Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Miraval
28-02-2025 om 18:44
Loeki72 schreef op 28-02-2025 om 18:41:
[..]
Tegen een Wilders zeg ik kei-hard nee. Die man kan niets anders dan haat zaaien en roeptoeteren. Ik heb 1000 maal liever een deskundige politicus als Timmermans. Alle namen die jij noemt vertrouw ik de zorg voor mijn katten nodig geen uur toe.
Maar goed, dit bij elkaar geraapt zootje gaat nog wel even door met niets doen. Veel praatjes, weinig wol. En de rijken worden rijker en de andere burgers mogen steeds meer betalen. En helaas ziet de achterban dit niet.
Mwah... Bontenbal vind ik een goede politicus, Bikker zie ik ook graag en Eerdmans is ook niet oncapabel. Dat je je niet kunt vinden in de partijen is een ander verhaal, maar de zorg voor je katten nog geen uur toevertrouwen is nogal erg overdreven.
Daarnaast is Wilders gek op katten, dus die zorg zou ik hem dan weer wel toevertrouwen. 😉
Nicole123
28-02-2025 om 18:55
Fleurtje_5 schreef op 28-02-2025 om 18:25:
[..]
Maar oké, voor mij mag er een ander kabinet gevormd worden, maar alsjeblief niet die man die al vanaf dag 1 roeptoetert dat hij er alles aan zal doen om 'te dwarsbomen'.
(...)
Dan honderd maal liever Geert wilders.
Wat zei Wilders ook alweer?
https://www.rtl.nl/nederland/artikel/2801756/wilders-gaat-alles-doen-om-kabinet-te-laten-vallen
"We zullen iedere kans aangrijpen om het kabinet te laten vallen, maar goede voorstellen gaan we niet verwerpen. Tenzij het kabinet daardoor zou vallen."
Nicole123
28-02-2025 om 18:59
Miraval schreef op 28-02-2025 om 18:44:
[..]
Mwah... Bontenbal vind ik een goede politicus, Bikker zie ik ook graag en Eerdmans is ook niet oncapabel. Dat je je niet kunt vinden in de partijen is een ander verhaal, maar de zorg voor je katten nog geen uur toevertrouwen is nogal erg overdreven.
Daarnaast is Wilders gek op katten, dus die zorg zou ik hem dan weer wel toevertrouwen. 😉
Haha, dat is inderdaad het enige wat ik wel aan Wilders zou toevertrouwen. Hij is zeker een kattenfan. Ik ben het niet echt eens met de CDA standpunten, maar ik zou desondanks Bontenbal als premier prima vinden. Ik vind hem oprecht, staan voor de rechtsstaat en een verbinder. Bikker vind ik ook niet slecht, maar zou ik niet voor me zien als premier. Ik zie haar nog niet echt bij Trump met haar vuist op tafel slaan.
Daglichtlamp
28-02-2025 om 19:02
Fleurtje_5 schreef op 28-02-2025 om 18:25:
[..]
Maar dan word de burger buiten gesloten.
Tja misschien moet de burger bij het uitbrengen van zijn stem zich realiseren dat die stem in principe geldt voor 4 jaar.
Maar ik acht de kans nihil eigenlijk dat ze opnieuw gaan formeren zonder verkiezingen als het kabinet valt, en dat vind ik zelf eigenlijk wel jammer, zoals ik al eerder zei geeft dat een half jaar vertraging als het kabinet nu valt, dat is niet in het belang van Nederland.
NB: Overigens is er maar 1 partij die bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen maar 1 zetel heeft gekregen, en ik kan je vertellen dat dat niet Volt is.
Miraval
28-02-2025 om 19:04
Nicole123 schreef op 28-02-2025 om 18:59:
[..]
Haha, dat is inderdaad het enige wat ik wel aan Wilders zou toevertrouwen. Hij is zeker een kattenfan. Ik ben het niet echt eens met de CDA standpunten, maar ik zou desondanks Bontenbal als premier prima vinden. Ik vind hem oprecht, staan voor de rechtsstaat en een verbinder. Bikker vind ik ook niet slecht, maar zou ik niet voor me zien als premier. Ik zie haar nog niet echt bij Trump met haar vuist op tafel slaan.
Nee daar heb je gelijk in. Daarvoor is ze "te soft", maar dat is juist de kwaliteit van haar die ik graag zie. Dat verbindende en nooit op de man gaan. Ik vind ze erg integer.
