Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
Madamecannibale
26-07-2021 om 12:18
Ik snap wat je bedoeld hoor Rachel.
Als ik dit dat bijvoorbeeld lees: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5244146/ouders-utrecht-kind-geslachtsautonoom-verwijderen-geboorteakte
Dan denk ik wel, je pusht een kind richting op, het gaat helemaal niet over wat het kind zelf wel of niet voelt. En laten we eerlijk wezen, het leven is gemakkelijker als je wel geboren wordt met het geslacht dat bij je past. Om bewust al een kind van jongs af aan het gevoel te geven dat geslacht iets is dat je gewoon kan kiezen vind ik ook een verkeerde benadering.
Miraval
26-07-2021 om 12:20
Rachel. schreef op 26-07-2021 om 11:59:
Mijn bericht is miss niet helemaal waar het topic over gaat, maar ik zag het zo alle kanten op gaan in dit draadje dat ik dit gevoel van mij toch ook even wou delen.😊
Ik begrijp wel heel goed wat je bedoeld en ben het ook echt met je eens.
Nogmaals voor mij mag iedereen zijn wie hij/zij wil zijn. En iedereen moet dit ook kunnen uitdragen en dus met respect behandeld worden. Maar voor mij zijn er wel een paar grenzen. Weet niet of dat tot deze discussie behoort maar las laatst een artikel over dat moedermelk een andere naam zou krijgen in een Engels ziekenhuis en dat ook borstvoeding zo niet meer genoemd wordt omdat er mensen zijn die daar aanstoot aan nemen. Maar het simpele feit is gewoon dat alleen vrouwen (en alleen moeders) borstvoeding kunnen geven. Een transvrouw zal dit gewoon nooit kunnen. Evenals een baby krijgen en zwanger raken. Daarvoor moet je toch echt een biologische vrouw zijn... geboren biologisch bedoel ik dan natuurlijk. Zelfde is met mensen die menstrueren... die opmerking. Om te menstrueren moet je ook een geboren vrouw zijn. Door dit soort verhalen in de media te brengen denk ik dat er ook een soort weerstand opgeroepen wordt bij sommige cis vrouwen.
In Life of Brian van Monty Python is er een stukje geweid aan een travestiet die dus graag vrouw wil zijn. Okee... het wordt daar natuurlijk op een grappige manier verteld maar kijk nu eens 40 jaar later waar we staan?
En nogmaals ik heb absoluut geen problemen met transvrouwen of transgenders maar ik vraag me weleens af in hoeverre moet alles aangepast worden voor een klein groepje mensen? Ik ben geen "mens die menstrueert " ik ben gewoon een vrouw en zo wil ik zelf ook aangesproken worden. Ik zal anderen ook altijd aanspreken zoals zij zelf aangesproken wensen te worden maar dring het ook niet teveel op. Maar goed dat is mijn mening.
watertoren
26-07-2021 om 12:24
Madamecannibale schreef op 26-07-2021 om 12:18:
Als ik dit dat bijvoorbeeld lees: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5244146/ouders-utrecht-kind-geslachtsautonoom-verwijderen-geboorteakte
Dan denk ik wel, je pusht een kind richting op, het gaat helemaal niet over wat het kind zelf wel of niet voelt. En laten we eerlijk wezen, het leven is gemakkelijker als je wel geboren wordt met het geslacht dat bij je past. Om bewust al een kind van jongs af aan het gevoel te geven dat geslacht iets is dat je gewoon kan kiezen vind ik ook een verkeerde benadering.
Heel goed dat de rechter het verzoek afgewezen heeft. Ik vind dit veel te ver gaan.
Hetzelfde gevoel heb ik bij mens die menstrueert ipv vrouw.
Rachel.
26-07-2021 om 12:24
Ja precies die link is een goed voorbeeld.
Rachel.
26-07-2021 om 12:26
Miraval schreef op 26-07-2021 om 12:20:
[..]
Ik begrijp wel heel goed wat je bedoeld en ben het ook echt met je eens.
Nogmaals voor mij mag iedereen zijn wie hij/zij wil zijn. En iedereen moet dit ook kunnen uitdragen en dus met respect behandeld worden. Maar voor mij zijn er wel een paar grenzen. Weet niet of dat tot deze discussie behoort maar las laatst een artikel over dat moedermelk een andere naam zou krijgen in een Engels ziekenhuis en dat ook borstvoeding zo niet meer genoemd wordt omdat er mensen zijn die daar aanstoot aan nemen. Maar het simpele feit is gewoon dat alleen vrouwen (en alleen moeders) borstvoeding kunnen geven. Een transvrouw zal dit gewoon nooit kunnen. Evenals een baby krijgen en zwanger raken. Daarvoor moet je toch echt een biologische vrouw zijn... geboren biologisch bedoel ik dan natuurlijk. Zelfde is met mensen die menstrueren... die opmerking. Om te menstrueren moet je ook een geboren vrouw zijn. Door dit soort verhalen in de media te brengen denk ik dat er ook een soort weerstand opgeroepen wordt bij sommige cis vrouwen.
