Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
SlushyAlbatross55
15-01-2023 om 12:16
Blomke82 schreef op 15-01-2023 om 12:03:
https://www.reclamefolder.nl/blog/post/1-1-gratis-hoe-kan-dat-eigenlijk/
“In Nederland worden we een beetje genaaid.”
Overduidelijk en niet alleen in de supermarkt.
NippyDunlin42
15-01-2023 om 12:29
Epic88 schreef op 15-01-2023 om 12:16:
[..]
“In Nederland worden we een beetje genaaid.”
Overduidelijk en niet alleen in de supermarkt.
Het lijkt me dat iedereen overal een beetje genaaid wordt. Dat is kapitalisme en winst maken. Om over andere economische systemen maar te zwijgen.
NippyDunlin42
15-01-2023 om 12:30
Elaine68 schreef op 15-01-2023 om 12:29:
[..]
Het lijkt me dat iedereen overal een beetje genaaid wordt. Dat is kapitalisme en winst maken. Om over andere economische systemen maar te zwijgen.
En er zijn mensen die heel, heel erg genaaid worden, die gaan gewoon dood van de honger.
Yumi
15-01-2023 om 13:15
In het appartementencomplex waar ik woon hebben we een weggeefhoek.
Daar leggen we dat 2de artikel neer, maar ook een tijdschrift of boek.
Voorwaarde is dat het binnen 2 dagen weg moet zijn, anders neem je het terug. Dat komt echter zeker met voeding niet voor, het is binnen no time weg.
Ysenda
15-01-2023 om 13:40
Rozi schreef op 15-01-2023 om 11:03:
volgens mij maakt het niet heel veel uit. Tenminste, ik kan me moeilijk een voorstelling van maken dat elk potje uit andere fabriek komt. Denk dat er veel fabrieken zijn die voor meerdere merken iets maken alleen ander etiket
Niet alleen ander etiket ook andere ingrediënten en aangepast productieproces. Zij maken wat de klant vraagt, doen geen onderzoek voor product innovaties en gebruiken wat de klant voorschrijft.
MissJones
15-01-2023 om 13:43
Tuinfluiter schreef op 15-01-2023 om 11:17:
[..]
Bij vers producten vraag ik mij af hoe vaak de +1 ook helemaal gebruikt wordt. Ik ben bang dat er door deze aanbiedingen heel wat voedsel verspilt wordt. Ik vind daarom 50% korting veel beter.
Soms vraag ik me dat ook af. Zelfs met een gezin weet ik nog niet wat ik met twee zakken sinaasappels moet bijvoorbeeld.
SlushyAlbatross55
15-01-2023 om 13:43
Ysenda schreef op 15-01-2023 om 13:40:
[..]
Niet alleen ander etiket ook andere ingrediënten en aangepast productieproces. Zij maken wat de klant vraagt, doen geen onderzoek voor product innovaties en gebruiken wat de klant voorschrijft.
Dat lijkt mij niet. Je kan moeilijk beweren dat we in het ene potje olijfolie zit en weer in een ander potje zonnebloemolie.
Je kan hoogstens e nummers anders vermelden. Maar het etiket moet gewoon kloppend zijn.
SlushyAlbatross55
15-01-2023 om 13:44
MissJones schreef op 15-01-2023 om 13:43:
[..]
Soms vraag ik me dat ook af. Zelfs met een gezin weet ik nog niet wat ik met twee zakken sinaasappels moet bijvoorbeeld.
Opeten 
Ysenda
15-01-2023 om 13:49
Epic88 schreef op 15-01-2023 om 13:43:
[..]
Dat lijkt mij niet. Je kan moeilijk beweren dat we in het ene potje olijfolie zit en weer in een ander potje zonnebloemolie.
Je kan hoogstens e nummers anders vermelden. Maar het etiket moet gewoon kloppend zijn.
Ik had het nu niet over het etiket maar dat er uit 1 fabriek maar 1 produkt met verschillend merk komt.