En ja, mijn katten en honden breng ik zo naar Wilders. Liever dat hij daarop past (waarvan ik zeker weet dat hij dat liefdevol zal doen) dan dat hij minister president zou worden en op een heel land moet passen.
kerstbeer
28-02-2025 om 19:11
Loeki72 schreef op 28-02-2025 om 18:41:
[..]
Maar goed, dit bij elkaar geraapt zootje gaat nog wel even door met niets doen. Veel praatjes, weinig wol. En de rijken worden rijker en de andere burgers mogen steeds meer betalen. En helaas ziet de achterban dit niet.
Geef een andere groep de schuld, zodat de gewone mensen al hun frustraties op hen projecteren. Naar de rijken wordt niet meer gekeken.
Dat heeft Foxnews in de VS ook voor elkaar gekregen, na vele jaren lang dagelijks dit soort boodschappen uit te zenden.
felija
28-02-2025 om 19:47
Miraval schreef op 28-02-2025 om 18:44:
[..]
felija
28-02-2025 om 19:49
kerstbeer schreef op 28-02-2025 om 19:11:
[..]
Geef een andere groep de schuld, zodat de gewone mensen al hun frustraties op hen projecteren. Naar de rijken wordt niet meer gekeken.
Dat heeft Foxnews in de VS ook voor elkaar gekregen, na vele jaren lang dagelijks dit soort boodschappen uit te zenden.
Een hele nare tendens die het hele kapitalistische westen in zijn greep houdt.
felija
28-02-2025 om 19:56
Nicole123 schreef op 28-02-2025 om 18:55:
[..]
Wat zei Wilders ook alweer?
https://www.rtl.nl/nederland/artikel/2801756/wilders-gaat-alles-doen-om-kabinet-te-laten-vallen"We zullen iedere kans aangrijpen om het kabinet te laten vallen, maar goede voorstellen gaan we niet verwerpen. Tenzij het kabinet daardoor zou vallen."
"Ja, maar hij durft tenminste te zeggen waar het op staat,"
puur en alleen omdat het uit Wilders mond komt is het opeens toch niet erg..
felija
28-02-2025 om 19:58
Miraval schreef op 28-02-2025 om 19:04:
[..]
Nee daar heb je gelijk in. Daarvoor is ze "te soft", maar dat is juist de kwaliteit van haar die ik graag zie. Dat verbindende en nooit op de man gaan. Ik vind ze erg integer.
En ja, mijn katten en honden breng ik zo naar Wilders. Liever dat hij daarop past (waarvan ik zeker weet dat hij dat liefdevol zal doen) dan dat hij minister president zou worden en op een heel land moet passen.
Helemaal mee eens.
Loeki72
28-02-2025 om 21:21
Wat schaam ik me voor de Nederlandse regering. Zo’n beetje elke Europese leider heeft zich uitgesproken voor Zelensky. Schoof laat niets horen, Wilders tweet dat hij het fascinerende tv vond en Crijns (PVV kamerlid) schreef dat Zelensky eindelijk op zijn plaats is gezet, en verwijderde dit weer.
Loeki72
28-02-2025 om 21:27
Schoof heeft toch gereageerd dat we Oekraïne blijven steunen, gelukkig maar.
Miraval
28-02-2025 om 21:30
Het leek wel een parodie... het verdrietige is, dat was het niet.
Wat een ongelofelijke arrogante zak hooi is die Vance. En Trump is... nou ja Trump.
FaithfulDuck87
28-02-2025 om 21:32
Fractieleiders Tweede Kamer steunen Zelensky
De meeste fractievoorzitters in de Tweede Kamer nemen het op X op voor president Zelensky na zijn totaal uit de hand gelopen discussie met Donald Trump. "Diep respect voor president Zelensky", klinkt het bij VVD-leider Yesilgöz.
"Vandaag zag ik iemand eervol, moedig en fatsoenlijk de belangen van zijn land verdedigen in het Witte Huis", schrijft GroenLinks-PvdA-leider Timmermans. Rob Jetten (D66): "De man die Oekraïne te vuur en te zwaard heeft verdedigd, wordt ordinair beledigd door Trump en Vance."
"President Zelensky staat moedig in het Witte Huis, terwijl zijn land Oekraïne vecht voor vrijheid en onze gedeelde waarden", vindt Mirjam Bikker (ChristenUnie). "Zelensky toont het leiderschap dat de VS absoluut niet heeft", aldus Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren.
PVV-leider Wilders schrijft in het Engels: "Fascinerende tv, maar niet per se de beste manier om een oorlog te beëindigen, heren."