Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Poezenmeisje schreef op 13-03-2024 om 23:55:

De luchtbuks mag geschonken worden aan burgemeester Halsema.

https://twitter.com/BartNijman/status/1767958432244539487?t=NcKYxZd4WT3M3tTnkLY8IA&s=19

"Als je haar maar goed zit" zegt hij tot slot.

Friezinnetje schreef op 14-03-2024 om 06:56:

[..]

oh ik weet niet beter dat hij in het theater staat. Maar het zou best kunnen hoor. Ik vind hem verder vreselijk dus

Hij zegt wel vaak rake dingen. Dus.

Dit is toch wel schokkend hé

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240314_92130377?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ochtend&utm_content=article_list_2&utm_term=0-3

........
Het aantal zorgmedewerkers dat met een vals diploma of Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan de slag ging en uiteindelijk is betrapt, is in 2023 gestegen. Dat meldt de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) die vermoedt dat dit het topje van de ijsberg is. Patiëntenfederatie Nederland maakt zich grote zorgen over de gevolgen voor patiënten.

In 2023 werden in totaal 118 diploma- en VOG-fraudeurs betrapt, tegenover 106 in 2022, 48 in 2021 en 17 in 2020. Een aantal liep tegen de lamp bij een sollicitatie, anderen vielen door de mand omdat hun collega’s of cliënten twijfels hadden over de kwaliteit van hun werk.

Valse diploma’s en VOG’s zijn gemakkelijk te verkrijgen op sociale media als Telegram en Snapchat. Daar kunnen de papieren al voor een paar honderd euro worden aangeschaft. Patiëntenfederatie Nederland maakt zich grote zorgen over de toegenomen fraude met diploma’s en VOG’s in de zorg. „Het lijkt erop dat het steeds vaker voorkomt en dat nieuwe medewerkers lang niet altijd tegen de lamp lopen”, zegt een woordvoerder.

........

Zilver_gray schreef op 14-03-2024 om 06:36:

Fransman vermoordt zijn vriendin voor zijn online minnares, maar die blijkt niet te bestaan | Buitenland | Telegraaf.nl

Gemiddeld vindt er om de drie dagen een femicide plaats in Frankrijk. Volgens het ministerie van Justitie werden er dit jaar al 94 vrouwen om het leven gebracht.

Verschrikkelijk!

In Nederland kunnen we er ook wat van...

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/geweld-tegen-vrouwen-cijfers/

Poezenmeisje schreef op 14-03-2024 om 11:38:

[..]

In Nederland kunnen we er ook wat van...

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/geweld-tegen-vrouwen-cijfers/

De Linda schrijft:
Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat het aantal vrouwelijke slachtoffers van moord of doodslag in 2022 steeg van 38 naar 43. 

De Gelderlander:
Eergeweld neemt flink toe in Nederland. Alleen al vorig jaar kreeg de politie bijna zevenhonderd complexe eerzaken te verwerken. Het gaat bijvoorbeeld om dreiging met geweld, stalking, mishandeling, huwelijksdwang, ontvoering, tot aan moord of doodslag.

Op Wnl is het complete artikel te lezen
Forse stijging eergeweld in Nederland (wnl.tv)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2024 om 18:22

Fleurtje_5 schreef op 14-03-2024 om 07:35:

[..]

Hij zegt wel vaak rake dingen. Dus.

Dat vind jij. Dus

Yumi schreef op 14-03-2024 om 18:06:

[..]

De Linda schrijft:
Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat het aantal vrouwelijke slachtoffers van moord of doodslag in 2022 steeg van 38 naar 43.

De Gelderlander:
Eergeweld neemt flink toe in Nederland. Alleen al vorig jaar kreeg de politie bijna zevenhonderd complexe eerzaken te verwerken. Het gaat bijvoorbeeld om dreiging met geweld, stalking, mishandeling, huwelijksdwang, ontvoering, tot aan moord of doodslag.

