Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
Nicole123
25-07-2021 om 14:02
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 13:53:
[..]
Je bent zeker vergeten hoe het ook al weer met Dutroux zat. Je zet op deze manier de deur op een nog grotere kier. Natuurlijk moet je geweld tegen vrouwen aanpakken maar je moet er ook voor waken dat anderen dan partners zich opdringen in ruimtes en omgevingen die speciaal voor vrouwen bedoeld zijn.
Als Dutroux een V in zijn paspoort had gehad had hij precies hetzelfde kunnen doen als hij nu met een M gedaan heeft. Geen verschil, waar je bang voor bent dat gebeurt nu al. Als je consequent bent in de dingen waar je nu tegen ageert dan moet je pleiten voor een samenleving waarbij mannen niet in de buurt van kinderen en vrouwen mogen komen. En als dat dan het geval is en dan zijn er mannen die om dat te omzeilen een V in hun paspoort laten zetten, dan heb je een punt.
Rondstruiner
25-07-2021 om 14:03
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 13:55:
[..]
Stel je niet zo aan zeg. Ik geef een bron uit een westers land. Engeland en Wales. Dat is niet Ghana of Korea ofzo. Sommige onderzoeken zijn internationaal.
Bullshit. Je verspreid gewoon fake news!
Nicole123
25-07-2021 om 14:08
Die transgender misdaadcijfers erbij halen is sowieso bullshit. Want mannen die zich echt hebben laten veranderen in een vrouw die mogen allang bij de vrouwenuurtjes etc zijn. Het ging in de OP nou juist om mannen die géén transgender zijn en die zich door de wet wel zo voor zouden kunnen doen en dan met hun dikke piemel tussen de vrouwen gaan lopen. Je zou dus juist naar de misdaadcijfers van de niet-transgenders moeten kijken, want daar zit volgens Willem het risico.
noemmijmaarsuus
25-07-2021 om 14:09
Mensen als Dutroux komen echt niet zo vaak voor, de kwaadaardige pedoseksuelen vertrekken naar het buitenland, (de Filipijnen en zo) om hun kwaadaardige praktijken uit te kunnen voeren, Gelukkig wordt nu ook in die landen meer opgespoord en vervolgd.
Het meeste gevaar lopen kinderen niet buiten de deur, maar juist binnen.
De aardige opa, oom, huisvriend.
Rondstruiner
25-07-2021 om 14:16
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 13:53:
[..]
Je bent zeker vergeten hoe het ook al weer met Dutroux zat. Je zet op deze manier de deur op een nog grotere kier. Natuurlijk moet je geweld tegen vrouwen aanpakken maar je moet er ook voor waken dat anderen dan partners zich opdringen in ruimtes en omgevingen die speciaal voor vrouwen bedoeld zijn.
Dutroux had geen ander paspoort nodig he, dat is dus mijn punt.
En ruimtes en omgevingen speciaal voor vrouwen? Alsof dat er zoveel zijn. We zijn geen streng islamitisch land waar we alles gescheiden doen he.
Als je echt om de rechten van vrouwen zou geven, zou je je eens druk om gaan maken om dit hieronder, ipv ze te misbruiken voor je eigen conservatieve agenda:
-45% van alle vrouwen maakte ooit in haar leven fysiek en/of seksueel geweld mee
-Bijna driekwart (73%) is ooit seksueel geïntimideerd
-Eén op de tien vrouwen is ooit in haar leven verkracht
-Eén op de vijf vrouwen is ooit fysiek mishandeld door een partner of ex-partner
-11% van de vrouwen maakte seksueel geweld door een partner of ex-partner mee
-3% van de vrouwen heeft het afgelopen jaar uit angst voor geweld het eigen huis wel eens vermeden
-In de meeste gevallen is de pleger een man
https://atria.nl/nieuws-publicaties/geweld-tegen-vrouwen/geweld-tegen-vrouwen-feiten-en-cijfers/
En dit gebeurde allemaal toen mannen nog gewoon een m in hun paspoort hadden, wie had dat kunnen denken?
