Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Citroengraag schreef op 25-10-2024 om 21:28:

[..]

Dit is weer absoluut een half verhaal. Een zuurstofslang past niet op een infuus. En al zou je dat op een vreemde manier voor elkaar krijgen, is het waarschijnlijker dat er bloed de zuurstofslang gaat instromen dan andersom. Dus graag het hele verhaal, ipv sensatie.

Gaat om een infuus in de bovenarm dus zal haast wel een picc lijn zijn.  Ik vermoed dat je een zuurstofverlengslang wel op krijgt hoor desnoods knip je de infuusslang

en als je dan een goede flow op zet..

maar dat hier iets doelbewust met voorbedachte rade is gebeurd, en met geen mogelijkheid door de patient zelf, dat lijkt me toch duidelijk  

echt een bizar bizar verhaal. Je zal maar als verpleegkundige die kamer binnenlopen en dat aantreffen.  Klinkt als een film gewoon

nlies schreef op 25-10-2024 om 22:01:

Het doet denken aan een raadsel wat ik jaren geleden hoorde.
Patiënt komt steeds in ademnood als de schoonmaakster in de kamer komt. Hoe kan dat?
Antwoord: schoonmaakster trekt de stekker van beademingsapparaat uit het contact om daar de stekker van de stofzuiger op aan te sluiten

Is dat echt gebeurd?

Herfstappeltaart schreef op 26-10-2024 om 08:11:

[..]

Is dat echt gebeurd?

Nee dat is een grapje

absor schreef op 26-10-2024 om 09:03:

[..]

Nee dat is een grapje

O hahaha, die had ik even niet door. gelukkig maar (Het was nog vroeg vanmorgen)

Herfstappeltaart schreef op 26-10-2024 om 15:29:

[..]

O hahaha, die had ik even niet door. gelukkig maar (Het was nog vroeg vanmorgen)

Ik begon met te zeggen dat t een raadsel was

nlies schreef op 26-10-2024 om 16:26:

[..]

Ik begon met te zeggen dat t een raadsel was

Ja sorry, niet opgelet.

absor schreef op 26-10-2024 om 09:03:

[..]

Nee dat is een grapje

Ik ken wel een verhaal dat een patiënt last had van het beademingsapparaat van de kamergenoot en deze uitdeed. Hierbij is de patiënt overleden. Wij nemen daarom elke patiënt die niet zelf zijn apparaat kan bedienen op de IC op. 

Loeki72 schreef op 27-10-2024 om 06:02:

[..]

Ik ken wel een verhaal dat een patiënt last had van het beademingsapparaat van de kamergenoot en deze uitdeed. Hierbij is de patiënt overleden. Wij nemen daarom elke patiënt die niet zelf zijn apparaat kan bedienen op de IC op.

Gaat er dan geen seintje af bij de verpleegkundigen?

Fleurtje_5 schreef op 27-10-2024 om 06:20:

[..]

Gaat er dan geen seintje af bij de verpleegkundigen?

Op een “normale” verpleegafdeling niet. En zeker niet als iemand thuis een apparaat heeft en dat meeneemt naar het ziekenhuis.

Maar niemand heeft thuis een besdemingsaparaat, wel een cpap (apneu). Beademingsapparaat lijkt me incl intubatie dat ermee wordt bedoeld. Die memsen liggen sowieso op de ic.

Bedoel jij dan mensen die zelf cpap hebben en die niet kunnen bedienen worden op ic gelegd? 

Poison schreef op 27-10-2024 om 06:58:

Maar niemand heeft thuis een besdemingsaparaat, wel een cpap (apneu). Beademingsapparaat lijkt me incl intubatie dat ermee wordt bedoeld. Die memsen liggen sowieso op de ic.

Bedoel jij dan mensen die zelf cpap hebben en die niet kunnen bedienen worden op ic gelegd?

Je zegt dat heel stellig, maar  iemand met een hoge dwarslaesie kan wel thuis aan beademing liggen volgens mij

Poison schreef op 27-10-2024 om 06:58:

Nee hoor, je hebt ook thuis beademingsapparaat die de ademhaling overnemen als iemand zelf niet meer goed kan ademen. Dat kan invasief (via een tracheacanule) of via een masker. Maar als mensen hun apparaat zelf niet kunnen bedienen (inclusief CPAP) worden ze in mijn ziekenhuis niet op de gewone afdeling gelegd. Tenzij iemand al helemaal verzorgd werd en de verzorgers meekomen naar het ziekenhuis. 

Loeki72 schreef op 27-10-2024 om 06:02:

[..]

Van ketaminekoningin tot hebzuchtig arts: zo overleed Matthew Perry https://www.nu.nl/312199/video/van-ketaminekoningin-tot-hebzuchtig-arts-zo-overleed-matthew-perry.html (via @NUnl)

Ik word hier toch wel wat verdrietig van. Dat geld hoger op het lijstje stond voor deze 'artsen' dan de gezondheid van hun patiënt. 

Zou het ook werken met ander fruit? Wij hebben nog wel wat appels liggen en plakband is zo gehaald. Wie biedt? 

https://www.nu.nl/entertainment/6333222/op-muur-geplakte-banaan-die-al-twee-keer-werd-opgegeten-opnieuw-geveild.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.