Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer


willem1959

willem1959

30-08-2022 om 09:17 Topicstarter

Miraval schreef op 30-08-2022 om 09:11:

[..]

Jawel die heb ik wel gezien... maar ze is in transitie geweest dus volgens de wet een vrouw. Het gaat om amateurvoetbal he? Okee ik vind ook dat ze bij een dameselftal moet spelen vanwege haar leeftijd. De wens om met de jeugd mee te spelen gaat veel en veel te ver en slaat nergens op. Maar bij de volwassenen... tja daar heb ik eerlijk gezegd geen moeite mee.

Je hoeft niet eens in transitie te gaan om vrouw te zijn. Als een man zich als vrouw identificeert is het een vrouw.

Miraval schreef op 30-08-2022 om 09:11:

[..]

Jawel die heb ik wel gezien... maar ze is in transitie geweest dus volgens de wet een vrouw. Het gaat om amateurvoetbal he? Okee ik vind ook dat ze bij een dameselftal moet spelen vanwege haar leeftijd. De wens om met de jeugd mee te spelen gaat veel en veel te ver en slaat nergens op. Maar bij de volwassenen... tja daar heb ik eerlijk gezegd geen moeite mee.

Wat maakt voor jou dit verschil? Puur biologisch gezien is Marjolein een man die 31 jaar is. Maar Marjolein identificeert zich als een 15-jarige vrouw. Beide (vrouw en 15 jaar) zijn gebaseerd op gevoel en biologisch onjuist.

Zit het verschil voor jou in de transitie of zou een man die geen hormonen slikt maar zichzelf sinds gisteren wel als vrouw identificeert (en dus fysiek op en top man is) van jou ook mogen meespelen in een dames elftal?

Miraval schreef op 30-08-2022 om 08:44:

zoals ik het lees is Marjolein al in transitie gegaan en is ze volledig vrouw. Dan zie ik het probleem van de dameskleedkamer of het meespelen met een amateur damesteam eigenlijk niet. Let wel het moet dan gaan om genoemde voorwaarden. Meespelen met een meisjesteam omdat je je identificeert als 15 jarige is natuurlijk echt te gek voor woorden. Ik hoop idd dat niet echt is.

Maar denken jullie echt dat het vrouwen wat uitmaakt of een transvrouw, helemaal in transitie geweest, gebruik maakt van een dameskleedkamer tijdens het sporten? Zo intolerant moeten we toch niet zijn met zijn allen? Ik ken ook iemand die transvrouw is maar nog niet in transitie is vanwege de absurd lange wachttijden. Zij is al zo lang ik weet een echte vrouw voor mij en ik zou er zonder enige moeite mee naar de sauna of wat dan ook gaan.

Topsport vind ik persoonlijk wel een heel ander verhaal. Maar het niveau van de amateur damesvoetbal is zo laag dat je zou denken dat ze bij ieder team meer dan welkom is. 😉 We praten over amateursport he? Voor de lol en waar de 3e helft vaak het belangrijkste is.

Maar dan kan ze toch ook met de A jeugd meespelen? Dat ze samen met de rest aan het douchen is vind ik ook niet relevant. Duidelijk heeft niemand daar bezwaar tegen. Dus al staan daar ook een paar 50 jarige mannen bij is dat nog steeds helemaal prima.


Jouw vergelijk met de sauna snap ik verder niet. Daar is iedereen welkom. 

Miraval schreef op 30-08-2022 om 08:46:

[..]

Ken jij eigenlijk wel transvrouwen? Want degenen die ik ken zijn van uiterlijk met kleding aan op en top vrouw. Dat zijn geen mannen met een jurk aan even bot gezegd. En ik heb het idee dat jij dat wel zo ziet. Alle kenmerken van een man behalve de kleding... en dat is echt onjuist.

Volgens mij heeft Marjolein alleen nog maar hormonen geslikt. 

Miraval schreef op 30-08-2022 om 08:44:

zoals ik het lees is Marjolein al in transitie gegaan en is ze volledig vrouw. Dan zie ik het probleem van de dameskleedkamer of het meespelen met een amateur damesteam eigenlijk niet. Let wel het moet dan gaan om genoemde voorwaarden. Meespelen met een meisjesteam omdat je je identificeert als 15 jarige is natuurlijk echt te gek voor woorden. Ik hoop idd dat niet echt is.

