Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Fleurtje_5
11-11-2022 om 18:48
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/ambtelijke-top-tweede-kamer-stapt-op-vanwege-onderzoek-naar-voormalig-voorzitter-arib/ar-AA140r1n?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=984fe76c67bc4c0eac54d42fbf68e6d4
Onderzoek naar de voormalig Kamervoorzitter is gestopt, maar er word wel onderzoek gedaan naar 'het lek'. Onbegrijpelijk.
FaithfulDuck87
11-11-2022 om 20:46
Tickel schreef op 11-11-2022 om 20:33:
https://www.ad.nl/show/huilende-kinderen-na-zinkende-stoomboot-in-sinterklaasjournaal-maar-de-sint-vindt-altijd-een-oplossing~a4c87673/
Ik moet hier toch wel om lachen.
ik ook. Ohohoh allemaal boze moeders op fb, die het belachelijk vinden en hun kind loopt er een trauma van op.
alhambra
11-11-2022 om 22:35
Friezinnetje schreef op 11-11-2022 om 20:46:
[..]
ik ook. Ohohoh allemaal boze moeders op fb, die het belachelijk vinden en hun kind loopt er een trauma van op.
Ik snap het wel. Kleuters zijn de doelgroep van het Sinterklaasfeest maar niet van het Sinterklaasjournaal.
Ze kijken het echter wel terwijl het niet geschikt voor kleuters is qua inhoud. Zij gaan er zo in op dat ze kleine zaken groot maken en echt gaan zitten piekeren.
Vorig jaar bijvoorbeeld eindigde de intocht op tv met het probleem dat de deur van de opslagruimte niet meer open ging. Dit lijkt iets kleins maar ons kind was er erg mee bezig na afloop.
Ze zat er erg over in dat niet iedereen een cadeautje zou kunnen krijgen. Ze vond het niet eerlijk als zij wel en een ander niets zou krijgen.
Die middag is ze er meerdere keren over begonnen en na ontvangst van haar schoencadeau de volgende morgen vroeg ze of anderen ook wat gehad hebben.
Wij dachten met alleen het kijken van de intocht safe te zitten maar dat was dus niet zo. Ik wil niet dat mijn kind 3 weken lang in de stress gaat zitten.
Dit jaar gaan we naar de stad en kijken we de intocht niet op tv. Gewoon het feest vieren zonder onnodige cliffhangers.
FaithfulDuck87
11-11-2022 om 22:40
uitleggen dat niet alles waar is wat je op tv ziet. Uitleggen dat het altijd opgelost wordt door sinterklaas.
Maar zeggen dat je kind er een trauma aan overhoudt is natuurlijk zwaar overdreven.
alhambra
11-11-2022 om 22:45
Friezinnetje schreef op 11-11-2022 om 22:40:
uitleggen dat niet alles waar is wat je op tv ziet. Uitleggen dat het altijd opgelost wordt door sinterklaas.
Maar zeggen dat je kind er een trauma aan overhoudt is natuurlijk zwaar overdreven.
Ik noem het ook geen trauma hè?
Ik vind het onnodig dat er steeds van alles fout moet gaan. Ze gaan daar over malen. Ook wanneer je zelf relaxt reageert en zegt dat niet alles waar is wat ze op tv zien.
Daarom kijken wij zelf niet maar ik begrijp wel dat ouders balen als het zo spannend is dat hun kinderen ervan moeten huilen. Dan gaat zo'n journaal toch compleet zijn doel voorbij?
PinkFlower
11-11-2022 om 23:03
Ik moest er echt om lachen. En sorry maar man wat overdrijven die ouders. Het is ook maar net hoe groot drama je er als ouder van maakt hoor. Uitleggen dat het elk jaar goed komt en dat ze dan de Sint wel gaan halen met een helicopter.
Dochter van 6 lach helemaal dubbel om de natte Sint. En ze zei ook meteen: ooh geen probleem er komt wel een nieuwe boot of anders een helicopter ofzo.
Elk jaar weten ouders dat het Sinterklaasjournaal voor kleuters spannend is. Je kan ook kiezen om niet te kijken, of eerst zelf te kijken en samen terug te kijken.
PinkFlower
11-11-2022 om 23:13
alhambra schreef op 11-11-2022 om 22:45:
[..]
Ik vind het onnodig dat er steeds van alles fout moet gaan. Ze gaan daar over malen. Ook wanneer je zelf relaxt reageert en zegt dat niet alles waar is wat ze op tv zien.
Daarom kijken wij zelf niet maar ik begrijp wel dat ouders balen als het zo spannend is dat hun kinderen ervan moeten huilen. Dan gaat zo'n journaal toch compleet zijn doel voorbij?
Als alles alleen maar goed gaat is er niks aan. Zelfs bij series voor kleine kinderen gaat er iets fout dat later altijd weer goed komt. Dat houdt het spannend. Als je een kind hebt waarvan je weet dat het gaat malen moet je of niet kijken of uitleggen dat het een verhaaltje is.
FaithfulDuck87
11-11-2022 om 23:13
alhambra schreef op 11-11-2022 om 22:45:
[..]
Dat zei ik, waar jij op antwoord: ik snap het wel.
