Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Mevrouw heeft er geen zin aan om alles in de war te schoppen.

Donder toch op. Het gaat om 1 extra krans. Je maakt maar een beetje ruimte. 

Lollypopje schreef op 21-03-2023 om 08:00:

https://www.ad.nl/binnenland/homo-s-mogen-geen-bloemen-leggen-bij-herdenking-verbijsterde-reacties-we-zijn-gewone-mensen~a09e05a3/

"ze zijn er nog niet klaar voor" 🤦🤦🤦

als je bijna 80 jaar later nog niet klaar bent om officieel te erkennen dat homoseksuelen ook slachtoffer waren, wanneer dan wel? 🤦

Dit artikel staat achter een betaalmuur. Wat wordt er als argument genoemd behalve "we zijn er niet klaar voor"? Ik mis hier wat context.

Poezie schreef op 21-03-2023 om 11:04:

[..]

Dit artikel staat achter een betaalmuur. Wat wordt er als argument genoemd behalve "we zijn er niet klaar voor"? Ik mis hier wat context.

Het dorp is niet klaar voor homo's en lesbies die bloemen neer leggen. 

Echt hoe kom je er op. 

Zijn er uberhaupt goede argumenten te verzinnen voor zoiets?

Poezie schreef op 21-03-2023 om 11:04:

[..]

Wat mij betreft is er geen enkele context te verzinnen die dit zou kunnen rechtvaardigen.

Herfstappeltaart schreef op 21-03-2023 om 12:15:

[..]

Wat mij betreft is er geen enkele context te verzinnen die dit zou kunnen rechtvaardigen.

Het gaat hier wel over een streng gelovige gemeente in de bible-belt geloof ik . Dan nog valt het niet goed te praten natuurlijk.

wild-flower schreef op 21-03-2023 om 12:49:

[..]

Het gaat hier wel over een streng gelovige gemeente in de bible-belt geloof ik . Dan nog valt het niet goed te praten natuurlijk.

Precies. Juist daarom. het wordt tijd dat zij eens gaan erkennen dat ze niet de enige mensen zijn met rechten.

Lollypopje schreef op 21-03-2023 om 11:33:

Zijn er uberhaupt goede argumenten te verzinnen voor zoiets?

Nee, maar als ik verontwaardigd ben wil ik wel graag wat precies de verontwaardiging heeft veroorzaakt. (Het achterliggende verhaal wil ik ook weten.)

Poezie schreef op 21-03-2023 om 13:00:

[..]

Nee, maar als ik verontwaardigd ben wil ik wel graag wat precies de verontwaardiging heeft veroorzaakt. (Het achterliggende verhaal wil ik ook weten.)

Nou, ze zijn nu net zo ver dat er koningsdag gevierd wordt, (in de kerk en een bandje buiten), en dat schijnt al heel wat te zijn, terwijl ik altijd dacht dat gereformeerden zeer koningsgezind waren, dus wel koningsdag vierden op een of andere manier.

Maar dat terzijde. Verder blijkt die Sam Fish (voorzitster van de homopartij daar) ooit een interview met een homostel in de plaatselijke krant gezet te hebben, waardoor de helft van de adverteerders hun advertenties terugtrok, dus dag inkomsten voor de krant. Dus oranje comité is bang dat het hele dorp ontploft als er een krans gelegd wordt door die groep mensen

Poezie schreef op 21-03-2023 om 13:00:

[..]

Het verhaal is gewoon dat de Oranjevereniging (die het organiseerde) de bevolking "niet klaar" vond voor deelname van de gay-beweging daar. Lees: Te conservatief gelovig. Inmiddels heeft de Oranjevereniging haar excuses aangeboden, de gemeente de organisatie overgenomen en de gay-beweging mag een krans leggen. Eind goed al goed.

Herfstappeltaart schreef op 21-03-2023 om 14:47:

[..]

Het verhaal is gewoon dat de Oranjevereniging (die het organiseerde) de bevolking "niet klaar" vond voor deelname van de gay-beweging daar. Lees: Te conservatief gelovig. Inmiddels heeft de Oranjevereniging haar excuses aangeboden, de gemeente de organisatie overgenomen en de gay-beweging mag een krans leggen. Eind goed al goed.

Bedankt voor deze uitleg! Gelukkig hebben ze zich nog bedacht.

‘Florida lawmakers are considering a draft law to strengthen state control over sex education that its sponsor says would ban any instruction in schools about menstrual cycles before the sixth grade.

The proposal comes as Florida’s Republican-dominated legislature, backed by Governor Ron DeSantis, has already passed a raft of laws limiting discussion in schools of gender and sexuality and reducing the emphasis on diversity in public schools.’

https://amp.theguardian.com/us-news/2023/mar/20/florida-considers-ban-on-discussion-of-periods-menstruation-before-sixth-grade

Dit maakt me zo boos

"Stokstaart, waar zit je!"

https://nos.nl/artikel/2468299-stokstaartjes-ontsnapt-uit-tuin-ze-zijn-gewoon-niet-te-vangen

Overigens vrij bizar, stokstaartjes en pinguines als huisdier. Goed dat die wetgeving strenger wordt.

Een aantal staten in de VS zijn gewoon achterlijk.

Drag shows verbieden, want schadelijk als een kind per ongeluk een drag queen (of princess) tegenkomt.

Tegelijkertijd staan juichen voor peutertjes voorzien van spraytan, pruiken en kilo's make-up die schattig moeten staan draaien voor volwassenen.

1e298952830288f9e44016cc6390f1f9--toddlers-and-tiaras-pageant-girls.jpg

8f85c7b59ba469f82d05846d8d215a83.jpg

Cookielover schreef op 21-03-2023 om 20:27:

‘Florida lawmakers are considering a draft law to strengthen state control over sex education that its sponsor says would ban any instruction in schools about menstrual cycles before the sixth grade.

The proposal comes as Florida’s Republican-dominated legislature, backed by Governor Ron DeSantis, has already passed a raft of laws limiting discussion in schools of gender and sexuality and reducing the emphasis on diversity in public schools.’

https://amp.theguardian.com/us-news/2023/mar/20/florida-considers-ban-on-discussion-of-periods-menstruation-before-sixth-grade

Dit maakt me zo boos

Achterlijk! 6de klas, dat is groep 8. Genoeg meiden die dan al ongesteld zijn. Ja je mag het er dan over hebben als ze eerder ongesteld worden. Nou lekker dan, schrikken zich eerst de pokken pleuris omdat ze bloeden van onderen en pas daarna krijgen ze er voorlichting over. 

Ziek en preuts land .... Gek he zoveel tiener zwangerschappen 🙈

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.