Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
05-06-2025 om 11:49
Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 11:42:
O Partijen als de PvdA en GroenLinks zeiden toen: okay, dan geven we geen les over de Holocaust, prima!
Daar zul je geen enkele bron voor vinden, dat is namelijk niet waar. Uit het verkiezingsprogramma van de laatste Tweede Kamer verkiezingen:
Stoppen van antisemitisme. Antisemitisme pakken we hard aan. Op scholen wordt meer aandacht besteed aan de Holocaust, hedendaags antisemitisme en de Joodse geschiedenis en cultuur. Daarnaast zetten we ons de komende jaren in voor een brede Europese aanpak van antisemitisme, onder andere door sociale internetplatforms te verplichten hiertegen op te treden.
Het is NB door een initiatiefwetsvoorstel van deze partij dat misdrijven waar antisemitisme een rol speelt straks zwaarder bestraft kunnen worden.
Bakblik
05-06-2025 om 11:50
Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 11:18:
[..]
Echt waar? 100 pagina's? Gelukkig kan iedereen me gewoon loepen.
Ik ben nooit in halleluja stemming geweest als Wilders oppositie voert en al helemaal niet als hij dat tegen eigen coalitie doet. Dat maak jij er nu van om 'je eigen gelijk' aan te dikken.
Ik hoop dat jij ook gaat inzien wat goed is voor dit land. Wel vraag ik me af wat jij goed vind voor dit land.
Dit topic heeft 3300 berichten, niet allemaal van jou maar veel wel.
Iedereen die probeert jouw berichten met tegenargumenten te weerleggen krijgt er van langs. Je wilt koste wat het kost laten zien dat jij het goed ziet en dat is gewoon niet zo. Nederland gaat kapot aan die haatzaaiers als Wilders en de zijnen.
Het is tijd voor goed bestuur! We zijn toe aan een middenkabinet, fatsoenlijk mensen die echt wat voor de mensen willen doen en niet alleen maar voor eigen gewin roeptoeteren en iedereen in de stront laten zakken.
felija
05-06-2025 om 12:01
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 11:50:
[..]
Iedereen die probeert jouw berichten met tegenargumenten te weerleggen krijgt er van langs. Je wilt koste wat het kost laten zien dat jij het goed ziet en dat is gewoon niet zo. Nederland gaat kapot aan die haatzaaiers als Wilders en de zijnen.
Het is tijd voor goed bestuur! We zijn toe aan een middenkabinet, fatsoenlijk mensen die echt wat voor de mensen willen doen en niet alleen maar voor eigen gewin roeptoeteren en iedereen in de stront laten zakken.
Integriteit is misschien wel wat ik het meest mis de afgelopen tijd
felija
05-06-2025 om 12:09
watertoren schreef op 05-06-2025 om 11:29:
[..]
Ik heb niet voor de PVV gestemd maar voor de VVD. Feit is wel dat veel standpunten van de PVV overeenkomen met die van de VVD. Ik wilde vooral graag een rechts kabinet zoals heel veel mensen. Daarom vind ik het jammer dat het kabinet gevallen is. Ik ben het vaak met Wilders eens met wat hij wil.
Daar heb je gelijk in. Ik was te uitgesproken met mijn: driekwart van de kiezers wil het beleid van de PVV pertinent niet. Het grootste gedeelte niet.
Fleurtje_5
05-06-2025 om 12:37
Ik geef Wilders hier wel gelijk in:
https://www.telegraaf.nl/video/wilders-sneert-naar-van-vroonhoven-politiek-gezien-is-uw-fractie-een-ramp/70105123.html 18:22 uur | 4 juni 2025 Wilders en Vroonhoven
ps https://www.rd.nl/artikel/1109927-wilders-nsc-heeft-ons-tergend-gek-gemaakt
dit is gewoon jammer
https://youtu.be/0WoPvfistks?si=836WfOJqgepNURsg Nicolien van Vroonhoven over val Kabinet bij Dit is de Dag op NPO Radio 1"dit was wel het kabinet waar we mee verder hadden gewild" zegt Nicolien Vroonhoven
Fleurtje_5
05-06-2025 om 12:38
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 11:50:
[..]
Hier ga ik niet eens op in.
En verder kan iedereen me gewoon loepen van het eerste tot het laatste bericht. Die loepmogelijkheid heb ik nooit uit laten zetten.
Daglichtlamp
05-06-2025 om 12:41
Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 12:37:
Ik geef Wilders hier wel gelijk in:
https://www.telegraaf.nl/video/wilders-sneert-naar-van-vroonhoven-politiek-gezien-is-uw-fractie-een-ramp/70105123.html 18:22 uur | 4 juni 2025 Wilders en Vroonhoven
Haar fractie doet zijn werk tenminste, in tegenstelling tot veel PVV'ers.