En verder eens met Pinkflower
er.is.maar.1.Pino
12-11-2022 om 07:31
Kijken is niet altijd een eigen keuze. Op de school van mijn kinderen wordt het in de klas gezamenlijk gekeken, toen zijn wij er ook maar mee gestart thuis. Ze snappen gelukkig wel dat het nep is allemaal, dus hier geen huilende kinderen - maar ik vind vooral dat Sint zo steeds groter en groter wordt gemaakt. Dat mag van mij wel een tandje minder. Vroeger was Sinterklaas iets wat je thuis meemaakte en hooguit zag je die figuur bij de landelijke en/of plaatselijke intocht en op school, maar tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan. Hoe is dat voor kinderen die niks of weinig krijgen? Wij kregen vroeger nooit wat we wilden door geldgebrek, ik vond dat moeilijk als ik op 6 december mijn pestende klasgenoten wél die Barbie zag hebben die ik graag wilde - hoezo waren die dan liever dan ik volgens Sint? Maar mijn ‘ballonnetje’ was nog niet zo opgepompt omdat Sint verder niet zo groots aanwezig was. Ik vraag me af hoe dat nu is voor kinderen in zo’n situatie: daarvan wordt dat ballonnetje al sinds half november opgeblazen, zijn die niet nog ontgoochelder dan ik dat vroeger was? Ik vind Sinterklaas wat dat betreft eigenlijk helemaal geen leuk feest - niet bij iedereen ligt de tafel vol en waarom maakt Sint zo’n onderscheid? Maar doordat het zo groot is gemaakt kan je je er ook minder goed aan onttrekken (door te vertellen dat Sint niet bestaat). Ik vind dat ieder jaar weer zo dubbel.
PinkFlower
12-11-2022 om 12:40
er.is.maar.1.Pino schreef op 12-11-2022 om 07:31:
Kijken is niet altijd een eigen keuze. Op de school van mijn kinderen wordt het in de klas gezamenlijk gekeken, toen zijn wij er ook maar mee gestart thuis. Ze snappen gelukkig wel dat het nep is allemaal, dus hier geen huilende kinderen - maar ik vind vooral dat Sint zo steeds groter en groter wordt gemaakt. Dat mag van mij wel een tandje minder. Vroeger was Sinterklaas iets wat je thuis meemaakte en hooguit zag je die figuur bij de landelijke en/of plaatselijke intocht en op school, maar tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan. Hoe is dat voor kinderen die niks of weinig krijgen? Wij kregen vroeger nooit wat we wilden door geldgebrek, ik vond dat moeilijk als ik op 6 december mijn pestende klasgenoten wél die Barbie zag hebben die ik graag wilde - hoezo waren die dan liever dan ik volgens Sint? Maar mijn ‘ballonnetje’ was nog niet zo opgepompt omdat Sint verder niet zo groots aanwezig was. Ik vraag me af hoe dat nu is voor kinderen in zo’n situatie: daarvan wordt dat ballonnetje al sinds half november opgeblazen, zijn die niet nog ontgoochelder dan ik dat vroeger was? Ik vind Sinterklaas wat dat betreft eigenlijk helemaal geen leuk feest - niet bij iedereen ligt de tafel vol en waarom maakt Sint zo’n onderscheid? Maar doordat het zo groot is gemaakt kan je je er ook minder goed aan onttrekken (door te vertellen dat Sint niet bestaat). Ik vind dat ieder jaar weer zo dubbel.
Er wordt tegenwoordig al jaren heel erg veel geregeld voor gezinnen die weinig te besteden hebben. Bij mijn broer krijgen de kinderen zo ongelooflijk veel dat hij altijd een deel bewaard voor verjaardagen ( ze lopen bij voedselbank en krijgen via hen zoveel van diverse stichtingen). Daarnaast kom je ook met een klein budget heel ver. Ik haal bv ook mooie dingen bij de kringloop. Koop het jaar rond ook van alles. Je moet er ook zelf een beetje creatief mee omgaan vind ik.
Wel ben ik blij dat het niet in de klas gekeken wordt hier want idd niet alle ouders willen dat voor hun kind. Ik vind het ook niet aan school om dit te kijken.
Ysenda
12-11-2022 om 16:25
lientje69 schreef op 07-11-2022 om 07:48:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1017393771/live-60-procent-van-russische-slachtoffers-omgekomen-door-friendly-fire
Als dit echt waar is, dan gaat het wel heel slecht met de communicatie daar. Ben je gewoon aan het vechten tegen je eigen troepen! Je zou toch zeggen, die oorlog kan niet lang meer duren zo.
Beetje zoals Ferrari in de F1, die heeft ook geen tegenstanders nodig om het moeilijk te hebben.
Marquise
12-11-2022 om 16:33
Friezinnetje schreef op 11-11-2022 om 20:46:
[..]
Ik moest hier stiekem wel om lachen.
Ik vind dat er wat overdreven over wordt gedaan maar ik heb geen kinderen, mijn familie is niet Sinterklaas gericht en ik wil het met toekomstige kinderen ook niet vieren. Ik heb dus vrij gemakkelijk kletsen.