Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
FaithfulDuck87
08-11-2022 om 19:25
tja, kleine beschadiging, levert mss roest op. Waarde vermindering
Wieder
08-11-2022 om 19:30
er.is.maar.1.Pino schreef op 08-11-2022 om 19:23:
[..]
Ik verbaas me er vooral over dat dit kennelijk massaal hersteld wordt
Het is een auto, een gebruiksvoorwerp - Waarom zou je geld, tijd, energie en materiaal willen besteden aan het herstellen van zo’n deukje?
Ik heb ook eikelschade aan mijn auto: er heeft een eikel met zijn trekhaak tegen mijn bumper gezeten (en is vervolgens weggereden). Ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is, laat ik het zeker maken. Uit mijn eigen zak zelfs, want de eikel heeft uiteraard geen briefje achtergelaten. Maar ik word nu eenmaal superblij van mijn auto als ie zonder deuken is 😄
Regendrup.
08-11-2022 om 20:37
Wieder schreef op 08-11-2022 om 19:30:
[..]
Ik heb ook eikelschade aan mijn auto: er heeft een eikel met zijn trekhaak tegen mijn bumper gezeten (en is vervolgens weggereden). Ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is, laat ik het zeker maken. Uit mijn eigen zak zelfs, want de eikel heeft uiteraard geen briefje achtergelaten. Maar ik word nu eenmaal superblij van mijn auto als ie zonder deuken is 😄
😂 dat is wel een hele grote eikel idd.
TanSwallow86
08-11-2022 om 21:58
Wieder schreef op 08-11-2022 om 19:30:
[..]
Nou ja, je hoeft niet aan een eik te hangen om een eikel te zijn
Mija
08-11-2022 om 22:40
er.is.maar.1.Pino schreef op 08-11-2022 om 19:23:
[..]
Ik verbaas me er vooral over dat dit kennelijk massaal hersteld wordt
Het is een auto, een gebruiksvoorwerp - Waarom zou je geld, tijd, energie en materiaal willen besteden aan het herstellen van zo’n deukje?
Ja! Daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij. Waarom?
Yumi
09-11-2022 om 08:18
Om geen schenk en erfbelasting te betalen maken ouders hun kind vlak na de geboorte eigenaar van een BV.
Baby als eigenaar van bedrijf: D66 wil einde aan 'baby-bv' | RTL Nieuws
Angela1967
09-11-2022 om 08:23
Mija schreef op 08-11-2022 om 22:40:
[..]
Ja! Daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij. Waarom?
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3495943/drie-nieuwegeiners-vast-na-grootste-vuurwerkvondst-ooit
Criminelen gebruiken het ook...
Gr Angela
Schemerlampje
09-11-2022 om 08:28
Angela1967 schreef op 09-11-2022 om 08:23:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3495943/drie-nieuwegeiners-vast-na-grootste-vuurwerkvondst-ooit
Criminelen gebruiken het ook...
Gr Angela
Om eikeltjes uit de boom te schieten??
Yumi
09-11-2022 om 12:44
Man opgepakt omdat hij beschermd natuurgebied snoeide en wietplanten plaatste
Een 47-jarige man is eind oktober aangehouden omdat hij een beschermd natuurgebied zou hebben vernietigd om er hennepplanten neer te zetten, maakt de politie woensdag bekend. Een boswachter ontdekte de wietplantage in wording begin juni in natuurgebied De Ventjager in het Zuid-Hollandse Ooltgensplaat.
In het Natura-2000 gebied was op drie plekken de begroeiing weggehaald. Op die plekken waren vervolgens hennepplanten geplant. Volgens de politie ging het om kleine hennepplanten.
Na onderzoek kon de 47-jarige man uit Nieuw Vossemeer worden opgepakt. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij het vernietigen van een deel van het natuurgebied.
De politie denkt dat er meer personen bij betrokken waren en verwacht daarom nog meer mensen aan te houden. De man mag zijn zaak op vrije voeten afwachten.
Volgens de politie is het plaatsen van wietplanten in natuurgebieden "een jaarlijks terugkerend fenomeen". Zo werd in 2021 al eens een hennepkwekerij gevonden op De Zeehondenplaat, bij het Zuid-Hollandse Strijensas.
lientje69
09-11-2022 om 12:50
Yumi schreef op 09-11-2022 om 08:18:
Om geen schenk en erfbelasting te betalen maken ouders hun kind vlak na de geboorte eigenaar van een BV.
Baby als eigenaar van bedrijf: D66 wil einde aan 'baby-bv' | RTL Nieuws
Kom er maar op zeg. Staaltje creatief denkwerk.
Groot gelijk dat ze het gaan aanpakken. Ik vind het ook wel gek dat dit mogelijk is. Dacht dat spaargelden ed van kind onder de 18 ook bij de ouders opgegeven moest worden? Maar blijkbaar niet dus.
Yumi
09-11-2022 om 13:00
lientje69 schreef op 09-11-2022 om 12:50:
[..]
Kom er maar op zeg. Staaltje creatief denkwerk.
Groot gelijk dat ze het gaan aanpakken. Ik vind het ook wel gek dat dit mogelijk is. Dacht dat spaargelden ed van kind onder de 18 ook bij de ouders opgegeven moest worden? Maar blijkbaar niet dus.
Ik begrijp waarom ze het gaan aanpakken, maar ik begrijp ook waarom iemand deze constructie heeft bedacht. Schenk en erfbelasting is belasting betalen over inkomen, waar al belasting over is betaald.
Rondstruiner
09-11-2022 om 16:40
Yumi schreef op 09-11-2022 om 13:00:
[..]
Ik begrijp waarom ze het gaan aanpakken, maar ik begrijp ook waarom iemand deze constructie heeft bedacht. Schenk en erfbelasting is belasting betalen over inkomen, waar al belasting over is betaald.
Over al het geld is al heel vaak belasting betaald. Een ondernemer die betaald krijgt door een klant zegt toch ook niet: tja, mijn klant heeft al inkomstenbelasting betaald, dus ik hoef niet nog een keer belasting te betalen. Ik vind dat zo'n vreemd argument.
Heel goede zaak dat het aangepakt wordt.
lientje69
09-11-2022 om 16:48
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1260023208/nederlands-stel-opgepakt-laat-baby-achter-in-spaanse-hotelkamer-en-gaat-uit-eten
Wel achtergelaten met beeldtelefoon , maar ik zou dat als moeder toch echt niet willen hoor.
Vond 't al vreselijk als ik oudste uit school moest halen en jongste lag 5 minuten alleen te slapen
Dan had ik al een briefje in mijn zxk met, er ligt een kind te slapen op dit adres. Ik nam haar zoveel mogelijk mee, maar een enkele keer lukte dat niet, en dan vond ik die 5 minuten al eng.
Moxxie
10-11-2022 om 14:11
Notoire ramenlikker slaat opnieuw toe en wordt gepakt in Zaandijk
De politie heeft begin deze week een man op heterdaad betrapt terwijl hij ramen aan het likken was. En het was niet de eerste keer dat de man toesloeg op de Zaanse ramen.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/310816/notoire-ramenlikker-slaat-opnieuw-toe-en-wordt-gepakt-in-zaandijk
Hartstikke zielig natuurlijk als je zo'n ramenlikfetisj hebt maar ik moet er toch om lachen, kan er niks aan doen 😂.