Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ondertussen in België. Een maand na de overstromingen.

Whats-App-Image-2021-08-14-at-14.jpg

Een maand later. Bizarre beelden https://www.hln.be/binnenland/in-beeld-de-waalse-watersnood-een-maand-later-bergen-van-puin-kosten-en-zorgen~ac54fca1/

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-08-2021 om 15:30

Bizar inderdaad. Wat een enorme heftige watervloed is dat geweest. Zijn er hier forummers die in de getroffen gebieden wonen? Hoe is het daar nu de schade kan worden opgemaakt?

Ik heb als kind in die regio gewoond, kan me geen wateroverlast herinneren in mijn jeugd. En toen zag ik op het nieuws opeens de straat waar ik ben opgegroeid, volledig blank staan .

Bah, wat een ravage. Ik heb zo te doen met de getroffen mensen. (en dieren)
Zie hier nog maar redelijk bovenop te komen als je bijna alles bent verloren...

In Nederland willen ze in het groene hart een heel dorp bouwen en het moet koste wat het kost doorgaan terwijl bekend is dat het daar ook zal gaan overstromen. Alsof de overstromingen van vorige maand nog niet erg genoeg waren.  

---

---

15-08-2021 om 11:37

Turquoise schreef op 15-08-2021 om 11:10:

In Nederland willen ze in het groene hart een heel dorp bouwen en het moet koste wat het kost doorgaan terwijl bekend is dat het daar ook zal gaan overstromen. Alsof de overstromingen van vorige maand nog niet erg genoeg waren.

Als ze de rivieren er voor voldoende ruimte geven zie ik het probleem niet. Je ziet nu al dat het alleen fout ging bij de kleine rivieren die echt in een dal lopen (Valkenburg) en verder vooral campings op uiterwaarden. Dat komt door de aanpassingen aan de Maas en Rijn. In België en Duitsland gaat het mis omdat ze daar hele dorpen hebben gebouwd tussen een rivier en een berg. Dan kan het water nergens anders heen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.