Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Nicole123
02-04-2025 om 09:35
Schoondochter schreef op 02-04-2025 om 09:03:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het nu ineens ok is en Faber helemaal gelijk had en redelijk is. Ik vind het wel goed dat ze zelf ook ter verantwoording wordt geroepen om deze ridicule actie, en mooi dat ze zich nu in bochten moet gaan draaien om haar eigen 'standpunt' aan te houden en mensen niet te schofferen. Denk niet dat dat haar gaat lukken, maar ik denk ook niet dat het haar interesseert. Ze heeft weer lekker veel aandacht gekregen en is 'voor haar beleid opgekomen' en wordt weer lekker tegengewerkt dus het ligt aan anderen dat ze niks voor elkaar krijgt. Triest truucje ten koste van vrijwilligers en een mooie traditie die positief zou moeten zijn (de lintjes).
Eens. Hoe meer ophef hoe beter, is altijd al het motto van Wilders. Daar winnen ze hun stemmen mee. 'Een signaal afgeven', pure symboolpolitiek dus, om je eigen stokpaardje weer even goed op de kaart te zetten, over de rug van mensen die heel veel vrijwilligerswerk gedaan hebben. Dieptriest.
Schoondochter
02-04-2025 om 09:40
Fleurtje_5 schreef op 02-04-2025 om 09:20:
[..]
Wat een ommeslag. Dat is dan nachtwerk geweest, want vandaag staat nog dit in de krant:
https://www.ad.nl/politiek/getergde-kamer-dreigt-met-motie-van-wantrouwen-nadat-faber-excuses-weigert-voor-lintjesgate~a74a2a90/ 01-04-25, 14:07 Laatste update: 01-04-25, 16:39
.............
,,Ik ben geen stempelmachine. Als ik iets niet wil tekenen, teken ik niet”, stelde Faber, die in het wekelijkse Vragenuur opheldering moest komen geven. Dat andere kabinetsleden de onderscheidingen tóch mogelijk maken, vindt Faber geen probleem. ,,Daar verzet ik me niet tegen.” Faber zei ‘een signaal’ te willen afgeven: dat ‘de stroom’ migranten moet afnemen.
............etc.etc.etc.........
Wat is de ommeslag die jij hier ziet? Ze zegt toch in die brief nog precies hetzelfde? Alleen zegt ze nu dat ze het besluit wel onderschrijft (wat heel goed een ander woord voor ondertekenen zou kunnen zijn, maar dat doet ze dan gek genoeg weer niet).
Daglichtlamp
02-04-2025 om 10:31
Dat was weer verspilde tijd, we mogen drie uur wachten op een hoofdelijke stemming over de aanwezigheid van de premier. Snapt hij nu echt niet dat het hier op uit zou draaien? Hopelijk komt hij tot zinnen, en komt hij voor die tijd naar de Kamer.
Het debat gaat NB over de eenheid van regeringsbeleid, volgend onze grondwet is dat zijn taak.
Herfstappeltaart
02-04-2025 om 11:14
Daglichtlamp schreef op 02-04-2025 om 10:31:
Dat was weer verspilde tijd, we mogen drie uur wachten op een hoofdelijke stemming over de aanwezigheid van de premier. Snapt hij nu echt niet dat het hier op uit zou draaien? Hopelijk komt hij tot zinnen, en komt hij voor die tijd naar de Kamer.
Het debat gaat NB over de eenheid van regeringsbeleid, volgend onze grondwet is dat zijn taak.
Ik zat ook klaar om 10.15......hij maakt zich volkomen onmogelijk zo. Straks heeft Schoof zelf ook een motie van wantrouwen aan z'n broek. De SGP had gelijk: schoffering van de kamer.
Daglichtlamp
02-04-2025 om 11:44
Herfstappeltaart schreef op 02-04-2025 om 11:27:
Schoof komt toch. 12.15 uur gaan ze verder.
Twee uur vertraging, zonde. Voor iets dat hij gisteravond al had moeten aanvoelen .
felija
02-04-2025 om 12:38
Herfstappeltaart schreef op 02-04-2025 om 11:14:
[..]
Ik zat ook klaar om 10.15......hij maakt zich volkomen onmogelijk zo. Straks heeft Schoof zelf ook een motie van wantrouwen aan z'n broek. De SGP had gelijk: schoffering van de kamer.
Ik heb de hele tijd het gevoel dat er iemand zometeen keihard gaat roepen: 1 april!! Dit kabinet was een grapje!
kerstbeer
02-04-2025 om 13:03
Nicole123 schreef op 02-04-2025 om 09:35:
[..]
