Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
felija
05-08-2025 om 19:53
Neweve schreef op 05-08-2025 om 19:28:
[..]
Nee want voordat ik dat kan doen moet ik 2 reclames kijken. Dan krijg ik het startlogo, klik ik op het tijdstip en krijg ik weer meer dan 1 (ik dacht dat we 1 van 3 stond) reclames. Dus toen heb ik het opgegeven.
Misschien ligt het eraan op welk apparaat je kijkt? Ik heb het net geprobeerd op mijn telefoon, niet te doen, 1 van 8 (!!!) reclames als je door wil spoelen.
Een laptop gebruik ik niet in mijn vrije tijd.
Dus het blijft gissen wat Jack van Gelder nu precies heeft gezegd.
Neweve
05-08-2025 om 19:54
Fleurtje_5 schreef op 05-08-2025 om 19:32:
[..]
Ik heb het effe getest. Geen reclame te zien. Alleen eentje voordat het begint. In de aflevering 's avonds op tv komt er ook maar één keer reclame, dat is de pauze van een paar minuutjes.
Heb je het via jouw link geprobeerd? Of via kijk/de tv?
(En zo ja: welke adblocker heb je dan zorg ik dat ik die ook Installeer
). Want ik wel echt wel effort doen, maar reclames heb ik geen zin in.
Neweve
05-08-2025 om 19:55
felija schreef op 05-08-2025 om 19:53:
[..]
Misschien ligt het eraan op welk apparaat je kijkt? Ik heb het net geprobeerd op mijn telefoon, niet te doen, 1 van 8 (!!!) reclames als je door wil spoelen.
Een laptop gebruik ik niet in mijn vrije tijd.
Dus het blijft gissen wat Jack van Gelder nu precies heeft gezegd.
Ik probeer het inderdaad ook vanaf telefoon
Daglichtlamp
05-08-2025 om 20:04
Voor de statistiek heb ik ook even de laptop geprobeerd, inderdaad reclame als je het filmpje start, en opnieuw reclame als je doorspoelt, en dan na een minuut weer reclame. Ik heb alleen een stukje gezien waarbij de gek gestoken wordt met de kleding van Yesilgoz, die wèl bij de pride was. Ik snap weer precies waarom ik dit soort programma's niet kijk.
Daglichtlamp
05-08-2025 om 20:26
Een interessante nummer 2 op de lijst van D66.
https://www.ad.nl/politiek/uwv-topvrouw-nathalie-van-berkel-pleit-voor-versimpeling-van-regels-dit-komt-kwetsbaren-ten-goede~acc43aca/
Ze maakte van dichtbij mee hoe kwetsbare mensen soms gemangeld worden in het systeem. Ook bij ‘haar’ UWV. Nu stapt UWV-bestuurder Nathalie van Berkel over naar de politiek, omdat dat volgens haar dé plek is waar ze wél veranderingen kan doorvoeren. Haar oplossing? Minder regels. Maar dat heeft wel een prijs, waarschuwt ze.
---------------
En dat is nog maar één ingewikkelde regel, zegt Van Berkel. „Juist de kwetsbaarste mensen zijn afhankelijk van veel verschillende regelingen in de sociale zekerheid. En al die regelingen werken anders. De ene is inkomensafhankelijk, de andere niet. Voor de ene telt het inkomen van je partner mee, voor de andere niet. Als je een beetje pech hebt in je leven en je bent ziek én je bent je baan kwijtgeraakt én je bent mantelzorger én je hebt schulden, dan krijg je met al die verschillende regelingen te maken. Dan krijg je van de ene overheidsinstantie geld en meteen de dag erna valt een brief op je deurmat omdat je inkomen is verhoogd, waardoor je weer iets moet terugbetalen over een andere regeling.’’