Fleurtje_5
05-06-2025 om 12:47
Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 12:41:
[..]
Haar fractie doet zijn werk tenminste, in tegenstelling tot veel PVV'ers.
https://nos.nl/collectie/13996/video/2569919-wilders-noemt-nsc-nederlandse-sabotage-club NOS Nieuws•
gisteren, 12:00
Wilders noemt NSC 'Nederlandse Sabotage Club'
Luister aub waarom hij dat zegt.
Bakblik
05-06-2025 om 12:49
Herfstappeltaart schreef op 05-06-2025 om 11:24:
[..]
Ik ben Bakblik niet maar weet je wat goed is voor dit land? Capabele mensen. Partijen die serieus aan de slag gaan met alles wat er moet gebeuren. En nee, ook met een andere regering zal alles niet in een vloek en een zucht geregeld zijn. Ook dan krijg je meningsverschillen, verschillende politieke kleuren en partijen die hun punten willen binnenhalen. Maar hopelijk zijn we dan af van die smerige, ophitsende, polariserende, discriminerende, haatzaaiende manier van politiek bedrijven. Ons land gaat er aan kapot. Niet aan vluchtelingen Fleurtje, aan mensen zoals Wilders en consorten.
Ik heb gisteren weer een extra lange sessie gewerkt aan de integratie van vluchtelingen. Echte vluchtelingen, uit Syrië, Afghanistan en Oekraïne, gevlucht voor oorlog en regimes die echt niet kloppen. Die mensen voelen zich hier veilig en zitten vol dromen over hun eigen ontwikkeling en dat ze daarmee kunnen zorgen dat ze iets terug kunnen doen voor het land dat ze die veiligheid geboden heeft.
Gelukkig kunnen we geen diepgaande gesprekken voeren over de politieke situatie in dit land. Daarvoor heb ik te weinig tijd en is de taalbarrière te groot. Verder dan geruststellen dat 1 man hier nooit zijn ideeën volledig kan uitvoeren kom ik niet.
Herfstappeltaart
05-06-2025 om 12:52
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 12:49:
[..]
Ik heb gisteren weer een extra lange sessie gewerkt aan de integratie van vluchtelingen. Echte vluchtelingen, uit Syrië, Afghanistan en Oekraïne, gevlucht voor oorlog en regimes die echt niet kloppen. Die mensen voelen zich hier veilig en zitten vol dromen over hun eigen ontwikkeling en dat ze daarmee kunnen zorgen dat ze iets terug kunnen doen voor het land dat ze die veiligheid geboden heeft.
Gelukkig kunnen we geen diepgaande gesprekken voeren over de politieke situatie in dit land. Daarvoor heb ik te weinig tijd en is de taalbarrière te groot. Verder dan geruststellen dat 1 man hier nooit zijn ideeën volledig kan uitvoeren kom ik niet.
Bakblik
05-06-2025 om 12:53
Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 12:38:
[..]
Hier ga ik niet eens op in.
En verder kan iedereen me gewoon loepen van het eerste tot het laatste bericht. Die loepmogelijkheid heb ik nooit uit laten zetten.
Doet de waarheid pijn aan je tere zieltje?
Zilver_gray
05-06-2025 om 12:53
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 12:49:
[..]
Wat droevig vind ik dit.
Bakblik
05-06-2025 om 12:55
Zilver_gray schreef op 05-06-2025 om 12:53:
[..]
Wat droevig vind ik dit.
Kan je wat meer uitleg geven over wat je droevig vindt?
Ies
05-06-2025 om 12:55
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 09:11:
[..]
Het is gewoon heel jammer dat wij zoveel partijen hebben in Nederland. De meerderheid zal nooit allemaal op dezelfde partij stemmen waardoor de meerderheid niet duidelijk zichtbaar is.
2 partijen zoals in Amerika is ook niet ideaal maar bij een stuk of 8 partijen zou het veel duidelijker zijn wat de meerderheid wil.
ik denk dat dit niet klopt.
Er is nu al een grote groep die niet kiest. Bij minder partijen lijkt me de kans weer groter dat er meer mensen zijn die zich niet (goed) vertegenwoordigd voelen. Dan kan de groep waarvan je niet weet wat ze willen juist groter worden.
Zilver_gray
05-06-2025 om 13:00
Bakblik schreef op 05-06-2025 om 12:55:
[..]
Kan je wat meer uitleg geven over wat je droevig vindt?
Ja ik realiseerde me dat ik het even toe had moeten lichten.
Wat ik droevig vind is zoals jij omschrijft dat deze mensen hier komen met dromen om hier iets van hun leven te maken, ze graag een positieve bijdrage willen leveren aan de maatschappij. Maar ze bij voorbaat al door een deel van ons worden uitgekotst. En hoe ze hun best ook willen doen, ze altijd die buitenlander zullen blijven die met argusogen bekeken wordt.