Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?


Elaine68 schreef op 20-01-2023 om 18:44:

[..]

Jeetje en met zulke berekeningen verdienen mensen hun salaris? De uitkomst ligt ergens tussen 0 en 10 miljard euro.

Joh, je moest eens weten hoe lang die opleiding om zo'n berekening te kunnen maken duurt   

wild-flower

wild-flower

25-01-2023 om 13:05 Topicstarter

Eigenlijk te zot voor woorden dit

Wie zijn boodschappen haalt bij supermarktketen Picnic kan er tegenwoordig voor kiezen om producten uit Duitsland te kopen. Die zijn een stuk goedkoper dan de Nederlandse variant en het zijn dezelfde A-merken.

Een nadeel: de verpakkingen zijn in het Duits.

"Normale supermarkten mogen dit niet omdat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voorschrijft dat de verpakkingen in de moedertaal moetenzijn. Maar wij kunnen de  etiketten vertalen in onze app, daarom kunnen wij ze wel aanbieden."

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5361545/picnic-op-reis-voor-de-laagste-prijs-supermarkt-goedkoper-duitsland

LostJellyfish83

LostJellyfish83

25-01-2023 om 13:22

wild-flower schreef op 25-01-2023 om 13:05:

Eigenlijk te zot voor woorden dit

Wie zijn boodschappen haalt bij supermarktketen Picnic kan er tegenwoordig voor kiezen om producten uit Duitsland te kopen. Die zijn een stuk goedkoper dan de Nederlandse variant en het zijn dezelfde A-merken.

Een nadeel: de verpakkingen zijn in het Duits.

"Normale supermarkten mogen dit niet omdat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voorschrijft dat de verpakkingen in de moedertaal moetenzijn. Maar wij kunnen de etiketten vertalen in onze app, daarom kunnen wij ze wel aanbieden."

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5361545/picnic-op-reis-voor-de-laagste-prijs-supermarkt-goedkoper-duitsland

Ik zie het niet staan in de app. 

Ik heb weleens gedacht om 1x per maand naar Duitsland te rijden voor de houdbare voorraad, maar ik weet niet of dat nou echt voordeliger is. Toch eens goed uitzoeken. 

Het is voordeliger om in Duitsland boodschappen te doen, maar mijn ervaring is dat je wel wat verder moet zijn dan net over de grens. 

Ik las overigens gisteren alweer een tegenbericht over picnic dat ze geen duitse producten mogen verkopen.

"Even" naar Duitsland moet je gewoon een gezellig dagje uit van maken. Bij aankomst Kaffee und Kuchen. 

Bij de Griekse restaurants in Duitsland staat lever vaak op de kaart, en in Nederland vrijwel nergens. Je kunt mijn man niet blijer krijgen. 

Mijn zoon proefde als zesjarige een stukje lever en vroeg zich af van welke knuffel dat was gemaakt, want het was zo zacht. 

Poezenmeisje schreef op 30-01-2023 om 19:22:

"Even" naar Duitsland moet je gewoon een gezellig dagje uit van maken. Bij aankomst Kaffee und Kuchen.

Bij de Griekse restaurants in Duitsland staat lever vaak op de kaart, en in Nederland vrijwel nergens. Je kunt mijn man niet blijer krijgen.

Mijn zoon proefde als zesjarige een stukje lever en vroeg zich af van welke knuffel dat was gemaakt, want het was zo zacht.

Heerlijk, lever!  Het stond tot een paar jaar gelëden bij diverse restaurants in mijn omgeving (Rotterdam)  op de kaart.

Nu nergens meer! 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-01-2023 om 22:01

Poezenmeisje schreef op 30-01-2023 om 19:22:

"Even" naar Duitsland moet je gewoon een gezellig dagje uit van maken. Bij aankomst Kaffee und Kuchen.

Bij de Griekse restaurants in Duitsland staat lever vaak op de kaart, en in Nederland vrijwel nergens. Je kunt mijn man niet blijer krijgen.

Mijn zoon proefde als zesjarige een stukje lever en vroeg zich af van welke knuffel dat was gemaakt, want het was zo zacht.

Regelmatig doe ik dagjes Dld, ik kom graag daar. Maar lever...... nee danku 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 22:20

Mug schreef op 30-01-2023 om 22:01:

[..]

Regelmatig doe ik dagjes Dld, ik kom graag daar. Maar lever...... nee danku

Ik heb hetzelfde  mijn moeder was gek op kippenlevertjes. Die geur alleen al…


LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-01-2023 om 22:25

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 22:20:

[..]

Ik heb hetzelfde mijn moeder was gek op kippenlevertjes. Die geur alleen al…


Kippenlevertjes in madeirasaus, mijn ex was er dol op. Die geur idd....! 

Alle soorten lever vind ik gruwelijk, ik maak het dus ook nooit voor mijn man.

Ik vind lever ook vies. Ontopic, ik denk niet dat het kabinet nog veel kan doen. Wat dat betreft zijn nu de bedrijven  aan zet die grote winsten gemaakt hebben. Zoals Shell en Vattenfall.  Het kan daar best wat minder.

