Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Due-scimmie schreef op 08-04-2024 om 20:23:

[..]

Ergens hoop ik dat die naam van die dochter wel een grapje is

Zijn wel meer kinderen die zo heten, zag laatst een bord in de tuin met de naam Zak...en een andere met Mats, arm kind 

Due-scimmie schreef op 08-04-2024 om 20:23:

[..]

Ergens hoop ik dat die naam van die dochter wel een grapje is

https://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Xaja

In de krant van vandaag:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240408_94629048

Afrikaanse landen verliezen steeds meer verplegers aan het Westen: ‘Nieuwe vorm van kolonialisme’

Afrikaanse landen luiden de alarmbel over de braindrain van medisch personeel naar Europa en de VS. Kenia verliest meer dan een half miljoen dollar per emigrerende arts en ruim 300.000 per verpleger. „Het Westen lijkt niet geïnteresseerd in ethische rekrutering.”

...etc.etc.etc.....

https://vinnews.com/2024/04/08/watch-israeli-race-car-driver-proudly-displays-helmet-with-pictures-of-hostages/

Junior coureur Ariel Elkin behaalde de derde plaats bij het racen. I.p.v. de gewonnen beker omhoog te houden, zoals de nummer 1 en 2, hield hij zijn helm omhoog als trofee.

Op de helm zaten foto's geplakt van gegijzelde Israeli's. "Bring them home now".

elkin-3.jpeg

Fleurtje_5 schreef op 09-04-2024 om 10:43:

In de krant van vandaag:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240408_94629048

Afrikaanse landen verliezen steeds meer verplegers aan het Westen: ‘Nieuwe vorm van kolonialisme’

Afrikaanse landen luiden de alarmbel over de braindrain van medisch personeel naar Europa en de VS. Kenia verliest meer dan een half miljoen dollar per emigrerende arts en ruim 300.000 per verpleger. „Het Westen lijkt niet geïnteresseerd in ethische rekrutering.”

...etc.etc.etc.....

Het westen dit, het westen dat, en toch blijven ze allemaal naar hier komen in plaats van hun eigen land op te bouwen. 

Nederland heeft binnenkort 2 Engelen minder onder zijn inwoners 
Willem en zijn broer Jan, jurist Pols en nog een stuk of 5 mensen emigreren uit NL.

Ze vertrekken naar Paraquay, omdat Nl geen respect heeft voor de mensenrechten volgens Jan Engel.
Ik vind die uitspraak bijna grappig omdat die komt van de familie Engel die al jaren verwikkelt is in slepende juridische procedures ivm misstanden op camping Fort Oranje. 
Daarnaast hebben ze in het Duitse Bremerhaven tientallen prostitutieramen.

In Nederland wil de Belastingdienst miljoenen van het duo, maar ook met de Duitse autoriteiten liggen ze overhoop. BN de Stem zegt dat dit de reden is van emigratie.
Willem Engel emigreert: ‘Respect voor mensenrechten is weg’ (metronieuws.nl)

Artikel en een stuk eruit geciteerd,

https://www.gelderlander.nl/binnenland/deze-gemeente-koopt-vakantiepark-voor-vluchtelingen-recreanten-moeten-weg-zo-kun-je-niet-met-ons-omgaan~a9c2fc46/

Op het vakantiepark in de buurtschap Krachtighuizen wil de gemeente maximaal 120 mensen opvangen. Recreanten die een chalet bezitten op het park is verteld dat ze moeten vertrekken. En dat leidt tot onbegrip en hoogoplopende emoties.

Vanaf volgend jaar wil de gemeente Putten maximaal 120 vluchtelingen huisvesten op een vakantiepark aan de Huinerenkweg in Krachtighuizen. ,,Voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet om asielzoekers’’, aldus wethouder Cornelissen.

,,We bouwen het terrein niet om tot een asielzoekerscentrum. Er worden daar straks vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen, voornamelijk gezinnen. En mogelijk enkele statushouders.’’De bestaande chalets worden verwijderd en vervangen door dertig woonunits met ruimte voor vier personen. Het gaat volgens de wethouder om een tijdelijke opvang. ,,We mikken op een periode van 5 á 6 jaar. Daarna wordt er weer een vakantiepark van gemaakt.’’

Ik vind dit wel erg ver gaan,  mensen die geïnvesteerd hebben in een chalet moeten nu weg en krijgen volgens het artikel maar een geringe verhuisvergoeding van 1200 euro.

majorette2005 schreef op 10-04-2024 om 16:47:

Artikel en een stuk eruit geciteerd,

https://www.gelderlander.nl/binnenland/deze-gemeente-koopt-vakantiepark-voor-vluchtelingen-recreanten-moeten-weg-zo-kun-je-niet-met-ons-omgaan~a9c2fc46/

Op het vakantiepark in de buurtschap Krachtighuizen wil de gemeente maximaal 120 mensen opvangen. Recreanten die een chalet bezitten op het park is verteld dat ze moeten vertrekken. En dat leidt tot onbegrip en hoogoplopende emoties.

