Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Bakblik schreef op 12-10-2025 om 11:55:

[..]

Op dit moment niet meer de hele ochtend maar er wordt wel extra gesurveilleerd en als wij bellen komen ze wel direct, omdat er een prioriteiten protocol geldig is voor onze activiteit.

Het betreft een gemeente in de Randstad.

Die bezoeken voor de leuke plaatjes hebben we ook regelmatig maar daar heb ik het nu niet over.

Maar waarom extra gesurveilleerd? Worden jullie lastig gevallen? Dat zou ik echt heel erg vinden, schandalig zelfs.

felija schreef op 12-10-2025 om 11:23:

[..]

Wat weet jij dan van Jesse Klaver zijn verleden en zijn carrière qua loopbaan? Ik heb geen idee. Maar jouw post geeft wel een inkijk in waardoor mensen boos zijn: ze krijgen het gevoel dat er op ze wordt neergekeken door 'links'.

Terwijl bij mijn weten er genoeg mensen zijn die links stemmen, maar een verre van briljante carrière hebben. Ze leiden een gewoon leven, compleet met rijtjeshuis en modale baan.

Das niet zo moeilijk. Staat op internet. VMBO, daarna social work afgerond. Nooit gewerkt buiten de politiek. 
Ik weet dat er veel mensen links stemmen met hele gewone banen, hoezo? 

Koko67 schreef op 12-10-2025 om 12:02:

[..]

Maar waarom extra gesurveilleerd? Worden jullie lastig gevallen? Dat zou ik echt heel erg vinden, schandalig zelfs.

Ja wij werden wat heftiger lastig gevallen. Vorig jaar door jongeren van de naastgelegen school die met fatbikes de lessen kwamen verstoren en daarbij verbaal agressief waren. De cursus dit voorjaar was onrustig door (verbaal) agressieve 30-40 jarigen met honden die loslopende honden en beginnende fietsers geen goede combinatie vinden (is het ook niet). Ze (willen) niet snappen dat de dames niet altijd op tijd voor hun Fikkie kunnen stoppen, omdat ze dat fietsen nog onder de knie moeten krijgen en gaan dan grof schelden. 

Bakblik schreef op 12-10-2025 om 10:45:

[..]

Hij mag prima zijn politieke mening over het voetlicht brengen alleen de vorm die hij kiest is fout.

Hij roept burgers op om te blijven demonstreren en dat gemeenten de spreidingswet moeten negeren. Waar gaan we heen als een politicus bewust oproept om wetten te negeren?

Nederland is en democratisch land en dat wil ik graag zo houden. De fundamenten van zijn partij zijn al niet democratisch, de PVV heeft maar 1 lid dat zelfstandig de hele koffers van de partij kan bepalen. Dat klopt niet als je mee wil doen aan en democratische regering.

De onveilige situatie in dit land komt niet alleen door Wilders maar zijn uitspraken en b om wetten en regels te negeren helpen ook niet om de situatie te verbeteren. Doordat Wilders zo tekeer gaat over buitenlanders denkt de schooljeugd dat dat normaal is en mag en ze doen het dus gewoon.

9 Jaar geleden toen ik met mijn vrijwilligerswerk begon was het nog niet nodig maar nu hebben we verscherpt toezicht van handhaving als we bezig zijn mensen te leren fietsen en ook burgemeester en wethouders komen op werkbezoek om de situatie zelf te zien.

Ik vind de manier hoe hij politiek bedrijft ook fout net zoals jij. Alleen vind ik niet dat het dan meer logisch of terechter zou zijn dat hij bedreigd wordt. Het geeft eerder aan dat hij ergens een punt heeft. Ik vind ook niet dat hij de schuld moet krijgen van wat andere mensen verkeerd doen. Wat hij ook allemaal roept hier en daar.  En Wilders is niet degene die de overlast geeft. Dat doen altijd nog andere mensen. En de weerstand ten aanzien van sommige groepen komt ook niet uit de lucht vallen. Bepaalde groepen maken de boel onveilig en er wordt te weinig aan gedaan. Hierdoor leiden ook de goede mensen onder die groep eronder. Meeste politici kijken weg. 