Maar denken jullie echt dat het vrouwen wat uitmaakt of een transvrouw, helemaal in transitie geweest, gebruik maakt van een dameskleedkamer tijdens het sporten? Zo intolerant moeten we toch niet zijn met zijn allen? Ik ken ook iemand die transvrouw is maar nog niet in transitie is vanwege de absurd lange wachttijden. Zij is al zo lang ik weet een echte vrouw voor mij en ik zou er zonder enige moeite mee naar de sauna of wat dan ook gaan.

Topsport vind ik persoonlijk wel een heel ander verhaal. Maar het niveau van de amateur damesvoetbal is zo laag dat je zou denken dat ze bij ieder team meer dan welkom is. 😉 We praten over amateursport he? Voor de lol en waar de 3e helft vaak het belangrijkste is.

Dat kan een vreemde niet ruiken. Een vreemde zit iemand met een piemel in het vrouwenuurtje. Ik zou daar wel van staan te kijken.

Malibu2 schreef op 30-08-2022 om 10:12:

[..]

Wat maakt voor jou dit verschil? Puur biologisch gezien is Marjolein een man die 31 jaar is. Maar Marjolein identificeert zich als een 15-jarige vrouw. Beide (vrouw en 15 jaar) zijn gebaseerd op gevoel en biologisch onjuist.

Zit het verschil voor jou in de transitie of zou een man die geen hormonen slikt maar zichzelf sinds gisteren wel als vrouw identificeert (en dus fysiek op en top man is) van jou ook mogen meespelen in een dames elftal?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Want ik vind het gek om ten aanzien van geslacht een switch heel logisch te vinden en ten aanzien van leeftijd het ineens idioot te vinden.

Als de teams waartegen ze spelen het ook prima vinden, dan maakt het allemaal niet uit. Ik heb ook wel eens een paar keer met de veteranen meegedaan als die te weinig man hadden en dan had men vaak ook nog een jeugdspeler of iemand van het tweede erbij. Voldeed niet aan de leeftijdsgrens, maar niemand had bezwaar.


Dus voor mij is die leeftijd op dat niveau juist helemaal geen beletsel.

Rockstar schreef op 30-08-2022 om 10:42:

[..]

Dat kan een vreemde niet ruiken. Een vreemde zit iemand met een piemel in het vrouwenuurtje. Ik zou daar wel van staan te kijken.

Bij het vrouwenuurtje moet je tegenwoordig maar in newspeak gaan denken: mensen met een vaginauurtje. 


Malibu2 schreef op 30-08-2022 om 10:12:

[..]

Wat maakt voor jou dit verschil? Puur biologisch gezien is Marjolein een man die 31 jaar is. Maar Marjolein identificeert zich als een 15-jarige vrouw. Beide (vrouw en 15 jaar) zijn gebaseerd op gevoel en biologisch onjuist.

Zit het verschil voor jou in de transitie of zou een man die geen hormonen slikt maar zichzelf sinds gisteren wel als vrouw identificeert (en dus fysiek op en top man is) van jou ook mogen meespelen in een dames elftal?

Ik denk dat het voor mij vooral gaat om het feit dat ze zich identificeert als vrouw plus dat het gaat om amateursport. Ik vind leeftijd toch wel net iets anders dan je als man/vrouw identificeren. Puberende meisjes tegenover een volwassen transvrouw zetten is een heel mank vergelijk omdat je als puber gewoon in alle opzichten niet volgroeid bent en als 31 jarige ben je dat wel. Leeftijd kun je niet veranderen je geslacht klaarblijkelijk wel. 

Ik zou het gek vinden om transmensen te weigeren in de amateursport. Amateursport is ook niet te vergelijken met topsport... maar misschien is dat puur een gevoelsmatig iets. 

Maar zoals ik het las is Marjolein wel in transitie... toch?

willem1959

willem1959

30-08-2022 om 13:20 Topicstarter

Miraval schreef op 30-08-2022 om 11:27:

[..]

Ik denk dat het voor mij vooral gaat om het feit dat ze zich identificeert als vrouw plus dat het gaat om amateursport. Ik vind leeftijd toch wel net iets anders dan je als man/vrouw identificeren. Puberende meisjes tegenover een volwassen transvrouw zetten is een heel mank vergelijk omdat je als puber gewoon in alle opzichten niet volgroeid bent en als 31 jarige ben je dat wel. Leeftijd kun je niet veranderen je geslacht klaarblijkelijk wel.

Ik zou het gek vinden om transmensen te weigeren in de amateursport. Amateursport is ook niet te vergelijken met topsport... maar misschien is dat puur een gevoelsmatig iets.

Maar zoals ik het las is Marjolein wel in transitie... toch?

Het is beiden niet normaal.

