Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Het artikel is te lang om in zijn geheel te plaatsen, en het is zo verbijsterend dat een samenvatting onvoldoende is...

Aan de grens staan Nederlanders al te trappelen: ‘Russisch visa regelen we voor jullie’
Tientallen Nederlanders komen naar bijeenkomsten over hoe je naar Rusland kan emigreren. Ze zijn dol op het land van Poetin, want ‘daar gelden minder regels en is meer ruimte’. Een Ruslanddeskundige en een medewerker van Forum voor Democratie staan klaar om ze te helpen, blijkt uit onderzoek van deze site. Wat bezielt deze Nederlanders, waaronder een wethouder? Een kijkje bij zo'n bijeenkomst. ,,De eerste mensen staan as we speak aan de grens.”

Aan de grens staan Nederlanders al te trappelen: ‘Russisch visa regelen we voor jullie’ | Binnenland | gelderlander.nl

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2024 om 18:34

nou laat ze er lekker heen gaan. Liever kwijt dan rijk, zulke dombo's. 

Friezinnetje schreef op 16-03-2024 om 18:34:

nou laat ze er lekker heen gaan. Liever kwijt dan rijk, zulke dombo's.

Dat vind ik ook, maar dat er onder de dombo's ook een boer zit om aan alle regeltjes uit te komen dat begrijp ik al niet, want in Rusland zal die boer er andere regels voor terug krijgen...maar een huisartsengezin en een SP wethouder   

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2024 om 19:04

Yumi schreef op 16-03-2024 om 18:56:

[..]

Dat vind ik ook, maar dat er onder de dombo's ook een boer zit om aan alle regeltjes uit te komen dat begrijp ik al niet, want in Rusland zal die boer er andere regels voor terug krijgen...maar een huisartsengezin en een SP wethouder

kan het artikel niet helemaal lezen

Een vrouw heeft haar DNA opgestuurd naar laboratoria waar honden dna wordt getest. Uit de test kwam dat zij labrador sharpei en malamute is 😂

https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-stuurt-dna-naar-hondenlaboratorium-en-blijkt-25-procent-labrador-te-zijn~a8808717/?fbclid=IwAR0tKzP6RbRESF2jTzMJEIOuCP6f81Ai2cJhGudv24FQ_WMiebviePTA_tc

Vader Sanda Dia vertelt zijn verhaal: 'Ze hebben mijn zoon afgemaakt' | RTL Nieuws

Ik heb het programma niet gezien van Humberto, maar telkens als ik weer lees over wat hier gebeurt is, wordt ik weer woest!!

Onverteerbaar voor die vader, ik heb er geen woorden voor.

Friezinnetje schreef op 16-03-2024 om 19:04:

[..]

kan het artikel niet helemaal lezen

Raar ik kan het wel gewoon lezen, maar het is echt te lang om hier in zijn geheel te plaatsen. In het artikel een Rusland deskundige geeft informatie over de immigratie.
Lezing: Emigreren naar Rusland - Rusland & Oost Europa Academie (ruslandacademie.nl)

Zilver_gray schreef op 17-03-2024 om 06:38:

Vader Sanda Dia vertelt zijn verhaal: 'Ze hebben mijn zoon afgemaakt' | RTL Nieuws

Ik heb het programma niet gezien van Humberto, maar telkens als ik weer lees over wat hier gebeurt is, wordt ik weer woest!!

Onverteerbaar voor die vader, ik heb er geen woorden voor.

Afschuwelijk 

https://nos.nl/artikel/2513233-aziatische-nederlanders-ervaren-net-zoveel-discriminatie-als-andere-minderheden

'Modelminderheid'

Naar de ervaringen van andere groepen in Nederland is regelmatig onderzoek gedaan. Mensen met Aziatische wortels werden meestal buiten beschouwing gelaten. "Dat komt door het stereotype dat zij vaak als 'modelminderheid' worden gezien; ze veroorzaken weinig problemen en zouden die ook weinig ervaren", legt Andriessen uit. "Dit onderzoek heeft dat wel op zijn kop gezet."

Ook 'positieve' stereotypen leiden tot discriminatie, bijvoorbeeld in de klas. "Het idee dat Chinezen altijd goed zouden zijn in wiskunde. Als je dat dan niet bent, moet je dat gaan uitleggen. En als je wel goed bent in wiskunde dan worden je eigen verdiensten gebagatelliseerd", zegt Andriessen.

Interessant stuk, ik ben tot andere inzichten gekomen.

Mila was dakloos, raakte zwanger en woonde in een auto, ze kreeg echter geen woning. Inmiddels is haar baby 2 maanden en wonen ze samen nog steeds in de auto 

Zwangere Mila kreeg geen voorrang op een woning, nu woont ze met haar baby in een auto - NH Nieuws

Yumi schreef op 18-03-2024 om 13:48:

Mila was dakloos, raakte zwanger en woonde in een auto, ze kreeg echter geen woning. Inmiddels is haar baby 2 maanden en wonen ze samen nog steeds in de auto

Zwangere Mila kreeg geen voorrang op een woning, nu woont ze met haar baby in een auto - NH Nieuws

Lijkt me helemaal terecht dat de gemeente van de rechter opnieuw naar urgentie moet kijken. Hier moet toch echt het belang van het kind voor gaan.

Yumi schreef op 18-03-2024 om 13:48:

Wat ontzettend triest, zeker een kind heeft toch recht op bed, bad en brood? Dit is toch echt urgent!

majorette2005 schreef op 18-03-2024 om 14:31:

[..]

Wat ontzettend triest, zeker een kind heeft toch recht op bed, bad en brood? Dit is toch echt urgent!

Dit is tragisch en urgent. Maar dat er niet automatisch urgentie wordt verleend, vind ik wel logisch. Ze is zwanger geworden en had kunnen weten dat er geen woning was. Je kunt gewoon niet mensen zwanger laten worden en dan automatisch urgentie geven. Dat is wel echt de omgekeerde volgorde. 

Maar dat er voor individuele schrijnende gevallen uitzonderingen worden gemaakt; helemaal prima. Laat het n.a.v. de uitspraak van de rechter opnieuw bekeken worden. 

Is de vader in beeld? Dan krijgt ze sowieso geen urgentie want dan kan de baby naar de vader, volgens de regelgeving.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.