Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Miraval
19-09-2025 om 09:14
Die Ouwehand en Van Baarle kun je toch niet meer serieus nemen? Vreselijke mensen. Ontzettend polariserend en agressief in debatten. Hoe kom je erop om in een palestijnse vlag als blouse vermaakt een debat te voeren in de Nederlandse kamer? De blouse van de watermeloen met Prinsjesdag vond ik al op het randje.
Het zijn gelukkig 2 kleine partijen, beiden 4 zetels in de peilingen nu, maar tesamen nog altijd 8. En Ouwehand deelt nog net niet het bed met Van Baarle....
Loeki72
19-09-2025 om 09:17
Miraval schreef op 19-09-2025 om 09:14:
Die Ouwehand en Van Baarle kun je toch niet meer serieus nemen? Vreselijke mensen. Ontzettend polariserend en agressief in debatten. Hoe kom je erop om in een palestijnse vlag als blouse vermaakt een debat te voeren in de Nederlandse kamer? De blouse van de watermeloen met Prinsjesdag vond ik al op het randje.
Het zijn gelukkig 2 kleine partijen, beiden 4 zetels in de peilingen nu, maar tesamen nog altijd 8. En Ouwehand deelt nog net niet het bed met Van Baarle....
Wat vond je dan van v/d Plas die in een outfit voor steun aan Israel liep te paraderen?
Zilver_gray
19-09-2025 om 09:22
Wat een flauwe opmerking.
Je kunt het totaal met ze oneens zijn. Smakeloos vinden wat ze dragen..maar zo’n goedkope “grap” vind ik ook niet nodig.
Miraval
19-09-2025 om 09:28
Loeki72 schreef op 19-09-2025 om 09:17:
[..]
Wat vond je dan van v/d Plas die in een outfit voor steun aan Israel liep te paraderen?
Daar vind ik ook iets van, echter was dit met Prinsjesdag en dus gewoon toegestaan.
Het is de bedoeling dat in de 2e kamer kamerleden neutraal gekleed gaan, en juist voor haar spreektijd heeft ze zich omgekleed. Dus logisch dat ze weer moest verkleden, dat moest Gideon van de FvD destijds ook. De speldjes worden oogluikend toegestaan maar mag eigenlijk ook niet.
Miraval
19-09-2025 om 09:31
Zilver_gray schreef op 19-09-2025 om 09:22:
[..]
Wat een flauwe opmerking.
Je kunt het totaal met ze oneens zijn. Smakeloos vinden wat ze dragen..maar zo’n goedkope “grap” vind ik ook niet nodig.
Oh, ik vond hem zelf wel toepasselijk aangezien ze het op bijna alle vlakken roerend met elkaar eens zijn. En het was niet bedoeld als grap trouwens. Ik weet niet beter dan dat het een gezegde is. Althans, hier wordt het wel vaker gebruikt om aan te geven dat mensen 2 handen op 1 buik zijn.
Zilver_gray
19-09-2025 om 09:36
Miraval schreef op 19-09-2025 om 09:31:
[..]
Oh, ik vond hem zelf wel toepasselijk aangezien ze het op bijna alle vlakken roerend met elkaar eens zijn. En het was niet bedoeld als grap trouwens. Ik weet niet beter dan dat het een gezegde is. Althans, hier wordt het wel vaker gebruikt om aan te geven dat mensen 2 handen op 1 buik zijn.
Ah ok ik vatte het anders op.
Miraval
19-09-2025 om 09:43
Zilver_gray schreef op 19-09-2025 om 09:36:
[..]
Ah ok ik vatte het anders op.
Nee niet letterlijk natuurlijk. Een uitdrukking. Haha. Nou ja, bij ons dan toch...
Herfstappeltaart
19-09-2025 om 10:46
Miraval schreef op 19-09-2025 om 09:28:
[..]
Daar vind ik ook iets van, echter was dit met Prinsjesdag en dus gewoon toegestaan.
Het is de bedoeling dat in de 2e kamer kamerleden neutraal gekleed gaan, en juist voor haar spreektijd heeft ze zich omgekleed. Dus logisch dat ze weer moest verkleden, dat moest Gideon van de FvD destijds ook. De speldjes worden oogluikend toegestaan maar mag eigenlijk ook niet.
Dat deed ze dan ook netjes.
En in dit verband kunnen de gele lintjes om Israël te steunen dan ook wel van de kleding af.