EnchantingChamois89
25-07-2021 om 14:18
Wat word ik toch altijd verdrietig van dit soort draadjes! En toch ben ik weer zo dom om er 1 te lezen 🤦
Mannen, vrouwen en alles ertussenin! Wees lekker trots op jezelf, hoe je je ook mag identificeren
Laat de mensen die je niet kennen, nooit hebben gesproken of überhaupt weten hoe jij (of je piem) eruit ziet maar lekker angstig roeptoeteren dat jij eindelijk de wereld overneemt!
Wordt het weleens tijd voor!
Echt hoe kan ik als eerste iets lezen over transseksuelen en als laatste over pedofielen in 1 topic? Waar in de hersenen gaat het dan mis bij mensen? Het ligt aan jullie hoor, niet aan transseksuelen
Rondstruiner
25-07-2021 om 14:21
Mija schreef op 25-07-2021 om 14:01:
[..]
Je kan dit ook omdraaien. Misschien ben jij aan het doorslaan om te voorkomen dat een minderheid misbruik kan maken van ruimte en vrijheid die we onszelf en elkaar in een liberale democratie gunnen? Dan gaan de goeden lijden onder de slechten. Dat is voor de meeste mensen volgens mij niet de meest aantrekkelijke optie.
Mooi gezegd. Eens.
Miraval
25-07-2021 om 14:23
Het enige wat ik op dit moment vind over transvrouwen is in de (top)sport. Ik persoonlijk vind het niet kunnen dat transvrouwen mee kunnen sporten in de categorie vrouwen en daarmee een lichamelijk voordeel hebben.
Voorbeeld is de nieuw Zeelandse gewichthefster die eerst in de mannen categorie in dezelfde sport uitkwam en nu naar de OS mag en bij de vrouwen uit mag komen. Natuurlijk moet het testosteron gehalte binnen een bepaalde norm zijn maar die norm is nog altijd een stuk hoger dan bij cis vrouwen. En de opgebouwde spiermassa in al die jaren geeft gewoon een oneerlijk voordeel.
Ik ben erg voor eigen keuzes. Transgender, homoseksueel, biseksueel of hetero het maakt mij niks uit maar in deze situaties vind ik het wel een kwalijke zaak en gaat het ten koste van de vrouwensport. Misschien krijg ik nu van alles over me heen maar je kunt gewoon niet alles hebben in het kader van gelijkheid. Want de een zijn gelijkheid mag niet ten koste gaan van de ander. Dan zou je al een aparte categorie op moeten stellen.
Verder maak ik me geen zorgen over mannen in een vrouwen kleedruimte. Als iemand kwaad wil doen is die mogelijkheid er al lang. Het begint gewoon met opvoeden en respect en moraal leren t.o.v. vrouwen en zeker ook kinderen. Al denk ik dat pedofilie een geaardheid is waar je niet vanaf komt. En lijkt mij chemisch castreren de beste oplossing voor deze mensen.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 14:26
appeltje_ schreef op 25-07-2021 om 13:25:
Het gemak waarmee je een v-tje kunt krijgen en daar rechten aan kunt ontlenen vind ik echt bizar. Dat gaat geheid ook mensen aantrekken met onzuivere intenties. Met oog op de veiligheidsgevoel van vrouwen wat toch al vaak in het geding is, vind ik dit dan ook echt geen chill idee.
Kinderen onder de 16 hebben goede begeleiding nodig, tijd om erachter te komen wat ze nou daadwerkelijk echt voelen, die ga je toch geen toegang geven tot het maken van dergelijke drastische beslissingen terwijl ze mentaal nog niet rijp genoeg zijn om weloverwogen beslissingen te maken.
Ik vind dit een heel goede post. We zijn net bezig in de maatschappij om uberhaupt geweld en sexueel misbruik van vrouwen aan de kaak te stellen, onder meer door metoo. Nog dagelijks komen daarover verhalen in de media naar buiten, bijvoorbeeld dit jaar weer over een modeopleiding in Amsterdam, de voorgaande jaren over de theaterschool in amsterdam, het gedoe in de Nederlandse filmwereld. Er is nog zo'n lange weg te gaan op dit vlak, om dit bespreekbaar te maken, en dan nog eens om hier echt een einde aan te maken.
