Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
27-10-2025 om 10:33
Dat heb ik gedaan, dus nu weet ik dat wat jij schrijft niet klopt. (en dan nog zou ik vinden dat Lubach geen satire zou mogen maken over politieke partijen als hij zelf Kamerlid of verkiesbaar zou zijn, net als Thijs van der Brink ook stopte met zijn mediawerk toen hij op de lijst van het CDA ging).
felija
27-10-2025 om 10:33
Loeki72 schreef op 27-10-2025 om 09:19:
Ik heb bijna het idee dat er veel posts geplaatst worden om het maar niet over het schandalige gedrag van de PVV-kamerleden te hebben.
Nou, echt hè? Dat idee heb ik ook, in plaats daarvan het topic weer irritant vervuilen met oude berichten gerelateerd aan de islam.
felija
27-10-2025 om 10:36
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 06:51:
Het zou mijn keus als ouder denk ik ook niet zijn, al kan ik me moeilijk in hun situatie verplaatsen. Maar zij zijn niet verkiesbaar. Dus ik maak me liever druk om hun die dat wel zijn. Hoe kan het bijvoorbeeld dat er twee Kamerleden op een verkiesbare plaats bij de PVV staan die een Facebook pagina beheren vol doodsbedreigingen aan Timmermans?
https://www.volkskrant.nl/politiek/twee-pvv-kamerleden-vallen-met-nepbeelden-anoniem-timmermans-aan-groenlinks-pvda-doet-aangifte~b6958ea1/
Bedreiging, opruiing en aanzetten tot haat: het is onlosmakelijk verbonden met sociale media. Maar dat twee parlementsleden nepfoto’s verspreiden van een collega, daarmee tientallen reacties gericht op diens dood uitlokken en die ook nog op de pagina laten staan, dat is volgens emeritus hoogleraar staatsrecht Paul Bovend’Eert een ‘schandalig dieptepunt’ in de parlementaire democratie.
‘Dit raakt niet alleen Timmermans’, zegt Bovend’Eert. ‘Dit gaat over het gezag van het hele parlement. Als je daar mensen hebt rondlopen die zich zo schandalig gedragen richting een collega, want dat is Timmermans in feite, dan brengt dat echt schade toe aan de waardigheid en het aanzien van de Tweede Kamer. En het vertrouwen van burgers in de politiek is al zo laag.’
Terug naar dit bericht, dus dit is het goede voorbeeld geven van hoe je als collega's met elkaar omgaat? Dieptriest, ongelofelijk kinderachtig en weer een aanwijzing dat de PVV compleet incapabel is.
Muurbloem1985
27-10-2025 om 10:37
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 10:33:
Dat heb ik gedaan, dus nu weet ik dat wat jij schrijft niet klopt. (en dan nog zou ik vinden dat Lubach geen satire zou mogen maken over politieke partijen als hij zelf Kamerlid of verkiesbaar zou zijn, net als Thijs van der Brink ook stopte met zijn mediawerk toen hij op de lijst van het CDA ging).
Ja ik vind het laf alles wat rechts is belachelijk maken maar te laf om grappen over islam te maken.
felija
27-10-2025 om 10:38
Tuinfluiter schreef op 27-10-2025 om 09:44:
[..]
Interessant artikel, ronduit schandalig dat dit gebeurt en goed dat er aangifte van wordt gedaan.
Tot nu toe vond ik het vooral vreemd dat zo veel kamerleden van de PVV zo weinig aanwezig en zichtbaar zijn. Ze kwamen op mij nu niet bepaald over als hard werkende Nederlanders. Maar ik heb mij vergist ze zijn wel degelijk druk bezig, helaas wel met illegale praktijken. Dit kun je als partijleider toch niet accepteren als je dit toe laat en deze mensen niet uit je partij zet ben je het blijkbaar eens met hun activiteiten.
Ben dus heel benieuwd wat Wilders hier over zegt en hoe hij handelt.
Precies, jij was al teruggekeerd naar dit onderwerp, was nog niet helemaal bijgelezen.
Neweve
27-10-2025 om 10:41
Muurbloem1985 schreef op 27-10-2025 om 10:37:
[..]
Ja ik vind het laf alles wat rechts is belachelijk maken maar te laf om grappen over islam te maken.
Lubach maakt ook genoeg satire over linkse en midden partijen. Ik lach in een deuk om de verkie-sing-along met euro-opa Timmermans van afgelopen week.
felija
27-10-2025 om 10:42
Muurbloem1985 schreef op 27-10-2025 om 10:37:
[..]
Je vindt het niet laf om alles wat links is bijvoorbeeld gutmensch, elitair te noemen en alles wat er niet goed gaat op links te schuiven?
Muurbloem1985
27-10-2025 om 10:43
felija schreef op 27-10-2025 om 10:42:
[..]
Je vindt het niet laf om alles wat links is bijvoorbeeld gutmensch, elitair te noemen en alles wat er niet goed gaat op links te schuiven?
Waar heb je het over
felija
27-10-2025 om 10:43
Neweve schreef op 27-10-2025 om 10:41:
[..]
Lubach maakt ook genoeg satire over linkse en midden partijen. Ik lach in een deuk om de verkie-sing-along met euro-opa Timmermans van afgelopen week.
Daar steekt hij inderdaad ook gerust de draak mee, zelfspot, daar zou menigeen nog wat van kunnen leren.
felija
27-10-2025 om 10:44
Muurbloem1985 schreef op 27-10-2025 om 10:43:
[..]
Waar heb je het over
Zo moeilijk is die vraag toch niet? De verontwaardiging gaat altijd maar één kant op.
Neweve
27-10-2025 om 10:44
felija schreef op 27-10-2025 om 10:36:
[..]
Terug naar dit bericht, dus dit is het goede voorbeeld geven van hoe je als collega's met elkaar omgaat? Dieptriest, ongelofelijk kinderachtig en weer een aanwijzing dat de PVV compleet incapabel is.
Ik hoop dat ze van de lijst worden geschrapt.
Daglichtlamp
27-10-2025 om 10:45
Wilders heeft inmiddels excuses gemaakt via X aan Timmermans. Ik ben benieuwd of hij daar ook nog consequenties aan verbindt.
Muurbloem1985
27-10-2025 om 10:45
Neweve schreef op 27-10-2025 om 10:41:
[..]
Ja ik kan niet wachten totdat die ook het lef heeft om Allah en Mohammed belachelijk te maken, o wacht daar heeft die het lef niet voor, maar wel FVDers voor nazi's uitmaken, wat een lafaard ben je dan.
Muurbloem1985
27-10-2025 om 10:46
felija schreef op 27-10-2025 om 10:44:
[..]
Zo moeilijk is die vraag toch niet? De verontwaardiging gaat altijd maar één kant op.
Nogmaals waar heb je het over
felija
27-10-2025 om 10:48
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 10:45:
Wilders heeft inmiddels excuses gemaakt via X aan Timmermans. Ik ben benieuwd of hij daar ook nog consequenties aan verbindt.
Goed dat hij dat gedaan heeft, nu nog de vervolgstappen inderdaad.