Op Wnl is het complete artikel te lezen
Forse stijging eergeweld in Nederland (wnl.tv)

Hier wordt de laatste jaren wel meer aandacht aan besteed maar wat mij betreft nog lang niet genoeg. Vrouwen die aangifte doen bij de politie en om hulp vragen. die onderduiken en alsnog vermoord worden. Die vrouwen moeten veel meer beschermd worden en die mannen moeten aangepakt worden. Achteraf is er altijd de vraag van had dit voorkomen kunnen worden? In sommige gevallen misschien wel als men vrouwen in nood wat serieuzer gaan nemen. Maar ja, de politie kan niks doen met bedreigingen en als zo'n man dus wel zijn dreigementen uit gaat voeren dan is het te laat.....

Ik heb dit dus zelf mee gemaakt in mijn nabije kring met Nederlandse mensen. Dat was in 2001 en er is vind ik verdrietig genoeg nog niet veel veranderd. 

Friezinnetje schreef op 14-03-2024 om 18:22:

[..]

Dat vind jij. Dus

Klopt. Dus.

watertoren schreef op 14-03-2024 om 18:34:

[..]

Hier wordt de laatste jaren wel meer aandacht aan besteed maar wat mij betreft nog lang niet genoeg. Vrouwen die aangifte doen bij de politie en om hulp vragen. die onderduiken en alsnog vermoord worden. Die vrouwen moeten veel meer beschermd worden en die mannen moeten aangepakt worden. Achteraf is er altijd de vraag van had dit voorkomen kunnen worden? In sommige gevallen misschien wel als men vrouwen in nood wat serieuzer gaan nemen. Maar ja, de politie kan niks doen met bedreigingen en als zo'n man dus wel zijn dreigementen uit gaat voeren dan is het te laat.....

Ik heb dit dus zelf mee gemaakt in mijn nabije kring met Nederlandse mensen. Dat was in 2001 en er is vind ik verdrietig genoeg nog niet veel veranderd.

Eens, zelf ook meegemaakt in de familie... politie deed niets tot het helemaal mis ging.  

Waarom spreken mannen hier elkaar niet op aan. Waarom grijpen zij niet in?

alhambra schreef op 14-03-2024 om 19:53:

Waarom spreken mannen hier elkaar niet op aan. Waarom grijpen zij niet in?

Dat is in het geval van familielid wel gedaan, maar mannen die vrouwen mishandelen zijn lafbekken en komen als die vrouw alleen is.

Zorroo schreef op 13-03-2024 om 20:28:

[..]

Dat zeg ik toch niet. Wel dat je naast je protocollen ook best zelf mag nadenken. Of je in bepaalde gevallen wel echt zes man nodig hebt. Maar van mij mogen ze. Ben overigens geen fan van deze cabaretier, mocht die indruk gewekt zijn.

Verder reageer ik nu niet meer hoor. Miniem stormpje in klein glaasje water dit.

Man zit bij de (vrijwillige) brandweer en daar zijn ze ook standaard met 6 man bij elke uitruk. Mensen vinden dat vaak ook overdreven maar dat moet nu eenmaal zo, tja..

Lekker gezond bezig in de buitenlucht, zoals golfen of tuinieren? Hopelijk kom je niet al te veel pesticiden tegen: https://scientias.nl/golfen-tuinieren-en-andere-buitenhobbys-vergroten-kans-op-als-hoe-kan-dit/

https://www.rodi.nl/hoekvanholland/112-nieuws/385558/dieren-op-hoekse-kinderboerderij-vermoord

Het zou je zoon maar zijn. Duidelijk psychisch gestoord. Ik vrees voor wat hij als volwassene zal doen. Hopelijk is er medicatie en goede therapie voor hem.

alhambra schreef op 16-03-2024 om 07:04:

https://www.rodi.nl/hoekvanholland/112-nieuws/385558/dieren-op-hoekse-kinderboerderij-vermoord

Het zou je zoon maar zijn. Duidelijk psychisch gestoord. Ik vrees voor wat hij als volwassene zal doen. Hopelijk is er medicatie en goede therapie voor hem.

Ja ik heb het een paar keer moeten lezen!

Dat is toch afschuwelijk! Ik vroeg me hetzelfde af; wat als hij volwassen is..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.