Koko67 schreef op 12-10-2025 om 12:06:

[..]

Das niet zo moeilijk. Staat op internet. VMBO, daarna social work afgerond. Nooit gewerkt buiten de politiek.
Ik weet dat er veel mensen links stemmen met hele gewone banen, hoezo?

Dat betekent toch totaal niet dat hij niet weet wat hard werken is? Dat stempel kreeg hij van jou opgeplakt in een eerdere post. En al helemaal niet dat hij neerkijkt op mensen die door hard werken een modaal inkomen verwerven? Mona Keijzer deed de onterechte aanname dat de partij van Klaver er voor de hoogopgeleiden is. 

Ik denk dat Klaver die denkwijze onterecht vindt en daar tegen ageerde, de manier waarop vind ik ook niet handig en stuit mensen alleen maar tegen de borst.

Jorni schreef op 12-10-2025 om 12:26:

[..]

Ik vind de manier hoe hij politiek bedrijft ook fout net zoals jij. Alleen vind ik niet dat het dan meer logisch of terechter zou zijn dat hij bedreigd wordt. Het geeft eerder aan dat hij ergens een punt heeft. Ik vind ook niet dat hij de schuld moet krijgen van wat andere mensen verkeerd doen. Wat hij ook allemaal roept hier en daar. En Wilders is niet degene die de overlast geeft. Dat doen altijd nog andere mensen. En de weerstand ten aanzien van sommige groepen komt ook niet uit de lucht vallen. Bepaalde groepen maken de boel onveilig en er wordt te weinig aan gedaan. Hierdoor leiden ook de goede mensen onder die groep eronder. Meeste politici kijken weg.

Eigenlijk zijn juist alle partijen het erover eens dat buitenlandse overlastgevers het land uit moeten worden gezet. Daarover bestaat eensgezindheid.

felija schreef op 12-10-2025 om 12:35:

[..]

Eigenlijk zijn juist alle partijen het erover eens dat buitenlandse overlastgevers het land uit moeten worden gezet. Dat is nu juist iets waar iedereen het over eens is.

Sommige partijen zijn er ook voor om mensen van buitenaf meer te weren, zeker uit bepaalde probleemgroepen en zijn ervoor om de prioriteit meer te leggen bij de Nederlanders zelf vanwege alle al bestaande tekorten/problemen overal. Ten minste dat beweren ze. En daar zijn de partijen het niet over eens met elkaar. Maar op wie je ook stemt er wordt toch geen fuck aan gedaan. Je kan alleen maar hopen dat je geen overlastgevers in de buurt krijgt. Want zo wel dan wordt er niets of te weinig aan gedaan en dan zit je met de gebakken peren.

Koko67 schreef op 12-10-2025 om 10:32:

Voor mij betekent “ palingpopulisme” het neerkijken op mensen die het toch financieel wat minder hebben dan meneer Klaver met zijn grote huis in Den Haag. De mensen in gewone rijtjeshuizen die belasting betalen om zijn riante salaris te betalen. Meneer Klaver die geen idee heeft hoe het is om hard te werken en aan het eind van de maand te hopen dat je het redt tot het volgende salaris. Meneer Klaver die nog nooit gewoon hard heeft moeten werken voor een modaal salaris. Eigenlijk zegt hij met dit woord precies wat ik altijd gevoeld heb bij partijen als Groen links. Het enorme neerkijken op mensen zoals ik.

Ik snap echt niet hoe jij het gevoel kan hebben bij Klaver dat hij op je neer kijkt en al helemaal niet als je naar zijn achtergrond kijkt. De term palingpopulisme was niet goed, dat ben ik helemaal met je eens, maar de conclusies die je eraan verbindt?

PensioNada schreef op 12-10-2025 om 13:25:

[..]

Ik snap echt niet hoe jij het gevoel kan hebben bij Klaver dat hij op je neer kijkt en al helemaal niet als je naar zijn achtergrond kijkt. De term palingpopulisme was niet goed, dat ben ik helemaal met je eens, maar de conclusies die je eraan verbindt?

