Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Jorni schreef op 21-10-2025 om 16:11:

[..]

Klopt, dat is het zeker niet geworden. Ook Bontenbal is iemand die overal maar wat omheen draait zoals het hem uitkomt en uiteindelijk is die partij inderdaad voor afbraakbeleid waar iedereen alleen maar slechter van wordt. Ook ben ik het verleden van het CDA niet vergeten toen ze jarenlang in de regering zaten. Helaas willen veel mensen erop gaan stemmen volgens de peilingen. Hopelijk verandert het nog. Mijn stem gaat nu ook zeker naar Pvda/GL, net zoals bij jou.

Precies dat. Zij hebben al die jaren vrolijk meegedaan met de VVD, ze zijn geen haar beter. Niet mijn soort idee van fatsoenlijk regeren. 

voor mij word het ook Groen-links/pvda

En dan de nr 11 Julian Bushof.
Hij heeft die stem waarschijnlijk niet nodig, maar voor mij is het een stem als steun voor alles wat hij doet, omdat hij een van de weinige is die zich actief inzet voor mensen met post acute infectie ziektes en M.E. zonder hem waren we er nog heel veel slechter af geweest

ik ben niet per se fan van het CDA, maar het is wel een andere partij dan een paar jaar geleden. Met Hoekstra en De Jonge noemde ik het het Corporaal-Democratisch Appèl. Nu is het weer meer het Christen-Democratisch Appèl. Meer vanuit een gedachte, gestoeld op de bijbel, minder vanuit (economisch) opportunisme. 
Partijen veranderen wel eens wat. Uiteindelijk zullen partijen compromissen moeten sluiten.

ik hoop vooral dat er nu echt dingen gaan bewegen. Na de duik- en wegschuif politiek in de jaren Rutte en de rommel van het afgelopen jaar snak ik echt naar iets anders.

Oprichter Dierenpartij zegt zijn lidmaatschap op: 
https://www.geenstijl.nl/5186412/waf
Dieren zijn niet rechts of (extreem)links. 

Lollypopje schreef op 21-10-2025 om 17:51:

voor mij word het ook Groen-links/pvda

Voor mij ook! Ik vind hen op alle waarden die ik zelf heb het sterkst. Ondanks dat hetzou gaan betekenen dat ik veel meer (erf)belasting etc ga betalen. Dat doe ik graag en zie ik als een privilege. Ik stem op Fatihya Abdi want ik kies altijd voor een vrouw die wat verder op de lijst staat. (Meer vrouwen in de politiek!) Daarnaast woont ze net als ik in Amsterdam en is ze opgevoed door haar alleenstaande moeder (net als ik) en in een arme buurt (net als ik).  Schept toch een band

rionyriony schreef op 21-10-2025 om 18:07:

De mens is ook een diersoort.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-10-2025 om 19:39 Topicstarter

Ach bij de PvdD kun je tenminste je lidmaatschap opzeggen. Van de PVV kun je niet eens lid worden.

Daglichtlamp schreef op 21-10-2025 om 19:39:

[..]

Ach bij de PvdD kun je tenminste je lidmaatschap opzeggen. Van de PVV kun je niet eens lid worden.

En ouwehand liegt dat Israël met wapens experimenteert op palestijnen vind je dat normaal?

Gelukkig is er de afsplitsing de vvd , oftewel vrede voor dieren (of zouden ze een andere afkorting hebben )

Het lijkt me een lastige keuze, blijf je bij je "one-issue" of ga je breder inzetten zodat je ook een breder publiek aanspreekt (en potentieel makkelijker je belangrijkste issue kan vormgeven).

Muurbloem1985 schreef op 21-10-2025 om 19:46:

[..]

En ouwehand liegt dat Israël met wapens experimenteert op palestijnen vind je dat normaal?

Misschien meer iets voor het draadje over Israël? Juist vanwege dit soort berichten zijn daar veel mensen vertrokken. Houden we het een beetje gescheiden zeg maar. 

Libertine schreef op 21-10-2025 om 19:54:

[..]

Misschien meer iets voor het draadje over Israël? Juist vanwege dit soort berichten zijn daar veel mensen vertrokken. Houden we het een beetje gescheiden zeg maar.

Ook goed maar ze moet niet liegen 

Opvoeding door alleenstaande (tiener)moeder in arme buurt is herkenbaar. Daardoor besef ik geregeld dat ik het (financieel) behoorlijk goed heb in vergelijking met de jaren ‘80. 

Ook ik stem GL/PvdA, nr 17 op de lijst Songül Mutluer. Zij zet zich o.a. in tegen femicide.

Helpdesk schreef op 21-10-2025 om 20:18:

Opvoeding door alleenstaande (tiener)moeder in arme buurt is herkenbaar. Daardoor besef ik geregeld dat ik het (financieel) behoorlijk goed heb in vergelijking met de jaren ‘80.

Ook ik stem GL/PvdA, nr 17 op de lijst Songül Mutluer. Zij zet zich o.a. in tegen femicide.

Dat vind ik ook een belangrijk punt: femicide. 

Helpdesk schreef op 21-10-2025 om 20:18:

Songul vind ik ook erg goed.  Haar gedrevenheid op femicide is bewonderingswaardig. Ik hoop dat ze in het kabinet komt. 

Libertine schreef op 21-10-2025 om 20:50:

[..]

Songul vind ik ook erg goed. Haar gedrevenheid op femicide is bewonderingswaardig. Ik hoop dat ze in het kabinet komt.

Ja, zij kwam in een speech in de kamer bevlogen en overtuigend over. Toen ik daarna  nog wat informatie over haar opzocht wat ze heeft bereikt wist ik dat ik op haar zou stemmen.

Ook dat GL/PvdA investeert in onderwijs en zorg heeft voor mij de doorslag gegeven om toch op deze partij te stemmen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.