien en moet je daar op tijd klaarstaan met je bakfiets of kruiwagen en anders gaat een buurtgenoot er met je bestelling vandoor?
Ik denk dat er een pakkettenautomaat komt, of een loket/winkel aan de rand die dat regelt. Lijkt me alleen niet zo handig als het om grote pakketten gaat. Misschien dat die wel aan huis mogen bezorgen?
Zou je wel voor laden en lossen naar je huis mogen rijden? Lijkt me zo onhandig om de auto in te pakken als je op vakantie gaat. Of als je een bouwpakket van de IKEA oid hebt gekocht.