Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Mogelijke uitlevering voor dodelijke schoppartij Mallorca



Verdachten van doodschoppen Carlo (27) komen uit Hilversum en omgeving, twee van hen melden zich | Dodelijke mishandeling Mallorca | AD.nl

Straf voor dodelijke schoppartij kan op Mallorca aanzienlijk hoger uitvallen dan in Nederland | Dodelijke mishandeling Mallorca | AD.nl

Ik ga dit nieuws wel met enige interesse volgen. Zinloos geweld is al behoorlijk triest, dat iemand het met de dood heeft moeten bekopen is helemaal vreselijk. 

Peiling

Wat denken jullie? Gaat Nederland de verdachten uitleveren aan Spanje?
54 stemmen
69%
31%

Uitleveren maar. Als Spanje er een paar jaartjes bij doet voor zinloos geweld lijkt me dat helemaal prima.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

22-07-2021 om 09:24

Daarbij schijnen Spaanse gevangenissen ook wat minder comfortabel te zijn dan Nederlandse, dus dat is een mooie bijkomstigheid.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-07-2021 om 09:29

Ik heb werkelijk geen idee hoe groot de kans is dat ze worden overgeleverd. Maar het lijkt mij een prima idee dat ze daar berecht worden. Eerst doodslag plegen in een groep en dan ook nog het land ontvluchten. Laffer dan laf. 

Dinah

Dinah

22-07-2021 om 09:30 Topicstarter

Ik ben zelf ook voor uitleveren. Wat ik wel bijzonder vind, is dat meerdere verdachten zich hebben gemeld bij Nederlandse justitie, maar dat er nog niks gebeurd. Althans niet totdat Spanje wat van zich laat horen. Ik snap dat het procedure is, maar gevoelsmatig is het best wrang dat ze deze week lekker hier in het zonnetje kunnen rondlopen. 

Dinah

Dinah

22-07-2021 om 09:33 Topicstarter

Wednesday schreef op 22-07-2021 om 09:29:

Ik heb werkelijk geen idee hoe groot de kans is dat ze worden overgeleverd. Maar het lijkt mij een prima idee dat ze daar berecht worden. Eerst doodslag plegen in een groep en dan ook nog het land ontvluchten. Laffer dan laf.

Ik las ergens dat een van hun advocaten had gezegd dat dat halsoverkop naar Nederland vertrekken niet was om vervolging in Spanje te voorkomen, maar omdat ze snel naar huis wilden gezien de dreigende corona situatie. Ik geloof er echt geen barst van, zeker omdat ze daar (heel berekenend) een jonkie hebben achtergelaten om de borg van de villa terug te halen. 

Het zal je kind maar zijn... Ik denk dat ik in staat zou zijn om hem zelf aan zijn oor terug naar Spanje te slepen (maar dat is vanaf de zijlijn altijd makkelijk gezegd). 

Ik ben voor uitleveren. Van mij kunnen ze niet hard genoeg gestraft worden. Vreselijk wat ze hebben gedaan. Waar gaat het heen met de wereld 

Dinah schreef op 22-07-2021 om 09:33:

[..]

Ik las ergens dat een van hun advocaten had gezegd dat dat halsoverkop naar Nederland vertrekken niet was om vervolging in Spanje te voorkomen, maar omdat ze snel naar huis wilden gezien de dreigende corona situatie. Ik geloof er echt geen barst van, zeker omdat ze daar (heel berekenend) een jonkie hebben achtergelaten om de borg van de villa terug te halen.

Het zal je kind maar zijn... Ik denk dat ik in staat zou zijn om hem zelf aan zijn oor terug naar Spanje te slepen (maar dat is vanaf de zijlijn altijd makkelijk gezegd).

Echt? Dus niet halsoverkop gevlucht omdat ze iemand voor dood hadden achtergelaten op de boulevard? Wat een gelul.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan dit soort ‘advocaten’ 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-07-2021 om 09:41

Dinah schreef op 22-07-2021 om 09:33:

[..]

Het zal je kind maar zijn... Ik denk dat ik in staat zou zijn om hem zelf aan zijn oor terug naar Spanje te slepen (maar dat is vanaf de zijlijn altijd makkelijk gezegd).


Als ouder heb je iets helemaal fout gedaan als je jongvolwassen kind zo handelt. Ik zou me echt kapot schamen als ouder. 

Dinah

Dinah

22-07-2021 om 09:49 Topicstarter

Metallover schreef op 22-07-2021 om 09:41:

[..]

Echt? Dus niet halsoverkop gevlucht omdat ze iemand voor dood hadden achtergelaten op de boulevard? Wat een gelul.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan dit soort ‘advocaten’

Nou... ik heb even de bron erbij gezocht. Maar ik had het gelezen op de website van GeenStijl  



GeenStijl: De kopschoppers van Mallorca, een keurig Gooisch kakkersverhaal

Neem het dus nog maar even met een korreltje zout haha. 

Het idee dat Nederland niet zwaar straft is echt een hardnekkige mythe. Nederland staat in de top van zwaarst straffende landen in Europa.

Zie bijvoorbeeld dit artikel van Chris Klomp ‘de 20 grootste misverstanden over het strafrecht’. (Ik mag nog geen linkjes plaatsen)

Daar gelaten vind ik het onzin dat ze hier berecht zouden moeten worden omdat dat fijner voor ze is omdat het dan in hun eigen taal is en hun familie ze makkelijk kan bezoeken/bijstaan. Doei, je hebt het daar gedaan, zoek het uit. 

uitleveren. Het zou toch te gek zijn als mensen in een ander land een misdrijf plegen en Nederland zou weigeren ze uit te leveren. Er zullen binnen de EU ook wel afspraken zijn over dit soort zaken.
Dat Nederland niet uitlevert naar landen die mensenrechten schenden ok, maar daar hoort Spanje niet bij.

Dinah schreef op 22-07-2021 om 09:30:

Ik snap dat het procedure is, maar gevoelsmatig is het best wrang dat ze deze week lekker hier in het zonnetje kunnen rondlopen.

Die jongens lopen misschien in het zonnetje deze week maar ze gaan door een hel hoor, met de wetenschap wat ze te wachten staat.

Dinah

Dinah

22-07-2021 om 09:55 Topicstarter

Wednesday schreef op 22-07-2021 om 09:41:

[..]


Als ouder heb je iets helemaal fout gedaan als je jongvolwassen kind zo handelt. Ik zou me echt kapot schamen als ouder.

Ja, ik ook. 


Daar staan die etters natuurlijk ook totaal niet bij stil, dat dit uitwasemt naar de hele familie. Dat hun neefjes hier bij wijze van spreken ook raar op aangekeken kunnen worden. Wat dat betreft hebben ze nog wel mazzel dat hun naam en rugnummers niet uitgebreid met het hele land gedeeld worden. 

Dinah

Dinah

22-07-2021 om 09:57 Topicstarter

Moxxie schreef op 22-07-2021 om 09:54:

[..]

Die jongens lopen misschien in het zonnetje deze week maar ze gaan door een hel hoor, met de wetenschap wat ze te wachten staat.

Dat is ook weer waar. 

Ja, ik denk het wel. En terecht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.