Vanaf volgend jaar wil de gemeente Putten maximaal 120 vluchtelingen huisvesten op een vakantiepark aan de Huinerenkweg in Krachtighuizen. ,,Voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet om asielzoekers’’, aldus wethouder Cornelissen.

,,We bouwen het terrein niet om tot een asielzoekerscentrum. Er worden daar straks vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen, voornamelijk gezinnen. En mogelijk enkele statushouders.’’De bestaande chalets worden verwijderd en vervangen door dertig woonunits met ruimte voor vier personen. Het gaat volgens de wethouder om een tijdelijke opvang. ,,We mikken op een periode van 5 á 6 jaar. Daarna wordt er weer een vakantiepark van gemaakt.’’

Ik vind dit wel erg ver gaan, mensen die geïnvesteerd hebben in een chalet moeten nu weg en krijgen volgens het artikel maar een geringe verhuisvergoeding van 1200 euro.

Die verhuisvergoeding stelt niks voor, aangezien het verplaatsen van zo'n chalet al € 20.000,- kost.

Sommige mensen stoppen al hun spaargeld/pensioen in zo'n huisje/chalet. Maar aan de andere kant weten ze ook dat ze een tijdelijk huurcontract hebben en de kans lopen weg te moeten. 

Toch is het vreemd dat dit mag omdat permanente bewoning niet is toegestaan.

De Gemeente kan de chalets ook overnemen, hebben ze die woonunits niet nodig en kunnen ze de eigenaren van de chalet een wat ruimere vergoeding geven.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/04/10/politici-steunen-kamerlid-habtamu-de-hoop-na-uitspraak-johan-derksen-bodem-geraakt-a4195656/appview
De Hoop, die kort na zijn geboorte vanuit Ethiopië werd geadopteerd en opgroeide in Friesland, reageerde woensdagochtend op X kort op de uitspraken van Derksen. „Nou Johan, ik ben Fries. Ik ben opgegroeid op een boerderij in Wommels. Opgevoed door twee Friese ouders, waar ik kaatste, voetbalde, trekker reed, schaatste, molk en stront schepte. Want ook de minder leuke klusjes horen erbij op een Friese boerderij. En nu ben ik Kamerlid, de jongste. Waar ik me inzet voor betaalbare woningen en het openbaar vervoer. Omdat ik het belangrijk vind om iets terug te doen voor alle kansen die ik kreeg.”

Daglichtlamp schreef op 10-04-2024 om 19:35:

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/04/10/politici-steunen-kamerlid-habtamu-de-hoop-na-uitspraak-johan-derksen-bodem-geraakt-a4195656/appview
De Hoop, die kort na zijn geboorte vanuit Ethiopië werd geadopteerd en opgroeide in Friesland, reageerde woensdagochtend op X kort op de uitspraken van Derksen. „Nou Johan, ik ben Fries. Ik ben opgegroeid op een boerderij in Wommels. Opgevoed door twee Friese ouders, waar ik kaatste, voetbalde, trekker reed, schaatste, molk en stront schepte. Want ook de minder leuke klusjes horen erbij op een Friese boerderij. En nu ben ik Kamerlid, de jongste. Waar ik me inzet voor betaalbare woningen en het openbaar vervoer. Omdat ik het belangrijk vind om iets terug te doen voor alle kansen die ik kreeg.”

Ik wilde deze link posten in ergernissen 😉 Meneer Dreksen.

citroentje schreef op 10-04-2024 om 19:44:

[..]

Ik wilde deze link posten in ergernissen 😉 Meneer Dreksen.

Mooi woordspeling!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-04-2024 om 20:30

meneer Dreksen (ik jat hem maar even) is gewoon een klein zielig menneke die vooral grappen over een ander moet maken en zelf geen kritiek kan ontvangen. Haal die kerel aub van de buis. 

Yumi schreef op 10-04-2024 om 15:39:

Nederland heeft binnenkort 2 Engelen minder onder zijn inwoners
Willem en zijn broer Jan, jurist Pols en nog een stuk of 5 mensen emigreren uit NL.

Ze vertrekken naar Paraquay, omdat Nl geen respect heeft voor de mensenrechten volgens Jan Engel.
Ik vind die uitspraak bijna grappig omdat die komt van de familie Engel die al jaren verwikkelt is in slepende juridische procedures ivm misstanden op camping Fort Oranje.
Daarnaast hebben ze in het Duitse Bremerhaven tientallen prostitutieramen.

In Nederland wil de Belastingdienst miljoenen van het duo, maar ook met de Duitse autoriteiten liggen ze overhoop. BN de Stem zegt dat dit de reden is van emigratie.
Willem Engel emigreert: ‘Respect voor mensenrechten is weg’ (metronieuws.nl)

die komen nog van een koude kermis thuis 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.