Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
lientje69
23-07-2022 om 15:43
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1500002589/dodelijk-drama-voor-belgisch-marokkaanse-familie-tijdens-vakantie-uitje
Dit is toch ook bizar. Neef verdrinkt. Familie volgt de ambulance en raakt betrokken bij ernstig ongeluk waarbij de halve familie omkomt...
Zilver_gray
23-07-2022 om 15:47
lientje69 schreef op 23-07-2022 om 15:43:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1500002589/dodelijk-drama-voor-belgisch-marokkaanse-familie-tijdens-vakantie-uitje
Dit is toch ook bizar. Neef verdrinkt. Familie volgt de ambulance en raakt betrokken bij ernstig ongeluk waarbij de halve familie omkomt...
Ja echt bizar hè, zoiets verzin je toch niet!
Afschuwelijk voor alle betrokkenen.
Rondstruiner
23-07-2022 om 16:06
wild-flower schreef op 23-07-2022 om 12:51:
Opmerkelijk en hartverwarmend !
Uitgehongerde ijsbeer met tong vast in blik ‘vraagt’ mensen te helpen .
https://www.ad.nl/buitenland/uitgehongerde-ijsbeer-met-tong-vast-in-blik-vraagt-mensen-te-helpen~ae60859c/
Wat zielig. Gelukkig is ze geholpen, hoop dat ze het redt.
Auwereel
24-07-2022 om 09:35
Dat die pizzakoerier het durfde en deed, ik zou aan de grond genageld staan van angst!
Joszy
24-07-2022 om 10:36
Athan schreef op 23-07-2022 om 03:36:
[..]
. Je verwacht toch dat die volwassenen wel kunnen zwemmen. Zeker als je besluit om - zonder zwemvest - te gaan kano'en. En zeker op een toch vrij rustig meer, het is geen zee of IJsselmeer of zo.
Ik zag ook mensen op het nieuws die zeiden dat je buiten de vaargeul bijna overal kan staan. Volgens wiki is het gemiddeld 1.55m diep.
Nu zijn kinderen misschien te klein daarvoor maar het lijkt me toch geen onmogelijke opgave om als je als volwassene ergens in het water staat je kind ook het hoofd boven water te houden?
Vreemd en dramatisch verhaal in elk geval!
FaithfulDuck87
24-07-2022 om 10:42
Joszy schreef op 24-07-2022 om 10:36:
[..]
Ik zag ook mensen op het nieuws die zeiden dat je buiten de vaargeul bijna overal kan staan. Volgens wiki is het gemiddeld 1.55m diep.
Nu zijn kinderen misschien te klein daarvoor maar het lijkt me toch geen onmogelijke opgave om als je als volwassene ergens in het water staat je kind ook het hoofd boven water te houden?
Vreemd en dramatisch verhaal in elk geval!
maar als je in paniek bent, en niet kan zwemmen? Ik snap idd niet dat ze geen zwemvesten om hadden, maar ja, sommige mensen denken dat er hun niets overkomt.
Joszy
24-07-2022 om 10:53
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 10:42:
[..]
maar als je in paniek bent, en niet kan zwemmen? Ik snap idd niet dat ze geen zwemvesten om hadden, maar ja, sommige mensen denken dat er hun niets overkomt.
Ik weet het niet. Ik zou denken dat op het moment dat je ontdekt dat je gewoon kan staan de paniek een stuk afzwakt. Maar waarschijnlijk denk ik daar te makkelijk over.
Zusterclivia
24-07-2022 om 19:12
En als het zo ondiep is, kun je nog verdrinken. Bijvoorbeeld was de bodem heel modderig, misschien raakten ze verstrikt, met het hoofd iets geraakt.. kan snel gaan hoor. 🤷♀️
Schemerlampje
24-07-2022 om 19:19
Wij wonen iets verderop bij het Wolderwijd en je kan inderdaad heel lang staan, tot heuphoogte ongeveer. En naar de vaargeul toe wordt het wat dieper. De vaargeul zelf is wel flink diep. Ik denk (maar weet het niet) dat ze in de vaargeul terecht zijn gekomen. En daar misschien een andere boot zijn tegengekomen en ze door de golfslag zijn omgeslagen. En een kano kun je niet zo omkeren, je moet dus naar de kant zwemmen om hem weer om te keren. En dat is dan nog een behoorlijk eind, zeker voor meisjes van 5 en 7. Maar goed dit is wel speculatie van mij.
redbulletje
24-07-2022 om 19:54
Schemerlampje schreef op 24-07-2022 om 19:19:
Wij wonen iets verderop bij het Wolderwijd en je kan inderdaad heel lang staan, tot heuphoogte ongeveer. En naar de vaargeul toe wordt het wat dieper. De vaargeul zelf is wel flink diep. Ik denk (maar weet het niet) dat ze in de vaargeul terecht zijn gekomen. En daar misschien een andere boot zijn tegengekomen en ze door de golfslag zijn omgeslagen. En een kano kun je niet zo omkeren, je moet dus naar de kant zwemmen om hem weer om te keren. En dat is dan nog een behoorlijk eind, zeker voor meisjes van 5 en 7. Maar goed dit is wel speculatie van mij.
Maar als volwassene kun je toch wel basic op je rug zwemmen en dan een kind boven water houden?
Schemerlampje
24-07-2022 om 20:00
redbulletje schreef op 24-07-2022 om 19:54:
[..]
Maar als volwassene kun je toch wel basic op je rug zwemmen en dan een kind boven water houden?
Het was niet echt mooi weer die dag, en dan staat er toch best wat stroming hier. Dan is meer dan 50 meter naar de kant zwemmen met een kind best ver. Maar goed dit is allemaal speculatie.
FaithfulDuck87
24-07-2022 om 20:32
[..]
nou nee, dat kunnen een heleboel niet. Wij zijn in Nederland gewend om zwemles te krijgen, maar in veel landen is dat niet zo.
Athan
24-07-2022 om 20:42
[..]
Nee joh! Als je niet kunt zwemmen, dan kun je ook niet basic zwemmen. Dan begin je gewoon te spartelen en dus heel veel met je armen en benen te bewegen, waardoor je heel snel uitgeput raakt en verdrinkt. Denk ik.
Maar als het ook nog eens zo ondiep blijkt, dan wordt het wel een steeds gekker verhaal. Aan de andere kant maakt dat allemaal geen bal meer uit, het is gewoon verschrikkelijk wat er gebeurd is en vooral voor het enige overlevende kindje.