Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Fleurtje_5
24-08-2025 om 18:06
felija schreef op 24-08-2025 om 16:46:
[..]
Hij niet nee, zijn kiezers daarentegen staan dan helemaal met lege handen. Oké, dat staan ze nu ook al, maar het wordt dan wel pijnlijk duidelijk, dat de PVV = Geert Wilders.
Ach...wat ben je ineens begaan met de kiezers die op de PVV zouden stemmen. Dan maar een fonds (crowdfunding) opstarten?
Koko67
24-08-2025 om 18:06
PensioNada schreef op 24-08-2025 om 14:06:
[..]
Ik zit me af te vragen of al bekend was dat deze meneer gevaarlijk was en dat hem behandeling geweigerd is, want afgewezen asielzoeker (die niet uitgezet kan worden). De eerste keus is natuurlijk iemand naar het land van herkomst terugsturen, maar als dat niet lukt, is opname in de forensische psychiatrie een stuk veiliger.
Maar goed, dit is speculeren. Op een zeker moment zal wel duidelijk worden wat hier allemaal heeft gespeeld.
Ik snap nog steeds niet waarom afgewezen asielzoekers niet uitgezet kunnen worden. Ze konden toch ook hier naar binnen?
Fleurtje_5
24-08-2025 om 18:09
Yumi schreef op 24-08-2025 om 17:20:
[..]
Weet jij wat hij wel of niet geregeld heeft? Ik niet, maar dit is wel het laatste waar ik me druk over maak.
Toen Omtzigt weg ging was dat het begin van het einde voor NSC, toen Pim Fortuyn werd vermoord, kreeg de LPF 26 zetels, ze waren onderdeel in het kabinet Balkenede wat kort daarna viel. Dit zijn partijen waarbij het vooral draait om één persoon, valt die weg dan betekent dat meestal het einde voor de partij of verwacht jij NCS nog op het bordes te zien? Als Wilders vertrekt einde PVV of dat pijnlijk is? Geen idee zou niet weten waarom eerlijk gezegd.
Dit idd. Misschien dat Martin Bosman het oppakt, misschien zelfs met Ingrid Coenradi en Lilian Helder.
Daglichtlamp
24-08-2025 om 18:12
Fleurtje_5 schreef op 24-08-2025 om 18:09:
[..]
Dit idd. Misschien dat Martin Bosman het oppakt, misschien zelfs met Ingrid Coenradi en Lilian Helder.
Waarom zouden de BBB en JA21 helpen om de PVV overeind te houden? Ik denk eerder dat deze partijen vooral gaan proberen om de PVV-kiezers binnen te halen mocht Wilders wegvallen.
Bosma is net ze oud als Wilders, voor een opvolger moet hij echt kijken naar jongeren binnen zijn partij.
Yumi
24-08-2025 om 18:14
Fleurtje_5 schreef op 24-08-2025 om 18:09:
[..]
Vergissing las het niet goed
Fleurtje_5
24-08-2025 om 18:23
Daglichtlamp schreef op 24-08-2025 om 18:00:
[..]
Laat eens zien wat ze dan wel gedaan hebben in de Tweede Kamer? Roepen op Twitter geldt niet.
(Behalve dan dat ze min of per per ongeluk ervoor gezorgd hebben dat er een goede staatssecretaris was op dit onderwerp, Coenradie, die niet voor niets, niets meer wil weten van de PVV).
Klopt, maar roepen in de Kamer heeft hij jaren geleden al gedaan. En zie. Heeft het ook maar iets geholpen?? Als ik Wilders zou zijn had ik een middelvinger opgestoken en een vaandel met de tekst 'zelf schuld dikke bult'. Of ik had gezegd 'sop het nu maar lekker zelf op, want al die tijd wilden jullie niet naar mij luisteren'.
Hoevaak heeft Wilders geopperd om overlastgevende asielzoekers meteen terug te sturen. Ow nee, dat kon niet, iets met mensenrechten etc etc etc. Waar zijn die mensenrechten voor de mensen in Ter Apel??
Om met de woorden van Pim Fortuin te spreken: 'het probleem meneer, dat blijft'.
Immigratie is de hete aardappel. Wie die oppakt is voor een groot deel van keurig Nederland per definitie de gebeten hond, of die nu Geert, Fikkie, Henk of Ingrid heet.
En als die hete pieper níet wordt opgepakt, blijft die dooretteren. Het probleem meneer, dat blijft: Fortuyn zei het bijna 25 jaar geleden al.
Fleurtje_5
24-08-2025 om 18:30
Daglichtlamp schreef op 24-08-2025 om 18:12:
[..]
Waarom zouden de BBB en JA21 helpen om de PVV overeind te houden? Ik denk eerder dat deze partijen vooral gaan proberen om de PVV-kiezers binnen te halen mocht Wilders wegvallen.
Bosma is net ze oud als Wilders, voor een opvolger moet hij echt kijken naar jongeren binnen zijn partij.
Ingrid Coenradi en Lilian Helder kunnen dus geen lid van de PVV zijn geweest? Maar we weten wel dat ze PVV-er waren. En Ingrid kon haar zegje doen en dat deed ze dan ook.
Ik geloof niet dat de PVV niet meer zal bestaan als Wilders weg gaat of te oud is.
https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10567164/pvv-wil-in-27-nieuwe-gemeenten-meedoen-aan-verkiezingen PVV wil in 27 nieuwe gemeenten meedoen aan verkiezingen feb. 2025
Wat maak jij je toch druk om leeftijd van Bosma (61) en Wilders (61). Weet je wel hoe oud Trump is?
