Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
Mija
26-07-2021 om 10:32
Joanjett schreef op 26-07-2021 om 10:30:
[..]
Waar je deze onzin nou vandaan haalt is mij een raadsel. Mijn reactie komt voort uit; ik kan t niet meer bijbenen alle soorten van geslachten/voorkeuren, geaardheden.
Maar dat is toch niet hun probleem? Of vind jij van wel?
Joanjett
26-07-2021 om 10:34
Mija schreef op 26-07-2021 om 10:32:
[..]
Maar dat is toch niet hun probleem? Of vind jij van wel?
Waar zeg ik dat het een probleem is voor wie dan ook?
Mija
26-07-2021 om 10:39
Joanjett schreef op 26-07-2021 om 10:34:
[..]
De wereld was knettergek geworden, zoiets schreef je toch? Maar kennelijk heb ik daaruit verkeerd afgeleid dat je dat als een probleem ervaart. Niks aan de hand dus
redbulletje
26-07-2021 om 10:39
Mija schreef op 26-07-2021 om 10:30:
[..]
Precies! Dat is wat Nicole schrijft.
Maar Nicole wil wel dat aanpassing in paspoort mogelijk moet zijn, terwijl ik dat juist bestrijd. Een paspoort is voor controle issues op vliegvelden bijv. Dan kun je niet V in je paspoort hebben terwijl er op de bodyscan een piemel te zien is. Ook worden vrouwen door een vrouw gefouilleerd en mannen door een man om begrijpelijke redenen, dus ook daar lijkt 't me volstrekt ongewenst.
Mija
26-07-2021 om 10:43
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 10:39:
[..]
Maar Nicole wil wel dat aanpassing in paspoort mogelijk moet zijn, terwijl ik dat juist bestrijd. Een paspoort is voor controle issues op vliegvelden bijv. Dan kun je niet V in je paspoort hebben terwijl er op de bodyscan een piemel te zien is. Ook worden vrouwen door een vrouw gefouilleerd en mannen door een man om begrijpelijke redenen, dus ook daar lijkt 't me volstrekt ongewenst.
Nou ja, dat kan dus wel. Als je de wet aanpast. Laat dat nou net de bedoeling zijn.
Dat fouilleren lijkt me weer zo’n psychopaten-probleem: die ene man die dag in dag uit in vrouwenkleren naar zijn werk gaat om vrouwen te betasten.
redbulletje
26-07-2021 om 10:51
Mija schreef op 26-07-2021 om 10:43:
[..]
Nou ja, dat kan dus wel. Als je de wet aanpast. Laat dat nou net de bedoeling zijn.
Dat fouilleren lijkt me weer zo’n psychopaten-probleem: die ene man die dag in dag uit in vrouwenkleren naar zijn werk gaat om vrouwen te betasten.
En dat vind ik dus stom, die wet aan passen. Zet er dan in dat ze mannelijk equipment hebben maar zich mentaal vrouw voelen.
Rachel.
26-07-2021 om 11:09
CharliesA schreef op 25-07-2021 om 13:57:
[..]
Ik vind het juist heel erg woke dat je dit bespreekbaar maakt, hartstikke goed dat je dit doet!
En wat betreft dat je verschillende dingen bij elkaar gooit: dit onderwerp heeft verschillende kanten / aspecten die allemaal met elkaar te maken hebben.
Dat transgenders vrouwen in de gevangenis lastig vallen is, bij mijn weten, ook al uitgebreid in het nieuws geweest.
Eens!
Rachel.
26-07-2021 om 11:12
Miraval schreef op 25-07-2021 om 16:58:
nou ik vind dat er behoorlijk op Willem gekat wordt terwijl ik wel begrijp waar hij op doelt. Zulke aanpassingen in een paspoort zouden niet zo makkelijk gemaakt moeten kunnen worden.
En iedereen moet het leven kunnen leiden wat hij/zij zou willen. Maar een wet wordt gemaakt voor de zwakkeren en meestal gaan de sterken ermee vandoor. Daarmee wil ik zeggen dat er altijd mensen zijn die er misbruik van zullen maken. En iedereen is er 1 teveel.
Ook eens!
Nicole123
26-07-2021 om 11:17
Joanjett schreef op 26-07-2021 om 10:34:
[..]
Dan snap ik je reactie nog minder, ik vatte die toch echt op als negatief. Maar als je er helemaal geen probleem mee hebt, prima!
Rachel.
26-07-2021 om 11:25
Mick87 schreef op 25-07-2021 om 19:07:
het zal me verder allemaal een spreekwoordelijke worst wezen. (Goede woordkeuze in deze).
Muahaha dit👆🤣
Poezie
26-07-2021 om 11:33
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 10:51:
[..]
En dat vind ik dus stom, die wet aan passen. Zet er dan in dat ze mannelijk equipment hebben maar zich mentaal vrouw voelen.
Dan lijkt het er meer op dat iemand wel man wil zijn, maar als een vrouw behandeld wil worden.
Rachel.
26-07-2021 om 11:34
Joanjett schreef op 26-07-2021 om 00:45:
[..]
Thought i was the only hetero in the village.
Nope hier nog een
voel me ook uniek😅
Nicole123
26-07-2021 om 11:37
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 10:39:
[..]
Waarom maak je je zo druk over dit soort dingen? Ik neem aan dat ze daar wel over nadenken en mocht het toch tot problemen leiden dan is dat toch niet jouw probleem?
Waarom zou je niet een V in je paspoort kunnen hebben als er op de bodyscan een piemel te zien is? Van mij maken ze überhaupt nooit een bodyscan, ze checken gewoon de pasfoto. Die moet lijken.
