Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Fleurtje_5
09-09-2025 om 09:29
majorette2005 schreef op 09-09-2025 om 09:27:
Dus oude tweets zijn niet relevant, dan ook niet de oude tweets van Martin Bosma en Annabel Nanninga , waar veelvuldig naar gewezen wordt.
Precies dit.
Yumi
09-09-2025 om 10:04
Fleurtje_5 schreef op 09-09-2025 om 08:47:
[..]
Dat besef ik maar al te goed.
Dat optreden had niets te maken met dapper zijn. Als men daar dapper tegenin wil gaan is het niet de weg om dat op het altaar in een streng gelovige kerk tijdens een kerkdienst te doen. En dan met die belachelijke vermomming. Dat is gewoon opruiing en verstoring, en een lelijke manier van aandacht vragen. En dat in een kerk waar mensen in stilte in gebed zijn, die mensen hebben geen zin in een groep die dan wel eens effe wil laten zien 'kijk mij eens deugen'. Wat een arrogantie.
Was die kerk een moskee geweest, dan was het wel dapper geweest.....en was heel links erover gestruikeld.
Yumi
09-09-2025 om 10:05
Dus oude tweets zijn niet relevant, dan ook niet de oude tweets van Martin Bosma en Annabel Nanninga , waar veelvuldig naar gewezen wordt.
Iets met 2 maten meten....
Zorroo
09-09-2025 om 10:17
[..]
Dat optreden had niets te maken met dapper zijn. Als men daar dapper tegenin wil gaan is het niet de weg om dat op het altaar in een streng gelovige kerk tijdens een kerkdienst te doen. En dan met die belachelijke vermomming. Dat is gewoon opruiing en verstoring, en een lelijke manier van aandacht vragen. En dat in een kerk waar mensen in stilte in gebed zijn, die mensen hebben geen zin in een groep die dan wel eens effe wil laten zien 'kijk mij eens deugen'. Wat een arrogantie.
Omdat jij het optreden lelijk vindt, heeft het niets te maken met dapper zijn? Maar je beseft wel alles van leven onder een dictatoriaal regime?
Neweve
09-09-2025 om 10:20
[..]
Als men zich er in wil verdiepen zal het wel een kinderspel zijn.
Ok ik ben het nu met de eerdere poster eens. Peilingen (kort voor) de verkiezingen zouden verboden moeten worden.
Blijkbaar wil men zich niet verdiepen in getallen/trends, maar wil men alleen peilingen geloven die hun visie ondersteunen. Als mensen aan de hand van de mogelijke eenzijdige peilingen dan ook nog keuzes gaan maken in de coalitievorming te beïnvloeden, laat maar zitten.
Kies alsjeblieft niet op basis van een peiling, maar op basis van wat jij passend vind bij jouw standpunten. De is geen goed of fout, dus ook als je kiest voor een partij die zetels verliest maak je een goede keuze. Als je maar vanuit jezelf kiest en niet vanuit geroeptoer of eenmalige cijfers.
(ik had overigens al een deel.vam de spaghetti uit het filter gehaald, namelijk alle kleine partijen
)
Zorroo
09-09-2025 om 10:21
Yumi schreef op 09-09-2025 om 10:04:
[..]
Was die kerk een moskee geweest, dan was het wel dapper geweest.....en was heel links erover gestruikeld.
Doe toch niet zo onnozel. Pussy Riot ageerde tegen de eigen Russische kerk vanwege hun legitimatie van en steun jegens het Russische regime. Ze hadden geen enkele reden om in een moskee op te treden. Jij en vriendin Fleur slepen dat er met de haren bij. En dan het idee dat het in Rusland niet dapper is om actie te voeren in deze kerk.. man man..
Edit: het gaat hier om de Russisch Orthodoxe kerk die geen deel uitmaakt van de katholieke kerk. Dus mijn aanduiding 'Katholiek' klopte niet.
Yumi
09-09-2025 om 10:21
Zorroo schreef op 09-09-2025 om 10:17:
[..]
Omdat jij het optreden lelijk vindt, heeft het niets te maken met dapper zijn? Maar je beseft wel alles van leven onder een dictatoriaal regime?