Herfstappeltaart
19-09-2025 om 10:48
Fleurtje_5 schreef op 19-09-2025 om 07:45:
Ik zag gisteren een fragment van Esther Ouwehand:
https://www.volkskrant.nl/politiek/kamer-is-niet-gediend-van-ouwehands-palestina-blouse-oke-dan-ga-ik-me-omkleden~baa8376b/ Kamer is niet gediend van Ouwehands Palestina-blouse
En dan deze lieve opmerking van de Kamervoorzitter:
Bosma zei tegen Ouwehand: "U had eerder een heel snoezig rood shirtje aan, dat stond u bijzonder goed."
https://nos.nl/liveblog/2582967-kamer-neemt-moties-aan-meer-grensbewaking-boerkaverbod-uitbreiden-en-jongerendagkaart-terug
Lief? In ogenschouw genomen wat voor enge ideeën Bosma er op na houdt, vond ik zijn opmerking voornamelijk glibberig. Je kunt je ook onthouden van opmerkingen over iemand's uiterlijk.
Herfstappeltaart
19-09-2025 om 10:50
Ik vind de situatie zo ernstig dat de felle toon van Ouwehand gerechtvaardigd is. Ik erger me meer kapot aan de houding van VVD en BBB.
Miraval
19-09-2025 om 11:03
Herfstappeltaart schreef op 19-09-2025 om 10:46:
[..]
Dat deed ze dan ook netjes.
En in dit verband kunnen de gele lintjes om Israël te steunen dan ook wel van de kleding af.
En de speldjes met Palestijnse vlag. Als we dan toch bezig zijn...
Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat het gewoon vreselijk ongepast was van haar om zoiets te dragen? Waarom moet er een ander voorbeeld bij gehaald worden?
En ja dat deed ze idd, omdat ze geen andere keuze had.
Herfstappeltaart
19-09-2025 om 11:09
Miraval schreef op 19-09-2025 om 11:03:
[..]
Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat het gewoon vreselijk ongepast was van haar om zoiets te dragen? Waarom moet er een ander voorbeeld bij gehaald worden?
Ik kijk daar anders tegenaan. Nogmaals: ik vind de situatie zo ernstig dat een scherpe opstelling gerechtvaardigd is. Het mag best even schuren. Ze hebben haar niet aan haar haren hoeven weg te sleuren toch?
Miraval
19-09-2025 om 11:14
Herfstappeltaart schreef op 19-09-2025 om 11:09:
[..]
Ik kijk daar anders tegenaan. Nogmaals: ik vind de situatie zo ernstig dat een scherpe opstelling gerechtvaardigd is. Het mag best even schuren. Ze hebben haar niet aan haar haren hoeven weg te sleuren toch?
Ja dat kan. We zijn het hier oneens met elkaar. En dat mag ook.
Een scherpe opstelling is wat mij betreft prima, maar ik kan Ouwehand echt niet zien als scherp. Alleen maar als boos, agressief en verongelijkt. Idem voor Van Baarle. Dat zijn voor mij geen aanwinsten in de kamer. Net zoals Wilders en Baudet. (Ik ben benieuwd hoe Lidewij de Vos het gaat doen, wat ik heb gezien is ze een stuk beschaafder in debat, ook al ben ik het met 99% van de standpunten van FvD oneens, net zoals PvdD.)
Fleurtje_5
19-09-2025 om 11:18
Miraval schreef op 19-09-2025 om 11:03:
[..]
Is het misschien een goed idee om Esther Ouwehand kennis te laten maken met deze tunnel?
https://www.zwollenu.nl/replica-hamastunnel-te-zien-op-grote-kerkplein-in-zwolle/ 6 september 2025 Replica Hamastunnel te zien op Grote Kerkplein in Zwolle
Herfstappeltaart
19-09-2025 om 11:19
Miraval schreef op 19-09-2025 om 11:14:
[..]
Ja dat kan. We zijn het hier oneens met elkaar. En dat mag ook.
Een scherpe opstelling is wat mij betreft prima, maar ik kan Ouwehand echt niet zien als scherp. Alleen maar als boos, agressief en verongelijkt. Idem voor Van Baarle. Dat zijn voor mij geen aanwinsten in de kamer. Net zoals Wilders en Baudet. (Ik ben benieuwd hoe Lidewij de Vos het gaat doen, wat ik heb gezien is ze een stuk beschaafder in debat, ook al ben ik het met 99% van de standpunten van FvD oneens, net zoals PvdD.)
Ik stem ook niet op Denk of de PvdD (en zéker ook niet op Wilders of FVD) maar in verband met de gebeurtenissen in Gaza heb ik niet zo'n moeite met de felheid. Ik heb veel meer moeite met de laffe houding van het kabinet. Toch zeker wat betreft het niet naar hier willen halen van de gewonde kinderen. Maar inderdaad: wij zijn het niet eens en dat mag.