Hebben jullie  ook dat jullie  je maandtermijn  niet lager durven te zetten?
Volgens  de app krijg ik geld terug. De ene week 500'-750
Week later opeens maar 125. En nu staat hij weer op 500-750 teruggaaf. Naast dat ik erg zenuwachtig wordt van dat gewissel in de app, is er volgend jaar natuurlijk  geen prijsplafond  meer.  Dus ik laat hem maar zo staan qua maandbedrag, ben ik alvast  enigzins  gewend. 
Maar mensenkinderen,  wat een hap uit mijn budget is dat elke maand! Ik probeer  te besparen dan weer op de boodschappen, maar dat valt ook niet mee. Ga meerdere supermarkten  af voor de aanbiedingen , maar alsnog is het duur. Van de week voor het eerst naar de Lidl geweest, viel me ook niet echt mee qua prijs.

lientje69 schreef op 03-02-2023 om 07:19:

Ik vind lever ook vies. Ontopic, ik denk niet dat het kabinet nog veel kan doen. Wat dat betreft zijn nu de bedrijven aan zet die grote winsten gemaakt hebben. Zoals Shell en Vattenfall. Het kan daar best wat minder.

Hebben jullie ook dat jullie je maandtermijn niet lager durven te zetten?
Volgens de app krijg ik geld terug. De ene week 500'-750
Week later opeens maar 125. En nu staat hij weer op 500-750 teruggaaf. Naast dat ik erg zenuwachtig wordt van dat gewissel in de app, is er volgend jaar natuurlijk geen prijsplafond meer. Dus ik laat hem maar zo staan qua maandbedrag, ben ik alvast enigzins gewend.
Maar mensenkinderen, wat een hap uit mijn budget is dat elke maand! Ik probeer te besparen dan weer op de boodschappen, maar dat valt ook niet mee. Ga meerdere supermarkten af voor de aanbiedingen , maar alsnog is het duur. Van de week voor het eerst naar de Lidl geweest, viel me ook niet echt mee qua prijs.

Ik heb gewoon zelf een berekening gemaakt. In de app van mijn energieleverancier kan ik zien wat de kosten per maand waren voor de maanden die al voorbij zijn. Aan de hand van het verbruik van vorig jaar heb ik een inschatting gemaakt van de kosten voor  de maanden die nog komen. Mijn conclusie was dat ik heel ruim uitkom. Mijn termijnbedrag heb ik dus naar beneden gezet.

lientje69 schreef op 03-02-2023 om 07:19:

Ik vind lever ook vies. Ontopic, ik denk niet dat het kabinet nog veel kan doen. Wat dat betreft zijn nu de bedrijven aan zet die grote winsten gemaakt hebben. Zoals Shell en Vattenfall. Het kan daar best wat minder.

Hebben jullie ook dat jullie je maandtermijn niet lager durven te zetten?
Volgens de app krijg ik geld terug. De ene week 500'-750
Week later opeens maar 125. En nu staat hij weer op 500-750 teruggaaf. Naast dat ik erg zenuwachtig wordt van dat gewissel in de app, is er volgend jaar natuurlijk geen prijsplafond meer. Dus ik laat hem maar zo staan qua maandbedrag, ben ik alvast enigzins gewend.
Maar mensenkinderen, wat een hap uit mijn budget is dat elke maand! Ik probeer te besparen dan weer op de boodschappen, maar dat valt ook niet mee. Ga meerdere supermarkten af voor de aanbiedingen , maar alsnog is het duur. Van de week voor het eerst naar de Lidl geweest, viel me ook niet echt mee qua prijs.

Scheelt dat je met de eindafrekening dan een leuke meevaller hebt.

Qua boodschappen is mijn ervaring dat de AH juist goedkoper is dan de Aldi of Lidl, maar dan wel met de (basis)huismerken en de aanbiedingen. Met een bonuskaart heb je ook een persoonlijke bonusbox met dingen die je vaak koopt, die je dan buiten de weekactie om met korting kan kopen. 

Houdbare producten en diepvriesartikelen kopen we vooral in 1+1 acties. Is soms een flink bedrag in 1 keer, maar dan hoef je voorlopig ook niet weer. 

Groente/fruit, kaas en eieren koop ik op de markt, waar de prijzen prima zijn. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-02-2023 om 14:29

lientje69 schreef op 03-02-2023 om 07:19:

Ik vind lever ook vies. Ontopic, ik denk niet dat het kabinet nog veel kan doen. Wat dat betreft zijn nu de bedrijven aan zet die grote winsten gemaakt hebben. Zoals Shell en Vattenfall. Het kan daar best wat minder.

Hebben jullie ook dat jullie je maandtermijn niet lager durven te zetten?
Volgens de app krijg ik geld terug. De ene week 500'-750
Week later opeens maar 125. En nu staat hij weer op 500-750 teruggaaf. Naast dat ik erg zenuwachtig wordt van dat gewissel in de app, is er volgend jaar natuurlijk geen prijsplafond meer. Dus ik laat hem maar zo staan qua maandbedrag, ben ik alvast enigzins gewend.
Maar mensenkinderen, wat een hap uit mijn budget is dat elke maand! Ik probeer te besparen dan weer op de boodschappen, maar dat valt ook niet mee. Ga meerdere supermarkten af voor de aanbiedingen , maar alsnog is het duur. Van de week voor het eerst naar de Lidl geweest, viel me ook niet echt mee qua prijs.

Eneco had hier zelf ons maandbedrag omlaag gedaan, maar ik heb 'm weer omhoog gezet. Hij staat nu op 300/350 euro teruggave,  dat leek me redelijk veilig. En idd, dat bedrag betaalde ik toch al per maand, dus ben er al aan gewend. 

wild-flower

wild-flower

10-03-2023 om 12:14 Topicstarter

Jemig , 175 euro zorgpremie per maand  . Wie kan dat nog betalen straks ? En woon en auto verzekeringspremie duurder las ik vanmorgen .

https://nos.nl/artikel/2466918-minister-kuipers-houdt-rekening-met-flinke-stijging-zorgkosten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.