Maar iemand die jonger wil zijn haalt bakzeil bij de rechtbank, iemand die zich als een ander geslacht identificeert kan dat zomaar doen. 

Maar als de gekte doorzet komt dat van leeftijd veranderen ook nog wel.

En zo zal op kleine kinderen vallen als seksuele voorkeur ook op den duur een geoorloofde introductie maken.

Miraval schreef op 30-08-2022 om 11:27:

[..]

Ik denk dat het voor mij vooral gaat om het feit dat ze zich identificeert als vrouw plus dat het gaat om amateursport. Ik vind leeftijd toch wel net iets anders dan je als man/vrouw identificeren. Puberende meisjes tegenover een volwassen transvrouw zetten is een heel mank vergelijk omdat je als puber gewoon in alle opzichten niet volgroeid bent en als 31 jarige ben je dat wel. Leeftijd kun je niet veranderen je geslacht klaarblijkelijk wel.

Ik zou het gek vinden om transmensen te weigeren in de amateursport. Amateursport is ook niet te vergelijken met topsport... maar misschien is dat puur een gevoelsmatig iets.

Maar zoals ik het las is Marjolein wel in transitie... toch?

Ook in de amateursport is het zuur als je als meisje/vrouw nooit kunt winnen omdat je tegenstander een transman is.

redbulletje schreef op 30-08-2022 om 13:25:

[..]

Ook in de amateursport is het zuur als je als meisje/vrouw nooit kunt winnen omdat je tegenstander een transman is.

Ja ik zou dan snel uitgesport zijn en opzoek gaan naar een plek waar ik wél gewoon een eerlijke kans heb.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-08-2022 om 13:51

Ik zie het wel voor me: als de tegenstander een transvrouw erbij heeft  pluk je een man uit Heren 1, (die zich evt voor de wedstrijd even voordoet als trans) en dan zijn de verhoudingen weer gelijkgetrokken  

Mug schreef op 30-08-2022 om 13:51:

Ik zie het wel voor me: als de tegenstander een transvrouw erbij heeft pluk je een man uit Heren 1, (die zich evt voor de wedstrijd even voordoet als trans) en dan zijn de verhoudingen weer gelijkgetrokken

Haha! Slim plan ja! Zo moet je de strijd idd gaan spelen en dan maar hopen dat de maatschappij weer snel bij zinnen komt.

Miraval schreef op 30-08-2022 om 11:27:

[..]

Ik denk dat het voor mij vooral gaat om het feit dat ze zich identificeert als vrouw plus dat het gaat om amateursport. Ik vind leeftijd toch wel net iets anders dan je als man/vrouw identificeren. Puberende meisjes tegenover een volwassen transvrouw zetten is een heel mank vergelijk omdat je als puber gewoon in alle opzichten niet volgroeid bent en als 31 jarige ben je dat wel. Leeftijd kun je niet veranderen je geslacht klaarblijkelijk wel.

Ik zou het gek vinden om transmensen te weigeren in de amateursport. Amateursport is ook niet te vergelijken met topsport... maar misschien is dat puur een gevoelsmatig iets.

Maar zoals ik het las is Marjolein wel in transitie... toch?

Dank je! 

Je schrijft zelf al "misschien is dat puur een gevoelsmatig iets". Ik denk dat dat wel klopt, anderen kunnen daar weer heel anders over denken. En dat maakt het ook zo grijs en verwarrend. 

Voorheen was het simpel, je bent man of vrouw (los van de enkele intersekse), je leeftijd is gebaseerd op je geboortedatum en met sport deed je mee in de categorie die op biologische gronden werd bepaald zoals geslacht, leeftijd of gewicht. 

Nu is er babylonische spraakverwarring ontstaan. Wat eeuwenlang overduidelijk was, is nu ineens niet meer zo duidelijk. Want wat is bijvoorbeeld een vrouw? En ik ben absoluut voor vrouwenrechten, maar wat is daar nog de betekenis van als mensen niet eens meer weten wat een vrouw is? En zo ontstaat er steeds meer verwarring op steeds meer onderwerpen, zoals nu met leeftijd. 

We hebben de enige objectieve waarheid op basis van de natuur en biologie losgelaten en nu heeft ieder zijn eigen "waarheid". Ik ben bang dat dat nog heel veel narigheid gaat opleveren. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-08-2022 om 13:57

redbulletje schreef op 30-08-2022 om 13:54:

[..]

Haha! Slim plan ja! Zo moet je de strijd idd gaan spelen en dan maar hopen dat de maatschappij weer snel bij zinnen komt.

Ja dat hoop ik ook! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.