In Life of Brian van Monty Python is er een stukje geweid aan een travestiet die dus graag vrouw wil zijn. Okee... het wordt daar natuurlijk op een grappige manier verteld maar kijk nu eens 40 jaar later waar we staan?
En nogmaals ik heb absoluut geen problemen met transvrouwen of transgenders maar ik vraag me weleens af in hoeverre moet alles aangepast worden voor een klein groepje mensen? Ik ben geen "mens die menstrueert " ik ben gewoon een vrouw en zo wil ik zelf ook aangesproken worden. Ik zal anderen ook altijd aanspreken zoals zij zelf aangesproken wensen te worden maar dring het ook niet teveel op. Maar goed dat is mijn mening.
Kijk zelfs wat je nu beschrijft wist ik nog niet eens maar het valt me echt op dat er enorm veel aangepast wordt, sommige dingen nodig daar ben ik het mee eens maar sommige dingen vind ik persoonlijk echt onnodig idd.
Rachel.
26-07-2021 om 12:30
Ik wil gewoon niet dat het mijn kind constant voorgelegd word doordat je er overal mee confronteert wordt, als het het geval bij hem is zou zoiets zich moeten ontwikkelen uit eigen gevoel en niet door waar hij mee opgegroeid is en wat hem constant wordt voorgelegd..
Mija
26-07-2021 om 12:33
Rachel. schreef op 26-07-2021 om 12:26:
[..]
Kijk zelfs wat je nu beschrijft wist ik nog niet eens maar het valt me echt op dat er enorm veel aangepast wordt, sommige dingen nodig daar ben ik het mee eens maar sommige dingen vind ik persoonlijk echt onnodig idd.
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik me moet aanpassen. Het gaat meer om ruimte maken voor mensen die daar behoefte hebben. Ik hoef verder helemaal niks anders te doen dan ik toch al deed. Ik heb daar helemaal geen last van dus ik zie ook niet waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten hebben. Heb jij wel het gevoel dat jij allemaal dingen anders moet doen dan je zou willen?
redbulletje
26-07-2021 om 12:36
Een paspoort is een identificatiemiddel voor douane/politie dus dat moet gewoon om feiten blijven gaan, niet om gevoelens. Dat je een medisch paspoort gebruikt voor zaken zoals nu ook bij protheses bijv. zou dan een aanvulling kunnen zijn.
Denk dat het uiteindelijk ook enorm veel (belasting)geld gaat kosten om de transhype te faciliteren. Mensen met vrouwelijke organen krijgen ten onrechte géén oproep voor borstcontrole/uitstrijkje en mensen met mannelijke organen juist overbodig wél.
Voor mensen die naar buiten West Europa reizen lijkt me sowieso dat je beter geregistreerd kunt staan met de uitrusting die je bij je geboorte hebt gekregen, ze kunnen daar voor minder lastig doen.
Rachel.
26-07-2021 om 12:36
Mija schreef op 26-07-2021 om 12:33:
[..]
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik me moet aanpassen. Het gaat meer om ruimte maken voor mensen die daar behoefte hebben. Ik hoef verder helemaal niks anders te doen dan ik toch al deed. Ik heb daar helemaal geen last van dus ik zie ook niet waarom ik daar bezwaar tegen zou moeten hebben. Heb jij wel het gevoel dat jij allemaal dingen anders moet doen dan je zou willen?
Ben ik met je eens, nee ik heb idd niet het gevoel dat ik me moet aanpassen absoluut niet. Maar waar ik wel een beetje moeite mee heb is het eerdere bericht wat ik beschreven had. Ik maak me soms zorgen dat er zoveel aangepast wordt dat het op die manier gestimuleerd en voorgeschoteld wordt.
redbulletje
26-07-2021 om 12:37
Rachel. schreef op 26-07-2021 om 12:30:
Ik wil gewoon niet dat het mijn kind constant voorgelegd word doordat je er overal mee confronteert wordt, als het het geval bij hem is zou zoiets zich moeten ontwikkelen uit eigen gevoel en niet door waar hij mee opgegroeid is en wat hem constant wordt voorgelegd..
Helemaal met je eens, ook met die langere post van je.
SugaryPanther19
26-07-2021 om 12:42
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 12:36:
Denk dat het uiteindelijk ook enorm veel (belasting)geld gaat kosten om de transhype te faciliteren.
Je ziet uit de cijfers van het AD die ik noemde dat het aantal aanvragen om van geslacht te veranderen, dus door medicijnen / chirurgische ingreep, enorm stijgt.
Wat gaat dat allemaal niet kosten?