Ik hoor je niet klagen over de leeftijd van Timmermans. Die is namelijk 64. En Neelie Kroes is zelfs 84 en heeft nog steeds een vinger in de pap.
felija
24-08-2025 om 18:40
Gelukkig, wat een briljant idee, zeg! De zogenaamde hete pieper in de vorm van immigratie wordt opgelost door geen enkele asielzoeker/arbeidsmigrant meer binnen te laten en de huidige zonder pardon eruit te gooien.
En tada!! Opeens is Nederland weer het lieflijke landje zonder problemen met alleen maar aardige, fatsoenlijke mensen. Geen overlast meer, geen femicide, nauwelijks criminaliteit. Alle problemen, hoppa verdwenen!
Zorg, onderwijs lopen weer gesmeerd, de woningcrisis is opgelost. De politie kunnen we opdoeken, want iedereen is nu braaf. Al het werk, stom of niet, wordt moeiteloos door de Nederlanders opgepakt. Geweldig zou dat zijn. Toch?
Nighttripper
24-08-2025 om 18:40
Yumi schreef op 24-08-2025 om 14:21:
[..]
Dan gaat het leven gewoon door...
Of het wel of niet einde partij is, daar merkt hij niks van en daar heeft hij ook geen last van.
Denk zelf net als anderen dat Martin Bosma een uitstekende opvolger zou zijn. Als Kamervoorzitter doet hij het nu al een tijd uitstekend,geen wanklanken. Alleen die ene keer dat heel links weer's tekeer ging,omdat de PVV niet extreem-rechts genoemd mocht worden van Bosma Ze 'vergaten' alleen even 'toevallig' dat het ook onder de vorige voorzitter Vera Bergkamp niet mocht.Alleen was er toen amper protest.Tsja,links en huichelen...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/linkerflank-kamer-boos-op-voorzitter-bosma-die-niet-toestaat-dat-pvv-extreem-rechts-wordt-genoemd~b366a992/
Maar vind Bosma persoonlijk ook een heel stuk relaxter en minder radicaal overkomen dan Wilders.Dus mss zou het de partij zelfs wel goed doen.En anders is er inderdaad altijd nog JA21 als prima alternatief
.
Yumi
24-08-2025 om 18:41
Daglichtlamp schreef op 24-08-2025 om 18:12:
[..]
Dat hadden ze bij PvdA/GL ook beter kunnen doen, Timmermans is ouder dan Wilders en Bosma
BeesAreCool
24-08-2025 om 18:42
Nighttripper schreef op 24-08-2025 om 18:40:
[..]
Denk idd ook dat Martin Bosma een uitstekende opvolger zou zijn. Als Kamervoorzitter doet hij het nu al een tijd uitstekend,geen wanklanken. Alleen die ene keer dat heel links weer's tekeer ging,
Links is tenminste wel aanwezig. Dat kan je van een aantal PVVers nauwelijks zeggen
majorette2005
24-08-2025 om 18:43
felija schreef op 24-08-2025 om 18:40:
Gelukkig, wat een briljant idee, zeg! De zogenaamde hete pieper in de vorm van immigratie wordt opgelost door geen enkele asielzoeker/arbeidsmigrant meer binnen te laten en de huidige zonder pardon eruit te gooien.
En tada!! Opeens is Nederland weer het lieflijke landje zonder problemen met alleen maar aardige, fatsoenlijke mensen. Geen overlast meer, geen femicide, nauwelijks criminaliteit. Alle problemen, hoppa verdwenen!
Zorg, onderwijs lopen weer gesmeerd, de woningcrisis is opgelost. De politie kunnen we opdoeken, want iedereen is nu braaf. Al het werk, stom of niet, wordt moeiteloos door de Nederlanders opgepakt. Geweldig zou dat zijn. Toch?
Scheelt in ieder geval meer dan de helft zendtijd voor 122 vandaag, Bureau Rotterdam en opsporing verzocht.
PensioNada
24-08-2025 om 18:48
Fleurtje_5 schreef op 24-08-2025 om 18:23:
[..]
Immigratie is de hete aardappel. Wie die oppakt is voor een groot deel van keurig Nederland per definitie de gebeten hond, of die nu Geert, Fikkie, Henk of Ingrid heet.
En als die hete pieper níet wordt opgepakt, blijft die dooretteren. Het probleem meneer, dat blijft: Fortuyn zei het bijna 25 jaar geleden al.
Omdat nu de dader van een moord op een vrouw door een onbekende, waarschijnlijk een asielzoeker is, maak jij er van dat dit een rechtstreeks gevolg is van asielmigratie. Kom nou toch. Zo'n soort moord is gelukkig uitermate zeldzaam. Misselijk makend om alle asielzoekers de schuld te geven van zo'n zeldzaam misdrijf, want dat doe je op deze manier. Het negatieve geroeptoeter van Wilders en zijn meelopers maakt dat de integratie van migranten moeilijker verloopt.
PensioNada
24-08-2025 om 18:51
Yumi schreef op 24-08-2025 om 18:41:
[..]
Dat hadden ze bij PvdA/GL ook beter kunnen doen, Timmermans is ouder dan Wilders en Bosma
PvdA/GL is een keurig georganiseerde partij met leden, een partijbestuur, een wetenschappelijk bureau, etc. Dus er staat automatisch iemand anders op als Timmermans wegvalt.
Yumi
24-08-2025 om 19:01
majorette2005 schreef op 24-08-2025 om 18:43:
[..]
Scheelt in ieder geval meer dan de helft zendtijd voor 122 vandaag en opsporing verzocht.
En als we gedetineerden uitzetten staan de cellen voor dik de helft leeg. Schept ruimte.
Verdachten; geslacht, leeftijd, migratieachtergrond en generatie 1999-2022 | CBS