Miraval
06-08-2025 om 08:37
Ik vind het toch altijd jammer en een beetje denigrerend ook om te stllen dat mensen bij VI of de Oranjezomer nergens verstand van hebben, vaak zitten er namelijk ook gewoon deskundigen uit het vak, en wat zij zeggen is ook gewoon interessant ook al gaat het om een "mening".
Uiteindelijk is alles wat mensen zeggen een "mening". Ik he dat concept stuk van GL/PvdA gelezen en daarin lees ik veel moreel verheven prietpraat wat mensen uiteraard aanspreekt, maar ook dat is slechts de "mening" van de partij wat zij denken dat het beste is voor Nederland. Anderen vinden weer andere dingen belangrijk. Dat die meningen dan niet hetzelfde zijn maakt het niet gelijk onwaar of zelfs minderwaardig. En dat laatste proef ik hier van sommige schrijvers. Als je een programma "uit principe" niet kijkt, weet je ook niet wat er allemaal besproken wordt in zo'n programma anders dan de clickbaits die naar buiten worden gebracht.
Jammer dat mensen niet open willen staan voor meningen van anderen, uit principes, op die manier kom je natuurlijk nooit nader tot elkaar. Het begint namelijk met luisteren.
Yumi
06-08-2025 om 09:35
Miraval schreef op 06-08-2025 om 08:37:
Ik vind het toch altijd jammer en een beetje denigrerend ook om te stllen dat mensen bij VI of de Oranjezomer nergens verstand van hebben, vaak zitten er namelijk ook gewoon deskundigen uit het vak, en wat zij zeggen is ook gewoon interessant ook al gaat het om een "mening".
Uiteindelijk is alles wat mensen zeggen een "mening". Ik he dat concept stuk van GL/PvdA gelezen en daarin lees ik veel moreel verheven prietpraat wat mensen uiteraard aanspreekt, maar ook dat is slechts de "mening" van de partij wat zij denken dat het beste is voor Nederland. Anderen vinden weer andere dingen belangrijk. Dat die meningen dan niet hetzelfde zijn maakt het niet gelijk onwaar of zelfs minderwaardig. En dat laatste proef ik hier van sommige schrijvers. Als je een programma "uit principe" niet kijkt, weet je ook niet wat er allemaal besproken wordt in zo'n programma anders dan de clickbaits die naar buiten worden gebracht.
Jammer dat mensen niet open willen staan voor meningen van anderen, uit principes, op die manier kom je natuurlijk nooit nader tot elkaar. Het begint namelijk met luisteren.
Dit!
Dank je Miraval, het denigrerende in dit topic stoort mij ook. We geven allemaal onze mening op dit forum, sommige blazen echter nogal hoog van de toren, alsof ze de wijsheid in pacht hebben.
Als je de menig van iemand niet wilt horen/lezen prima, blijf lekker in je eigen wereld maar ga niet lopen katten.
Fleurtje_5
06-08-2025 om 10:03
Miraval schreef op 06-08-2025 om 08:37:
Geweldig verwoord.
Helemaal mee eens. Dank je.
Fleurtje_5
06-08-2025 om 10:10
Neweve schreef op 05-08-2025 om 19:54:
[..]
Heb je het via jouw link geprobeerd? Of via kijk/de tv?
(En zo ja: welke adblocker heb je dan zorg ik dat ik die ook Installeer
). Want ik wel echt wel effort doen, maar reclames heb ik geen zin in.
Ik kijk er naar op tv. Daar is maar één keer een paar minuten pauze met reclames. Ze zeggen dan 'we gaan verder na de break'. Dan ga ik mijn nachtpon alvast aantrekken.
En ik fragment nakijken (of voor jullie opzoeken) doe ik via de pc.
Ach reclame....je bent toch niet van suiker. Niks schokkends aan.
Herfstappeltaart
06-08-2025 om 10:11
Fleurtje_5 schreef op 06-08-2025 om 10:03:
[..]
Geweldig verwoord.
Helemaal mee eens. Dank je.