Jij zegt het beter dan ik, eens. 

felija schreef op 12-10-2025 om 12:27:

[..]

Dat betekent toch totaal niet dat hij niet weet wat hard werken is? Dat stempel kreeg hij van jou opgeplakt in een eerdere post. En al helemaal niet dat hij neerkijkt op mensen die door hard werken een modaal inkomen verwerven? Mona Keijzer deed de onterechte aanname dat de partij van Klaver er voor de hoogopgeleiden is.

Ik denk dat Klaver die denkwijze onterecht vindt en daar tegen ageerde, de manier waarop vind ik ook niet handig en stuit mensen alleen maar tegen de borst.

Jij schrijft veel aan mij dat ik beter moet lezen, maar ik denk dat jij dat moet gaan leren. Ik heb niet geschreven dat hij niet weet wat hard werken is, ik heb geschreven dat hij niet weet wat hard werken is en aan het eind van de maand niet weten of je de maand financieel gaat redden.  
Ik denk dat de aanname van Keijzer heel terecht is. En om mensen palingpopulisten te noemen is pas echt vals en denigrerend. Precies zoals ik Groen links al jaren inschat.

PensioNada schreef op 12-10-2025 om 13:25:

[..]

Welke conclusie verbind jij er dan aan?

Koko67 schreef op 12-10-2025 om 13:39:

[..]

Jij schrijft veel aan mij dat ik beter moet lezen, maar ik denk dat jij dat moet gaan leren. Ik heb niet geschreven dat hij niet weet wat hard werken is, ik heb geschreven dat hij niet weet wat hard werken is en aan het eind van de maand niet weten of je de maand financieel gaat redden.
Ik denk dat de aanname van Keijzer heel terecht is. En om mensen palingpopulisten te noemen is pas echt vals en denigrerend. Precies zoals ik Groen links al jaren inschat.

Ik had inderdaad mijn hoofd er niet helemaal bij, ik trok het uit zijn verband, je hebt gelijk. Zoals ik later al schreef, verwoordde PensioNada beter wat ik bedoelde. 

Met je eens dat Klaver het niet zo had moeten zeggen. Ik denk dat Keijzer de aanname van veel mensen uitsprak. 

felija schreef op 12-10-2025 om 14:01:

[..]

Ik had inderdaad mijn hoofd er niet helemaal bij, ik trok het uit zijn verband, je hebt gelijk. Zoals ik later al schreef, verwoordde PensioNada beter wat ik bedoelde.

Met je eens dat Klaver het niet zo had moeten zeggen. Ik denk dat Keijzer de aanname van veel mensen uitsprak.

Fijne reactie, dank je wel.

Koko67 schreef op 12-10-2025 om 13:40:

[..]

Welke conclusie verbindt jij er dan aan?

Eigenlijk de conclusie dat Klaver er niet goed uit kwam. Hij werd in de hoek gezet van de elite, dat is een truc die populisten wel vaker inzetten en hij reageerde met palingpopulist. Dubbel fout, ook al vind je de ander populistisch, je moet je op de inhoud blijven concentreren en iemand geen popilist noemen. En met paling verwees hij naar Keizers Volendamse achtergrond terwijl links er prat op gaat dat de achtergrond van iemand niet belangrijk is. Dus erg dom.

PensioNada schreef op 12-10-2025 om 14:10:

[..]

Eigenlijk de conclusie dat Klaver er niet goed uit kwam. Hij werd in de hoek gezet van de elite, dat is een truc die populisten wel vaker inzetten en hij reageerde met palingpopulist. Dubbel fout, ook al vind je de ander populistisch, je moet je op de inhoud blijven concentreren en iemand geen popilist noemen. En met paling verwees hij naar Keizers Volendamse achtergrond terwijl links er prat op gaat dat de achtergrond van iemand niet belangrijk is. Dus erg dom.

Vind jij Mona Keijzer dan een populist? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Als je dat vindt, waaruit blijkt dat volgens jou?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.