Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
CompetentSparrow79
26-07-2021 om 13:47
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 13:33:
[..]
Ik denk dat je als je hard van leer trekt je het alleen maar versterkt. Wat er voornamelijk achter zit is namelijk dat deze mensen heel graag gewoon geaccepteerd willen worden. Dat ze er mogen zijn en niet als raar of gevaarlijk worden gezien. Hoe harder je daar tegenin gaat, hoe minder geaccepteerd ze zich voelen en hoe sterker hun wens om zaken formeel af te dwingen. Je hebt helemaal niet beide kanten van het spectrum nodig om in het midden uit te komen. Hoe sterker de conservatieven er bovenop zitten en de LHBTI beweging belemmeren en belachelijk maken, des te harder zullen de mensen aan de andere kant ook hun hakken in het zand zetten en voor hun rechten en belangen strijden.
Waarom leggen ze dan zelf zo de nadruk op hun transgender zijn? Hebben hun andere rechten en belangen dan mensen die gewoon in het goede lijf zitten? Mensen kunnen ook gewoon hun leven leven zonder hun toestanden met gender en geaardheid bij anderen op te dringen.
Miraval
26-07-2021 om 13:51
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 13:46:
[..]
Ja hoor, daar is niks mis mee, ik ben helemaal niet voor het aanpassen van dit soort termen. Maar ik word ook helemaal niet geconfronteerd met die nieuwe termen. Jullie lijken het zelf enorm op te zoeken en het dan op te blazen. Alsof je hier in Nederland het woord borstvoeding niet meer mag gebruiken ofzo. Maak je zelf dan niet van een mug een olifant, door te gaan zitten zoeken naar dit soort dingen en ertegen te gaan zitten ageren? Dat vind ik juist een voorbeeld van het 10x doortrekken: oh oh, ergens in de wereld is er de mogelijkheid dat men tegen specifieke mensen het woord borstvoeding niet meer gebruikt, we mogen hier in Nederland straks vast hélemaal niks meer!!! Dan trek je het toch veel te ver door?
Ik heb even gezocht waar het nou precies om gaat en lees dit (bron: AD):“Het Britse Brighton and Sussex University Trust Hospital is het eerste ziekenhuis in het Verenigd Koninkrijk dat genderinclusieve taal gaat gebruiken in de geboortezorg. Zij willen daarmee de zorg voor trans- en non-binaire mensen die aan het bevallen zijn verbeteren en tegemoet komen aan hun specifieke wensen. De meeste patiënten, zegt het ziekenhuis, hebben er geen behoefte aan om met mens in plaats van met moeder aangesproken te worden en dus verandert er voor hen niets. Het gaat om de groep die er wél om vraagt.”
Wat is dan je enorme probleem? Als jij in dat ziekenhuis bevalt en vrouw bent en als moeder aangesproken wil worden dan verandert er voor jou toch helemaal niets? Je merkt het dan niet eens. Waarom heb je er problemen mee als een ander ergens mee geholpen kan worden terwijl het voor jou niks verandert? Of ben je bang dat dit straks voor alles en iedereen gaat gelden? Dat laatste is een hellend vlak argument en wat ik bedoel met het 10x doortrekken.
Klopt het ging inderdaad om dat artikel. Nee ikzelf ben daar niet bang voor ik benoem alleen voorbeelden waarin het naar mijn idee te ver doorgetrokken wordt. En idd zolang mensen vrije keuze hebben daarin is het helemaal prima toch, wanneer het niet opgedrongen wordt te veranderen.
Het lijkt nu net alsof ik tegen transvrouwen ben maar dat is absoluut niet zo. Ik ben juist voor vrije keuze. Maar ik denk dat dit soort artikelen de zaak niet ten goede komen omdat juist aan de andere kant dan meer de hakken in het zand gezet worden. Waarom zou je dat doen terwijl er op andere punten zoveel meer te winnen is qua acceptatie? Begin maar eens op scholen, praten over diversiteit en acceptatie van alle mensen. Dat is eigenlijk meer wat ik wil zeggen.
Nicole123
26-07-2021 om 13:53
BlueHeart schreef op 26-07-2021 om 13:47:
[..]
Waarom leggen ze dan zelf zo de nadruk op hun transgender zijn? Hebben hun andere rechten en belangen dan mensen die gewoon in het goede lijf zitten? Mensen kunnen ook gewoon hun leven leven zonder hun toestanden met gender en geaardheid bij anderen op te dringen.
Ken jij transgenders? Want je walst er wel heel makkelijk overheen. Dat is nou juist hun probleem, dat ze niet hun leven kunnen leven. Er is geen transgender die jou dwingt om zijn/haar geaardheid over te nemen of die jou zal aanspreken met ‘hen’ o.i.d. Ze willen enkel zijn wie ze zijn en daar de ruimte voor krijgen, daar gaat het om. De mensen die willen beslissen over de geaardheid van anderen dat zijn juist de conservatieven in dit topic.