Uit diezelfde fabriek kunnen prima diverse olieproducten komen van verschillende merken met verschillende ingrediënten en het iets verschillende productie omstandigheden.
Zonnebloemolie is er in verschillende kwaliteiten: verkoper A eist x% olie in de zaden, verkoper B wil y% en alleen uit regio c. Verkoper C wil z% maar persen met druk k want dan mag processing aid w wel gebruikt worden etc etc. Allemaal zonnebloemolie maar net verschillend uit dezelfde fabriek. En voor verkoper A maakt het bedrijf ook nog olijfolie en arachideolie.
Herfstappeltaart
15-01-2023 om 16:34
watertoren schreef op 15-01-2023 om 11:22:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Ik neem tegenwoordig die tweede gratis bloemkool of komkommer niet eens meer mee omdat hij toch de kliko in gaat.
Ja ik snap dat je er zelf niks aan hebt maar weggeven kan toch altijd?
Herfstappeltaart
15-01-2023 om 16:36
Blomke82 schreef op 15-01-2023 om 12:03:
https://www.reclamefolder.nl/blog/post/1-1-gratis-hoe-kan-dat-eigenlijk/
Ja dit wist ik wel hoor, maar als je er géén gebruik van maakt ben je dus een dief van je eigen portemonnee eigenlijk. Een bepaalde deo van Dove is bij Action bijvoorbeeld altijd veel goedkoper dan bij Etos.
BrightEchidna89
15-01-2023 om 23:26
Elaine68 schreef op 15-01-2023 om 12:30:
[..]
En er zijn mensen die heel, heel erg genaaid worden, die gaan gewoon dood van de honger.
Maar zover ik weet wel niet in West-Europa.
On-topic: Nederland is één van de rijkste landen van Europa samen met een lage overheidsschuld.
Wat kan jullie overheid echt nog doen? En wat is er echt nodig?
Rondstruiner
16-01-2023 om 07:41
Valdemar schreef op 15-01-2023 om 23:26:
[..]
On-topic: Nederland is één van de rijkste landen van Europa samen met een lage overheidsschuld.
De Nederlandse overheid doet al heel veel met de tegemoetkoming in de energiekosten, het prijsplafond, de verhoging van het minimumloon en de maatregelen specifiek voor de laagste inkomens. Tientallen miljarden zijn er voor uitgetrokken...
Nog meer algemene maatregelen drijven de inflatie alleen maar op, dus ik hoop (en denk) dat ze zich beperken tot hulp aan de mensen die het echt nodig hebben.
Want we hebben nog genoeg andere problemen in dit land waar geld heen moet: woningnood, energietransitie, stikstofproblematiek, de vergrijzing, groeiend personeelstekort, de steeds uitdijende zorg enz. enz.
SlushyAlbatross55
16-01-2023 om 10:26
Valdemar schreef op 15-01-2023 om 23:26:
[..]
In elk geval zorgen dat onze voedselzekerheid niet in het geding komt. Met veel kassen gaat het niet zo best momenteel, als ze ook nog massaal boeren gaan uitkopen of onteigenen hebben we straks nog hogere voedselprijzen.
En misschien eens goede wetten maken om de asielcrisis te beteugelen.
Wat minder de waan van de dag volgen en proberen te scoren voor hun achterban en het land regeren.
Lollypopje
16-01-2023 om 10:29
Epic88 schreef op 16-01-2023 om 10:26:
[..]
In elk geval zorgen dat onze voedselzekerheid niet in het geding komt. Met veel kassen gaat het niet zo best momenteel, als ze ook nog massaal boeren gaan uitkopen of onteigenen hebben we straks nog hogere voedselprijzen.
En misschien eens goede wetten maken om de asielcrisis te beteugelen.
Wat minder de waan van de dag volgen en proberen te scoren voor hun achterban en het land regeren.
Ik verwacht niet dat dat een grote invloed zal hebben. Aangeziem het overgrote deel van de boeren produceert voor de export.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.