Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 12:50:

[..]

Daar is Duitsland allang voor op de vingers getikt. Het mocht helemaal niet.

Klopt, maar Duitsland gaat er toch mee door.

https://youtu.be/UKBJ3sf6-3Y?si=LBsFrwkDlrEEnA5n Youtubekanaal van Maarten van Rossum. 6 jun 2025. VVD-leider Dilan Yesilgöz krijgt stevige kritiek van DENK-leider Stephan van Baarle. Yesilgöz haalt vernietigend uit.

Applaus voor Dilan Yesilgöz

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-06-2025 om 13:03 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 12:52:

[..]

Precies dit.

Dat was eigenlijk een dikke middelvinger naar al die mensen die wel op de PVV hebben gestemd.

De PVV sloot ook GroenLinks-PvdA uit. 

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 13:01:

[..]

Klopt, maar Duitsland gaat er toch mee door.

En dat vind jij goed, een rechterlijke uitspraak naast je neerleggen?

Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 13:07:

[..]

Volgens mij heb ik niet geschreven dat ik dat goed vind, wel dat ze ermee doorgaan of de rechter dat nou goed vind of niet.

Als men dit dan toch doet, dan zegt dat veel over het water dat aan de lippen staat. De rechter gaat naar huis, neemt nog een glaasje, en gaat lekker naar bed. Waarschijnlijk merkt de rechter niet eens wat er gaande is in Duitsland.

Daarbij, er zijn wel eens vaker rechterlijke dwalingen geweest.

https://youtu.be/yoGQESykp58?si=Gcpmhtkp41xpC3Fw Youtubekanaal van Maarten van Rossum. 2 dagen geleden. Yesilgöz en Timmermans slopen elkaar, applaus barst los

Wat een ontzettend naar mens die Timmermans. En waarom gaat die man altijd zo stoken in de Kamer? (Sorry, ik kan die man niet verdragen, en dat heeft zijn oorzaak rond de ramp met de MH17)

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 13:33:

https://youtu.be/yoGQESykp58?si=Gcpmhtkp41xpC3Fw Youtubekanaal van Maarten van Rossum. 2 dagen geleden. Yesilgöz en Timmermans slopen elkaar, applaus barst los

Wat een ontzettend naar mens die Timmermans. En waarom gaat die man altijd zo stoken in de Kamer?

Dat is toch gewoon oppositie voeren. 

Hetzelfde heeft Wilders jaren gedaan, hij deed dat zelfs nog toen hij in de coalitie zat tegen zijn eigen mensen. 

Wat heb jij tegen Timmermans? Hij doet niks fout. 

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 13:31:

[..]

Volgens mij heb ik niet geschreven dat ik dat goed vind, wel dat ze ermee doorgaan of de rechter dat nou goed vind of niet.

Als men dit dan toch doet, dan zegt dat veel over het water dat aan de lippen staat. De rechter gaat naar huis, neemt nog een glaasje, en gaat lekker naar bed. Waarschijnlijk merkt de rechter niet eens wat er gaande is in Duitsland.

Daarbij, er zijn wel eens vaker rechterlijke dwalingen geweest.

Dat zou kunnen, misschien heeft hij zelf niet te maken met de problemen rondom overlastgevende asielzoekers. Maar dat staat helemaal los van de uitspraak.

Maar jij daarentegen post bijna dagelijks artikelen over overlast gevers of asielzoekers, de gretigheid om deze artikelen op te zoeken doet bijna denken dat ze bij je in de achtertuin staan.

In hoeverre heb jij daar zelf mee te maken? 

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 13:33:

https://youtu.be/yoGQESykp58?si=Gcpmhtkp41xpC3Fw Youtubekanaal van Maarten van Rossum. 2 dagen geleden. Yesilgöz en Timmermans slopen elkaar, applaus barst los

Wat een ontzettend naar mens die Timmermans. En waarom gaat die man altijd zo stoken in de Kamer? (Sorry, ik kan die man niet verdragen, en dat heeft zijn oorzaak rond de ramp met de MH17)

Ik vind het wel tekenend hier dat Timmermans wederom begint met zijn "jij-bakken" en persoonlijke aanvallen terwijl hij zelf ook de persoonlijke aanval inzet. Daar heeft Yesilgoz gelijk in. Tevens heeft ze een heel goed punt dat Timmermans de schuld bij anderen legt, de PVV, de VVD, en idd de kiezer, maar niet kijkt naar de fouten die door de eigen partij gemaakt zijn. En toegeeft dat het programma wellicht wel goed is maar het hele verhaal eromheen hooguit gekwalificeerd kan worden als een slechte B film. Het verkoopt niet. En dat vind ik Timmermans (of eigenlijk de meeste linkse partijen) wel aan te rekenen. 