Mija
26-07-2021 om 13:58
willem1959 schreef op 26-07-2021 om 13:31:
[..]
Als je die discussie niet voert heb je bij voorbaat al verloren. Uit onderzoeken blijkt dat niet meer dan 25% van de 'bevolking' een verandering teweeg kan brengen. Dus als 25% ergens voor is zal het veranderen. En aangezien er in deze wereld heel wat mensen niet weten welke richting ze op moeten en zo vatbaar zijn voor idiote voorstellen is het noodzakelijk flink tegengas te blijven geven. Want niet iedere verandering is een verbetering.
Dat je een meerderheid van >50% nodig hebt is nooit nodig. Het gaat om het bewerken van de publieke opinie. Dus daarom is het noodzakelijk bij geslachtsverandering via het gemeentehuis tegengas te blijven geven, ook al strijden we een verloren strijd.
Ik heb nauwelijks andere bezwaren gezien dan 'hellend vlak' of 'psychopaten'. Ik zie het echte probleem van deze wetswijziging daardoor nog steeds niet. Jij kunt het 'idioot' noemen, en dat mag natuurlijk gerust. Maar ik ben niet overtuigd geraakt door jouw argumentatie. Als je dan aan het eind van de discussie weer terugkomt bij het begin: "het is gewoon idioot," dan zijn we in cirkels aan het ronddraaien. Meer argumentatie is er kennelijk op dit moment niet. Ik denk dat dat ook de reden is dat de maatschappelijke opwinding beperkt blijft en er waarschijnlijk wel een meerderheid te vinden is voor dit wetsvoorstel. Ik vind het oprecht jammer dat het allemaal zo bedreigend voor je aanvoelt. Ik zie het echt niet. Maar goed, ik kan me vergissen natuurlijk. We gaan zien hoe het in de praktijk uitpakt.
Nicole123
26-07-2021 om 14:01
Miraval schreef op 26-07-2021 om 13:51:
[..]
Klopt het ging inderdaad om dat artikel. Nee ikzelf ben daar niet bang voor ik benoem alleen voorbeelden waarin het naar mijn idee te ver doorgetrokken wordt. En idd zolang mensen vrije keuze hebben daarin is het helemaal prima toch, wanneer het niet opgedrongen wordt te veranderen.
Het lijkt nu net alsof ik tegen transvrouwen ben maar dat is absoluut niet zo. Ik ben juist voor vrije keuze. Maar ik denk dat dit soort artikelen de zaak niet ten goede komen omdat juist aan de andere kant dan meer de hakken in het zand gezet worden. Waarom zou je dat doen terwijl er op andere punten zoveel meer te winnen is qua acceptatie? Begin maar eens op scholen, praten over diversiteit en acceptatie van alle mensen. Dat is eigenlijk meer wat ik wil zeggen.
Maar het is toch helemaal niet te ver doorgetrokken of opgedrongen, als er 1 op de 10.000 patiënten is in dat ziekenhuis die liever niet wil dat tegen haar de term ‘moedermelk’ gebruikt wordt en dat daar gehoor aan wordt gegeven en tegen de 9999 anderen gewoon de term moedermelk wel gebruikt wordt? Als je zoiets leest dan zou een normale reactie zijn om je schouders op te halen en te denken ‘nou, fijn voor hen!’. Maar in plaats daarvan gaat heel Twitter los met anti-transgender teksten en hellend vlak doemscenario’s, alsof het iets heel verschrikkelijks is wat er in dat ziekenhuis gebeurt. Dáár zit het probleem, in die groep. Niet in zo’n ziekenhuis of in een krant die daar een berichtje over plaatst. En als ik die reacties zie dan is praten op scholen over diversiteit en acceptatie inderdaad iets wat heel erg gewenst is.
Miraval
26-07-2021 om 14:09
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 14:01:
[..]
Maar het is toch helemaal niet te ver doorgetrokken of opgedrongen, als er 1 op de 10.000 patiënten is in dat ziekenhuis die liever niet wil dat tegen haar de term ‘moedermelk’ gebruikt wordt en dat daar gehoor aan wordt gegeven en tegen de 9999 anderen gewoon de term moedermelk wel gebruikt wordt? Als je zoiets leest dan zou een normale reactie zijn om je schouders op te halen en te denken ‘nou, fijn voor hen!’. Maar in plaats daarvan gaat heel Twitter los met anti-transgender teksten en hellend vlak doemscenario’s, alsof het iets heel verschrikkelijks is wat er in dat ziekenhuis gebeurt. Dáár zit het probleem, in die groep. Niet in zo’n ziekenhuis of in een krant die daar een berichtje over plaatst. En als ik die reacties zie dan is praten op scholen over diversiteit en acceptatie inderdaad iets wat heel erg gewenst is.
