Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
18-02-2025 om 21:33
Alhoewel, wellicht is het voor de VVD electoraal interessant om het kabinet hierop te laten vallen.
FaithfulDuck87
19-02-2025 om 08:48
felija schreef op 18-02-2025 om 19:05:
[..]
Terwijl ik dan denk: er zijn toch wel veel grotere maatschappelijke vraagstukken die de aandacht verdienen.
Voor de boeren die hun vee vermoord wordt is het wel belangrijk en als er niets gebeurd wordt het nog erger. Wolven komen steeds meer in de bewoonde wereld. Als er een kind wordt aangevallen zeurt iedereen weer waarom er niets aan gedaan is.
FaithfulDuck87
19-02-2025 om 08:51
Nicole123 schreef op 18-02-2025 om 21:05:
Wat denken jullie, gaat het kabinet vallen over defensie naar Oekraïne? Het botst flink tussen de coalitiepartners. Ik hoorde Schoof zeggen dat hij welwillend staat tegenover militairen naar Oekraïne om daar een vrede te handhaven als het zover komt. Wilders wil dat juist pertinent niet, hij wil er bij voorbaat al in geen omstandigheid over denken. De andere 3 coalitiegenoten zijn daar dan weer boos over. Yesilgoz noemt de houding van Wilders 'zwartrijden', meeliften op anderen die het vuile werk moeten opknappen, en Wilders hakt daar vervolgens op in dat hij van niemand iets moet en van Yesilgoz al helemáál niet, alsof zij zijn vijand nummer 1 is. Gaat lekker, zouden ze hier ooit uitkomen? Of gaat Wilders een gewoonte maken van eerst keihard op zijn strepen staan ("ik heb geen ruggengraat van een banaan" / "als anderen hier moeilijk over gaan doen dan valt het kabinet" / "ik ga hier geen komma van wijzigen") maar doet hij daarna toch water bij de wijn omdat hij nou eenmaal geen alleenheerser is en zijn grote woorden en dreigementen dus in de praktijk wat minder voorstellen dan ze lijken?
Hij doet precies wat zijn grote vriend Trump ook doet. Schelden, overal tegen aan schoppen en dan weer wat toegeven.
BeesAreCool
19-02-2025 om 09:16
Friezinnetje schreef op 19-02-2025 om 08:51:
[..]
Hij doet precies wat zijn grote vriend Trump ook doet. Schelden, overal tegen aan schoppen en dan weer wat toegeven.
In de VS zijn veel mensen hun baan kwijt (ook trouwe aanhangers van Trump), en inflatie gaat ook al weer omhoog. De miljardairs mogen wel graaien. Ik hoop niet dat het hier ook deze kant opgaat.
Daglichtlamp
19-02-2025 om 09:17
Ik vond het een respectvol debat gisteren. Ook tussen bijvoorbeeld Timmermans en Wilders. Benieuwd hoe er vandaag over de ingediende moties gestemd gaat worden.
Yumi
19-02-2025 om 10:35
Daglichtlamp schreef op 19-02-2025 om 09:17:
Ik vond het een respectvol debat gisteren. Ook tussen bijvoorbeeld Timmermans en Wilders. Benieuwd hoe er vandaag over de ingediende moties gestemd gaat worden.
Fijn te lezen, ik heb het helaas gemist ivm met zieken in omgeving. Als ik de tijd "krijg" probeer ik het alsnog te zien.
Herfstappeltaart
19-02-2025 om 16:10
Als Wilders 'respectvol' doet vertrouw ik hem voor geen cent. Zodra hem iets niet bevalt is het uit met het 'respect' .
Fleurtje_5
19-02-2025 om 20:00
Ik heb het helaas niet gezien, maar wel fijn om te lezen.
Miraval
19-02-2025 om 20:02
Goed dat de motie van JA21 en VVD aangenomen is om de 3 haatpredikers niet toe te laten in Nederland tijdens de Ramadan Expo.
Jammer dat GL/PvdA, DENK en PvdD niet voor gestemd hebben. Voor extremisten enbhun gedachtegoed is geen plaats in Nederland.
Fleurtje_5
20-02-2025 om 10:42
Miraval schreef op 19-02-2025 om 20:02:
Goed dat de motie van JA21 en VVD aangenomen is om de 3 haatpredikers niet toe te laten in Nederland tijdens de Ramadan Expo.
Jammer dat GL/PvdA, DENK en PvdD niet voor gestemd hebben. Voor extremisten enbhun gedachtegoed is geen plaats in Nederland.
Heel goed van JA21 en VVD. De wereld word niet beter van extremisten-gedachtengoed. Gelukkig dat we het in Nederland niet tolereren.
Dat DENK niet voor gestemd heeft verbaasd me niets. Maar dat GL/PvdA niet voor gestemd hebben verbaasd me heel veel.
Miraval
20-02-2025 om 13:16
Fleurtje_5 schreef op 20-02-2025 om 10:42:
[..]
Heel goed van JA21 en VVD. De wereld word niet beter van extremisten-gedachtengoed. Gelukkig dat we het in Nederland niet tolereren.
Dat DENK niet voor gestemd heeft verbaasd me niets. Maar dat GL/PvdA niet voor gestemd hebben verbaasd me heel veel.
Eens. Ik begrijp ook niet waarom die andere partijen tegen deze motie hebben gestemd.
Daglichtlamp
21-02-2025 om 09:29
Allereerst de uitspraken van deze drie sprekers zijn verschrikkelijk.
Maar verschrikkelijke uitspraken zijn niet genoeg om een visum te weigeren. Dan moet geargumenteerd worden waarom deze sprekers ook daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Volgens de NCTV is dat niet het geval.
https://nos.nl/artikel/2556672-geweerde-islamitische-predikers-mogen-toch-naar-nederland-komen
Probeer na te denken wat het betekent wanneer een meerderheid in de Tweede Kamer zou mogen besluiten waar de grenzen liggen van de vrijheid van meningsuiting.
Koko67
21-02-2025 om 09:36
Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 09:29:
Allereerst de uitspraken van deze drie sprekers zijn verschrikkelijk.
Maar verschrikkelijke uitspraken zijn niet genoeg om een visum te weigeren. Dan moet geargumenteerd worden waarom deze sprekers ook daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Volgens de NCTV is dat niet het geval.
https://nos.nl/artikel/2556672-geweerde-islamitische-predikers-mogen-toch-naar-nederland-komen
Probeer na te denken wat het betekent wanneer een meerderheid in de Tweede Kamer zou mogen besluiten waar de grenzen liggen van de vrijheid van meningsuiting.
Nu mag 1 rechter dat. Die nooit gekozen is door het volk, gewoon 1 man.
En het zijn niet zomaar verschrikkelijke uitspraken, het is haatzaaien.
Yumi
21-02-2025 om 09:45
Koko67 schreef op 21-02-2025 om 09:36:
[..]
Precies, de vrijheid van meningsuiting heeft zijn grenzen en die worden overschreden.
Bakblik
21-02-2025 om 09:45
Koko67 schreef op 21-02-2025 om 09:36:
[..]
Die rechter moet zich gewoon houden aan de wetten die onze regeringen hebben gemaakt. Zo zit ons rechtssysteem in elkaar.
Zou wat worden als wij als volk rechters mochten kiezen dan hebben we binnen de kortste keren Amerikaanse toestanden hier een eerlijk gezegd ben ik daar geen fan van.
Jij kan die uitspraken haatzaaien vinden maar als het dat volgens de letter van de wet niet is dan doet de rechter een uitspraak waar jij je bij net te leggen hebt.