Het ergste wat er kan gebeuren is dat niet naar de andere sekse veranderde transgenders in bepaalde wat minder ruimdenkende landen de douane niet doorkomen. Dat is vooral voor henzelf heel vervelend en zou er in het uiterste geval toe kunnen leiden dat minder mensen in de praktijk zo'n M/V switch zonder fysieke geslachtsverandering nog zullen maken. En dan is jouw issue ook direct weer opgelost.
Dat iemand die fouilleert op het vliegveld denkt een vrouw voor zich te hebben en opeens een piemel voelt dat kan ook nu al voorkomen, bijv bij travestieten of mensen aan wie je niet makkelijk aan het uiterlijk kunt zien of ze man of vrouw zijn. De mensen die fouilleren checken namelijk helemaal niet eerst het paspoort op M/V maar beoordelen het geslacht op het uiterlijk. Daarbij is het voor de fouilleerders gewoon hun baan, die worden niet warm of koud van een piemel, net als bijv. artsen. Het gaat om de bescherming van de reizigers. Makkelijke praktische oplossing is om de reizigers dan gewoon te laten kiezen. Niet verplicht als vrouw door een vrouw laten fouilleren, maar dat je als mens mag aangeven waar je je wel en niet prettig bij voelt, net zoals je in een grotere huisartsenpraktijk kunt kiezen om bij bepaalde klachten om een mannelijke of vrouwelijke arts te vragen. Voor bijv homoseksuelen kan dat ook betekenen dat ze bijv liever door een vrouw gefouilleerd worden, omdat gefouilleerd worden door een man voor hen teveel een erotische lading zou hebben.
En nogmaals: waarom denk jij als hetero precies te weten en kunnen uitmaken wat transgenders wel en niet nodig hebben en zouden mogen? Ik heb het idee dat je doet alsof je hen wil beschermen, maar eigenlijk jezelf tegen hen wilt beschermen. Maar waarin vormen ze zo'n gevaar voor je dan?
Rachel.
26-07-2021 om 11:57
Wat ik persoonlijk wel vindt...
Wacht, laat me eerst vooropstellen dat ik niemand aanval en ikzelf veel trans/lesbi/homo's ect.. als vrienden heb. Dus ik keur niemand af gewoon een kleine mening die ik wil delen hier.
Ik heb nu een kleintje van bijna 2, stel voor het was net als vroeger ( toen werd het nog niet zo gesupport en werd social media er nog niet mee vol gegooit) en mijn kleine zou later aangeven zich anders te voelen dat hoe hij eruit ziet, op zelfde geslacht zou vallen of ander geslacht zou willen worden, dan zou ik hem absoluut supporten en hem steunen en accepteren hoe hij zich voelt. Dit komt dan ook vanuit z'n eigen gevoel. Maar wat ik van tegenwoordig vind, je ziet het overal op media op tv er wordt veel over gepraat. Ik vind het heel fijn dat ze zo gesteund worden maar heel eerlijk, ik heb het gevoel dat het er nu met de paplepel ingegoten wordt. Begrijp me niet verkeerd ik weet zeker dat er veel mensen zijn die zich oprecht zo voelen, maar ik geloof ook dat er mensen/kinderen zijn die daar miss helemaal niet mee bezig waren en zich gewoon normaal voelen hoe ze waren, nu beginnen te twijfelen door alles wat ze dagelijks zien. Dat ze vrienden hebben die homo bi lesbisch of wat dan ook zijn, helemaal niks mis mee. Maar als je daarnaast dagelijks dingen voorbij ziet komen youtube, fb, insta, tv, rl, dat wordt het ook wel een beetje opgedrongen, niet dat de hetero's gedwongen worden hetzelfde te doen, maar het brengt ze sneller aan twijfels omdat het zo normaal is en ze zien het overal... terwijl je miss vroeger dat niet zo overal zag en het oprecht ook uit eigen gevoel komt, en niet door ervaringen van anderen of van wat je zoveel om je heen ziet.
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet is een gezegde. Nogmaals ik noem het geen virus he ( voor t geval dat ik aangevallen wordt😅), maar als iemand veeel met slechte personen omgaat is de kans groot dat diegene ook die kant opgaat, als een persoon veel met goede personen omgaat, grote kans dat die persoon dan ook meer de goede kant opgaat... snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
Als je kinderen vanaf jong veel vecht films laat zien,veel gta laat spelen nou drie keer raden welke kant het opgaat als hij groter wordt..
Als mijn kind iedere dag Rupaul Dragrace laat kijken, en hij dat blijft zien tijdens het opgroeien, laten we eerlijk zijn.. dan is de kans toch groot dat hij ook die kant op wil..
Helemaal mee eens dat ieder heel goed zijn eigen keuze kan maken ongeacht. Maar ik vindt dat door er mee platgegooit te worden, dat het een beetje aangespoort word. Dat is mijn persoonlijke mening.
Ik hoop niet dat iemand me verkeerd begrijpt, en denkt dat dit een aanval is want dat is het echt niet. Ik accepteer iedereen hij, zij, het, maakt me niks uit. Maar het gaat me meer om het feit dat het naar mijn idee aangespoord wordt.
Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen overbrengen wat ik bedoel... vind het moeilijk om uitteleggen, vooral omdat ik erg voorzichtig probeer te zijn en niemand het gevoel wil geven dat ik het afkeur.
Rachel.
26-07-2021 om 11:59
Mijn bericht is miss niet helemaal waar het topic over gaat, maar ik zag het zo alle kanten op gaan in dit draadje dat ik dit gevoel van mij toch ook even wou delen.😊
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
Thought i was the only hetero in the village.