Dus er is dringend dat onderzoek nodig waar de artsen van dat Transgender instituut zelf ook om vragen: hoe komt die sterke stijging? en wat zijn de lange termijn gevolgen voor kinderen die hiermee aan de slag gaan.
Je ziet het trouwens ook met andere ingrepen: in de jaren '80 was het allemaal gericht op grote borsten, pamela anderson enzo - en nu komen allerlei vrouwen erachter die een borstvergroting hebben ondergaan dat die - door de overheid goedgekeurde - implantaten vaak lekken - met allerlei gezondheidsproblemen tot gevolg.
En nu is er weer de trend om een grote kont te hebben a la kardashians en stijgt het aantal aanvragen voor but implants enorm.
Als je nu die cijfers bekijkt dat slecht 0,018% van de bevolking als hermafrodiet wordt geboren, waarvan ik denk dat dit zeer kleine percentage ook geldt voor gevoelens in het verkeerde lichaam te zitten - dan kun je daaruit toch wel concluderen dat 700 of meer aanvragen per jaar voor ombouw op een bevolking van 16 miljoen normaliter niet zou kunnen. Maar wordt aangejaagd door social media e.d.
Miraval
26-07-2021 om 12:48
Overheidsgeld moet op een juiste manier verdeeld worden onder alle mensen. Het kan niet zo zijn dat je een gelachtsveranderende operatie met bijbehorende hormoontherapie volledig vergoed kan krijgen maar bijvoorbeeld een borstreconstructie na een amputatie niet. Of iets simpels als anticonceptie wat niet vergoedt wordt.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Nu weet ik trouwens helemaal niet precies hoe dat zit met vergoedingen alleen wel dat een borst reconstructie niet vergoed wordt. Er zijn veel meer zaken waar dan overheidsgeld naartoe zou moeten gaan wat voor meer mensen toegankelijk is. Tandarts is al een hele goeie stap. Dat is ook belachelijk wat je daaraan moet betalen. Sorry off topic.
Nicole123
26-07-2021 om 12:50
Mija schreef op 26-07-2021 om 12:33:
[..]
Ik denk dat het daar vooral om gaat. Dingen waardoor transgenders meer mogelijkheden krijgen om te zijn wie ze zijn en waar anderen geen last van hebben lijken me helemaal prima. In dat opzicht vind ik het terecht om tegen heel ingewikkelde of uitgebreide wijzigingen te zijn waar niet transgenders veel last van hebben, maar kinderachtig om je enorm op te winden over dat de NS mensen aanspreekt als ‘reizigers’ of de Hema geen blauwe en roze merkjes meer in de kinderkleding naait. Of degene hier die het enorm storend vond om naar Marieke Lucas Rijneveld te kijken, alsof transgenders iets smerigs of engs zijn waar je als hetero niet mee geconfronteerd mag worden ofzo.
Als niet-transgender heb ik vooralsnog helemaal geen last van wel-transgenders en verwacht ik ook geen last te hebben van mensen die hun geslacht puur in hun paspoort laten veranderen. Ik kan daarbuiten wel 100 dingen verzinnen die heel vervelend zijn als ze in het extreme worden doorgetrokken, maar dan kun je dan overal wel tegen ageren, want alles ligt op een hellend vlak en alles is niet goed als je het 10x te ver doortrekt.
Mija
26-07-2021 om 12:52
Rachel. schreef op 26-07-2021 om 12:36:
[..]
Ben ik met je eens, nee ik heb idd niet het gevoel dat ik me moet aanpassen absoluut niet. Maar waar ik wel een beetje moeite mee heb is het eerdere bericht wat ik beschreven had. Ik maak me soms zorgen dat er zoveel aangepast wordt dat het op die manier gestimuleerd en voorgeschoteld wordt.
Ik denk dat er gewoon veel meer variatie is dan waar we op basis van uiterlijke kenmerken alleen vanuit gingen. Ik denk ook wel eens: moet nou echt ieder klein verschil een nieuw naampje hebben? Maar ik ben uiteindelijk toch blijer met de ruimte voor mensen om zichzelf te voelen zoals ze zijn dan dat ik me erger aan de wildgroei aan verschillende definities of de ruimte die moet worden geschapen om dat mogelijk te maken. En ik ga er ook vanuit dat het zijn weg wel weer vindt.
Ik heb al eerder gezegd dat ik het best voor mogelijk houd dat dit soort dingen verwarrend en problematisch zijn voor pubers en ook dat ze onderdeel kunnen worden van psychische problematiek. Maar identiteitsproblemen horen bij de puberteit en psychische problematiek kan allerlei vormen aannemen. De samenleving verandert. Daar zitten altijd meerdere kanten aan. Meer ruimte en eigen keuzes is ook minder duidelijkheid en meer verwarring. Dat is niet altijd gemakkelijk maar ik accepteer dat maar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.