![]()
Misschien moet jij eens leren om gewoon je eigen mening onder woorden te brengen en ophouden met allerlei programma-fragmenten, quotes van anderen en krantenartikelen te plaatsen. Voor mij is dit een reden weinig deel te nemen aan dit draadje. Ik vind het hinderlijk.
Fleurtje_5
06-08-2025 om 10:18
Daglichtlamp schreef op 05-08-2025 om 20:04:
Voor de statistiek heb ik ook even de laptop geprobeerd, inderdaad reclame als je het filmpje start, en opnieuw reclame als je doorspoelt, en dan na een minuut weer reclame. Ik heb alleen een stukje gezien waarbij de gek gestoken wordt met de kleding van Yesilgoz, die wèl bij de pride was. Ik snap weer precies waarom ik dit soort programma's niet kijk.
Was dat 'waarbij de gek gestoken wordt'?
Het was opmerkelijk dat Dilan er met een half 'blote navel' en kort roze rokje 'reclame stond te roepen' voor de verkiezingen. Net zoals Timmermans dat daarvoor ook deed en 'loud en proud' in de camera riep, en ook dat Femke Halsema stond te hossen.
Hoe vaak zie je een minister met een kort roze rokje en blote navel op tv?
Als je de moeite had genomen om iets meer van Oranjezomer te zien, had je dat ook geweten.
De Pride is toch om aandacht te vragen. En dat kregen ze dan ook. Maar werd daar bij Oranjezomer de gek mee gestoken? Ik krijg op dit forum wel vaker commentaar waar ik dat eerder bij zou kunnen zeggen.
Fleurtje_5
06-08-2025 om 10:20
Herfstappeltaart schreef op 06-08-2025 om 10:11:
[..]
Misschien moet jij eens leren om gewoon je eigen mening onder woorden te brengen en ophouden met allerlei programma-fragmenten, quotes van anderen en krantenartikelen te plaatsen. Voor mij is dit een reden weinig deel te nemen aan dit draadje. Ik vind het hinderlijk.
Nee, ik heb hier juist geleerd dat Fleurtje_5 niet 'zonder bewijsmateriaal' iets mag verwoorden.
Daglichtlamp
06-08-2025 om 10:45
Yesilogoz was op de pride. Kwam daadwerkelijk een keer op voor de rechten van een groep mensen die steeds meer aan de rand van de samenleving komen te staan. Maar deze mannen spotten liever over haar kleding in plaats van het over de inhoud te hebben. Maar jij vindt dat blijkbaar wel best.
Yumi
06-08-2025 om 15:47
Daglichtlamp schreef op 06-08-2025 om 10:45:
Yesilogoz was op de pride. Kwam daadwerkelijk een keer op voor de rechten van een groep mensen die steeds meer aan de rand van de samenleving komen te staan. Maar deze mannen spotten liever over haar kleding in plaats van het over de inhoud te hebben. Maar jij vindt dat blijkbaar wel best.
Vond je dit spotten over kleding? Hij zei dat haar kleding op de toekomst van de VVD leek, afgeslankt.... vanwege de verkeerde keuzes die ze gemaakt hebben.
Daarnaast denk ik dat jij iets hebt gemist want ze hebben het wel degelijk gehad over waar de pride voor staat. Over de homohaat, het niet hand in hand kunnen lopen, zich niet vrij kunnen bewegen..... Dat het symboolpolitiek is, omdat sommige er zijn om stemmen binnen te halen in plaats van daadwerkelijk iets doen tegen homohaat.
Het is maar wat je wilt zien..... zet de linkse bril eens af en probeer het totaal plaatje te zien, dan merk je dat het allemaal niet zo negatief is, zoals jou post hierboven.
Herfstappeltaart
06-08-2025 om 15:55
Douwe Bob gaat Yesilgoz voor het gerecht dagen voor haar beschuldiging van Jodenhaat aan zijn adres. Ben benieuwd waar daar het resultaat van gaat zijn.