Wel denk ik dat slechts een enkeling van m naar v gaat in zijn paspoort om vrouwen in de kleedkamer lastig te vallen. Desondanks, ik zit hier niet op te wachten. Laat ze eerst maar eens zorgen dat vrouwen op een veilige manier naar school, universiteit, het zwembad en de sportschool kunnen gaan.
Rondstruiner
25-07-2021 om 14:27
Sport vind ik ook een lastig verhaal ja. Ik vind dat niet eerlijk, wat er met die gewichtshefster gebeurde, dus daar moeten ze nog eens goed naar kijken.
CompetentSparrow79
25-07-2021 om 14:30
Rondstruiner schreef op 25-07-2021 om 14:27:
Sport vind ik ook een lastig verhaal ja. Ik vind dat niet eerlijk, wat er met die gewichtshefster gebeurde, dus daar moeten ze nog eens goed naar kijken.
Dat is ook meten met twee maten.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 14:31
Rondstruiner schreef op 25-07-2021 om 13:30:
[..]
Dan was die eigenaar een domme eikel en de mensen die er blijven sporten ook. Dan zeg je je abbo op. Of bel de politie als het echt iets strafbaars is. Ik zeg toch niet dat vrouwen niet worden lastig gevallen en dat er geen eikels bestaan?
Je doet in je eerdere post voorkomen alsof er standaard adequaat wordt opgetreden als een vrouw wordt lastig gevallen in een zwembad of sportschool. Ik geef aan, uit eigen ervaring, te weten dat dit niet het geval is.
Waarom zou ik mijn sportabo moeten opzeggen als er een gestoorde rondloopt die vrouwen lastig valt in zo'n sportschool. Dat is nu precies wat er mis is. Dat een vrouw niet veilig kan sporten, dat er niets wordt gedaan, en dat jij nu zegt dat ik mijn abo maar had moeten opzeggen.
En de politie doet hier in deze grote stad echt niets hoor, die zijn tot op het bot wegbezuinigd en komt echt niet opdraven voor zoiets 'kleins' als stalking of ongwenste handtastelijkheden. Zelfs grotere zaken van geweld en misbruik tegen vrouwen worden niet aangepakt door de politie.
Ninoea
25-07-2021 om 14:37
Wat is deze redenatie fijn begaand met vrouwen. Blijkbaar is het in bezit hebben van een piemel gelijkstaand aan gevaarlijk voor vrouwen. #sarcasme
Gezien de cijfers die hierboven zijn aangehaald klopt dat overigens wel redelijk.
Dat lijkt me een groter probleem en issue dan hetgeen waar TO nu voor op de barricaden staat.
Het issue is niet dat een groep mannen die zich vrouw voelt gevaarlijk is voor vrouwen.
Het issue is dat je je onafhankelijk van je gender gewoon te gedragen hebt. Het scheiden van kleedkamers is in elk geval geen adequate maatregel (geweest) om ongewenst gedrag tegen te gaan.
Miraval
25-07-2021 om 14:38
jaaaaaaren geleden bestond tropicana nog in Rotterdam. De "wildwaterbaan" daar was een geliefde plaats om meisjes/vrouwen ongewild te betasten.
Het hele probleem begint met opvoeding. En ik denk dat scholen hier een veel grotere rol moeten innemen aangezien het thuis te weinig gebeurd. Vrouwen verdienen gewoon respect. En het kan niet zo zijn dat een paar opgeschoten tieners of vieze pedoseksuelen ervoor kunnen zorgen dat veel vrouwen zich onveilig voelen.
Dat je als jong meisje niet naar een openbaar zwembad durft te gaan omdat je lastig gevallen wordt. En het blijft vaak niet alleen bij woorden maar gaat veel verder. Daar veranderd een v of m in een paspoort helemaal niks aan.
Poezie
25-07-2021 om 14:45
Er bestaan vrouwen die daadwerkelijk bang zijn voor piemels door nare ervaringen in het verleden.
Ik vind niet dat die dan maar "niet moeten zeuren " in het belang van mensen die een piemel hebben maar deze niet weg willen laten halen omdat ze zich vrouw voelen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.