![]()
Dat schrijft Fleurtje niet!
Zorroo
09-09-2025 om 10:22
Yumi schreef op 09-09-2025 om 10:21:
[..]
Dat schrijft Fleurtje niet!
Volgens mij wel hoor.
Yumi
09-09-2025 om 10:35
Zorroo schreef op 09-09-2025 om 10:21:
[..]
Doe toch niet zo onnozel. Pussy Riot ageerde tegen de eigen Russische katholieke kerk vanwege hun legitimatie van en steun jegens het Russische regime. Ze hadden geen enkele reden om in een moskee op te treden. Jij en vriendin Fleur slepen dat er met de haren bij. En dan het idee dat het in Rusland niet dapper is om actie te voeren in deze kerk.. man man..
Doe toch niet zo agressief.
Een kerkdienst verstoren is niet dapper, dat doe je gewoon niet. Er zijn andere manieren om actie te voeren.
felija
09-09-2025 om 10:40
Fleurtje_5 schreef op 09-09-2025 om 08:58:
[..]
Je draait met de wind mee. Datgene waar hij zo fel over was zijn geen oude zaken. Boeren, corona en klimaat speelt nog steeds. Ik reageerde op JOUW bericht waarin je schreef alsof Bontebal altijd netjes en verstandig praat/heeft gepraat:
felija schreef op 07-09-2025 om 13:53:
Tja, als je gewend bent aan geroeptoeter en loze beloften die nooit kunnen worden waargemaakt, dan is het wel even slikken als er temidden van al dat gekrakeel iemand opeens netjes en verstandig praat bij Oranjezomer.
![]()
Zelf zou ik het liever met het volgende citaat (uit column Leon V) willen zeggen:
Ook onder een laag fatsoen kan een straatvechter schuilen, het is maar hoe hard je krabt'.
Je trekt het weer eens volledig uit zijn verband. Ik schrijf nergens dat Bontenbal altijd netjes en verstandig praat, dat maak jij ervan.
Wel in zijn nieuwe rol als lijsttrekker van het CDA bij oa Oranjezomer.
Zorroo
09-09-2025 om 10:44
Yumi schreef op 09-09-2025 om 10:35:
[..]
Doe toch niet zo agressief.
Een kerkdienst verstoren is niet dapper, dat doe je gewoon niet. Er zijn andere manieren om actie te voeren.
Agressief? Je kent de uitdrukking 'iets er met de haren bijslepen' niet? Of wat bedoel je?
De kerk in Rusland is een verlengstuk van de Russische macht van Poetin. Ik vind het dapper dat ze hiertegen protesteerden. Dat jullie het smakeloos vinden of heiligschennis o.i.d. doet daar in mijn ogen niks aan af.
Zorroo
09-09-2025 om 10:45
Dit topic gaat trouwens over de Nederlandse politiek, dus ik ga nu stoppen met het zijpad Pussy Riot in Rusland. Anders is het zonde van het topic.
felija
09-09-2025 om 10:48
Zijn Martin Bosma en Annabel Nanninga partijleider?
Ik schreef over de rol van de politicus als partijleider, waarin je, als het om het verdedigen van de inhoud gaat, je geen felle persoonlijke tweets rondstrooit. Ook al wordt dat tegenwoordig wel normaal gevonden, helaas, ook in de rol van partijleider.
kerstbeer
09-09-2025 om 11:05
[..]
Dit vind ik pas arrogantie.
Vooral de Nederlandse manier over het woord "deugen" projecteren op een totaal ander land. Zo kunnen we ook over die mensen in de kerk zeggen "kijk mij eens deugen." als we daarnaar kijken met onze Nederlandse bril.
Er zijn weinig mensen daar die dat opvatten als "ach kijk hen eens deugen."
kerstbeer
09-09-2025 om 11:05
Yumi schreef op 09-09-2025 om 10:04:
[..]
En dan had heel rechts het bejubeld.
Iets met twee maten meten.
Of is generaliseren opeens niet leuk als het over rechts gaat?