Eens. Hoe meer ophef hoe beter, is altijd al het motto van Wilders. Daar winnen ze hun stemmen mee. 'Een signaal afgeven', pure symboolpolitiek dus, om je eigen stokpaardje weer even goed op de kaart te zetten, over de rug van mensen die heel veel vrijwilligerswerk gedaan hebben. Dieptriest.
Als ze zelf eens wat lokaal vrijwilligerswerk deden, dan zouden ze al nuttiger bezig zijn dan ze nu zijn:
Hoop ze binnenkort te zien truien breien voor zieke vogels, papier oprapen van straat en een oude heer helpen oversteken.
Handen uit de mouwen steken ipv een beetje tweeten en de nar uithangen.
Nicole123
02-04-2025 om 13:42
kerstbeer schreef op 02-04-2025 om 13:03:
[..]
Als ze zelf eens wat lokaal vrijwilligerswerk deden, dan zouden ze al nuttiger bezig zijn dan ze nu zijn:
Hoop ze binnenkort te zien truien breien voor zieke vogels, papier oprapen van straat en een oude heer helpen oversteken.
Handen uit de mouwen steken ipv een beetje tweeten en de nar uithangen.
Ik las dat Wilders ageerde dat de mensen die protesteren bij AZCs nooit eens een lintje krijgen en dat dat niet eerlijk is. Dat is blijkbaar zijn idee van vrijwilligerswerk.
Als je hem niet langer dan vandaag zou kennen dan zou je denken dat het een artikel uit de Speld is.
Nicole123
02-04-2025 om 13:50
Hoe lang zouden ze het nog met elkaar uithouden?
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2562029-achterdocht-en-ergernis-in-kabinet-niemand-wil-pijn-voor-elkaar-nemen
Mugske
02-04-2025 om 13:50
Nicole123 schreef op 02-04-2025 om 13:42:
[..]
Ik las dat Wilders ageerde dat de mensen die protesteren bij AZCs nooit eens een lintje krijgen en dat dat niet eerlijk is. Dat is blijkbaar zijn idee van vrijwilligerswerk.
![]()
Als je hem niet langer dan vandaag zou kennen dan zou je denken dat het een artikel uit de Speld is.
Hij kan zelf ook mensen voordragen. De voordracht komt vanuit de samenleving.
QuarterlyDinosaur18
02-04-2025 om 13:56
"Als iemand in dit land een lintje verdient, is zij het“, aldus Wilders die vindt dat Faber een lintje verdient. Dit gedrag moet je de kop indrukken.
Van mij mag de motie van wantrouwen er komen. Hopelijk nemen het CDA en D66 hier voortouw in zodat niet enkel en alleen links weer de schuld krijgt. Dat lijkt mij sowieso beter voor de eenheid van het toekomstige kabinet.
Schoondochter
02-04-2025 om 13:57
En nu venijnig zeggen dat er geen vrijwilligers bij een arme Nederlandse mevrouw komen terwijl die buitenlanders daarnaast alles in de schoot geworpen krijgen. Bah.
kerstbeer
02-04-2025 om 13:59
Schoondochter schreef op 02-04-2025 om 13:57:
En nu venijnig zeggen dat er geen vrijwilligers bij een arme Nederlandse mevrouw komen terwijl die buitenlanders daarnaast alles in de schoot geworpen krijgen. Bah.
Dan gaan ze toch zelf vrijwilligerswerk doen?
Ze scheppen steeds zo op dat "het volk" voor de PVV gekozen heeft. Nou, dan kan "het volk" ook arme Nederlandse mevrouwen helpen.
Ongeveer 24% stemde op de PVV, dus handen uit de mouwen en ga eens wat arme mevrouwen en meneren helpen. Succes
Nicole123
02-04-2025 om 14:03
Anfisa schreef op 02-04-2025 om 13:56:
"Als iemand in dit land een lintje verdient, is zij het“, aldus Wilders die vindt dat Faber een lintje verdient. Dit gedrag moet je de kop indrukken.
Van mij mag de motie van wantrouwen er komen. Hopelijk nemen het CDA en D66 hier voortouw in zodat niet enkel en alleen links weer de schuld krijgt. Dat lijkt mij sowieso beter voor de eenheid van het toekomstige kabinet.
Volgens partijen en mensen met populistisch-rechtse standpunten zijn CDA en D66 hartstikke links. Wanneer een PVV politicus of sympathisant het over 'links' heeft (in negatieve context) dan bedoelen ze meestal D66. Niet de SP, terwijl die partij qua standpunten veel linkser zit.