Het hele internet is ook gevallen over de uitspraken van JK Rowling over vrouwen die menstrueren gewoon vrouw noemen. Wat dat betreft wordt er aan beide kanten over elkaar heen gestruikeld over verschillende uitspraken. En ook dat vond ik niet terecht.
Nicole123
26-07-2021 om 14:22
Miraval schreef op 26-07-2021 om 14:09:
[..]
Het hele internet is ook gevallen over de uitspraken van JK Rowling over vrouwen die menstrueren gewoon vrouw noemen. Wat dat betreft wordt er aan beide kanten over elkaar heen gestruikeld over verschillende uitspraken. En ook dat vond ik niet terecht.
Ja, dat is net zo overtrokken. Al snap ik het hele gebeuren niet zo en weet ik niet waar het vandaan komt. Want vrouwen en mensen die menstrueren zijn toch überhaupt niet hetzelfde? Een dertienjarige die menstrueert zou ik geen vrouw noemen en er zijn ook vrouwen die niet menstrueren, bijv omdat ze zwanger zijn of na de overgang zitten. Dus echt geen idee waarom mensen hierover zo aan het scherpslijpen zijn.
Madamecannibale
26-07-2021 om 14:43
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 14:22:
[..]
Ja, dat is net zo overtrokken. Al snap ik het hele gebeuren niet zo en weet ik niet waar het vandaan komt. Want vrouwen en mensen die menstrueren zijn toch überhaupt niet hetzelfde? Een dertienjarige die menstrueert zou ik geen vrouw noemen en er zijn ook vrouwen die niet menstrueren, bijv omdat ze zwanger zijn of na de overgang zitten. Dus echt geen idee waarom mensen hierover zo aan het scherpslijpen zijn.
Je hebt gelijk, er zijn zat vrouwen die niet menstrueren. Rowlings punt dat er nu heel omslachtig mensen worden omschreven vind ik ook valide, waarom zou je niet mogen zeggen dat je vrouw bent, of zou je niet mogen zeggen “vrouwen”. Ik denk dat het originele artikel waarop zij reageerde ook wat krom verwoord was. Het heel bewust geen genders benoemen komt de leesbaarheid vaak niet ten goede. Je krijgt dan bewoordingen als “mens”, “hen”, “hun”.
Aviendha
26-07-2021 om 14:44
Helemaal met je eens, Rachel. Ik maak me daar ook een beetje zorgen over, voor mijn (nog ongeboren) kind.
Poosje geleden las ik iets dat ze al met seksuele voorlichting en gendergedoe willen beginnen vanaf groep 1
https://www.seksuelevorming.nl/onderwijssoort/basisonderwijs
Ik ben bang dat kinderen hun onschuld verliezen hierdoor. Toen ik in groep 1 zat was ik echt niet met dit soort dingen bezig.
Ik had het er met een Islamitische vriendin over, die zei ook als het zo doorgaat gaat mijn kind straks naar een Islamitische school. Eigenlijk wil ze dat helemaal niet, maar ze wil haar kind tegen deze fratsen beschermen. Ik begrijp dat helemaal, ook al hou ik niet van religie en dus ook niet van religieuze scholen. Ik vind het indoctrinatie. Maar wat er nu gebeurt, vind ik ook indoctrinatie!
Als iemand over seksualiteit en gendergedoe zou beginnen bij mijn kleuter word ik echt boos. En ik ga de basisschool er ook op uitzoeken en desnoods voor de christelijke kiezen. Mensen die geloven in een schepper in de hemel vind ik minder schadelijk dan mensen die mijn kind seksueel willen voorlichten vanaf groep 1.
Madamecannibale
26-07-2021 om 14:49
Aviendha schreef op 26-07-2021 om 14:44:
Helemaal met je eens, Rachel. Ik maak me daar ook een beetje zorgen over, voor mijn (nog ongeboren) kind.
Poosje geleden las ik iets dat ze al met seksuele voorlichting en gendergedoe willen beginnen vanaf groep 1![]()
Ik ben bang dat kinderen hun onschuld verliezen hierdoor. Toen ik in groep 1 zat was ik echt niet met dit soort dingen bezig.
Ik had het er met een Islamitische vriendin over, die zei ook als het zo doorgaat gaat mijn kind straks naar een Islamitische school. Eigenlijk wil ze dat helemaal niet, maar ze wil haar kind tegen deze fratsen beschermen. Ik begrijp dat helemaal, ook al hou ik niet van religie en dus ook niet van religieuze scholen. Ik vind het indoctrinatie. Maar wat er nu gebeurt, vind ik ook indoctrinatie!