Daarnaast komt hij met een hele opsomming wat Nederlanders nodig hebben, en wordt migratie niet genoemd. Terwijl juist migratie een onderwerp is wat veel speelt onder Nederlanders maar ook in andere landen om ons heen. Dan sta je toch gewoon te struisvogelen daar? Het soort van bewust niet benoemen van dit thema in de lijst wat Nederlanders nodig hebben getuigt voor mij dat je dus eigenlijk geen idee hebt wat Nederlanders (denken) nodig (te) hebben. 

En als er dan partijen zijn die dit punt wel benoemen, hoe onterecht dit ook mag zijn voor anderen, dan moet je er niet vreemd van opkijken dat die partijen er met de zetels vandoor gaan. Want uiteindelijk is het 29 oktober as wat telt. 

Miraval schreef op 07-06-2025 om 14:11:

[..]

Ik vind het wel tekenend hier dat Timmermans wederom begint met zijn "jij-bakken" en persoonlijke aanvallen terwijl hij zelf ook de persoonlijke aanval inzet. Daar heeft Yesilgoz gelijk in. Tevens heeft ze een heel goed punt dat Timmermans de schuld bij anderen legt, de PVV, de VVD, en idd de kiezer, maar niet kijkt naar de fouten die door de eigen partij gemaakt zijn. En toegeeft dat het programma wellicht wel goed is maar het hele verhaal eromheen hooguit gekwalificeerd kan worden als een slechte B film. Het verkoopt niet. En dat vind ik Timmermans (of eigenlijk de meeste linkse partijen) wel aan te rekenen.

Daarnaast komt hij met een hele opsomming wat Nederlanders nodig hebben, en wordt migratie niet genoemd. Terwijl juist migratie een onderwerp is wat veel speelt onder Nederlanders maar ook in andere landen om ons heen. Dan sta je toch gewoon te struisvogelen daar? Het soort van bewust niet benoemen van dit thema in de lijst wat Nederlanders nodig hebben getuigt voor mij dat je dus eigenlijk geen idee hebt wat Nederlanders (denken) nodig (te) hebben.

En als er dan partijen zijn die dit punt wel benoemen, hoe onterecht dit ook mag zijn voor anderen, dan moet je er niet vreemd van opkijken dat die partijen er met de zetels vandoor gaan. Want uiteindelijk is het 29 oktober as wat telt.

Dat is toch juist wat 'de nederlander' wil en een van de stokpaardjes van Wilders?

Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 13:07:

[..]

Ach of het goed is dat weet ik niet, maar ze doen het gewoon en dan zien ze wel. Uiteindelijk doet Hongarije ook wat hij wil zonder echte consequenties. En ook Tsjechië, Polen, Portugal, Slowakije, Litouwen nemen structureel te weinig asielzoekers op. 

Ik snap het wel ja, dat een EU land wat de afgelopen jaren zowat bovenaan de lijst heeft gestaan met meeste asielopvang nu een keer zegt het is klaar. We zijn gekke Henkie niet. 

Het is aan de EU om dat rijtje landen aan te pakken en te beboeten. Destijds dreig je met uitzetting van de EU, weet ik veel. Maar solidariteit is solidariteit, en niet alleen op de punten die je aanspreken. 

Lijkt mij dat dat eerst maar eens aangepakt moet worden voordat Duitsland consequenties ervaart van zijn grenscontroles. 

Poezie schreef op 07-06-2025 om 14:17:

[..]

Dat is toch juist wat 'de nederlander' wil en een van de stokpaardjes van Wilders?

Ik snap je even niet denk ik? Wat bedoel je precies? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-06-2025 om 14:28 Topicstarter

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/91
Ik vind dat je moet oppassen met zo'n kort stukje uit een debat wat uren geduurd heeft. Het is altijd met een bepaalde bedoeling op een bepaalde manier geknipt uit het complete debat. En nee in een interruptie kun je niet je hele eigen standpunt uit de doeken doen. Al is het alleen maar omdat de Kamervoorzitter ingrijpt als interrupties te lang duren. 

Daglichtlamp schreef op 07-06-2025 om 14:28:

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/91
Ik vind dat je moet oppassen met zo'n kort stukje uit een debat wat uren geduurd heeft. Het is altijd met een bepaalde bedoeling op een bepaalde manier geknipt uit het complete debat. En nee in een interruptie kun je niet je hele eigen standpunt uit de doeken doen. Al is het alleen maar omdat de Kamervoorzitter ingrijpt als interrupties te lang duren.

Ik heb dit debat grotendeels gezien en blijf alsnog bij mijn standpunt.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.