Als iemand over seksualiteit en gendergedoe zou beginnen bij mijn kleuter word ik echt boos. En ik ga de basisschool er ook op uitzoeken en desnoods voor de christelijke kiezen. Mensen die geloven in een schepper in de hemel vind ik minder schadelijk dan mensen die mijn kind seksueel willen voorlichten vanaf groep 1.
Ik denk dat je beeld van seksuele voorlichting in groep 1 echt heel anders is dan de realiteit. Op de openbare basisscholen bij ons in de buurt wordt ook in groep 1 verteld waar de kinderen vandaan komen. Dat gaat gewoon speelsgewijs met een boekje.
Je onderschat denk ik ook hoe interessant kinderen van 4 elkaars lichaam en geslachtsdelen vinden.
Rachel.
26-07-2021 om 14:53
Poosje geleden las ik iets dat ze al met seksuele voorlichting en gendergedoe willen beginnen vanaf groep 1![]()
Ja precies dit👆 wil ik echt niet! dat vind ik te ver gaan, laat de kinderen zelf hun emoties en gevoelens daarover ontwikkelen ipv met de paplepel in gieten.Hier kan ik toch zo boos over worden he. Laat die kids met rust met seks en al het andere. Ze hoeven mijn kids niet op te voeden dat doe ik zelf wel😉
Miraval
26-07-2021 om 14:54
Nou ja daar ben ik het weer echt niet mee eens. Het is juist belangrijk om op jonge leeftijd al te leren om iedereen te accepteren zoals hij is. Als pietje in de klas graag met een prinsessenjurk rondloopt moet hij daarom niet uitgelachen worden door andere kinderen. En dan hoef je helemaal niet in te gaan op genderneutraal of wat dan ook dat hoef je niet eens te benoemen. Maar een jongen met poppen of een meisje met lego dat moeten net zulke normale dingen worden als kinderen van alle huidskleur en religies.
Juist een islamitische school bijvoorbeeld die dit niet behandeld zal er niet aan bijdragen dat de acceptatie groter zal worden. En laten we e eerlijk zijn, onder de groep moslims is die acceptatie al een stuk minder vaak aanwezig.
Madamecannibale
26-07-2021 om 14:56
Miraval schreef op 26-07-2021 om 14:54:
[..]
Nou ja daar ben ik het weer echt niet mee eens. Het is juist belangrijk om op jonge leeftijd al te leren om iedereen te accepteren zoals hij is. Als pietje in de klas graag met een prinsessenjurk rondloopt moet hij daarom niet uitgelachen worden door andere kinderen. En dan hoef je helemaal niet in te gaan op genderneutraal of wat dan ook dat hoef je niet eens te benoemen. Maar een jongen met poppen of een meisje met lego dat moeten net zulke normale dingen worden als kinderen van alle huidskleur en religies.
Juist een islamitische school bijvoorbeeld die dit niet behandeld zal er niet aan bijdragen dat de acceptatie groter zal worden. En laten we e eerlijk zijn, onder de groep moslims is die acceptatie al een stuk minder vaak aanwezig.
Eens. En op heel veel basisscholen word al lang dit soort voorlichting gegeven. Ook in de lagere klassen. Dat betekend niet elke dag indoctrineren dat je elk gender kan hebben dat je wil en je vooral moet gaan experimenteren op kleuterleeftijd. Dat betekend kinderen gewoon lekker zichzelf laten ontwikkelen en ze enige kennis van biologie bijbrengen.
Rachel.
26-07-2021 om 14:56
Madamecannibale schreef op 26-07-2021 om 14:49:
[..]
Ik denk dat je beeld van seksuele voorlichting in groep 1 echt heel anders is dan de realiteit. Op de openbare basisscholen bij ons in de buurt wordt ook in groep 1 verteld waar de kinderen vandaan komen. Dat gaat gewoon speelsgewijs met een boekje.
Je onderschat denk ik ook hoe interessant kinderen van 4 elkaars lichaam en geslachtsdelen vinden.
Dat uitleggen wordt idd op een spelendewijze uitgelegd maar alsnog gaan ze daar absoluut niet in details vooral op die leeftijd nog niet. En dat met gender gedoe hoeven ze mijn kind echt niet over te leren op die leeftijd net zoals die reclames en social media dat ook niet hoeven te doen.
redbulletje
26-07-2021 om 14:57
Mee eens, het lijkt wel een nieuw soort religie wat kost wat 't kost bij jonge kinderen al geindoctrineerd dient te gaan worden. Vind het een heel foute ontwikkeling dus ik ben Team Hongarije.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.